Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dotazy ohledně pravidel
Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:Po dlouhé době otázka
Chtěl bych se zeptat:
Když jsou třeba 2 vyšetřovatelé ve stejném světe(R'lyeh),ale otevřená je pouze jedna brána,tak když ten jeden se vrátí do Arkhamu,může počkat na toho druhého?Tedy je možné aby se jednou bránou vrátilo zpět více vyšetřovatelů??
Hawk
odpoved
to Fr3NZyY: jiste, je to mozne. V uvedenem pripade to dokonce bude vhodne (protoze pokud by prvni navrativsi investigator ihned zavrel nebo dokonce zapecetil branu, druhy se nebude moci vratit a zavita do Lost in Time and Space, coz neni zadna vyhra...zejmena pokud bude Ancient Onem muj velky oblibenec Yog-Sothot :D).
Prvni investigator se vrati do Arkhamu, vyfasuje "explored token" a pokud neopusti lokaci s branou, nemusi ji hned zavirat/pecetit. Brana ho diky explored tokenu v dalsich kolech ani nenasaje, takze muze pockat na partaka...Je tu ale riziko, ze lokaci v dusledku nejake udalosti opusti a prijde tak o explored token a tim i o moznost zavirat/pecetit branu...
Dansemacabre
dotazy na nestvůry
1) Máte nějaký vlastní klíč, podle kterého určujete, kde se vynoří nestvůry, když se jich má najednou objevit třeba šest na čtyři otevřené brány? V pravidlech o tom je sice něco psáno, ale moc se mi to nezdá.
2) za jakých podmínek jde karta použitá nestvůry úplně ze hry? Totiž - když je zabita, tak jde mezi trofeje, trofeje se po použití vrací zpět do banku příšer. Stejně tak, když se naplní periferie a zvětší se hrůza. Jak je ale potom možnost, aby nastal konec hry "v banku nejsou žádné nesvůry"???
Dansemacabre
nesrovnalost
A ještě dvě nesrovnalosti
1) v anglických pravidlech se píše, že při použití karty "Elder sign" není na zavření brány potřeba vyplácat pěti stop. V českém překladu, který je zde ke stažení, najedou stopy potřeba jsou a "Elder sign" JEN nepotřebuje test na lore/fight. Ona ohledně toho vyšla nějaká erata?
2) souboj s Prastarým - v anglickcýh pravedlech se májí dílčí úspěchy při zraňování Prastarého každé kolo vynulovat, v českém ekvivalentu se úspěchy přenášejí do dalšího kola. V tom případě je ale Prastarý okamžitě po smrti a stačí na to obyčejná brokovnice a pár šestek... Nějak se mi to nezdá. Pochopil jsem něco špatně?
RE: dotazy na nestvůry
1) Jediné pravidlo, které při tom používáme, že nestvůry rozložíme rovnoměrně. Tj. ne že všechny vylezou z jedné brány. V uvedeném případě pak ze dvou bran vylezou nestvůry 2 a ze dvou po jedné. Rozmístění konkrétních vylosovaných nestvůr už většinou řešíme podle toho, jak se nám to hodí (takže do blízkosti zraněného vyšetřovatele dáme lehčí nestvůru atd.)
2) V banku nejsou žádné nestvůry v okamžiku, kdy hráči syslí všechny trofeje za jejich zabití u sebe a ty se tak nevrací do banku.
otazky
ahojte,
"1) Máte nějaký vlastní klíč, podle kterého určujete, kde se vynoří nestvůry, když se jich má najednou objevit třeba šest na čtyři otevřené brány? V pravidlech o tom je sice něco psáno, ale moc se mi to nezdá."- na bgg forach som sa docital, ze priserky sa rovnomerne rozdelia medzi brany, a tie co ostanu navyse sa davaju na branu, z ktorej primarne vysli.
Kedze mam za sebou prvu hru, prislo aj dost otazok, z ktorych som vacsinu nasiel na bgg, no aj tak:
1)kde/ako mozem zistat Retainer co mi dava 2 dolare v kazdej upkeep faze? Pocas hry sme boli dost chudobni, kde ziskavate peniaze?
