Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!díky
Ano, jedná se mi například o The Necromancer's Reach - uděl 1 zranění každé vyčerpané postavě.
Když to shrnu, tak ve chvíli, kdy se objeví, tak je pozdě na jakékoli léčení nebo odtapování, jediné co se dá dělat je v reakci ten efekt zrušit třeba Eleanorou.
ad martannen
My sme mysleli, že riešiš shadow efekt pri boji. Keď príde The Necromancer's Reach ako encounter v stagingu, tak sa dá iba zrušiť ten when revealed efekt reakciou-response napr. Eleanor, A Test of Will. Ale prerušiť vyriešenie encounter kariet Akciou nemôžeš.
Hra více hráčů
Mohu při hře více hráčů:
1. dát attachment na hrdinu jiného hráče?
2. dát alíka jinému hráči?
3. zahrát event jinému hráči?
Myslím, že 1. a 2. ne, za 3. ano, např. zákaz útoku nepřítele navázaného na jiného hráče, léčení apod.
ad had - Hra více hráčů
1. áno
2. nie
3. asi áno, podľa textu na karte
Ale neviem svoje odpovede zdvôvodniť. Nie je to niekde v pravidlách či FAQ?
had
1. ANO (pravidla str.25 "Ovládání a vlastnictví")
2. NE (pravidla str.25 "Ovládání a vlastnictví"). K jinému hráči se může dostat jen pomocí efektu nějaké karty.
3. ANO (The Galadhrim´s Greetings - sniž 1 hráči hrozbu o 6. Jakémukoli.) i NE (Dwarven Tomb - Vrať 1 spirit kartu z tvého odhazovacího balíčku).
PS: Acedrac byl rychlejší, protože jsem dohledával zdůvodnění ;)
príspevky o pravidlách presunuté z iného vlákna
had
17.1.2012 14:44:21
Nazgul, objecty
Nazgul - po splnění shadow efektu z karty, vybereš a discartuješ charaktera. Tzn. pokud tam není shadow efekt, tak nic nevybíráš, a pokud ano, tak vybrat můžeš i charaktera, který nebojuje s Nazgulem a tudíž útok není undefended. pozn. dle FAQ na něj nejdou navazovat attachmenty, např. síť.
Objective karty - volné jsou až v okamžiku, kdy je lokace prošlá /splněna/ a nepřítel zabit - nestačí tedy nepřítele navázat anebo na lokaci cestovat.
When revealed se hned vyhodnotí.
---------------------------------------------------------------------------------------
Vojtech Musil
17.1.2012 12:16:15
to acedrac
2. quest - Tak to jsi me moc nepotesil. :-) Je mi jasne, ze mit nizky threat je vcelku zaklad, protoze pak mas cas se na trolla pripravit, ale kdyz mas threat od zacatku 30, tak na tebe nabehne hned ten prvni a to je dost problem, prtooze v prvni runde je clovek rad, ze zahraje vubec ally na blok, natoz ho jeste necim drtit. :-) Sit to resi, ale cloveku musi prijit a kdyz jsou v Core 2 a nemas primarne Lore balik, ze bys mel dve postavy, nic moc.
3. Jeste dotaz k tem predmetu. Zacina hra, mam vsechno rozlozene a prvni co udelam je, ze na ty predmety dam tri karty. Kdyz je to when revealed effect, vyhodnocuje se nebo se zahodi bez efektu?
Takze na nazgula potrebuju dve postavy. Jedna ji blokuje a druha pred nim zdrha, jestli jsem to pochopil dobre. Taky pekny kousek.
---------------------------------------------------------------------------------------
acedrac
17.1.2012 12:07:25
ad Vojtech Musil - 1. - 3. scenar z Core Setu
2. quest: no trol je taký jazýček na váhach, ktorý rozhoduje o úspechu/neúspechu. Nám sa naňho osvedčil Gimli, ktorý ho vedel dostať za dve kolá s pomocou aj za jedno (teda v prípade, že nehráte LORE balík so sieťou). Ale aj nám sa párkrát stalo, že nás trol rozmetal a za 3-4 kolá bolo po hre :).
3. quest: karty predmetov ostávajú v staging, kým majú strážcu (enemy, location resp. treachery sa hneď rieši a odhadzuje). Akonáhle "strážcu" odstránite (t.j. odstránite lokáciu progress tokenmi resp. zabijete nepriateľa, NEstačí engage), môžete si ich podľa podmienok na karte priradiť k hrdinom.
Nazgul: vyhlásiš obráncu, vyriešiš shadow kartu a následne odstrániš charakter, tzn. ten koho más odstrániť, aj keby bol vyhlásený ako obránca, už nemôže brániť a útok by bol undefended (môže ho ale brániť spoluhráčov sentinel). Nazgul má mať podľa errat ešte podmienku: "No attachment can be played on Nazgul of Dol Guldur", takže Forest Snare (sieť) ani iné attachemnty sa naňho nedajú hrať!
