Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:
1.Měnit skilly si můžu pouze v první fázi nebo i v jiných?Třeba při pohybu atd.
2.V jakých fázích se mohou používat kouzla atd?
3.Když použiji kouzlo tak kartu obrátím lícem dolů ,kouzlo se znovu aktivuje v příští fázi Upkeep??
4.Když porazím příšeru a nechám si trofej k čemu je dobrá?A trofej můžu vratit kdykoli během dalších kol nebo když ji přijmu tak mi zústává napořád?
5.Co je to ten skill check a jak se to dělá?
6.Když jsou dva vyšetřovatelé na jednom místě a objeví se tam ,nebo přesune příšera,na koho zaůtočí první?
Tak to by zatím bylo vše.Díky předem za odpověď
11.9.2008 06:50:15

to rowdas
1) Na pohyb si házet nemusíš, ten máš automaticky a můžeš se pohnout až o tolik polí, kolik má Tvůj vyšetřovatel právě nastavený Speed.
2) To vždy záleží na tom, co je přesně napsané na kartě, která Ti ten stav způsobila. Pokud je na kartě napsáno "stay here next turn" (zůstaň zde příští kolo), tak jsi jen zpožděn (delayed), položíš svou figurku na bok a v příštím pohybu svého vyšetřovatele jenom postavíš na nohy a tím jeho pohyb končí, ale zbytek kola pro něj probíhá normálně. Toto se děje vždy, když má být Tvůj vyšetřovatel zpožděn (delayed). Konkrétní situace je mimo jiné když se Ti pod nohama otevře brána.
Pokud je na kartě napsáno "lose your next turn" (ztrať své příští kolo), tak vyšetřovatel celé další kolo nic nedělá, nehýbe se ani pro něj neprobíhá žádná z fází setkání. Ač je to v pravidlech trochu divně napsané, tak konkrétní situací tady je např. zatčení, kdy ztratíš celé své další kolo v base.

29.10.2010 15:15:53 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beorn
Homerule 1:
Pravidlo je zajimave, ale podle me to dost z(ne)vyhodnuje nektere postavy. Wilson Richards tam ma jasny bonus, naopak takova Ursula ma nevyhodu, protoze ta ma tuto schopnost v zakladu na zelene lokace, coz ji dela zbytecnou. Rozhodne to je uprava, ktera stoji za zvazeni. :-)

29.10.2010 17:12:34

to Vojtech Musil
Nu, jak jsem říkal - při tvorbě jsme vycházeli z toho, že mít encounter není herní výhoda, ale zábava. Takže to že Wilson získá ke své speciální schopnosti encounter neberu jako zvýhodnění (že nemůže použít svou speciální schopnost a speciální funkci lokace naráz jsem psal). Naopak hrát za Wilsona bez tohodle pravidla mi přijde jako nuda a nebo se musí hráč dobrovolně znevýhodňovat.
U té Ursuly jsme to hráli tak, že jsme jí zkombinovali ty dvě schopnosti dohromady. Tedy že po přečtení encounteru může zaplatit stopu, zrušit ho a vzít si místo něj jiný.

30.10.2010 12:11:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Nestvůry ve střetnutí
Ahoj,
mám za sebou první hru AH. Byla to sedmihodinová bitva (vč. luštěním pravidel) s vítězným koncem :). Řekl bych, že prakticky všechno bylo z pravidel jasné. Asi jsme sem tam na něco zapomněli, ale to asi při první hře není nic neobvyklého. Každopádně jsme narazili na jednu věc, která nám nebyla jasná. A to nestvůry ve střetnutí (v cz pravidlech str. 38 a 39, v eng. str. 22). Abych citoval pravidla např. cz: Mnoho karet lokací a bran má za výsledek objevení nestvůry. Pro vyřešení tohoto střetnutí musí hráč táhnout nestvůru ze zásobníku nestvůr a vyřešit střetnutí jako obyčejně (tedy musí se jí zkusit vyhnout nebo s ní bojovat). Jakkoli je střetnutí vyřešeno, nestvůra nikdy nezůstává na hracím plánu. !!! Nestvůra se vrací do zásobníku nestvůr, nezávisle na tom, jestli se jí detektiv vyhnul, porazil jí v boji nebo při souboji s ní zešílel nebo upadl do bezvědomí. !!!
Mnoho karet střetnutí má za výsledek objevení dimenzionální brány a nestvůry. Tyto brány i nestvůry na hracím plánu zůstávají. !!! Nicméně pokud se objeví pouze nestvůra bez dimenzionální brány, na hracím plánu nezůstává. Pokud je nestvůra poražena, detektiv si smí vzít její žeton jako trofej (pokud nemá nestvůra speciální schopnost, která toto zakazuje).