2)kedy sa riesi horror check? napr: dostanem sa na policko s priserou, pustim sa do boja, pred ktorym absolvujem horror check, potom vsak boj nevyhram a radsej uteciem(flee). V dalsom kole ostanem na tom istom policku ako prisera a pokusim sa ju znova zabit, musim robit horror check znova? alebo mozem rovno bojovat?
diky
odpoved (sam sebe:) + otazka
odp:
1)dnes pri nasej druhej hre sme naopak boli nadmerne bohati a retainery mal kazdy(napr. Newspapers je dobrym zdrojom)
ot:
3)situacia: pri navrate z OW do Arkhamu sa vratite na branu, na ktorej su monstery s odlisnym znakom ako ma brana. Co s nimi ak sa ju podari zavriet a zapecatit? Ostavaju na lokacii spolu s elder sign-om, alebo su vytlacene na ulicu, alebo zmiznu=su pohlteni branou?
Re
1) My to řešíme tak, přesně jak jsi psal, snažíme se nestvůry rozhodit rovnoměrně, a ty co zbydou umístíme na tu bránu která "způsobila" monster surge.
2)retainer se dá získat při setkáních v Arkhamu, jak píšeš hlavně v novinách. Některé postavy mají dost peněz, třeba postava "(nějaké ženské jméno) the diletant" má na začátku 10 dolarů a každé kolo dostává další jeden či dva (nemám teď hru u sebe). Dál se dají peníze získat prodejem monster trophies v docích a samozřejmě při setkáních.
3)horror check se dělá v každém boji pouze jednou, když se podíváš do pravidel na sekvenci boje, je to z toho docela dobře vidět
4)S nestvůrou, která stojí na bráně, na kterou se vracíš z OW musíš bojovat nebo se jí vyhnout. S nestůrou totiž bojuješ když:skončíš svůj pohyb na poli s nestvůrou NEBO opouštíš lokaci s nestvůrou. Až potom se zavírá brána, ať už je zavřena či zapečetěna, nestvůra (pokud má jiný symbol než brána) tam jednoduše zůstává.
Ad Horror check
Horror check se provádí na začátku každého boje s nestvůrou.
Tzn. když v tahu X začnu s nestvůrou bojovat, musím provést Horror check. Pokud z boje uteču a v kole (X+1) se stejnou nestvůrou začnu bojovat znovu (neprovede Evade), musím Horror check provést opět.
Re
Ano, ten horror check mate pravdu.
A tomu navratu z OW. V pravidlach sa pise:
MONSTERS GUARDING GATES
During the turn he returns to Arkham from an Other
World, an investigator does not have to evade or fight
any monsters in the gate’s location. This rule only
applies during the turn he returns to Arkham; in subsequent
turns, if the investigator remains in the location,
he must evade or fight any monsters there as normal.
Z toho nam vyplyva, ze pri navrate z OW priserku ignorujeme a mozme zavriet branu a az v dalsom kole treba robit evade alebo fight s priserkami na brane, ak si tam ostal.
movemet evade
Na stránkách 6 a 8 se v pravidlech píše, že když vyšetřovatel SKONČÍ svů pohyb v lokaci nebo na ulici obsazené nestvůrou, musí bojovat nebo se pokusit o vyhnutí se. Je to tedy tak, že pokud nějakou lokací pouze procházím, ale nekončím v ní svůj pohyb v tomoto kole, tak se nestvůře vyhnu automaticky (pokud se sám nerozhodnu pro boj)? Podle příkladu na str. 14 (Evading monsters) mi přijde, že vyšetřovatel (Amanda - jde z Woods do Southside, přes Uptown) hází na úspěch vyhnutí se netsvůře i přesto, že nekončí svůj pohyb v lokaci nestvůrou (pouze jí prochází a chce).
odpověď Archaonovi - vyhýbání se nestvůrám
Když chceš projít lokalitou, ve které se nachází jedna (nebo i více) nestvůr, musíš se všem úspěšně vyhnout (Evade). Tj. musíš si hodit Evade check pro každou nestvůru v dané lokaci.
Pokud se ti jen jediný Evade check nepovede, začne s danou nestvůrou souboj a už na dané lokaci zůstaneš, i kdyby jsi nakrásně souboj vyhrál (jakýkoli souboj ihned ukončuje tvůj pohyb).
Vysvětlil jsem to dostatečně?
Lubbo
addon
Zeus: hadam ze moja uvaha v prispevku z 13.2 z 15h je spravna, kedze si nereagoval (-;
Archaon: K tomu vyhybani sa nestvuram len dodam, ze nato aby si sa nemusel vyhybat ani bojovat s nestvurami po ceste(len v miestach odkial ides a kam dorazis), sa musis stat Deputy of Arkham, kedy dostanes Wagon(karu), ktory ti na to posluzi.