Inak na Nazgula je dobré nasadiť naboostovaného Gimliho, vie ho dať v správnej konštalácii na 1 ranu!
---------------------------------------------------------------------------------------
Vojtech Musil
17.1.2012 11:51:39
1. - 3. scenar z Core Setu
Ahoj, mel bych dotaz na tyhle tri scenare. Mame jen zaklad, hrali jsme ve dvou a prvni quest byl pomerne v pohode, tam neni co resit. Zasekli jsme se ale na druhem a to 2x. Kdyz jsme udolali 1. trola behem prvnich tri kol asi, tak za dalsi dve prisel dalsi a skoncili jsme na threat. Tak jsme dali repete a hned po prvnim otoceni encounter karet troll, takze dalsi repete. Jak tohle resite? Je to proste smula nebo se to da poresit uz v Core Setu. Je mi jasne, ze zeleny balik ma sit, do ktere muze trola chytit a ten neutici, ale sit stoji 3 resource a co s tim a kdyz nehraju zelenou, tak ho tam nejak prapodivne pizlat....
A co se tretiho questu tyce, tak jsme meli trochu zmatek v predmetech, ktere byli soucasti hry. Na predmet se da normalne encounter karta face up a muzu si ji priradit behem engagementu k sobe a tim kartu osvobodim a muzu si ji attachnout? A dalsi vec, Nazgul. Kdyz Nazgulovi priradim nejakeho blokera, tak potom nazgul po odhaleni shadow karty rika, ze hrac musi jednoho charactera discardnout. Jak to presne funguje? Muzu nekym Nazgula zblokovat, potom ho discardnout a Nazgul jiz neda dmg, nebo se to bere jako neblokovany utok?
Faramir a spol.
Pokud tapnu Faramira pro schopnost a ten stačí zemřít dříve než se vyhodnotí výprava, zůstává postavám na výpravě bonus +1 k vůli?
ad martannen - Faramir a spol.
Podľa mňa áno, lebo je tam "do konca quest fázy".
Unexpected courage
Rád by som sa dozvedel ako vlastne táto karta funguje resp. na čo všetko sa dá použiť.
V neof. faq sa píše: "This means the Hero will be able to do at least 2 things each game round (Quest, Defend, Attack, and any other actions that require exhausting the hero). This can't be used to allow one player to attack the same enemy twice during your turn (official FAQ v1.1)."
Odvolanie na FAQ v1.1 je síce super, ale už je v1.2 a v nej to spomenuté nie je.
Prosím napíšte, čo teda s UC môžem a nemožem robiť:
1) Quest + Attack/Defend
2) Quest/Attack/Defend + Action, ktorá žiada Exhaust
3) Defend + Attack
4) Defend + Defend
5) Attack + Attack
Unexpected courage
Ten FAQ jsi špatně pochopil ty nesmíš udělat to, že dvakrát jednoho hrdinu pošleš proti JEDNOMU monstru, čili že hrdina se silou 2 nedá útok při použití Unexpected courage za 4. Ale je zcela legalní použít hrdinu při útoku, vyhodnotit souboj, použít Unexpected courage a znova hrdinu poslat do dalšího souboje. Třeba na takovém Legolasovi to je mazec, protože 2x použiješ jeho Response, pokud je v útocích úspěšný.
ad Lumirius
Jáj, už to vidím. Nabudúce budem pozornejšie čítať :).
Tvoja odpoveď teda znamená, od 1-5 ÁNO. Ďakujem za vysvetlenie :)
Son of arnor
Ally Son of arnor ked ho vyložim,vyberiem nepriatela Boj sa odohra hned alebo až vo 4 fazi boj?
East-Gate
Chápu dobře, že lokace East-Gate mi zakazuje krok 1 ve fázi navázání nepřítele - tzn. že si ho mohu vybrat bez ohledu na svůj threat a dále mi zakazuje odvazovat již navázané nepřátele?
ad Indibaldini, had
ad Son of Arnor: Až vo fáze boj :).
ad East-gate: Nie, karta hovorí, že si nemožeš dobrovoľne naviazať žiadneho nepriateľa a ani sa nerobí kontrola naviazania. Táto karta asi slúži na udržanie nepriateľov (a teda threatu) v staging area.
had
vlastně ti to simuluje to že stojíš před branou Morie a snažíš se vstoupit. Musíš poslat hrdiny, aby bránu otevřeli a až potom se na tebe vyvalí ty skřetí hordy za branou :-D
Jen mě napadlo jak chápete střeta Patrol Ledera? On zcanceluje zranění co mu bylo uděleno?
ad Lumirius - Patrol Leader, KDexp
Áno, vo Forced zruší svoje prípadné zranenia a ako Shadow zranenia daného nepriateľa.
