Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!vyčerpané postavy
Zdravíčko, panstvo, měl bych dotaz.
V pravidlech není nikde kompletní výčet akcí, kdy se postava vyčerpá a které akce může provádět vyčerpaná a které ne.
1) Např. fáze cestování. Pokud se postava zapojila ve fázi 3 do výpravy a je vyčerpaná, může cestovat do lokace ve fázi 4?
2) Vyčerpá postavu cestování?
3) Pokud ano, znamená to, že v další fázi nemůže bojovat a bránit se?
Díky
Marabu
Postavy hrdinů vyčerpává každá akce, na které se sami podílejí. Cestování není v pravém smyslu akce jednotlivé postavy, ale celé družiny (všech hráčů), a ani pak to není akce ... je to spíš určení směru, kam se vydají a z toho pak vyplývají i progress tokeny přidělené na lokaci, kam družina cestovala, ale až ve fázi dalšího questu, za což se postavy na quest přidělené vyčerpají.
Acedrac - Grimbeorn the Old
ad 1) Tuhle Action můžeš aktivovat kolikrát chceš, pokud vždy předáš ten Leadership resource. Není zde limit.
ad 2) Vždy vybereš obránce, vyčerpáš ho a poté vyhodnotíš útok příšery a rozdělíš zranění. Poté vybereš stojícího obránce a vyhodnotíš další útok, atd. Takže pokud se brání Trollům nikdy není vyčerpán a můžeš ho tedy poslat do obrany několikrát.
ad 3) ano jen dvě části. Dokonce v Emyn Muil je jen jedna.
FAQ 1.2
Q: Is Against the Trolls (SoM 32) the final stage of
Conflict at the Carrock?
A: Yes.
Aha
Takže odpověď na mou otázku 2) je ano. Fáze cestování vyčerpá postavy, které se na něm podílely. Nebyla by tam odpověď na zbývající dvě otázky? Díky
Marabu
Takže ještě jednou.
Odpovědi na tvoje otázky:
1. ANO, necestuje postava, ale všechny postavy všech hráčů společně, i kdyby všechny byly vyčerpané.
2. NE.
3. ...
ad Marabu
Celé zle :). Cestovanie nevyčerpáva žiadneho hrdinu!
Hrdinov vyčerpáva len poslanie do questu, útok , obrana a prípadne akcie špecifikované na na kartách. Existuje aj výnimka, kedy na cestovanie do jednej lokácie (neviem presne ktorej) musíš vyčerpať jedného hrdinu / hráč. Ale ak na karte lokácie takáto podmienka nie je, môže do nej cestovať aj kompletne vyčerpaná družina :).
Ale to čo Ti Hike vysvetľoval znamená, že aktívna lokácia len "žerie" progress tokeny namiesto questu.
Hike, acedrac
Díky, chlapi.
Výprava: Průchod temným hvozdem
3.část výpravy mi dovoluje dohledat si dva pavouky buď z balíčku setkání nebo z odhazovacího balíčku. Předpokládám, že tyto dva balíčky se po prohledávání nespojují. Odhazovací balíček se jen položí zpět na své místo a balíček setkání se promíchá. Je to tak ?
Průchod temným hvozdem
Nespájajú sa :).
Inak tie názvy po preklade =:O. Ani som nevedel o čo ide sprvu. To je Passage through Mirkwood, že?
ad Lunitare:
Čítal samozrejme, ale zas som ho nečítal po anglicky, takže sa mi to nespája :).
acedrac
Souhlasí. Nečetl jsi česky/slovensky Pána prstenů nebo spíše Hobita ?
Attachmenty
Hrali jsme prvni scenar z Core setu s pavoukem (nazev si ted nepamatuju) a je tam treachery karta, ktera kdyz vstoupi do hry, tak si ji hrdina attachne k nejakemu hrdinovy, ktery se pote neumi refreshnout a muze to udelat pouze, pokud zaplati 2 resourcy. Pritelkyni se to nezdalo a byla frustrovana, ze to ve hre zustava porad a tvrdila, ze se karta poprve zaplati a pak se odhodi (pry by to bylo i logicke, ze se hrac vymani ze siti, do kterych je lapen a uz tu kartu nemusi platit). Ja trdim, ze karta ve hre zustava, jelikoz to je attachment a zadny jiny ruling se kolem toho nevyskytuje. Kdo ma pravdu? :-)
ad Vojtech Musil -condition Caught in a web
No priznám sa, že sme ju odhadzovali po zaplatení 2 resource tokenov, ale prečítal som si ju znova a myslím, že sme to hrali zle. Nikde nie je napísané, že sa odhadzuje, takže by mala ostať na hrdinovi. Spôsob, ako ju dostať preč, je vyložiť "Miner of the Iron Hill" (LORE, ally).
attachmenty
Ještě by na ně mohly platit karty z balíčku setkání např: Forest Spider ve stínovém efektu, kdy odhazuješ attechment u bránícího hráče...
Taky to hrajeme, že zůstává ve hře dokud není zničena (odhozena). Každé refreshnutí stojí 2.
to acedrac a Lunitare
Diky za odpovedi. Zeleny balik na to ma par karet... ale jinak to je dost neprijemna zalezitost. Kazdopadne super, odpoved je tedy, ze zustava. Jeste dotaz, co tam znamena ten keyword condition? V zakladu se na to nic neodkazuje, takze predpokladam, ze v rozsireni to ma az nejaky vliv nebo stale nic? :-)
Forest Spider
Shadow efektem karty Forest Spider nemůžeš odhodit Caught in Web, protože tento attachment nekontroluješ. Je to ve FAQ.
Zůstává ve hře dokud ho neodhodíš nějakým vlastním efektem, např. Miner of the Iron Hills.
Condition není keyword ale Trait, stejně jako například Dunedain, Gondor, Warrior atd.
Miner of the Iron Hills odhazuje právě Condition attachmenty, kterým se ta karta Caught in Web stává.
to vasekre
To je dost divne, ze ten attachment nekontrolujes, protoze kdyz ho mas prirazeneho k postave... ale chapu to. Kazdopadne Miner je pouze v Core. To do ted nevyslo neco, cim se podobnych karet da zbavovat?
Deal dmg
Jeste drobny dotaz na udileni dmg pres karty. Tusim, ze v pravidlech o tom neni zminka, ale kdyz vytasim trebas gandalfa a rozhodnu se dat 4 dmg do nejakeho nepritele, redukuje se ten dmg o armor nebo nikoli? Diky :-)
ad Deal dmg
Nie neredukuje. Nedávaš 4 attack, ale 4 dmg! Iné je, keby si Gandalfa zobral do útoku, tam by útočil 4 - obrana. Toto udelenie 4 dmg je však pri vyložení karty- mimo boj :).
faq
jsem ještě pořádně nečetl ... brzy napravím. Strana 3 - Control of Non-objective Encounter Cards o tom mluví jasně. Díky za objasnění.
akce, reakce, atd
Jsem deformovanej z hraní Magiku, takže mi některé věci přijdou zvláštní, zmatené nebo různě vykládané :). Potřebuju si vyjasnit pár věcí.
1) na výpravě otáčím dvě karty setkání, první říká všechny lokace ve vynášecí oblasti dostanou +1 k velikosti ohrožení do konce fáze, druhá otočená karta je lokace – dostane +1 nebo ne, myslím tím, zda se karta vyhodnotí, přičtu všem lokacím +1 a hraju dál nebo to beru tak, že ten efekt prostě visí ve vzduchu a ovlivňuje všechny lokace až do konce fáze? Hraju to tak, že karta ovlivní i po ní příchozí lokaci.
2) hrdina má čtyři životy a na sobě dvě zranění, efekt karty mu má udělit další dvě zranění, stihnu zareagovat a vyléčit původní dvě zranění nebo ne? Hraju že ano, ale nejsem si teda vůbec jistý... s tím souvisí, když mi efekt říká, že musím unavit spojence, stačím ho pomocí efektu jiné karty připravit, abych ho mohl znovu unavit?
3) příprava scénáře, pokud text říká dej jednu kartu do vynášecí oblasti a otočená karta je zrada, která vyšumí (například uděl zranění všem unaveným postavám), tak otáčím jinou kartu nebo mám štěstí? beru to jakože mám štěstí
ad Lunitare
Dík za link na neoficiálny FAQ. Ešte stále (po 30 hrách ) hráme niektoré veci zle :/.
martannen
ad 1) Následující karty nejsou ovlivněny tímto efektem. (viz neoficiální FAQ str.10: http://www.kaybee.org/kirk/LoTR_LCG_Cards_and_FAQs.pdf)
ad 2) Naopak si myslím, že to nelze udělat. Na akce jsou speciální okna (str.23 kapitola AKCE a REAKCE; PRŮBĚH KOLA str.30-31) a hráči nemohou určité části kola přerušovat akcemi. Pokud chci reagovat na nějakou současně probíhající akci, mohu to provést jen pomocí "reakce".
ad 3) Máš štěstí.
martannen
Ano, ve sporném bodě 2 je to přesně jak píše Lunitare.
ad martannen 2)
No pozerám pravidlá a práveže akcie v kroku BOJ sa nesmú hrať iba počas prideľovania shadow kariet. Dokonca to je str. 30 napísané doslovne v texte vysvetľujúcom význam farieb, že zelené časti fáz môžu byť prerušované akciami.
Ďalej je v pravidlách na str. 18 napísané že PO KAŽDOM zo 4 krokov vyriešenia útoku nepriateľa (zvolenie nepriateľa, vyhlásenie obráncu, vyriešenie shadow efektu, pridelenie poranení) JE možné hrať akcie! (o responsoch-reakciách sa nepíše).
Ale v prípade, ktorý popisuje martannen, by mohol doliečiť až PO vyriešení shadow efektu, ktorý pridelil dmg, a teda by hrdinu nezachránil. Mohol by ho ale liečiť PRED vyriešením shadow karty a aj PO jej vyriešení!
Čiže ak by zistil, že shadow efekt pridá +1 attack, mohol by pred krokom udelenia poranení svojho hrdinu liečiť aj Akciou.
reakce na efekt karty
Může to udělat před i po - souhlasím. Ale pravidla jasně říkají, že ne jako reakci, pokud to není karta reakce.
Martannen myslím neřeší zvětšení útoku, ale přidělení zranění přímo kartou.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Versailles 1919
Akt. cena: 2200
Končí za: 1 den
Pharaon
Akt. cena: 115 Kč
Končí za: 1 den