Pán Prstenů: Putování po Středozemi

xxxxxxxxxo hodnoceno 301x (Seznam vlastníků)

Pán Prstenů: Putování po Středozemi - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Grace Holdinghaus
Nathan I Hajek
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 12 obchodů (cca 2473–2599 CZK)
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Informace o hře

Koukal jsem, že předprodej už začal (hras.cz), ale stále mi přijde, že těch informací o hře je málo. Takže mám strach kupovat zajíce v pytli a nerad bych se spálil (jako třeba u Discoveru), protože 2399kč není úplně málo.. Zachytil jste někdo nějaké podrobnější informace? To že to bude kooperativní kampaň s digitální aplikací je jasné z traileru. Nicméně to je tak vše... Co mě zajímá:

Jak bude dlouhá kampaň?
Kolik hra bude mít scénářů?
Kolik bude hratelných postav a jaké to budou?
Jak dlouho bude trvat jedno sezení u hry?
Jak velká bude mapa? Bude vždy stejná nebo modulární?
Bude hra vychází z předlohy knížek, filmu nebo vlastní děj?
Bude hra zajímavá jen pro dva hráče?
Co se vlastně ve hře bude dělat?
Jak budou probíhat souboje?
Jak se budou postavy vylepšovat?
Bude ta hra zajímá v opakovaném průchodu?
K čemu bude aplikace, co vše bude umět a jak s ní budu pracovat?
Budou další expanze?
...

Bylo by fajn, kdyby třeba i kluci s Blackfiru natočili nějaký videoblog o hře samotné a zkusili nám to víc přiblížit. Samozřejmě za předpokladu, že o té hře můžou před vydáním mluvit. Duben už se blíží :-). A já váhám..

Budu rád za každé info o hře. Díky.
23.2.2019 19:52:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Informace
Ono jich moc zatím není, jak je u FFG zvykem. Až se bude blížit vydání, vyjde více článků s informacemi, nicméně něco se už zatím vyčíst dá:

Jak bude dlouhá kampaň?
- Kampaň bude mít 14 misí/scénářů.

Kolik hra bude mít scénářů?
- Viz výše.

Kolik bude hratelných postav a jaké to budou?
- Šest: Bilbo, Gimli, Aragorn, Legolas, Elena a Beravor. Poslední dvě jsou ženské hrdinky, které už byly v LotR LCG nebo Middle-Earth Quest.

Jak dlouho bude trvat jedno sezení u hry?
- 60+ minut.

Jak velká bude mapa? Bude vždy stejná nebo modulární?
- Těžko říct jak bude velká, ale modulární je určitě.

Bude hra vychází z předlohy knížek, filmu nebo vlastní děj?
- Podobně jako u LCG se dá čekat vlastní děj. Odehrávat se má před Pánem prstenů.

Bude hra zajímavá jen pro dva hráče?
- Soudě dle ostatních kooperativních her od FFG, bude. Např. u Mansions of Madness je počet hráčů v podstatě jedno.

Co se vlastně ve hře bude dělat?
- Putovat po Středozemi (hehe).

Jak budou probíhat souboje?
- Zatím se pořádně ví jen to, že bez kostek, na úspěch se tahají karty z balíčku postavy, potřebuješ určitý počet správných symbolů.

Jak se budou postavy vylepšovat?
- Postavy levelují a vylepšují se ve svých "povoláních", zřejmě přibíráním dalších karet do balíčku, o tom asi bude více v některém z budoucích článků. Na jednom z odkazů níže jde vidět vylepšování vlastností v aplikaci.

Bude ta hra zajímá v opakovaném průchodu?
- V průběhu kampaně se před hráče občas postaví volba, objevují se jiní nepřátelé, postavy můžou mít jiná povolání a také se můžou odemykat vedlejší úkoly, takže by každý průběh měl být jiný.