Lubbo - zavírání brány
Omlouvám se, ale skutečně je tomu tak, jak jsi napsal. V tahu, kdy se vyšetřovatel vrátí do Arkhamu z Other World, tak monstra ve stejné lokaci nemusí řešit. Bude je muset řešit až v následujícím tahu.
vyhýbání se nestvůrám
To Zeus: Díky za odpověď. Mě akorát zmátla pravidla, kde se na str. 8 resp. 10 přímo píše: "Likewise, if an investigator ENDS his movement in a location or a street area ocuppied by one or more monsters, he must fight or evade each such monster." Píše se tedy o evade check pouze při ukončení tahu v lokaci s nestvůrou. O evade check při pouhém procházení lokací, ve které je nestvůra, zde není zmínka.
Zeus, Sodovka
Klobouk dolů, takhle si představuji užitečnou stránku o hrách, ochota, trpělivost, snaha pomoci. AH je na pravidla docela složitá hra a každá pomoc pro nové hráče je vítána.
Archaon - to slovo likewise právě odkazuje na předchozí větu, kde se píše: "each time an investigator attempts to leave a location or street area....he must either fight or evade"
vyhýbání se nestvůrám
To sydo: Teď mi už to je úplně jasný, ten evade check dělám v okamžiku kdy danou lokaci opouštím....a já pořád v pravidlech hledal něco v tom smyslu, že to musím udělat při průchodu. Díky všem za ochotu.
fly
Tak mám na vás zase prosím jeden dotaz ohledně pravidel, tentokrát ohledně pohybu nestvůr - fly. Na str. 11 je ve žlutém rámečku rozebíráno létání nestvůr a já mám dotaz k bodu c. Je zde psáno, že pokud je létací nestvůra na ulici, kde nejsou žádní vyšetřovatelé a žádní vyšetřovatelé nejsou také v žádné sousední ulici, tak se přesune na oblohu. Přijde mi logické, že toto by mělo platit i v případě, kdy je létací nestvůra na lokaci, čili že by v pravidlech mělo být "If the flying monster is in a street or a location with no investigators and there are no investigators....it moves to the Sky". Co myslíte?
fly
Je to ve FAQ - jde na sousední ulici, pokud tam je vyšetřovatel, jinak letí k obloze.
Ještě mrkni na vlákno: http://boardgamegeek.com/thread/370957
fly
To Sodovka: Díky moc za info, je to tak jak jsem si myslel.
Archaon
Kouzla
Kdy mohu kouzlit kouzla? Je nějaké omezení, nebo se dají kouzlit kdykoliv (v jakékoliv fázi)?
Re:
U drtivé většiny kouzel je jasné, kdy se kouzlí. (např. při Evade checku, Combat checku atd.) Zkus být konkrétnější...
Kouzla
To Eyron: Tak třeba Heal, Flesh Ward, Find Gate. Není zde psáno (ani jsem nenašel žádnou obecnou zmínku v pravidlech), kdy je mám zakouzlit. Jde to tedy kdykoliv (ve fázi Upkeep, Movement, Encounters,...)? U kouzla Bind Monster je psáno "Cast and Discard this spell to pass one Combat check..." Znamená to, že pokud kouzlo zakouzlím (uspěju v Lore Check), tak jsem automaticky vyhrál celý boj a nestvůra je mrtvá?
Re: Kouzla
Archaon: kazda karta ma napisane v ktorej faze ju mozes pouzit, Heal len v upkeep faze, Flesh ward v hocijakej, kedze stamina lost mozes utrzit aj vo faze movement aj pocas encounters.
Find gate funguje tak, ze pocas 3. fazy(Arkham encounters) ta brana vtiahne do OW, kde budes mat v 4. faze OW encounter a az v dalsom kole pocas Movement fazy mozes vykuzlit Find gate, vratit sa do Arkhamu s explored markerom a preskocit tak OW encounter v druhej casti OW.
Pri Blind monster nestaci prejst Lore check-om (kde ti staci jedna uspesna kocka na vycarovanie), ale potrebujes tolko uspesnych kociek, kolko je odolnost nestvuri(ak ma nestvura odolnost len 1 samozrejme staci jedna uspesna kocka:)
ups
dokym som to napisal ma aj odhlasilo :D im invisible
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Jekyll & Hyde vs Scotland Yard (ENG)
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 17 hodin