Moc nevím, jak to mám chápat (u vět s vykřičníky). Znamená to, že si nestvůru můžu nechat jako trofej jen pokud se objeví s bránou? Logicky by to tak asi mělo být. V tom případě bych ale v pravidlech vynechal větu ve druhém odstavci "Nicméně pokud se objeví pouze nestvůra bez dimenzionální brány, na hracím plánu nezůstává." Což je dost matoucí a ve spojitosti s následující větou to vyzní tak, že si ji můžu nechat, i když se objevila bez brány (a pak si oba odstavce protiřečí). Díky za vysvětlení.

31.10.2010 21:27:53

to faszik
To máš tak... Kdykoli se stvůra objeví bez brány, tak pokud ji neporazíš, tak se vrací zpátky do zásobníku. Když ji porazíš, tak ti jde jako trofej (pokud není Endless samozřejmě).
Když se objeví brána i stvůra, tak to vyšetřovatele nejprve vcucne do brány a pak se až objeví nestvůra, takže ten vyšetřovatel s ní vůbec nebojuje! Nestvůra přitom normálně zůstane na bráně, případně jde do Outskirts, pokud by přesáhla limit nestvůr v Arkhamu. Tohle je vyjasněno v oficiálních FAQ.

31.10.2010 22:08:03

"Předčasný" návrat z OW...
Vyšetřovatel má možnost vrátit se z OW dříve, než po absolvování normálních 2 setkání tam (např. pomocí kouzla, díky kartě setkání). Tj. dostane explored marker a může zkusit bránu zavřít/zapečetit.

Ve FAQ je popisována situace, kdy nastane alespoň jedno setkání v daném OW nebo když je to napsané na kartě setkání v daném OW (tj. dojde k alespoň
jednomu setkání).

Platí to i v této situaci?

Nasátí do OW během fáze setkání v AH, zpoždění tam, a během příštího kroku pohybu hráč zahraje kouzlo (Find gate), tj nedojde k žádnému setkání v AH? Dostane explored marker nebo ne?

Dík za odpověď.

1.11.2010 09:14:48

laredo
Zpozdeny si prave proto, aby ses tomo encounteru nevyhnul ... takze ses nasaty do OW, zpozdeny, ztracis pristi kolo, v pohybove fazi se jen postavis, pak mas encounter v OW a dalsi kolo se misto presunu do druhe casti muzes vratit pomoci find gate.

1.11.2010 10:06:03

jak to hrajeme my
No já si myslím, že poté co jsi vtažen do OW jsi delayed až do movement fáze příštího kola a protože ti status delayed zakazuje se během movement fáze pohybovat, tak Find Gate se nemůže uplatnit, protože musí být zahrána v movement fázi, a poté proběhne zbytek kola normálně to znamená pro tebe setkání v OW, poté mythos a až v dalším kole můžeš normálně zahrát Find Gate a místo pohybu do druhého pole se přesuneš do Arkhamu, kde máš normálně setkání i s explore markerem.

Ale je fakt, že ve FAQ je to psáno jako kdyby jsi mohl napřed vstoupit do první zóny a hned poté zahrát Find Gate, bez setkání v OW, což je divný. Takže já bych taky přidal otázku. Je možné zahrát Find Gate až po normálním pohybu (kdy zaráz proletím bránou) a nemít tak ani jedno setkání v OW? My jsme tuto kartu brali vždy tak, že snižuje setkáni v OW ze 2 na 1.