K čemu bude aplikace, co vše bude umět a jak s ní budu pracovat?
- Dělá pána hry, ovládá nepřátele, nejspíš i randomizuje mapu, vypráví příběh, odklikávají se v ní volby a dialogy, ukládá průběh kampaně a pomáhá s vylepšováním postav a další věci. Nejspíš bude propracovanější než například aplikace pro již zmíněné Mansions of Madness.

Budou další expanze?
- Je to FFG, takže pokud se bude hra prodávat, budou.

Kdyžtak si pročti toto:
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2019/1/11/the-lord-of-the-rings-journeys-in-middle-earth/
https://www.fantasyflightgames.com/en/products/the-lord-of-the-rings-journeys-in-middle-earth/

Nicméně osobně bych se nebál, že by se třeba ten Discover opakoval. Autoři dělali např. na rozšířeních k Descentu a MoMku nebo Falloutu (který trpěl akorát tak na někdy náhlé konce, které tady díky kampani nehrozí). A nějaké velké experimentování (zdravím unique game system) nás nejspíš taky nečeká. Možná to znamená, že si z této hry na zadek nesedneme, ale na silný zážitek ze Středozemě má hra našlápnuto slušně.
***
Deskoherní inkvizitor

23.2.2019 21:24:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Za me
jasna volba. Byt kooperativni hry s appkou me zatim obchazely, toto je diky tematu neodolatelne. Ale herne taky spise neocekavam nejakou extra prulomovku.
Dekuji gar-mogothovi za krasne shrnuti.
Ja jeste vypozoroval, ze zatimco putovani bude ve strategicke urovni, hra bude obsahovat dve oboustranna bojiste, takze boje budou nejspis takticke ala Titan.
Z obsahu krabice je temer jiste, ze dalsi rozsireni na sebe nedaji dlouho cekat. Tak nejak klasicka produkce FFG.

1 přehled pravidel
1 pravidla hry
22 oboustranných mapových dílů
28 karet zranění
6 karet hrdinů
83 karet předmětů
15 karet výhod
2 oboustranná bojiště
21 karet titulů
30 karet základních dovedností
30 karet dovedností hrdinů
72 karet rolí
20 karet slabostí
10 karet terénu
31 plastových figurek
30 žetonů terénu
12 praporů nepřátel
12 plastových podstavců
84 herních žetonů

24.2.2019 08:10:10 | Upraveno autorem (porovnej)

info
část článku v magazínu Tabletop gaming

Unexpected Journeys
Embark on an app-powered quest across Tolkien’s fantasy world in a Lord of the Rings adventure that will take you from Mansions of Madness to Middle-earth


“When I was asked to start designing for a Lord of the Rings game, I was deeply excited and deeply terrified,” admits Nathan Hajek.

You can understand his trepidation. Hajek and co-designer Grace Holdinghaus’ The Lord of the Rings, Journeys in Middle-earth is far from the first tabletop game to tackle J.R.R. Tolkien’s epic tale of hobbits, elves, orcs, and magical rings. Fantasy Flight Games, the studio at which both developers work, has also been responsible for a number of games set in the sprawling fantasy world, including its Lord of the Rings living card game, which has been continually expanded since its release eight years ago. Between decades of ?those? and dozens of games, finding fresh turf to tread in Middle-earth’s already sacred ground isn’t an easy task.

“For so many so very many, it is the holy grail of fantasy,” Hajek continues. “If not our introduction, it was probably the precursor of our introduction to fantasy. It is deep and wide and lovely. Vast lands and ancient histories. Intimate moments between companions and friends.” Hajek and Holdinghaus have managed to find a corner of Middle-earth to make their own, however. What makes Journeys in Middle-earth different from what’s come before is its pairing of board based adventure with a companion app. The digital side handles the complex behind-the-scenes work, generating unique map layouts, story driven event and enemy encounters on the fly, giving the players the freedom to explore the world as they please.