Ironfoot a Thalin, lokace imunní na card effect
Mám tyto dotazy:
1. Ironfoot - než ho pošlu na quest, tak je ready, takže má willpower 2 a přidává +1 každému trpaslíkovi, co s ním jde do questu? /stejně tak do útoku - má 3 útok a každý trpaslík co útočí s ním tak +1?/
2. Thalina dám do questu - je jasné, že každý nepřítel v questové fázi odhalený z encouter decku dostane 1 damage. Platí to i mimo questovou fázi, např. v combatové fázi, když jako shadow efect přidávám gobliny do staging area nebo když použiju Cave Torch a přidám do staging area nepřítele?
3. lokace imunní na card effecty - na lokaci lze umístit žetony pouze úspěchem v questové fázi, nikoliv např. když Legolas zabije nepřítele či hrdina s Blade of Gondolin zabije nepřítele?
Cancel damage
A ještě něco k shadow kartám:
1. Cancel all damage dealt to this enemy: jakoby vyléčí všechna zranění /damage/, která v té chvíli nepřítel má?
2. Cancel all combat damage dealt to attacking enemy - 1. zruší damage udělené v obranné fázi např. obráncem gondorian spearman nebo 2. zruší damage udělené klasicky teprve ve fázi útočné, tzn. do budoucna?
had
Nemám oporu v pravidlech, ale takto bych to hrál já:
1. Cancel: Neléčí ale preventuje zranění, které na nepřítele teprve přijde v attack fázi hráče. (jednou veškerý damage i Gondorian, podruhé jen combat damage (útok samotný)
1. JAkmile se Ironfoot exhaustne, tak přichází o bonus on i ostatní trpaslíci (celé kolo s ním většinou nic moc nedělám, občas bráním)
2. Thalin dává damage jen ve quest fázi (neplatí ani na trolly v Carrocku - nejdou z encounter decku), určitě ne v encounter fázi.
3. Tady nevím, tipoval bych, že quest tokeny půjdou rovnou na quest a "přeskočí" danou lokaci.
Pár otázek
Měl bych pár otázek na víceméně základní věci. (A diskusi jsem projel celou, tak mě prosím kdyžtak nekamenujte, jestli už se to řešilo ;-))
1) Chápu to správně, že hráč má některé hrdiny (spojence) před sebou (tedy pouze controlled), ale nejsou ještě přiděleni na quest (committed to the quest) a pak druhou skupinu, přidělenou již k dané quest phase (tedy již committed)?
A z toho vyplývají i další otázky.
2) Při nebráněném (undefended) útoku musí obdržet veškerý damage "a single hero controlled by the active player". Tedy to může být i ten, co NENÍ přidělen ke questu (committed) a tudíž ani není engaged s potvorama?
3) Jak se řeší dokončení quest phase (tedy těch karet 1B, 2B....)? Splní se instrukce na další fázi questu, ale co pak? Charaktery se k této fázi musí opět přidělit (commit), ano? A tedy, charaktery, svázané (engaged) s potvorama z minulé fáze, nejsou přiděleni (committed) na další quest phase. Z toho mi vyplývá, že ani potvory, které jsou v dané době v staging area, se nemohou svázat (engage) s charaktery - neboť ty nejsou committed k stávajícímu questu? Ano nebo ne? A pokud to tak je, pak můžu do nově odhalené quest phase commitovat charaktery, které mám vyložené, ale nebyly přiděleny (committed) na předchozí quest? Pak by mi vznikly dvě paralelní skupinky soubojů.
Asi jsem to napsal trochu komplikovaně, ale doufám, že pochopíte na co se ptám :)
halbarad
Řekl bych, že to chápeš špatně. :o)
Controlled znamená, že máš dané hrdiny a spojence vyložené před sebou. Tedy jsi za ně zaplatil svými resource tokeny, nebo ti je přihrál nějaký jiný hráč (třeba spojence Wandering Took).
Pokud vyšleš charakter na quest, bráníš, útočíš nebo používáš schopnost, charakter se jen vyčerpá (exhaust) - pootočí.
1) Commited to quest jsou postavy, které jsi vyslal na quest ve fázi quest ... ve fázi Travel už jsou ty postavy zpět a pouze jsou vyčerpané.
2) Při nebráněném útoku přiděluješ celé zranění libovolnému ze svých tří (nebo méně, pokud už někteří zemřeli) hrdinů. To jestli jsou vyčerpaní nebo ne, nehraje roli. Tj. můžeš třeba hrdinu použít, aby bránil útok jedné nestvůry a pak po vyhodnocení útoku další nestvůry přiřadit zranění tomu stejnému hrdinovi, který už je vyčerpaný.
3) Moc to nechápu, ale odpověď bude asi NE.
Comitted to quest se řeší ve fázi Quest
Engaged se řeší ve fázi Combat
Nestvůry ze staging area se nepřiřazují k určitým hrdinům nebo allies, přiřazují se k hráči a tím, že jsou engaged, už nepřidávají svůj threat k těm ve staging area.
Hike
Díky za snahu odpovědět :) Ale ne uplně jsme se pochopili.
Zkusím to ještě jinak: k čemu vůbec slouží "commit a character to the quest"? Asi jsem to chápal špatně. Domníval jsem se, že charaktery musíš vyslat do té quest phase (tedy commit do B1, B2 atd...) a pak že už jsou committed až do konce té quest phase (a až pak, jsem si myslel, se mohou engageovat s nestvůrama atd.). Ve světle nových informací (od tebe ;)) mě napadl tedy ještě jeden uhél pohledu :) Je to tedy tak, že to commitování slouží pouze k tomu, aby committed charaktery mohly porovnat svou souhrnnou Willpower Strength s Threat Strength karet ve staging area? A pokud ano, musíš je commitovat každé kolo znovu? (Pokud ano, tak bude ta hra ještě těžší, než jsem myslel :)).
Ze špatného pochopení toho commitování by pak vyplývaly všechny ostatní dotazy. Jinak je mi to jasné (undefended attack, angaging atd.).
to halbarad
Ano, je to tak, kazde kolo musis Committovat (priradit) charakter questu/lokaci v Quest Phase (charakter se touto akci Commit exhaustuje (vycerpa)). Pote se liznou dve Encounter karty, vyhodnoti se willpower s threatem ve staging area a pokud jsi v minusu, zvysi se ti threat, pokud jsi v plusu, pridavas Progress tokeny - pokud je aktivni lokace, tak je pridavas na lokaci (co pretece, jde na quest). Pokud lokaci nemas, davas vse na quest. Pote nasleduje Travel, kdy reknes, zda budes cestovat do nejake lokace a ta v podstate nahradi dany quest. Pote je Combat a pak uz je konec...
For je v tom, ze ty musis prerozdelit hrdiny tak, abys postupoval v questu, nezvedal se ti threat, ale zaroven byl schopen se vyporadat s monstry, ktere se na tebe tresou ve staging area a diky vysokem threadu jsou engaged a jdou te bit.
ad halbarad
"Je to tedy tak, že to commitování slouží pouze k tomu, aby committed charaktery mohly porovnat svou souhrnnou Willpower Strength s Threat Strength karet ve staging area? A pokud ano, musíš je commitovat každé kolo znovu? (Pokud ano, tak bude ta hra ještě těžší, než jsem myslel :))."
Super hláška :D. Jasné, že každé kolo! A hra je to pekelne ťažká, takže ku každému prejdenému questu si môžeš kľudne otvoriť šampus, a aj tak nebudeš opitý viac ako raz za 10 hier :).
Halberad
Zkusím to objasnit. Hrdinové a charaktery jsou jedna velká družina. A jako družina prochází daným herním kolem. Commited Quest je pouze jedna část kola. Čili pokud nastane Quest fáze máš vyčerpat (tapnout, kleknout, pootočit) libovolné množství charakterů (popř. také spoluhráč), otočit karty z encounter decku a porovnat celkové hodnoty Threatu na kartách ve staging area s celkovým součtem willpower účastnících se a přeživších charakterů (těch kteří byli za daným účelem vyčerpaní).
Následuje další fáze Travel a pak další fáze kdy celou tvou družinu pronásledují monstra a jsou mezi hráčema přiděleny dle hodnoty Threatu. Ty charaktery které jsou již vyčerpané se soubojů neúčastní, pokud je nějakým způsobem nedostaneš do polohy Připraven. Opět platí, že monstra ohrožují hráče jako celek, ne nějaké jednotlivé vybrané charaktery. Hráč si pak z jednotlivých stojících (připravených) charakterů vybírá jednoho obránce vs. monstrum (pokud nějaký efekt neříká něco jiného) a po vyhodnocení útoků monster si hráč vybere své připravené charaktery, aby napadly jednotlivá monstra. V tomto případě už může být více útočníku na jedno monstrum (aby bylo možnost prorazit silnou obranu).
Pak následuje fáze další kdy se ti odtapují (připraví) všechny charaktery a začíná další kolo.
Omlouvám se za možná nepřesné názvosloví, ale hrál jsem už tolik karetních her, kde jedna funkce je přeložena a nazvaná jinak, takže zaměnuji, Tap, Stand, Ready, Kneel, Untap.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: That Time You Killed Me
Akt. cena: 880
Končí za: 1 den
Scythe CZ
Akt. cena: 1255 Kč
Končí za: 3 hodiny