1.11.2010 10:19:57

časování Find gate...
No, já mám za to, že náš problém, se víceméně točí kolem časování kouzla Find gate:

var. a) při fázi pohybu dalšího kola postavím vyšetřovatele a hned sesílám Find gate (třebaže mám 0 bodů pohybu) a tudíž se ke kroku setkání v OW nedostanu.

var. b) pokud jsem byl zpomalený, tak můžu jen narovnat postavičku, ale nemůžu (z nějakého důvodu) seslat Find gate.

Pochopitelně se také kloním k názoru jako Prebio, že před opuštěním OW by měla postava projít alespoň jedním setkáním tam (pokud má teda dostat explored marker).

Proto bych rád znal odpověď od zkušených hráčů (spolu s vysvětlením :-)), která varianta je tedy správně.

1.11.2010 11:20:01

find gate vs delayed
Delayed (zpomalena) postava v podstate nahrazuje celou svoji movement (pohybovou) fazi kola pouze tim ze se postavi ... tim padem nemuze ani seslat kouzlo find gate ... bohuzel to neni takto doslova nikde v pravidlech napsano, ani se to pro me ze zatim neznamych pricin neobjevilo ve FAQ (ostatne posledni jsou z roku 2007, chtelo by to update) ... je to pomerne casto kladena otazka na forech FFG nebo BGG.

1.11.2010 12:39:51

prebio
jeste ke tve otazce ... nemuzes probehnout branou a pak jeste zahrat find gate, protoze v te dobe uz neni tvoje movement faze ... v movement fazi se presunes na lokaci s branou, ktera te ve fazi arkham encouter presune do OW a tam nasleduje faze OW encounter. az v nasledujici movement fazi muzes zahrat find gate a vratit se do arkhamu mistu presunu do druhe lokace OW

1.11.2010 12:47:38

siaron
Díky, nikdy jsem si nevšimnul, že branou se probíhá až v arkham encouter, tím pádem je to jednoznačný.

2.11.2010 05:55:21

Pohyb...
Zajímalo by mě jestli při pohybu do lokace a prodeji trofejí, můžu dál pokračovat v pohybu (to samé třeba po cestě 2 stvůry)? Dále při zjevení nestvůry přes portál a následném jejím pohybu na pozici, kde se nachází detektiv, musím s ní bojovat ihned nebo až při fázi pohybu, nebo mohu odkráčet jako by nic? A poslední Prastarému body přidávám při každé fázi Mýtus nebo jen když se vytvoří nový portál?

11.12.2010 22:32:33

BigMike
1) Pokud si dobře pamatuju, tak prodej trofejí nestvůr je ve fázi Arhkam Encounter, takže až PO pohybu, tedy po prodejí trofejí nestvůr se už nepohybuješ.
2) Nevím jestli nebudu mást, ale myslím, že když k tobě přicupká příšerka, tak s ní bojuješ ihned.
3) Žetony zkázy přídáváš POUZE po otevření nové brány, tedy když by se měla brána objevit v lokaci, která je zapečetěná, brána se neotevře ani se nepřidá žeton zkázy. ;)

11.12.2010 22:58:31

BigMike
1) ked v lokacii predavas trofeje tak uz ide o fazu Encounter in Arkham, pohyb koncis pred touto fazou
2) ak spravne chapem ide ti o to, ci mozes pokracovat v pohybe ak sa na ulici stretnes s monstrom. V pripade, ze s monstrom (1, 2 alebo viac) na ulici bojujes, tvoj pohyb automaticky konci. Pokial sa monstru vyhybas a vyhnes sa mu uspesne pokracujes v pohybe.
3) s monstrom bude vysetrovatel bojovat (pripadne sa mu bude vyhybat) vo svojej faze pohybu.
4) vzdy ked sa otvori nova brana

11.12.2010 22:59:17 | Upraveno autorem (porovnej)

BigMike
Já mám CZ verzi, takže ten prodej asi bude ve 3 fázi střetnutí v Arkham... A jestli dobře chápu tak se stvůrou, která se ke mě dostane musím teda bojovat nebo se proplížit, ale po boji je zase moje fáze pohybu ukončena i když jsem se vlastně ani nehnul...