“This game offers a scope of Middle-earth that other games haven’t been able to fully portray because the components needed would be mind boggling,” Holdinghaus enthuses. “With the app on our side, we can do some pretty heavy lifting to offer an experience of the world that feels different and alive each time you play. Enemies behind hidden corners, treasure buried beneath the hills, and choices to be made by the heroes enhance that wonderful feeling of being in the story.”

The app-enhanced format is an evolution of Fantasy Flight’s experiments with combining digital and physical games such as dungeon crawler Descent: Journeys in the Dark, where the Road to Legend app replaced the antagonistic overlord player, allowing all the humans to face off against the AI together. Hajek acknowledges Journeys in Middle-earth’s title is a deliberate nod to the earlier fantasy adventure game.

“Journeys in Middle-earth does play off of the name of Descent: Journeys in the Dark,” he says. “I think that’s mostly calling back to our roots in this companion app type of game, as the gameplay is quite different. But there definite is a “if you liked that, you’ll like this” element to our naming choice.

Although the surface similarities between Journeys in Middle-earth and descent seem obvious, it’s another of Fantasy Flight’s app-powered hits that its creator credit as surprising key influence: story-driven Lovecraftian co-op Mansions of Madness.

“Nathan and I definitely took inspiration from wherever we could grab it,” says Holdinghaus. “Parts of many games informed what ultimately became Journeys in Middle Earth. If I had to identify just one game, I would point the finger at Mansions of Madness: Second Edition. I worked on Mansions quite a bit, and I think fans will recognize a lot of the same balances between app and board game have been struck here.”
“The foundation of Journeys in Middle-earth is definitely Mansions of Madness: Second Edition,” Hajek agrees. “In the beginning I stretched the design in a lot of different directions to innovate and make Journeys in Middle-earth as much its own game as possible, but there were a number of great systems in Mansions that we decided to basically revert to, tweaking them only as much as was needed.”

Mansions to Mountains

As they reworked Mansions of Madness’ claustrophobic terror for the grand world of Lord of the Rings, Holdinghaus and Hajek found themselves striking a similar balance between the wonder of discovering the world, and the thrill of engaging in deadly battles.

“It’s in the middle, and that was very intentional,” Hajek says of the balance of exploration and combat. “It’s a story game, an adventure game. We went that direction because that’s what the books are about. Yes, combat was a part of them, and sometimes a big part of them, but our heroes engaged only as much as was necessary. White there are a few scenarios where you’ll need to defeat a particular enemy, most see about achieving some goal: find passage, discover the traitor, entreat an ally, escape danger. There’s always this designation in mind, and the story is about what happens to us on the way.”

Compared to Mansions’ relatively physically and mentally fragile investigators of cosmic horror, however, Middle-earth’s fellowships warriors are a good deal more hardy, dishing out and taking hits with more regularity. Don’t mistake their brawn for lack of brain – they can still puzzle with the best of them.

“Overall Journeys in Middle-earth focuses [more] on combat than Mansions does, I think because the investigators in Mansions mostly would rather run from those gribbly? monsters, whereas the heroes of Middle-earth are warriors meant for glory – even brave Bilbo can hold his own if he must with his Sting,” Holdinghaus says. “That being said, it’s possible to play an entire adventure without any combat at all. Those parts of Tolkien’s world, the riddles and travel, are also incredibly important.”
The heroic, triumphant feel of Journeys in Middle-earth compared to the doom and desperation of Mansions led its designers to come up with a way of resolving tests and encounters that gave players greater control over their character’s impressive feats. Instead of rolling dice, players draw from their character’s personal skill deck of cards to test in attributes such as agility, might, wisdom, spirit and wit – their stat in each trait is the number of cards flipped over. Reveal enough success icons and the skill test is passed.

