Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!Lumirius
Jen se chci ujistit quest phase: znamená že ho můžu vynést až poté co vidím co za kartu přišlo a tím pádem Bofurem regulovat potřebný výsledek questu.
Nevidím to jen jako záchranu na prohraný kvest ale i jako cestu jak si zajistit co nejdřív slušnou kvestovací kapacitu třeba v Útěku z Dol Gulduru kde je zoufale málo zdrojů a hodně karet ve stage už při setupu. Dostat do hry trpajzlíka se 3 hitpointy, 2 will za jeden modrý zdroj je zkraje možnost k nezaplacení....
Útěk z Dol Guldur
Podařilo se mi sólově asi až na desátý pokus, rád bych se ujistil že jsem správně pochopil setup...
Když vylosuju zajatce a otočím ho rubem vzhůru tak si neupravuju svůj thread.
Dokud je rubem vzhůru tak nesbírá zdroje, nemá mít ale při tom otáčení už jeden zdroj na sobě z úvodního setupu?
Po vysvobození (= umístění jednoho žetonkzu na 2B a jeden připojený cíl) jde do stage Nazgul. Pokud se toto stane při vyhodnocení výpravy tak se jeho ohrožení počítá až příště.
Podmínkou výhry je zabít nazgúla, jiné potvory můžou být lapeny do pasti a zůstat v ní i živé. Prosím - dávají se potvorám v pasti dál karty stínu?
ad rach - Útěk z Dol Guldur
Zdroje nie je zo Setupu. Práveže hrdinovia počas Setupu nemajú ešte žiadne zdroje. Tie dostanú až v 1. fáze 1. kola!
Threat Nazgula sa počíta až v ďalšom kole.
Nepriateľom v pasci sa stále dávajú shadow karty a odhadzujú sa (spolu s inými shadow kartami) na konci 6. fázy - boj.
10 bodů za kolo
EDIT: smazáno, pro šíření dezinformací :)
Beholder
To je nekde napsano?
Winning the Game
If at least one player survives through the completion of the final stage of the scenario, the game ends in a victory for the players.
Proste po splneni posledniho questu ihned vyhra, v jakekoli fazi hry.
ad Beholder
Jasné že dá. Napríklad nesmie byť v staging area žiadny nepriateľ a na quest karte už máš dostatok progress tokenov. No a v 6. fáze (boj) napr. pobiješ posledného nepriateľa a vyhral si. Alebo opačne, že už si pobil všetkých nepriateľov a v 3. fáze (quest) dáš na quest kartu všetky tokeny a vyhral si. Prešo by si mal vždy dokončovať celé kolo? :)
jancos
omlouvám se a beru to zpět. Špatně jsem pochopil pravidla, myslel jsem že nadpisy za Refresh fází patří pod tu refrest fázi. Nevšiml jsem si že to už jsou velké nadpisy nepatřící do refresh fáze.
Měl jsem za to, že se quest řeší až na konci refresh fáze. Tak to samozřejmě není
Beholder
V pohode, taky jsme se to nekdy ucili... V teto hre je toho dost k pochopeni.
A obcas se clovek lekne, ze to hral celou dobu blbe :-)
Ja treba ze zacatku zapomel, ze Unique karta muze byt jen 1 ve hre, to se to hralo se 3 Stewardama na hrdinovi. No tak pak jsem si zahral vsechny questy znova :-)
2 jancos
Hurray! Já si říkal, že karty jako Faramir by se neměly dát do hry současně dvakrát :-) Díky tobě za připomenutí tohoto zapomenutého pravidla, díky kterému mám ze hry ještě lepší pocit.
Unique karty
Pozor, Unique karty sa daju zahrat viackrat v jednej hre, ale sucastne moze byt v hre len jedna z nich... cize ak prides o Faramira, mozes do boja postavit druheho z ruky alebo toho isteho vytiahnut z discard balicka, ak mas cim...
Hon na Gluma
Potřebuju se ujistit že hraju správně....
1B: pokud quest succesfully tzn. že budu přidávat stopičku(y) tak vyberu jednu ze 3 karet z encouter decku a přidám ji do stage. When revealed se řeší, je tam fráze reveal and add.
2B: na začátku fáze questu (než vyberu hrdinu) zvolím jednu ze dvou horních karet encounter decku a přidám ji opět s případným when revealed efektem.
3B: na jejím začátku musím mít hrdinu se stopu Gluma. Pokud bych o všechny stopy přišel vrací se 2B.
Nejsem si jistý jestli po splnění 8mi quest bodů nemusím najít ještě jednu další stopu k vítězství. Píšou "If the players defeat this stage, the players have once again found a true sign of gollumns passing, and won the game"
Pokud po mně chce zrada vrátit stopu ze hry můžu i ze stage area pokud už je nechráněná, že?
Díky
rach
Pokud chceš vracet stopu ze staging area nejde na ní uplatnit její forced efekt protože v tu chvíli nebyla attachment. Jinak můžeš vybrat i tu.
Textem na tom questu 3B jsi mě teda dostal. Nejsem uplně super angličtinář, ale myslím, že je to něco v to smyslu jako "jednou získanou stopu", ne že musíš najít další stopu. Ale klidně mě opravte, kdo je na tom lépe s angličtinou.
My to teda hrajem, že stačí dát 8 žeton a mít při tom alespoň jednu stopu na hrdinovi.
rach
Taky jsem si nad tím lámal hlavu, co tím vlastně básník chce říci. Jediné co mě napadlo je, že hráč musí pokud na něj někdo útočí nebo má před sebou enemy ještě dokončit fázi boje, kde ještě případně může o stopu přijít, pokud ho třeba někdo zraní. Ale to je asi nesmysl. Nevím co prostě myslí tím passing. Takže jsem to hrál jako Lumirius, snad je to tak dobře.
Preklad glum...
"If the players defeat this stage, the players have once again found a true sign of gollumns passing, and won the game"
"Pokud hraci porazi tuto cast, hraci opet nasli pravou stopu pruchodu Gluma a vyhrali hru."
Jinak receno, pokud porazis tuto cast, vyhral jsi, prostredni veta je jen na okrasu pribehu.
to jancos
Dává to smysl, asi nad tím člověk nesmí moc přemýšlet. Jen mě trochu zmátlo, že to píšou tam, přecí jen v poslední části questu bych čekal jen opravdu nutné informace ke hře. Mohli to dát spíše kurzívou pod to.
Dzejkob
Ono to tak byva i jinde napr.:
If this final Escape test is passed, the players have captured Gollum and won the game.
Tady ta prostredni veta by zde taky nemusela byt.
Doors of Durin
Jak tomu rozumíte?
Each player may discard any number of cards from his hand. Then, discard the top card of the encounter deck. If the first letter of the encounter card's title matches that of one of the discarded player cards, add Doors of Durin to your victory display.
had
Odhoďte libovolný počet karet z ruky. Poté otočte první kartu z Encounter decku. Pokud se její první písmeno názvu shoduje s některým z prvních písmen názvů odhozených karet, pak přidejte Dúrinovy dveře k vítězným kartám.
- je to prostě taková sázka - čím víc odhodíš, tím máš větší šanci - a asi je dobré znát názvy karet Encounter decku... ;)
Elissa
spíš je potřeba mít ve hře něco co ti umožní podívat se na první kartu encounter decku, jinak to nemá smysl dělat.
EDIT: např. Henamarth Riversong
Beholder
To myslím ne, protože ta karta z Encounter decku se odhazuje (...then discard the top card...)
Elissa
Však to přece vůbec nevadí.
Henamarthem se podívám na vrchní kartu encounter decku abych věděl jaké má první písmeno a pak uvidím, jestli má cenu "hádat" nebo ne (podle karet co mám na ruce).
Hrát loterii a zbytečně odhazovat karty je blbost.
Beholder
Pak ano ;)
to elissa
Dik za tvou anglictinu.
zacatecnicke nejasnosti
Skusil som prvu hru a mam par nejasnosti:
1. Z kariet vypravy pouziva stranu A alebo B? (Pri Mirkwoode nebolo ziadne cislopri 1A, tak som pouzil rovno 1B, kde bolo 8)
2. Nerozumiem "plateniu" za cestovanie. Urobim to tak, ze vyuzijem vuli hrdinu a tym ho vycerpam a prilozim prisluny pocet zetonu na kartu?
3. Ak ma nejaku lokaciu vedla karty Vyprav, ovplyvnuje tato lokacia nejako plnenie vypravy?
4. Ked stretnem nejakeho nepriatela, potom s nim bojuje, na konci boja sa vrati medzi karty vypravy? Alebo ostane so mnou "stretnuty" a bojujem s nim v dalsom kole?
Ospravedlnujem sa, ak sa to uz riesilo, nenasiel som.
Nando78
1. Nejprve si vždy přečteš stranu a A, provedeš co tam je napsané a pak otočíš na stranu B
2. Při cestování nic neplatíš, cestování se provádí na konci questování a pouze v případě kdy není žádná lokace aktivní. Jakmile je nějaká aktivní lokace (tzn. že jsi do ní cestoval), tak při úspěšném questování dáváš žetony stop nejprve na aktivní lokaci (až ji procestuješ - dáš na ni tolik stop kolim je na ní to číslo, tak ji odstraníš a můžeš cestovat do další). Samotný akt cestování provedeš jednoduše tak, že dáš lokaci do které cestuješ nalevo od balíčku questu a provedeš to co je napsáno za klíčovým slovem Travel.
3. To už jsem ti vlastně odpověděl, ovlivňuje ji tím, že tě zdržuje - musíš nejprve naplnit žetony stop aktivní lokaci a pak teprve quest. Ale na druhou stranu nepočítáš už hrozbu této aktivní lokace.
4. zůstane s tebou střetnutý dokud ho nezabiješ (nebo dokud neřekne jinak nějaký jiný efekt)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fantasy Coin: Barbarian
Akt. cena: 15 €
Končí za: 11 dnů