Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:
1.Měnit skilly si můžu pouze v první fázi nebo i v jiných?Třeba při pohybu atd.
2.V jakých fázích se mohou používat kouzla atd?
3.Když použiji kouzlo tak kartu obrátím lícem dolů ,kouzlo se znovu aktivuje v příští fázi Upkeep??
4.Když porazím příšeru a nechám si trofej k čemu je dobrá?A trofej můžu vratit kdykoli během dalších kol nebo když ji přijmu tak mi zústává napořád?
5.Co je to ten skill check a jak se to dělá?
6.Když jsou dva vyšetřovatelé na jednom místě a objeví se tam ,nebo přesune příšera,na koho zaůtočí první?
Tak to by zatím bylo vše.Díky předem za odpověď
11.9.2008 06:50:15

bechr
Odporucam ti prejst toto vlakno. Da ti odpovede na vsetky otazky :-)
Dalej (frequently asked questions) FAQ: http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=6&esem=4

1) taktiez uz riesene; ak ma vysetrovatela vo svojej lokacii alebo na ulici, tak sa presunie k nemu, inak vylety do oblohy. Ak uz v oblohe je, tak ide k vysetrovatelovi na lubovolnej ulici. (ak je vysetrovatelov viac, tak zautoci na toho, koho skor uvidi -> rozhoduje nizsi SNEAK. ak je aj to rovnake, rozhoduje prvy hrac)

2) som tu riesil asi pred 3 dnami + FAQ

3) prida sa podla pocet strasidiel funkcie maximum z (pocet_vysetrovatelov, pocet_otvorenych_bran) ROVNOMERNE medzi vsetky brany.

Naozaj sa oplati precitat FAQ. Najlepsie cely. Clovek sa dozvie mnoho zaujimavych veci. napriklad aj to, ze profesorovi sa odobera aj 1 rozum za kuzlenie (COST mu berie, LOSS mu neberie) To iste so zivotom u gangstra Michaela. ;-)

1.2.2011 22:14:50

Flute of the Outer Gods
Ako hrate tuto kartu? Ma to vyhodit vsetky monstra v lokacii vysetrovatela prec. (povazujem ich za trofeje pre neho). Pouziva sa hned bez horror a combat checku, alebo len horror check na lubovolne strasidlo, ci ako?
Najlogickejsie sa mi zda nerobit ani horror ani combat a jednoducho to pouzit. Predsa len, berie to 3 rozumy a 3 zivoty.
Mam pravdu, alebo to hrame zle?

3.2.2011 22:17:50

@Michalxo
Hrajete to správně. Ve FAQ píší, že karty, které mají formulaci Any phase se mohou použít kdykoli, tedy např u kouzel můžeš první zkusit seslat a pokud se nepovede tak utíkat(tzn. ještě před horror checkem) stejnou formulaci používá flétna, takže to je stejné.

3.2.2011 22:27:06

jet

Zetony stop
V pravidlách k českej verzii AH v príklade na strane 15 (žltý sĺpec "Boj")

v uvednom príklade má Amanda výsledok -1 a automaticky selže. Bolo by možné
použiť žetony stop aby mohla Amanda hádzať kockami? Použije napríklad dva žetony stop a bude hádzať jednou kockou?

3.2.2011 22:57:39

to jet
Podívej se na Panzerův příspěvek z 1.2.2011 07:31:53 (tedy 6 příspěvků před Tebou), tam to vysvětluje. Občas je lepší nejprve číst a pak se až ptát. Kdyby odpověď byla řekněme na třetí stránce téhle diskuze, tak to beru, to by se mi taky nechtělo pročítat, ale 6 příspěvků nazpět? To bys určitě zvládnul přečíst :-)

3.2.2011 23:05:05

jet

Kadaver
Dik. Diskusiu som preliezol od 10 do 4... tak som sa na prvú stranu nejako nepozrel.. :(

Ide mi o ten príklad. Asi mi v ňom chýba, že "ak chceš tak môžeš použiť žetony stop"....

3.2.2011 23:09:48 | Upraveno autorem (porovnej)

to Jet
Ten příklad je prostě příklad na boj, ne na používání žetonů stop. V anglických pravidlech tam taky zmínka o žetonech stop není, prostě je to jenom v jiném kontextu.
Ale jinak samozřejmě můžeš použít žetony stop, i když máš záporný počet kostek, a navíc nemusíš počtem stop záporný počet dorovnávat. Každý utracený žeton stopy Ti rovnou dá jednu kostku na hod. Takže i kdybys měl počet kostek -5, tak můžeš zaplatit jeden žeton stopy a hodíš jednou kostkou. A když se Ti hod stále nepovedl, tak můžeš utratit další žeton stopy a zase hodit jednou kostkou, atd.

3.2.2011 23:48:50

jet

Útek
Ak sa mi podarí počas boja s príšerou úspešne utiecť - pohybujem sa? Ak áno, tak ako by som sa phyboval normálne, podľa rýchlosti?

6.2.2011 20:24:50

utek
ano,ak sa ti na zaciatku,alebo pocas boja podari vyhnut(utiect) prisere,pokracujes normalne v pohybe,ale ak sa rozhodnes s priserou bojovat a porazis ju,tvoj pohyb ihned konci.

6.2.2011 20:36:48 | Upraveno autorem (porovnej)

to jet
Je to tak, jak říká dajo26, akorát s jednou nepřesností. Pokud se nestvůře vyhneš, pak Tvůj pohyb pokračuje normálně, jako by tam ta příšera vůbec nebyla (tedy pořád jsi omezen svou rychlostí). Rychlost se při tom samozřejmě neresetuje, takže pokud máš rychlost 5 a už jsi ušel 2 kroky před potkáním nestvůry, tak už můžeš ujít jen 3 kroky.
Ta nepřesnost, kterou má ve svém příspěvku dajo26 je situace, kdy z boje s příšerou utíkáš. Pokud už totiž s příšerou započneš bojuj, tak i když z boje utečeš, Tvůj pohyb končí. Je to napsáno v pravidlech na straně 8 nahoře:
"Once an investigator begins combat with a monster for any reason, his movement is over. Regardless of whether or not he wins the battle, the investigator loses the rest of his movement points and must remain where he is."

6.2.2011 20:44:15

nie som si isty
Jakmile vyšetřovatel jednou začne z jakéhokoliv důvodu
s nestvůrou bojovat, jeho pohyb končí. Nezávisle na tom,
zda v boji zvítězí, či ne, vyšetřovatel ztrácí pro tento svůj tah
všechny své body pohybu a musí zůstat tam, kde je.

teraz fakt neviem,ci pokracujes v pohybe,ked sa ti napr. v 3 kole boja podari utiect,podla pravidiel by si tam mal zostat.

6.2.2011 20:45:15

Kadaver
na toto pravidlo som nejako zabudol(ak zacnem raz bojovat,zostanem na mieste aj po vyhnuti sa).asi preto,ze mi sme pred priserami nikdy nezdupkali a sekali sme ich ako zito:-)

6.2.2011 20:47:58

smlouva/záloha
ahoj, nevím, jestli se tu na to uz nekdo nekdy ptal, jestli ano, tak pardon, ale jak se da ziskat karta smlouva?

16.2.2011 20:07:03

Randy
Setkani v newspaper, jinak to nejde (mozna jeste v jine lokaci, ale spis ne)

16.2.2011 23:32:34

Randy
V zakladni hre jde Retainer (zaloha) ziskat jen v Newspaper (2 ze 7 setkani) a Administration (1 ze 7 setkani). S rozsirenimi pak moznosti pribyva, zvysuje se jejich pocet a taky lokace (Ma's Boarding House, Arkham Asylum...), dokonce existuji i dve mythos karty, ktere davaji Retainer. A v zakladni hre ma tuto kartu do zacatku Darrell Simmons, a pak jeste dva vysetrovatele z rosireni.

17.2.2011 13:11:13

Peceteni brany
O vikendu se nam opet vyskytla jedna zajimava situace, nejprve nastinim situaci:

Mame posledni chybejici zeton zkazy na prastarem, v arkhamu zapecetenych 5 bran, jediny vysetrovatel s 5ti zetony stop je Jinem svete a chysta se po opusteni zapecetit branu a zajistit nam vitezstvi...ALE:

Losuje nasledujici stretnuti: http://www.arkhamhorrorwiki.com/Image:Gate2.png (musi resit Other, tedy Jine). V testu rychlosti uspeje, "vraci" se do arkhamu. Dostava zeton pruzkumu pod svou postavu, brana se zavira.

1. muze branu HNED zapecetit? (tim bychom vyhrali).
2. muze pecetit tuto lokaci az v dalsim kole, nebot pecetit se ma pokud mas zeton pruzkumu ve fazi stretnuti v Arkhamu?

Aby to bylo jeste zajimavejsi, tak hned v dalsim kole se objevila brana prave v tomto inkriminovanem miste, tedy by nam to pridalo dalsi zeton zkazy a prastary by procitl.

