Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Histogame Simmons Games |
Autoři: | Bowen Simmons |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
2.prosince 1805 v půl osmé ráno se slunce vyhouplo nad Pratecké návrší a císař Napoleon stojící se svým doprovodem na Žuráni spatřil v jeho světle spojenecké kolony sestupující do údolí Zlatého potoka. Jeho vlastní nastupující jednotky, doposud skryté v mlze, mohly zahájit Lví skok na uvolněné Pratecké návrší a zasadit tak Ruské a Rakouské armádě zdrcující porážku. Bitva u Slavkova, jak jí známe u nás, anebo Austerlitz, jak jí znají ve světě, se tak stala jeho největším vítězstvím a Slavkovské slunce legendou ...
Bitva u Slavkova se tak logicky stala předlohou mnoha her. Jednou z nich je Napoleon's Triumph od Simmons Games. Její autor zahodil kostky a vymyslel pravidla bez prvků náhody, opírající se jen o kombinační a paměťové schopnosti hráčů ala šachy. Podobně jako v královské hře, jde o souboj dvou hráčů, kde jeden představuje císaře Napoleona, velitele francouzské Grand Armee, a druhý generála Kutuzova, velitele spojenecké armády Ruska a Rakouska. Cílem obou je samozřejmě zvítězit v bitvě, která se sice vždy odehrává na stejné mapě, ale díky různým variantám zahájení (a to včetně zcela hypotetické možnosti zahájení bitvy o den dříve) a možnosti libovolného složení sborů resp. divizí, umožňuje mnoho opakování bez toho, aniž by měl hráč pocit "už jsem zase v této situaci".
Samotná bitva je rozfázována po jednotlivých hodinách, kdy v průběhu každé hodiny pohybují oba hráči svými sbory / divizemi a dále odloučenými jednotkami a snaží se vmanévrovat nepřítele do postavení vhodného k útoku. Samotný boj pak probíhá odkrytím čelních útočících a bránících se jednotek, kdy je vyhodnocena prostá síla obou stran a podle ní určen vítěz útoku a ztráty obou stran. Pravidla umožňují útok pouze předstírat či naopak zahájit jej až po důkladném dělostřeleckém zpracování nepřítele. Své místo ve hře mají i gardové jednotky obou stran, jejichž útok může a zpravidla i přinese rozhodnutí v bitvě.
Obě strany samozřejmě usilují o vítězství, které je dáno buď morálním zdeptáním nepřítele (každý boj snižuje morálku poražené strany o míru odpovídající ztrátám v boji) anebo finálním postavením obou stran při setmění 2.prosince 1805 a tím, jestli hráč hrající za Napoleona použil anebo nepoužil posily, jež má k dispozici. Přičemž i mnohdy téměř prohraná bitva lze ještě v poslední hodině zachránit nečekaným úderem či vhodným manévrováním.
Jedna bitva trvá zpravidla od dvou do pěti hodin, záleží na volbě scénáře (jednodenní / dvoudenní) a rychlosti obou hráčů.
Autor: Matto
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dice throne PYROMANCE vs SHADOW THIEF
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 3 dny