Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dotazy ohledně pravidel
Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:bechr
Odporucam ti prejst toto vlakno. Da ti odpovede na vsetky otazky :-)
Dalej (frequently asked questions) FAQ: http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=6&esem=4
1) taktiez uz riesene; ak ma vysetrovatela vo svojej lokacii alebo na ulici, tak sa presunie k nemu, inak vylety do oblohy. Ak uz v oblohe je, tak ide k vysetrovatelovi na lubovolnej ulici. (ak je vysetrovatelov viac, tak zautoci na toho, koho skor uvidi -> rozhoduje nizsi SNEAK. ak je aj to rovnake, rozhoduje prvy hrac)
2) som tu riesil asi pred 3 dnami + FAQ
3) prida sa podla pocet strasidiel funkcie maximum z (pocet_vysetrovatelov, pocet_otvorenych_bran) ROVNOMERNE medzi vsetky brany.
Naozaj sa oplati precitat FAQ. Najlepsie cely. Clovek sa dozvie mnoho zaujimavych veci. napriklad aj to, ze profesorovi sa odobera aj 1 rozum za kuzlenie (COST mu berie, LOSS mu neberie) To iste so zivotom u gangstra Michaela. ;-)
Flute of the Outer Gods
Ako hrate tuto kartu? Ma to vyhodit vsetky monstra v lokacii vysetrovatela prec. (povazujem ich za trofeje pre neho). Pouziva sa hned bez horror a combat checku, alebo len horror check na lubovolne strasidlo, ci ako?
Najlogickejsie sa mi zda nerobit ani horror ani combat a jednoducho to pouzit. Predsa len, berie to 3 rozumy a 3 zivoty.
Mam pravdu, alebo to hrame zle?
@Michalxo
Hrajete to správně. Ve FAQ píší, že karty, které mají formulaci Any phase se mohou použít kdykoli, tedy např u kouzel můžeš první zkusit seslat a pokud se nepovede tak utíkat(tzn. ještě před horror checkem) stejnou formulaci používá flétna, takže to je stejné.
Zetony stop
V pravidlách k českej verzii AH v príklade na strane 15 (žltý sĺpec "Boj")
v uvednom príklade má Amanda výsledok -1 a automaticky selže. Bolo by možné
použiť žetony stop aby mohla Amanda hádzať kockami? Použije napríklad dva žetony stop a bude hádzať jednou kockou?
to jet
Podívej se na Panzerův příspěvek z 1.2.2011 07:31:53 (tedy 6 příspěvků před Tebou), tam to vysvětluje. Občas je lepší nejprve číst a pak se až ptát. Kdyby odpověď byla řekněme na třetí stránce téhle diskuze, tak to beru, to by se mi taky nechtělo pročítat, ale 6 příspěvků nazpět? To bys určitě zvládnul přečíst :-)
Kadaver
Dik. Diskusiu som preliezol od 10 do 4... tak som sa na prvú stranu nejako nepozrel.. :(
Ide mi o ten príklad. Asi mi v ňom chýba, že "ak chceš tak môžeš použiť žetony stop"....
to Jet
Ten příklad je prostě příklad na boj, ne na používání žetonů stop. V anglických pravidlech tam taky zmínka o žetonech stop není, prostě je to jenom v jiném kontextu.
Ale jinak samozřejmě můžeš použít žetony stop, i když máš záporný počet kostek, a navíc nemusíš počtem stop záporný počet dorovnávat. Každý utracený žeton stopy Ti rovnou dá jednu kostku na hod. Takže i kdybys měl počet kostek -5, tak můžeš zaplatit jeden žeton stopy a hodíš jednou kostkou. A když se Ti hod stále nepovedl, tak můžeš utratit další žeton stopy a zase hodit jednou kostkou, atd.
Útek
Ak sa mi podarí počas boja s príšerou úspešne utiecť - pohybujem sa? Ak áno, tak ako by som sa phyboval normálne, podľa rýchlosti?
utek
ano,ak sa ti na zaciatku,alebo pocas boja podari vyhnut(utiect) prisere,pokracujes normalne v pohybe,ale ak sa rozhodnes s priserou bojovat a porazis ju,tvoj pohyb ihned konci.
to jet
Je to tak, jak říká dajo26, akorát s jednou nepřesností. Pokud se nestvůře vyhneš, pak Tvůj pohyb pokračuje normálně, jako by tam ta příšera vůbec nebyla (tedy pořád jsi omezen svou rychlostí). Rychlost se při tom samozřejmě neresetuje, takže pokud máš rychlost 5 a už jsi ušel 2 kroky před potkáním nestvůry, tak už můžeš ujít jen 3 kroky.
Ta nepřesnost, kterou má ve svém příspěvku dajo26 je situace, kdy z boje s příšerou utíkáš. Pokud už totiž s příšerou započneš bojuj, tak i když z boje utečeš, Tvůj pohyb končí. Je to napsáno v pravidlech na straně 8 nahoře:
"Once an investigator begins combat with a monster for any reason, his movement is over. Regardless of whether or not he wins the battle, the investigator loses the rest of his movement points and must remain where he is."
nie som si isty
Jakmile vyšetřovatel jednou začne z jakéhokoliv důvodu
s nestvůrou bojovat, jeho pohyb končí. Nezávisle na tom,
zda v boji zvítězí, či ne, vyšetřovatel ztrácí pro tento svůj tah
všechny své body pohybu a musí zůstat tam, kde je.
teraz fakt neviem,ci pokracujes v pohybe,ked sa ti napr. v 3 kole boja podari utiect,podla pravidiel by si tam mal zostat.
Kadaver
na toto pravidlo som nejako zabudol(ak zacnem raz bojovat,zostanem na mieste aj po vyhnuti sa).asi preto,ze mi sme pred priserami nikdy nezdupkali a sekali sme ich ako zito:-)
smlouva/záloha
ahoj, nevím, jestli se tu na to uz nekdo nekdy ptal, jestli ano, tak pardon, ale jak se da ziskat karta smlouva?
Randy
Setkani v newspaper, jinak to nejde (mozna jeste v jine lokaci, ale spis ne)
Randy
V zakladni hre jde Retainer (zaloha) ziskat jen v Newspaper (2 ze 7 setkani) a Administration (1 ze 7 setkani). S rozsirenimi pak moznosti pribyva, zvysuje se jejich pocet a taky lokace (Ma's Boarding House, Arkham Asylum...), dokonce existuji i dve mythos karty, ktere davaji Retainer. A v zakladni hre ma tuto kartu do zacatku Darrell Simmons, a pak jeste dva vysetrovatele z rosireni.
Peceteni brany
O vikendu se nam opet vyskytla jedna zajimava situace, nejprve nastinim situaci:
Mame posledni chybejici zeton zkazy na prastarem, v arkhamu zapecetenych 5 bran, jediny vysetrovatel s 5ti zetony stop je Jinem svete a chysta se po opusteni zapecetit branu a zajistit nam vitezstvi...ALE:
Losuje nasledujici stretnuti: http://www.arkhamhorrorwiki.com/Image:Gate2.png (musi resit Other, tedy Jine). V testu rychlosti uspeje, "vraci" se do arkhamu. Dostava zeton pruzkumu pod svou postavu, brana se zavira.
1. muze branu HNED zapecetit? (tim bychom vyhrali).
2. muze pecetit tuto lokaci az v dalsim kole, nebot pecetit se ma pokud mas zeton pruzkumu ve fazi stretnuti v Arkhamu?
Aby to bylo jeste zajimavejsi, tak hned v dalsim kole se objevila brana prave v tomto inkriminovanem miste, tedy by nam to pridalo dalsi zeton zkazy a prastary by procitl.
Okolo tohoto se nam strhla mensi rozepre....je byl pro bod 2], ostatni chteli vyhrat tak bylo pro bod 1] :)
V textu karty jineho sveta, je mozna i neprostnost v CZ verzi, nebot tam bylo napsano "brana se automaticky zavre" v EN verzi je "you automatically closed gate (vysetroval ji zavira svymi silami)".
Poradte a reknete nam zda jsme nechali stareho procitnou ci nikoli. Diky
sirajch
Úplně stejná situace nám vznikla tuhle neděli. My jsme to vyřešili tak, že jsme bránu zapečetili v aktuálním kole a hru vyhráli. Ncméně jsme nebyli v situaci, kdyby nám hrozilo, že se probudí prastarý a tak to bylo celkem jedno, proože jsme hru s přehledem zvládli, ale jistý jsem si tím také nebyl.
Nicméně tu větičku "you automaticly close the gate" považuji za zásadní. podle mě říká, že vyšetřovatel zavírá okamžitě bránu a může jí poté zapečetit. Samozřejmě pokud má dostatek clue tokenů.
re
Z mého pohledu, ano, brána šla zapečetit. Protože pokud nějakým způsobem vyšetřovatel způsobí zavření brány, tak stačí, aby zaplatitl clue tokeny a ze zavření je zapečetění. Takto si vykládám pravidla já, zdá se mi to logické i příběhově...
Naopak, pečetit bránu až kolo po uzavřčení podle mě nejde, v pravidlech se jasně píše, že se pečetí při úspěšném zavření.
re
Me to asi doslo, kdyz jsem si precetl EN zneni textu na karta. V te ceske (snad se ted nepletu), je napsano "brana se automaticky zavrela", a to me asi zmatlo, nebot je podstatne tam rict "brana zavrena vysetrovatelem", pak bychom asi nemeli co resit. Jeste se ale pro jistotu podivam na tu CZ karticku (dal jsem si ji bokem) a dam sem zpatky vedet jak to je...
sirajch
Přesně tohle jsem si napoprvé také myslel a pak mě přítelkyně upozornila na přesné znění textu a toto celé otočilo. Proto dávám přednost anglickému originálu, protože občas se objeví takováhle situace a bez originálu má pak člověk smolíka.
re
Jeste me napadlo, a co kdyz selzu v testu rychlosti? Je tam napsano, ze branu vysetrovatel zavre v obou pripadech....ziska ji jako trofej....ale prestoze je ztracen v case a prostoru, muze ji i potom zapecitit, dle textu snad ano....
PS: jinak planuji take koupi EN, nebot uz mam zalusk na nejake rozsireni a cekat na jejich preklad do CZ se mi nechce (navic opet s moznym rizikem nepresneho prekladu).
sirajch
Já si myslím, že ano. podle toho textu to znamená, že jsi bránu zavřel, aoe nestihl jsi se vrátit do AH. Proto jsi v případě neúspěšného hodu "lost in time and space".
Jinak rozšíření mohu jenom doporučit. My to hrajem třeba jenom tak, že si vezmem základ a přidáme si setkání v lokacích z expanzí plus různé vychytávky jako madness a injuries, případně heralde a hned je ta hra úplně někde jinde. Neopakují se karty a baví nás to mnohem víc.
ad Peceteni brany
Zajímavá situace, neměl by se rozdíl v překladu přidat do erraty?
brány
Taky jsme to hráli tak že ji zapečetit může, prostě ji jen zavřel z druhé ztrany a pak se ztratil protože nenašel cestu zpátky :)
btw taky hrajem s jedním velkým a jedním malým rozšířením + injury a madness což jsou super oživení :) Moc najednou ale není dobré protože to znemožní najít elder signy pokud se přidá moc předmětů. Stejně jako menší šance potkat nějakého ally ze setkání.
pomoc pri pravidlach
ahojte, chcel by som sa vas opytat ci by ste mi neporadili, ako hru spravne hrat od zaciatku (propripade ci to tu nieje uz niekde popisane).
hru som si kupil pred troma dnami a akosi sa neviem vymotat s tych pravidiel (ako je to s tymi fazami atd.)
diky
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Heroes of Might and Magic III: Frakční jednotky
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 1 den