11.12.2010 23:47:26

BigMike
BigMike: ano, je to 3. fáze (pohyb je 2. fáze)

s tou příšerou, co k Tobě přijde - otevřel jsem pravidla (aj) a tam je napsáno, že jakmile se dostane na stejné políčko, jako je vyšetřovatel, tak se u něj zastaví a vyšetřovatel se kolem ní proplíží (nebo bude bojovat) během následující movement fáze (2. fáze)

12.12.2010 00:48:41

Nestvůry
No po dnešní hře mám dalších pár dotazů...Takže k čemu je těch 5 nestvůr "Masky", které jsou bokem od ostatních? Potom Létající nestvůry, které jsou na obloze, mě napadnou pokaždé, když skončím na kterékoliv ulici? A jak u malých karet poznám, kterou při použití mám jen otočit a kterou mám vrátit do balíčku?

12.12.2010 16:09:03

BigMike
Masky se přidávají pokud to vyžaduje prastarý
Létající nestvůry na obloze zaútočí na vyšetřovatele pokud se nachází na ulici a je "hrán" symbol pohybu dané stvůry
A radu s malými kartami nechám na někoho kdo má CZ verzi :)
Snad se nepletu jinak mě jistě někdo opraví

12.12.2010 16:16:21

BigMike

Masky se používají jenom, když je Prastarý Nyarlathotep. A pak mám pocit, že se používají u nějakého rozšíření.

Malé karty - pokud to chápu dobře, na co se ptáš - Exhaust je otočit a Discard je vrátit
do balíčku (= spálit). Netuším, jaké termíny se používají v české verzi. Na té kartě je napsáno, co se s ní děje.

Létající - pokud není vyšetřovatel v místě s nestvůrou, jde na nejbližší ulici s vyšetřovatelem. Jinak na nebe a odtamtud přiletí na vyšetřovatele na ulici - prostě přímo z nebe může na ulici s vyšetřovatele. Pokud jsou tam dva, jde na toho, kdo má menší Sneak.

12.12.2010 16:19:28

BigMike
Malé karty - "Vyčerpat" znamená pouze otočit. "Odhoď" vrátit do balíčku :-))) Některé karty se také odstraní ze hry úplně to je potom napsáno "odstraň tuto kartu ze hry".

12.12.2010 17:14:00 | Upraveno autorem (porovnej)

létání
Já bych ejn upřesnil, že létající nestvůry se pohybují jen když se otočí mythos karta s jejich symbolem - nezaútočí automaticky, když jsi na ulici.

12.12.2010 18:33:11

...
Tak Masky jsou mi jasné. A u létajích z oblohy teda můžou zaútočit pokaždé když je detektiv na ulici nebo jen když jsou v pohybu? A co třeba malé karty dovedností, kde není uvedeno vyčerpat nebo odhoď, těch se nemusím zbavovat ani otáčet?

12.12.2010 18:45:04

BigMike
Lietajuce monstra - Sydo ti uz odpovedal - letia na vysetrovatela len vtedy, ked sa otoci mythos karta s ich symbolom
Ked na karte nemas uvedene co s nou mas po pouziti urobit tak ti samozrejme ostava.

12.12.2010 18:47:56

Létání
Ještě ho rozvedu. Pokud se otočí mythos karta, která by měla pohnout létací potvorou, jsou tyto možnosti:

1) Monstrum je na herním plánu a vyšetřovatel je v sousední ulici - monstrum se pohne k vyšetřovateli
2) Monstrum je na herním plánu a žádný vyšetřovatel není na sousední ulici - monstrum jde na Oblohu
3) Monstrum je na Obloze a vyšetřovatel na ulici - monstrum se pohne k vyšetřovateli
4) monstrum je na Obloze a žádný vyšetřovatel není na ulici - monstrum zůstává na obloze

12.12.2010 19:55:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Tanto Monta: The Rise of Ferdinand and Isabella
Tanto Monta: The Rise of Ferdinand and Isabella
Akt. cena: 1900 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas