Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dotazy ohledně pravidel
Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:Kouzla
Díky za rychlou reakci,nějak jsem to na těch kartičkách přehlídnul:)Pokud úspěšne zakouzlím Bind Monster (při zohlednění obtížnosti rovné odolnosti nestvůry),tak je teda nestvůra hnedka dead?
Re: kouzla doplnenie
No problem (-; vidis, tu otazku som prehliadol, takze-->
Kedze na karte Bind monster sa pise "Cast and Discard this spell to pass one Combat check" tak nasledujuce pravidlo jasne vravi-> "If the investigator passes the Combat check, he defeats
the monster. The investigator’s player removes the
marker from the board and places it in front of him as a
monster trophy", co v preklade znamena( pre neanglictinarov:) --> ano, ak uspesne zakuzlis, nestvura je dead a zoberies si ju ako trofej. Ale nezabudaj ze pred pouzitim tohto kuzla musis klasicky najprv robit Horror check.
Re: kouzla doplnenie
A pojmem discard se myslí kompletní vyřazení ze hry, tj. že kouzlo už do samého konce hry nikdo nemůže použít?
Re: Re: kouzla doplnenie
nie, discard znamena, ze kartu vratis do prislusneho balicku na jej spodok. Karty sa vyraduju z hry ked je to na nich vyslovene napisane a to textom "return the card to the box"
Re: Re: kouzla doplnenie
Diky moc za rady!
np
phode (-; dufam ze som vse vysvetlil spravne :D
Activity Marker
K čemu se prosím konkrétně používá Activity Marker? V pravidlech se píše, že k označení lokací, kde se dějí neobvyklé věci....dále však nic konkrétního.
Activity Marker
Oznčuje se s ním lokace, ve které působí efekt nějaký déletrvající efekt karty Mýtů.
eh
Koukám, že jsem nějakej rozespalej a neumím se ani pořádně vyžvejknout :-)
Delayed Investigator
Dobrý den, měl bych prosím další dotazy.
1) Pokud je vyšetřovatel „Delayed“ v kole x, tak je tím ovlivněna pouze fáze movement v jeho příštím kole x+1 a kolo x+2 již přobíhá standardně? Všechny ostatní fáze (Upkeep, Encounters,…) probíhají standardně (jak v kole x, tak v kole x+1)?
2) V kole x+1 ve fázi movement mohu pouze postavit figurku. Co když je ale v lokaci nestvůra? Musím s ní ihned v kole x+1 bojovat (nebo se pokusit o evade)? Mohu na ni v případě boje použít kouzlo?
3) Mohu v kole x+1 ve fázi movement zakouzlit kouzlo Find gate?
RE: Archaon
1) Delayed vyšetřovatel se skutečně pouze v následující fázi pohybu nesmí pohybovat (pouze jeho postavu postavíš zpět na podstavec). Zbytek toho následujícího tahu (i těch dalších - čili i tebou uvedený x+2) probíhá úplně normálně.
2) Protože svoji fázi pohybu UKONČÍŠ na poli s nestvůrou, musíš s ní bojovat (resp. se pokusit o evade). Kouzlo v boji samozřejmě použít můžeš (nestojí tě žádné body pohybu, o které jsi díky delayed přišel).
3) karty teď u sebe nemám, takže teď poradit nemohu (ale pokud nestojí žádné body pohybu, tak by neměl být problém s vykouzlením).
RE: Archaon
ad 3) Find gate nestojí žádné body pohybu, popis kouzla - Movement Phase: Cast and exhaust to immediately return to Arkham from an Other World. Šlo mi pouze o to, že v pravidlech je psáno, že v tahu x+1 si mám postavit postavit figurku (nic dalšího). Nejsem si tedy jistý:
- jestli je tím moje fáze movement v tahu x+1 u konce a nemůžu sám udělat cokoliv dalšího (boj je reakcí na událost/nestvůru ve hře),
- a nebo sem ve fázi movement tahu x+1 akorát přišel o body pohybu a mohu např. kouzlit, obchodovat atd. Pokud bych si tedy mohl zakoutlit Find Gate, tak bych se de facto vůbec nezdržel.
Tygr
Pohyb příšer
Ahoj, Zeus tady napsal, že příšera, která vyleze z nově objevené brány, se hned v tomtéž kole pohybuje. Nemám u sebe pravidla, ale pokud si dobře vzpomínám, četl jsem, že tato příšera se nepohybuje, i když má stejný symbol jaký je na mythos kartě.
Četl jsem to v souvislosti s Dunwichem - pokud by se hned pohybovala, tak by mohla hned při objevení skončit ve Vortexu, aniž by měli vyšetřovatelé šanci na ni zareagovat, což není účel.
JInak co se děje s příšerami, pokud zapečetím bránu, by mě taky zajímalo. Mám dojem, že jsem četl, že pokud je na lokaci elder sign, tak ji to vykopne na ulici (ale když jsem se to pokusil dohledat zpětně, nemohl jsem to nikde najít). Někdo to také hraje tak, že při zavírání brána vcucla i ty příšery, které stály na ní (ale to bylo myslím doporučováno pro hráče, které s hrou začínají).
Re: Tygr
V pravidlech Arkhamu je jasně popsáno pořadí akcí ve fázi Mythos (strany 9-10 pravidel):
1) Otevření brány + objevení nestvůry (má různé varianty vyhodnocování)
2) Umístění Clue tokenu
3) Pohyb nestvůr (a nikde zde není uvedeno, že by se nestvůry, které se objevily v tomto tahu, nepohybovaly).
Když jsem pročetl změny v pravidlech pro Dunwich, tak tam není žádná změna, která by se týkala pohybu nestvůr (jsou tam pouze nová pravidla pro Stalker nestvůry).
Takže suma sumárum, nestvůry se mohou pohybovat v kole, kdy se objevily ve hře. Pokud tomu někdo nevěří, prosím uveďte na základě jakého pravidla ("mám pocit" podle mého není dostatečný důvod a pouze to mate ostatní hráče).
Tygr
To Zeus:
Ok, je možné, že jsem to četl někde na fóru, kde to někdo používal jako "house rule" a nevhodně se mi to zapsalo do paměti. Každopádně to, že jinak se může teoreticky v Dunwichi zjevit zčistajasna Dunwich Horror, aniž by hráči měli možnost jakkoli na to předem zareagovat, je pravda, takže smysl by to dávalo. Zkusím to někdy nějak dohledat, jestli se mi to povede.
Náhodou nějakou jistou odpověď na to, co se děje s příšerou v zapečetěné lokaci byste tedy zřejmě také neměl? :o)
Nestvůra při zapečetění brány
IMHO při zapečetění brány nestvůry, které se nachází na stejné lokaci, v Arkhamu (Dunwichi etc.) zůstávají (pokud tedy nemají stejný symbol jako právě zavřená brána). Pečeť pouze zamezí tomu, aby se nová brána s nestvůrou objevili na stejné lokaci (oprostěme se od Gate Burst, které je v rozšíření, když jsme v diskusi základní sady).
Navíc by pečeť měla blokovat i karty setkání, které vyvolají akci objevení se pouze nestvůry (A monster appears!) - bez brány.
PS: Rozhodně mi není nutné vykat (i když jsem určitě o hodně starší - cca 3000 let je 3000 let :-)
pohyb etc.
Potvora z nove brany se rozhodne pohybuje jen tehdy, souhlasi-li symbol na potvore s tim co je na mythos karte.
Aktualne zavirana brana (at uz pecetena ci nikoliv) vtahne vsechny potvory se stejnym symbolem. Mozno pouzit house-rule ze vtahne i vsechny aktualni .. my to tak hrajeme, postavam to trochu pomuze, ale nijak drasticky, prece jen vetsina se jich rozprchne do te doby davno nekam mimo ... ale obcas se takhle da zbavit nejake hodne nepkne potvory (cthodian, mist).
Pokud vim, tak pecet brani jen otevreni brany, tedy karte Gate and monster appears, pokud se ma objevit samotna potvora, poustime ji do hry. Pokud je Die nekde pravidlo ktere rika to co si napsal, prosim o referenci ... stranku :)
pečetě a objevení nestvůr
Vycházím z obecné definice efektu pečeti na straně 18 pravidel základní sady (první odstavec): The gate is now sealed: No further gates can open and no monsters can appear at the location of the sealed gate for the remainder of the game.
Ten "zákaz" objevení nestvůry není nijak vázán na otevřením brány. Z toho si vyvozuji, že to platí pro jakoukoli akci, která vyvolá objevení nestvůry.
Ale podle mě je to takový detail, že bych to klidně nechal, ať se mezi sebou dohodnou sami hráči, jak to hrát.
Zeus
Diky, my uz hrajem tak dlouho, ze pravidla sem nevidel ani nepamatuju .. nadruhous tranu do sealovanych lokaci u nas v podstate nikdo neleze (neni cas) takze nam ta situace snad ani nenastala :)
Siaron
My to vzdycky brali tak, ze pecet funguje na potvory tak, jako cesnek na upira, takze se lokaci s peceti vyhybaji jak cert krizi. A naopak striktne dodrzovali mazani potvor pouze se stejnym symbolem jako ma prave zavirana brana.
rbx
no my si to pred expanzema natolik upravovali (ztezovali) pomoci house rules, jak to jen slo ...ted zase house rules postupne ubirame, abychom meli nejakou sanci vyhrat :) To mazani potvor z lokace prave uzavirane brany jsme stahli z nejakych house rules od tvurce hry (viz soubor :) ), a prislo nam to takove tematicke :)
monster surge v 5 a vice hracich
Zdravim, chtel bych si upresnit jestli to hrajeme dobre. Jde mi o to kolik monster leze z bran pri monster surge pri 5+ hracich. Trochu me mate pravidlo, ze pri 5+ hracich lezou z brany vzdy 2 monstra misto jednoho. Jak to je ale pri monster surge?
Dejme tomu ze je nas 5 a mame otevrene 3 brany. Ma nastat monster surge, takze podle pravidel, tak jak to chapu ja, by melo vylezt 5 monster (tzn. tolik,kolik je pocet hracu, protoze ted je vyssi nez pocet otevrenych bran). Ovsem pri 5+ hracich je pravidlo, ze z brany lezou 2 monstra. To znamena ze by z tech 3 bran vylezlo 6 monster.
Otazka je, jestli se pravidlo 2 monstra na branu vztahuje i na monster surge nebo jen na mythos fazi?
Poradite nekdo?
Silverluv
Podlě mě při monster surge leze z bran tolik monster kolik je hráčů tj. 5. Zmíněný případ kdy lezou 2 monstra z brány se týká situace během Mythos fáze, kdy se otevírá brána v místě kde žádná není. V takovém případě taháte monstra 2.
Silverluv
Napsal jsem to možná trošku kostrbatě, ale oba dva případy nastávají během Mythos fáze. Jde jenom o to, zda se otevírá brána v místě kde již je otevřená brána z oředchozích kol (tzn. nastává monster surge) nebo zda se tam otevírá nová brána.
Parxel
Ok chapu, diky za odpoved. Tak jsme to hrali zda se spravne. Pri 5 hracich lezlo behem monster surge 5 monster, podle poctu hracu. Jen se nam to zdalo divny, portoze behem cele hry se terror level ani jednou nezvysil.
Btw, jak by to bylo v situaci, kdy je otevrenych 6 bran a hraje 5 hracu? Pri monster surge poleze 6 monster, je to tak?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ztracený Ostrov Arnak + Velitelé Expedic - obalené
Akt. cena: 26 €
Končí za: 8 dnů