Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Connie Vogelmann David J. Studley |
Rok vydání: | 2024 |
Sdílej: |
Dojmy na základě oznámení hry
Nějak nevím, co si o tom myslet. Přijde mi ale spíš smutné, že se některé úspěšné značky až tolik ždímou. Duna: impérium, Divukraj, Na křídlech; všechny hry vyšly v posledních 4 letech, takže jsou furt nové (ač deskoherní trh stárne docela rychle), mají X rozšíření a zároveň vznikl/vzniká jejich klon.
Co si o tom myslíte vy? Zaujala vás hra?
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Aneb kdo má jiný názor než já, tak je nenormální. To pak už diskuse fakt nemá smysl.
Opakuju, že název zní snad jasně, nehodnotíme hru a pouze se o ní bavíme na základě toho, co zatím víme, o našich očekáváních. A za mě stále slušně. Diskuze bez rozdílných názorů za mě není moc diskuze. A je zbytečný se hned čertit, když to někdo vidí jinak.
_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Prosim lidi, neopakujte tu posledni diskuzi co probehla v Karaku 2 … zacnete se hadat, obhajovat sve nazory a tema diskuze jde do haje.
Jinak za me. Grafika hry je pro me otresna, Na kridlech jsem nehral ale draky mam rad.. ale pockam na recenze a gameplaye.
Zatím mi přijde Wyrmspan úplně v pohodě, časem uvidíme jak moc je dobrý… ostatně u Carcassonů jsem si nakonec nejvíc oblíbil Lovce a sběrače.
Spíš vnímám, že se Stonemaier games opět povedlo vyvolat očekávání a nahypovat lidi, aby vzápětí oznámením hry část z nich zklamali, protože bylo očekáváno něco jiného (tentokrát něco jiného, než “jen” přepracování Wingspan). Obdobně od Scythe jsem nejprve čekal něco jiného, i Tapestry nebyla úplně tak civilizační hra jaké byly představy a Expedice se na "pokračování" Scythe vybarvila jinak (a všechny tyhle "jiná" očekávání mám teď rád).
Za sebe vidím jako dobrý důvod pro možné pořízení to, že Wingspan je skvělá hra, ale komplet ji v mém herním okolí má už další člověk. Wyrmspan vypadá přiměřeně odlišný, abych měl chuť si ho pořídit (i když mě téma ptáků vlastně přišlo zábavnější).
@Jonash Bylo by fajn zdůvodnit, proč ti to přijde morálně špatně. Za mě by to bylo morálně špatně, kdyby hra svým jménem slibovala jiný zážitek, než něco velmi podobného Wingspanu.
Jinak různé reedice a iterace na danou hru jsou naprosto běžné už dlouhou dobu, jen to teď bylo u fakt velkých jmen, takže si toho více lidí všimlo. Ale stačí se podívat na tvorbu Uwe Rosenberga nebo Reinara Knizii například. Když má člověk větší rozhled (a nadhled), tak mi přijde, že se nad tím nepozastaví.
Hry jsem si všimla až dneska, díky příspěvku od Deskárny, klikla jsem na to s myšlenkou “co to zase bude za…**” a - očekávání bylo naplněno, tedy - nezájem. Možná je něco špatně u mně - prostě DRACI… Spíš by mně potěšila nějaká variace na Cave evil, než ťuťu ňuňu skládání do mřížky… čekám něco lítého, drsného, krev nepřátel… Prostě, jak slyším pojem DRACI, mám temné představy i očekávání :-) Draci se přece neskládají do mřížky…
Na “ždímání” značky není samozřejmě nic špatného ani amorálního. Vydavatelé potřebují především vydělávat peníze a je to tak naprosto v pořádku. Jediné, co by nás kupující mohlo zajímat je, jestli jsou ty variace a rozšíření dobré! A pokud ne, není nic jednoduššího, než hru ignorovat a ušetřit peníze :)
Jsem rád, že vedle Jízdenek Junior vznikla i daleko atraktivnější verze “Vlak duchů” - protože prostě můj prcek miluje Halloween. Jsem rád, že existuje Dragomino, protože má rád draky… A mně je zase milejší že existují Lovci mamutů… Když začaly vycházet různá rozšíření ke Carcassonne, říkal jsem si, že to hru jen nesmyslně bobtná a původní čistý design dostává na frak - a zůstal tak u prvních dvou rozšíření :) Ale ostatní ať si kupují co chtějí! Čím víc na tom studio vydělá, tím více radosti mi přinese později zase s jinou hrou… A nebo s alternací, která je chytrá a má co říct i mně, jako třeba Duchové Carcassonne. Svěží vítr, hezký nápad :)
Trochu mě třeba vnitřně zamrzelo oznámení Duny: Uprising… čistě pro ten pocit, že je brzo, že budu mít “zastaralou” původní hru a někdo kdo přišel později, bude mít tuhle vylepšenou… ale pak jsem o tom zjistil více… a jsou tam jiné karty, jiné postavy, mnoho nových mechanik.. a došlo mi, že je to jen další rozšíření, že k tomu jen přistoupili jinak a že ho dost možná člověk může mít i vedle původní hry… ve finále názor si beztak udělám až si to vyzkouším :)
A pak je tu to Na křídlech draků a já říkám sláva! Ptáci mě nikdy nezajímali… Vyzkouším hru a uvidí se! Tyhle vášně mě dost udivují… Draci jsou z obchodního hlediska naprosto logická volba, i kdyby to byl jen reskin.. ale on není, že? :)
Přesně, doufám, že si někdo ze Stonemaier games tuhle diskusi přečte a chytí se za nos… uličníci nenajezení. Jak si to vůbec můžou vydavatelé dovolit, vydávat si co chtějí a kdy jim to zrovna přijde vhodné. Naprosto nemorální, neetické, hanby hodné a brekeke. Měli nejdřív udělat přece anketu, jestli můžou. No teda a to si teď zaslouží, a to si za rámeček nedají. Na základě oznámení mám neodbytný dojem, že bylo oznámeno vydání hry a vsadil bych boty, že to nakonec i vyjde, a jestli jo, tak to teda si to asi koupím, jestli to bude dobré natolik, abych si to koupit chtěl, ale jestli nebude, tak si to nekoupím a tím jim vypálím rybník úplně…. a to jim pak tady na zatrolených hrách k tomu nedám ani hodnocení, jestli si to nezahraju
Mna hra nezaujala a prve obrazky mi prosli skor ako prototyp. Na kridlech + rozsirenia mi stacia a nemusim mat dalsiu podobnu hru ale chapem preco vznikla.
Kazdopadne tu nechapem diskusiu o klonoch a moralnom hladisku atd. Ak ma nieco uspech tak sa to replikuje. Ci uz je to kompletne klon alebo len z casti. To ze niekto vyda nejaku hru neznamena ze si ju niekto iny musi kupit. Na trhu je tolko hier ze sa jednoducho staci pozriet inam. Hry su pre vydavatelov stale biznis a potrebuju na tom zarabat. V jednom rozhovore Cole Wehrle hovoril ako im financny uspech Rootu dal slobodu v tom viac s hrami experimentovat a priniest na trh aj hry pre mensi okruh ludi ako napriklad Oath. Jednoducho treba raz za cas spravit aj nieco coho sa zarucene preda kopa aby sa mohlo pracovat zas na niecom inom. Ci uz kvoli financej stabilite alebo moznosti venovat viac usilia a financii do ineho projektu. Spolocenske hry niesu na vyvoj a vyrobu uplne lacna zalezitost a ak sa vam to potom nepredava tak zabijete vela casu pre dlh. Za mna nie je nic zle na tom spravit ciastocnu kopiu uspesnej hry aby si vydavatel zlepsil cash flow. Neda sa vsetko robit len od srdiecka.
@Ctibor ale ruku na srdce, neříkej ze by nechytlo u srdíčka, kdyby se jim podařilo takřka nemožné a oni vydali hru podobnou wingspanu ale ještě lepší :) tím neříkám, ze se to stane, wingspan je úspěšná hra pro svou jednoduchost a pohodovost….. nechme se překvapit.
Když jsem viděla oznámení, tak mě to vůbec nezaujalo – Na křídlech máme hlavně jako edukativní hru kvůli ptákům, (základní hru a Perutě Evropy) a hrajeme ji jen občas jako oddechovku, nepotřebujeme komplexnější verzi, ubírání akcí mi nevadí, dělá to tu hru kratší. Nicméně asi týden zpátky natrefil můj třináctiletý syn na profil hry tady na zatrolenkách - a prý hru potřebuje, protože draci. Pokud mu to vydrží minimálně do doby, než hra vyjde, tak mu ji ráda pořídím. Dojení oblíbené značky nepovažuju za žádné zlo, je to přirozená reakce na přesycený trh. Mě ty neustálé reskiny brzdí v kupování her jen kvůli tomu, že už nebudou a kupuju to, co budeme reálně hrát, protože je jisté, že pokud je hra dobrá, dřív nebo později se objeví jiná její verze, třeba i trochu lepší.
Na křídlech draků se bude hrát zítra v Městské knihovně v Praze, spolu s dalšími dvěma hrami, tak třeba se ke stolu dostanu a budu moci přidat i reálný dojmy na základě hraní, čímž bych mnohé potěšil a vylepšil si reputaci. :)
Na druhou stranu mě z nabízených her asi více láká El Grande, takže záleží, kolik dalších lidí bude kterou chtít hrát, já se většinou přizpůsobím.
_____________________________________________
· od ledna 2024 admin sekce Novinky
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Jsem si myslel, že se něco dozvím a tady slušná mela. :D
Lidi, “probertese”, admin není žádný polobůh. Je to člen diskuse jako každý jiný. Jediné co má navíc je břímě zodpovědnosti za udržování webu, fóra a podobně.
Ani “youdatuber” influencer není víc než kdokoliv jiný z nás. A kdo má jaké zkušenosti, to se ledaskdy nepozná jinak, než po delší době sledování jeho příspěvků.
----
Názor na Na křídlech draků mám takový, že je mi to prakticky jedno. Až se ke hře dostanu, rád si ji zahraji. Hru s ptactvem máme doma komplet po krabicích zatím. Líbí se nám moc. A líbí se nám i téma i ta přibalená edukace ve hře. Na druhou stranu draci jsou také prima téma. Máme rádi fantastiku. Dvě hodně podobné hry mít nemusíme. Až zahrajeme, tak uvidíme, jestli budeme hry měnit. Ale spíše ne. Ptáci jsou víc prima kvůli rodině a fantasy her máme také dost jiných, než abychom se snažili “ptáky” prodat a potom zase skupovávali “draky” a jejich rozšíření. :)
Tak za sebe bych to shrnul asi takto:
Dost pádné důvody nekoupit to, ale stejně si to nakonec asi koupím :)))
Takže za mě následovně:
Jsem rád za rozmanitost a tohle brečení nad ždímáním značek mi přijde scestné. To už můžete naříkat nad tím, že je několik verzí Milostného dopisu, Marsu Terraformace, že se recikluje mechanika vybírání karet, umisťování workrů, štichových her, téma ptáčků, atd. Asi chápete kam tím směřuju. Kopírovat se bude a jen málokdo vymyslí něco úplně nového. Varianty a variace různých druhů her jsou tu od toho, aby si lidi vybrali. Pokud je tu ale megaloman, co musí mít všechno, tak pak chápu, že brečí, že ho vydavatelé ždímou, ale to je jen jeho problém. Ostatní prostě jen mají více na výběr, nikdo nikoho nenutí to kupovat ;)
@Kadylek: Já jsem to pochopil tak, že ta pravidla v dračí verzi budou naopak spíše jednodušší. Dnes se občas říká “streamlined”, něco jako narovnané či vyhlazené. Tedy bez (zbytečných) složitostí. A někdy je to skutečně oprava nedostatku v původní variantě hry.
No uvidíme, až to vyjde. :)
mě se to zdá naopak trochu složitější, je tam další vrstva s těžkým rozhodováním navíc - jeskyně, která se napřed musí vybudovat, aby se do ní dal drak, musíš tak kromě karet draků sbírat i karty jeskyní s různými bonusy, pokud si to dobře pamatuju. Plus takový zvláštní rondel s extra jednorázovými bonusy, po kterém se hráči pohybují.
Plus už není možné jet v zavedených cestičkách enginu “1x za kolo udělám tohle abych získal tohle, každý kolo”. Pokaždé je to totiž dražší, takže se musí vymyslet jiná efektivní cesta k získání zdroje či akce. Tyhle přidané mechaniky mě ale právě asi budou bavit víc, plus ta produkce (obrázky, celý ten nový fantaskní svět, každý drak má jiný temperament např.), šupinaté mince, kropenatá vajíčka, krása!
A zcela odpadla kostka a tudíž i ta divná budka, takže je tam asi i menší podíl náhody?
Hra mě tématem nezaujala. Sic mám rád dráčka Spyra, tak tady jsem ledově klidný.
Doma nás hra neoslovila na tolik, abychom si řekli, že tohle musíme mít.
Když uvidím hru na pultu, tak se na krabici kouknu, potěžkám si ji a zase ji položím.
Možná, pokud se při nějaké mé návštěvě klubu bude dát tahle hra vyzkoušet, tak si ji třeba i vyzkouším.
Koupi ale zatím vidím spíš nereálně.
Těžko říct, jak bychom se třeba tvářili na podobnou hru s tématem ryb nebo chrobáků …
Na druhou stranu si myslím, že Stonemaier trefili “jackpot” s tématem. V podstatě donekonečna mohou vydávat nové a nové rozšíření s novými a novými dráčky. Protože nikdo z nás žádného reálného draka neviděl. Což na rozdíl od ptáčků, tak úplně nejde.
A jak se říká. S jídlem roste chuť a dokud se deskovky ponesou na současné vlně zájmu, tak i vydavatelství nás budou hojně zásobovat. Tak, aby právě “to” vydavatelství mělo největší porci koláče.
Trošku navážu na diskusi o tom, že admin je “nadčlověk”.
Nevím, kde ostatní lidé na tento mýtus chodí.
Proč si myslí, že někdo s odznáčkem “admin” nebo “moderátor” má nějakou vyšší moc a jeho komentáře mají vyšší váhu.
Admin nebo mod je od toho aby udržoval diskusi v mezích. Jeho názor má alespoň dle mého názoru naprosto stejnou váhu jako názor kohokoli jiného.
@peca Už jsi někdy viděl, aby novější hra nepřidala nové herní mechanismy nebo dokonce nějaké ubrala oproti starší verzi? :) Ne, vážně, bude to rozhodně složitější, je tam třeba ten růst draků a celkově se o tom mluví jako o komplexnějším (=složitějším) titulu.
Mindok vydal krátké (5 minut) české přestavení hry. Velmi stručné, ale něco málo jsem se dozvěděl: https://youtu.be/50lNciUClf0?feature=shared
Můj názor po první partii je v hodnocení a více pak rozepsaný na Discordu Deskofobie (v sekci fotky, kde je vlákno k této hře).
@Kadylek Jaký růst draků myslíš? (S těmi body výše se dá v mnohém souhlasit.)
Složitější pravidlově to asi není, komplexitou o něco jo.
_____________________________________________
· od ledna 2024 admin sekce Novinky
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
KaStanCZE: Google říká, že na světě je přes 11 000 druhů ptáků, takže myslím, že i v tomhle případě mají ještě odkud brát. Vlastně potenciál k rozšířením je asi i větší, těžko si představit, že bude někdo vymýšlet 11 000 druhů draků.. ;))
@Jonash Měl jsem zato, že jednou z nových mechanik je mimo výše uvedené také mládě → dospělý drak. Pokud jsem si to spletl s jinou hrou, tak se omlouvám, ale: 1) není to moje chyba, těch her je stašně moc :D, 2) nic to nemění na tom, Wyrmspan je složitější / komplexnější verze Wingspanu.
@Kadylek Mně to nepřišlo pravidlově složitější – a komplexnější jen o něco. Taky BGG komunita to vidí podobně, Wingspan má 2.46./5 a Wyrmspan 2.68/5, což značí, že to tak je (a sám píšu, že to je o něco více hráčské), ale není to tak výrazné.
Draci tam jsou velcí, střední, malí nebo mláďata, ale co jsem viděl, tak mimo odkazujících se efektů to na nic nemělo vliv (třeba byl efekt: "Otoč kartu draka z balíčku, pokud je malý, zasuň ho pod tuto kartu, pokud ne, odhoď ho a dober vejce." Což ve výsledku tak či onak je 1 vítězný bod, což bylo poněkud zvláštní…) Kdyby drak neměl napsané, že je velký, tak bych to nikterak nepocítil. Stejně to, jestli je agresivní nebo hravý…
_____________________________________________
· od ledna 2024 admin sekce Novinky
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Každopádně já se o tom hodně rozepsal a reagoval na Discordu Deskofobie, v sekci fotky, kde je vytvořené vlákno k této hře. Abych to nemusel psát vše znovu (což už teď mi zabralo dost času a vzalo dost energie), tak případné zájemce o další dojmy nasměruju tam. Píšu je v několika delších komentářích.
_____________________________________________
· od ledna 2024 admin sekce Novinky
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
@Jonash: No, tak to pravděpodobně rozvede rozšíření, tahleta klíčová slova a zdánlivě zbytečné operace. :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kacíř - kompletní herní sada + doplňky
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 2 dny