Okolo tohoto se nam strhla mensi rozepre....je byl pro bod 2], ostatni chteli vyhrat tak bylo pro bod 1] :)

V textu karty jineho sveta, je mozna i neprostnost v CZ verzi, nebot tam bylo napsano "brana se automaticky zavre" v EN verzi je "you automatically closed gate (vysetroval ji zavira svymi silami)".

Poradte a reknete nam zda jsme nechali stareho procitnou ci nikoli. Diky

21.2.2011 15:48:05 | Upraveno autorem (porovnej)

sirajch
Úplně stejná situace nám vznikla tuhle neděli. My jsme to vyřešili tak, že jsme bránu zapečetili v aktuálním kole a hru vyhráli. Ncméně jsme nebyli v situaci, kdyby nám hrozilo, že se probudí prastarý a tak to bylo celkem jedno, proože jsme hru s přehledem zvládli, ale jistý jsem si tím také nebyl.

Nicméně tu větičku "you automaticly close the gate" považuji za zásadní. podle mě říká, že vyšetřovatel zavírá okamžitě bránu a může jí poté zapečetit. Samozřejmě pokud má dostatek clue tokenů.

21.2.2011 16:01:48

re
Z mého pohledu, ano, brána šla zapečetit. Protože pokud nějakým způsobem vyšetřovatel způsobí zavření brány, tak stačí, aby zaplatitl clue tokeny a ze zavření je zapečetění. Takto si vykládám pravidla já, zdá se mi to logické i příběhově...
Naopak, pečetit bránu až kolo po uzavřčení podle mě nejde, v pravidlech se jasně píše, že se pečetí při úspěšném zavření.

21.2.2011 16:04:21

re
Me to asi doslo, kdyz jsem si precetl EN zneni textu na karta. V te ceske (snad se ted nepletu), je napsano "brana se automaticky zavrela", a to me asi zmatlo, nebot je podstatne tam rict "brana zavrena vysetrovatelem", pak bychom asi nemeli co resit. Jeste se ale pro jistotu podivam na tu CZ karticku (dal jsem si ji bokem) a dam sem zpatky vedet jak to je...

21.2.2011 16:55:04

sirajch
Přesně tohle jsem si napoprvé také myslel a pak mě přítelkyně upozornila na přesné znění textu a toto celé otočilo. Proto dávám přednost anglickému originálu, protože občas se objeví takováhle situace a bez originálu má pak člověk smolíka.

21.2.2011 17:53:23

re
Jeste me napadlo, a co kdyz selzu v testu rychlosti? Je tam napsano, ze branu vysetrovatel zavre v obou pripadech....ziska ji jako trofej....ale prestoze je ztracen v case a prostoru, muze ji i potom zapecitit, dle textu snad ano....

PS: jinak planuji take koupi EN, nebot uz mam zalusk na nejake rozsireni a cekat na jejich preklad do CZ se mi nechce (navic opet s moznym rizikem nepresneho prekladu).

21.2.2011 19:08:43 | Upraveno autorem (porovnej)

sirajch
Já si myslím, že ano. podle toho textu to znamená, že jsi bránu zavřel, aoe nestihl jsi se vrátit do AH. Proto jsi v případě neúspěšného hodu "lost in time and space".

Jinak rozšíření mohu jenom doporučit. My to hrajem třeba jenom tak, že si vezmem základ a přidáme si setkání v lokacích z expanzí plus různé vychytávky jako madness a injuries, případně heralde a hned je ta hra úplně někde jinde. Neopakují se karty a baví nás to mnohem víc.

22.2.2011 08:57:31

ad Peceteni brany
Zajímavá situace, neměl by se rozdíl v překladu přidat do erraty?

27.2.2011 22:40:27

brány
Taky jsme to hráli tak že ji zapečetit může, prostě ji jen zavřel z druhé ztrany a pak se ztratil protože nenašel cestu zpátky :)

btw taky hrajem s jedním velkým a jedním malým rozšířením + injury a madness což jsou super oživení :) Moc najednou ale není dobré protože to znemožní najít elder signy pokud se přidá moc předmětů. Stejně jako menší šance potkat nějakého ally ze setkání.

28.2.2011 07:42:15

pomoc pri pravidlach
ahojte, chcel by som sa vas opytat ci by ste mi neporadili, ako hru spravne hrat od zaciatku (propripade ci to tu nieje uz niekde popisane).
hru som si kupil pred troma dnami a akosi sa neviem vymotat s tych pravidiel (ako je to s tymi fazami atd.)

diky

3.3.2011 10:57:01

Vybíráme z Bazaru

Heroes of Might and Magic III: Frakční jednotky
Heroes of Might and Magic III: Frakční jednotky
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas