Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dotazy ohledně pravidel
Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:to eskel
Je trochu zvlastni, ze jste ve dvou vyhrali vsech pet her a pripada mi, ze jste se ani netrapili, ale proc ne. :-)
Co se pravidel tyce, tak me osobne by to asi nudilo, protoze to vsechno vede ke zjednoduseni, nez k vyzve hru porazit.
Vojtech Musil
Jo s těma dvouma hráčema je to takové až s podivem. Nám to dalo ve dvou docela hodně zabrat.
Parxel
Nam to dava hodne zabrat i ve trech, ale to bude mozna i tim, ze tam mame monstra z rozsireni a to uz nejsou orezavatka. Ale ono kdyz clovek peceti, tak nestiha zabijet monstra a roste terror. Kdyz zabiji, tak nestiha pecetit a jde nahoru DOOM a prichazeji dalsi a dalsi monstra. Proto jsem se podivoval trochu, ale treba jsem vazne maslo a musim se jeste hodne ucit :-)
Vojto, Parxel
Presne to, čo píšete o tých dvoch detektívoch, napadlo včera aj mňa, ako som čítal eskel-ov príspevok. Ale povedal som si, že sme doma lamy. A tuším až tak zlé to s nami nebude:P Hrávame vo dvojici viacerých detektívov ako 2. (či už s rozšírením alebo bez). Vo dvoch to ide aj bez toho, ale je to zväčša pobehovanie hore-dolu ako nás hra núti, ak chceme udržať všetko pod kontrolou.
to eskel ad 2 hráči
Taky se dost podivuju, že jste to ve 2 tak pohodově vyhráli, protože se mi to zdá ve dvou poměrně dost nezvládnutelné. Teda ve 2 se rozhodně nedá vyhrát na zavírání bran, pokud nemáte velkou kliku a celá hra se degraduje na přípravu na závěrečný souboj. Ve dvou jsme hru hráli asi 2x (zkušební počáteční hry) a hra nám dala pěkně na budku, tak jsme taky asi ořezávátka. Ona nám dává na budku i ve třech, ale tam mám pocit, že máme šanci (ve třech hráčích máme ze hry nejlepší infarktní zážitky). Takže buď jste božoví nebo hrajete něco špatně :-)
2 hráči
Ještě jednou jsem si prošel pravidla a konečně jsem našel bug který jsme dělali.
Nehráli jsme pravidlo že brány vymažou stopy. tudíž jsme měli o dost více stop. Teď jsme to zkoušeli a tři hry po sobě jsme prohráli :) ale většinou to bylo protože smě měli harviho a druhou hru marry (obě postavy už nikdy nechci hrát protože tři životy je hodně málo)
eskel
Marry mi v AH připadá docela slabá. Harvey mi přijde docela dobrý, ale chce ho to trochu nabušit dobrými kouzly a předměty.
Vtipný je, že v Dunwichi je 1 skill, který dělá to, že ti ubere život a dává ti 1 permanentní clue token. A když máš postavu se 3 životy a ještě o jeden takhle "výhodně" přijdeš, tak to je teprve psycho. To si pak pomalu nesmíš ani odřít koleno, aby tě neodvezli do špitálu. :)
Harvey
Tak ted se fakt neshodnem, protoze profesor je moje nejnejoblibenejsi postava. :D On ty zivoty nepotrebuje, staci mit heal a do nemocnice ani nemusi... Profak nabuseny dobryma kouzlama je nejvetsi bijec ve hre. Nikdo jiny proste skoro stabilnich +12 do combatu neudela a sanity taky skoro neztraci.
to nameless_one
Bacha na to, že Harveyho vlastnost se vztahuje jen na sanity loss a ne sanity cost. To znamená, že za kouzlení kouzel musí stále sanity platit. Takže s tím +12 do combatu vydržíš maximálně tři kola (navíc nemůžeš stejná kouzla použít ve více soubojích v jednom kole, protože se exhaustujou) a pak musíš pelášit do blázince. V tom je právě boží Harveyho plot z Innsmouthu, protože při jeho splnění se jeho vlastnost vztahuje i na kouzlení kouzel. To je pak se správnými kouzly killing machine.
to all
Jak pise Kadaver, taky se mi zda hra nejvice infarktova ve trech a je naprosto super. Je to takovy balanc, kdy muzes jit neco koupit, ale riskujes, ze se probudi prastary. Ve ctyrech uz je prostor si teoreticky delat cokoli... takze souhlas. :-)
Co se postav tyce, tak sestra Mary je totalne vychabla a nikdo ji nehraje a nikdy imo nebude. Bless je dobry, ale muze o nej prijit a jinak nic v podstate neumi. Bohuzel ma velice nizky fight i lore, takze i zavirani/peceteni bran je s ni dost obtizne. Montra nezabije, takze je totalne outsider.
Oproti tomu Harvey je jak rika Kadaver killing machine, ale je to relativni. Killing machine je v zasade kazda postava, ktera ma predmety. Co je dulezite je pomer stamina/sanita. Jistou vyhodu maji postavy, ktere maji hodne sanity a to kvuli soubojum. Mnohdy vas monstra vystrasi a potom vybava dostatku sanity je nezbytna. Mit 3 mozky a 7 zivotu je fajn, ale z kazdeho si nadelate, takze si ani nevystrelite. Druhy problem je mit s vysokou sanity i fight. Protoze si nenadelate, ale potom monstrum nezabijete a ono vas vykuchti.
Kadaver
Nevim, kdeste to vycetli. Ja sem to pochopil takhle... Asi mate pravdu, ale tezko se mi s tim ted bude smirovat. :)
to nameless_one
Vyčetli jsme to v oficiálních FAQ k Arkham Horroru:
"Q: Does the Strong Mind ability (reduce all Sanity loss
by 1) of the professor, Harvey Walters, apply to the cast-
ing of spells?
A: No. The professor’s ability works on losses, not costs.
The same distinction applies to the gangster, Michael
McGlen, and his ability to reduce Stamina losses."
to nameless_one
Na prvni pohled to neni zrejme, ale musis rozlisovat dve veci. Jedno je loss a jedno je pay. Na jeho karte je napsane, ze pokud ztraci sanity (loss), tak tuto ztratu redukuje o jedna. Kdezto ty kdyz kouzlis, tak nic neztracis, ale platis za co. Vedome jdes to kouzlo carovat a vedome riskujes ztratu mozku, ze te to nejak ovlivni.
...
Ja sem to pochopil... Proto jsem taky psal, ze se mi s tim bude tezko smirovat. :)
nameless_one
Realita je obcas kruta no. On by byl jinak silene presileny. Jedina postava, ktera to umi je Daisy Walker (doufam, ze to pisu dobre), knihovnice, ktera to ma v zakladu tusim.
EDIT:
Tak to byla Daisy Walker
Překlad oficiálních FAQ 1.2 ?
Mohu se zeptat, neplanuje to prosím někdo přeložit ?
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Arkham_Horror/AHfaq.pdf
Mám CZ verzi a tam se na FAQ v pravidlech nějak pozapomělo. Nebo se pletu ?
V pravidlech se píše, že vycházejí z 2. reedice + errata 1.2,ale často kladené dotazy , jsem nikde nenašel.
preklad FAQ 1,2
EDIT: české pravidlá vravia toto: Tato pravidla vycházejí z vydaní hry verze 1,1 a oficiálního dokumentu FAQ z ledna 2007.
a to je verzia 1,2
Pohyb..
Čaute, nevím jestli se to tu už řešilo...ale může detektiv ve fázi pohybu projet/proutíkat kolem nestvůry pokud je v jeho dráze? nebo jakmile narazí na pole s nestvůrou tak jeho pohyb končí a musí bojovat?
ABurn
pokud si ještě správně pamatuju pravidla, tak může i přes několik nestvůr, ale musí je všechny evadnout...
ABurn
Mas dve moznosti - zastavit a bojovat (tym padom pohyb koncis), alebo urobit "sneak test" a pokusit sa okolo prisery presmyknut (ak uspejes, pokracujes v pohybe; ak neuspejes, musis bojovat).
Díky
S tím že když neudělám evade test tak mi rovnou udělí nějakou ztrátu mozečků nebo srdíček? :-)
ABurn
ztráty dostáváš jen v případě neúspěšného horror nebo combat checku... evade test způsobí jen to, že se potvoře nevyhneš, tím pádem se zasekneš na stávající lokaci a musíš bojovat s daným monstrem (případně monstry...)
díky
Tisíceré díky :-) zase to budeme mít o trochu těžší
Permonick
Pokud vím, tak při neúspěšném evade checku tě potvora rovnou praští za klasické zranění, ukončí pohyb a následuje normální boj (horror check a combat checky).
Evade test
Tak v pravidlech je psáno, že pokud neuspěješ v evade test, tak schytáš combat damage a musíš s nestvůrou bojovat. Takže schytáš ránu a ztratíš "srdíčka"... pravidla str 14. :
If the investigator fails the check, the monster immediately deals its combat damage to him and combat with the monster begins (see “Combat,” later in these
rules).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Onirim (+ 7 rozšíření, včetně poštového)
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 11 dnů