“One thing that we identified early on when transposing Mansions to Lord of the Rings was that Mansions is meant to feel like you’re in over your head. You’re normal people trying to overcome – or sometimes just survive – otherworldly powers,” says Hajek. “In Lord of the Rings, you need to feel heroic. So there were days when we just focused on, “okay, how many cards do you need to flip to feel like you have control? If I’m Aragorn or Gimli, how threatening should two orcs feel?” That’s a lot harder to achieve when you’re chucking dice that may turn up all blank.”
While cards can be left in the deck to increase the chances of a successful test, players may also choose to place them under their hero card – an action called ‘preparing.’ Doing this means that the character can be boosted with extra abilities, but the cards can’t be used to help pass any future tests. The option to customize their character’s skill deck and use cards for a variety of effects means the player’s decisions can play a big part in the success of each encounter, whether it’s dealing with a major threat or simply interacting with the inhabitants of Middle-earth.

“There’s definitely moments in the game where I’m really praying my deck has just one more success right on top – but overall the deck is much more predicable that dice,” Holdinghaus says. “You know exactly what is in it, like with dice, but you also have the chance to manipulate it, prepare cards in front of you, add stronger cards, bury weaker cards, etc. Dice can be cruel, and we wanted to give a little more control to the heroes while still preserving that feeling of, ‘Oh no, am I going to pass this test? Have I done enough to prepare?”

Some skill cards are universal, popping up in almost every character’s deck. Others are defined by the character themselves – Bilbo Baggins might not have the pure fighting power of Gimli, but excels in thinking his way through problems. The characters aren’t forced to always stick to the same role, though. Six different classes – such as Pathfinder, Hunter, and Guardian – add a variety of different cards to each skill deck, allowing characters to go beyond their typical talents and specialize further in exploration, combat and more. Players can then add more and more cards to their character deck refining…

26.2.2019 11:51:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Díky
Všem moc díky za informace co sem vkládáte. Pomáhají určitě nejenom mně ale i ostatním lidem, kteří zvažují pořízení.

27.2.2019 09:50:57

Cena
skoro 100€, nie malo.
https://www.ihrysko.sk/pan-prstenu-putovani-po-stredozemi-p104255

27.2.2019 14:47:48 | Upraveno autorem (porovnej)

:)
Uvažovat nebudu dokud nerozkryjí celkovou cenovou politiku té hry. Základní krabice levná není, a třeba je z ní něco uměle vytrženo jako z eldritch horroru, bez čehož se vám to bleskově ohraje. Zajímá mně frekvence rozšíření, jejich cena atd.

27.2.2019 15:01:57

czechImenhotep
S tím, jak FFG oznamuje hry sotva půl roku dopředu, ti tohle nikdo předem neřekne. Osobně bych čekal model podobný Mansions of Madness, tedy jedno až dvě rozšíření za rok s dalšími scénáři/kampaněmi a cenu 40 nebo 60 usd. Teoreticky je tady prostor pro minirozšíření s novým hrdinou za pár babek á la Imperial Assault/Descent, ale nějak si nemyslím, že by to tady hrozilo.

***
Deskoherní inkvizitor

27.2.2019 15:20:06 | Upraveno autorem (porovnej)

czechimenhotep
Taky bych čekal že to bude podobný Mansions tj. krabice nebudou zrovna nabitý, platí se i appka.

27.2.2019 15:55:56

Froggery
Aplikace bude, stejně jako u panství hrůzy, zdarma.

28.2.2019 07:44:47

kubeckam
Myslel jsem to tak, že do ceny produktu se promítají náklady na vývoj appky, je to znát právě i u Mansions, kde toho materiálu za ty peníze v krabici není zrovna moc i když tam teda vůbec ještě recyklovali figurky a podstavce.

28.2.2019 07:49:17

nový článek
nový článek z GTM #229
https://www.gametrademagazine.com/Home/1/1/58/581?articleID=226733

28.2.2019 08:17:31

první české karty
Na Planetě her jsou vidět první obrázky českých karet

1.3.2019 11:22:14

Nové info
Nový článek na FFG stránkách
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2019/3/4/explore-middle-earth/

4.3.2019 17:53:39

Preview od Kubrta
https://www.kubrtvsdeskovky.cz/preview-hry-pan-prstenu-putovani-po-stredozemi/

6.3.2019 15:30:22

gameplay - 27min

https://www.youtube.com/watch?v=_m7XKcIziRk

12.3.2019 08:25:59

...

https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2019/3/12/defenders-of-middle-earth/

12.3.2019 20:48:01

komu uniklo - včerejší povídání s FFG + unboxing

https://www.youtube.com/watch?v=eb2VpRRkRpM

20.3.2019 11:53:45

G4nd4lf
Pěkně velká krabice plná ničeho.
______________
aka WantonDuke

20.3.2019 19:53:23

Kulashaker
Presne som čakal, kto sa ako prvý na toto ozve :D

Keď dajú krabicu malú, tak ľudia nadávajú, že si nemajú kam dať rozšírenia, keď ju dajú veľkú, tak nadávajú, že tam je len vzduch.

Ešte čakám exotov, ktorí začnú hovoriť, že tam je na tú cenu málo komponentov a budú úplne ignorovať to, že niekto tú appku musí naprogramovať a nahovoriť :D

20.3.2019 20:40:14

:)
Předpokládám, že ta appka je výhodná hlavně pro ffg, protože namísto výroby fyzických komponent, je pro ně levnější plnit obsah do appky a jako celek je to vyjde levněji, jinak by to tak nedělali. Pokud se někomu líbí apka, malý formát karet , případně systém expanzí na jedno zahrání, tohle ukáže čas, proč ne. V tomhle vidím hlavně obchodní model, ne hru.

20.3.2019 21:54:29

ludomyl
Vzhledem k tomu, že jsi očekával reakci, tak tě muselo napadnout to samé. ;)
Ano, sto lidí - sto chutí. Každý očekává krabici jinou. Mně přijde zbytečně předimenzovaná. Nehodnotím, kolik toho obsahu ve skutečnosti je, množství komponent mi přijde v pohodě, jen to nepotřebovalo box na gloomhaven.
______________
aka WantonDuke

20.3.2019 22:39:24

Velikost krabice
Krabice je velká přesně tak jak potřebuju a vejdou se mi tam všechna další rozšíření ;)

20.3.2019 23:34:50

Krabica a appka
1. krabica: Všimol som si to preto, že na youtube je tiež taký komentár medzi prvými :D nie preto, že som veľmi predvídavý...

Po skúsenosti s descentom a s mansions of madness som inak tiež práve rád za väčšiu krabicu.

2. aplikácia: Čo sa týka appky, tak pochybujem, že to je jednoduchšie a až tak lacnejšie... keby to bolo také ľahké a lacné, tak by nové kampane do descentu, MaM a SW:IA pribúdali rýchlejšie než je toto slimačie tempo v súčasnosti.

Okrem toho BF hovorí (ak som to dobre pochopil), že obsah textov aplikácie je rozsahom dvakrát taký veľký ako v MaM.

3. karty: uznávam, že by mohli byť aj väčšie. Ale toto nie je kartová hra a už od prvého descentu sú karty výzbroje a udalostí takéhoto formátu, takže to nie je nič nezvyčajné. Radšej budem mať dvakrát viac rôznych kariet, než dvakrát väčšie karty.

21.3.2019 07:51:55 | Upraveno autorem (porovnej)

krabice appka
Sohlasím ve všem s Ludomylem, a velkou krabici fakt vítám pro budoucí rozšíření.

21.3.2019 08:26:39

app
nepřijde vám ,že v té aplikaci je defakto celá hra ?
Jakože si můžu hrát pc hru a u toho si šoupat figurkou po stole u čehokoliv jiného ? Mně přijde, že do té aplikace převedli už defakto celou hru a na stole máte jen mapku, char a jeho schopnosti.

21.3.2019 09:17:30

Vybíráme z Bazaru

Koruna z popela + sada deluxe komponent
Koruna z popela + sada deluxe komponent
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas