Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Prvni session
Tak vcera jsme dali prvni 2 hry. V obou pripadech jsme hrali ve 2 vysetrovatelich. Prvni hra po hodine 8 bran = konec. Tak jsme si rikali ze se musime vice soustredit na zavirani tech bran. Ve 2. hre jsme teda zavirali brany jak o zivot, nicmene jsme nestihali vubec nic jineho. Takze ziskavani nejakych clue tokenu na zapeceteni bran bylo dost scifi. Byli jsme radi ze jsme je stihali zavirat. Obcas doslo teda k monster-surge coz vetsinou znamenalo naplit outskirt - pripadne vyprazdnit a pridat Terror. Je pravda ze 2. hru jsme hrali tak 3 hodky, nicmene uz po 1.5 hodine bylo celkem zjevne ze to jde z kopce, protoze kdyz se nam podarilo zapecetit 2 brany tak prislo Rumor Mythos ktera nabira Clue tokeny a pri 10ti zrusi vsechna zapeceteni. Jde to ve 2 vubec uhrat ? Hrali jsme s prastarym s kterym se nebojuje proste po procitnuti konci hra.
Vojtech Musil
to Adalpo:
ROFL.... zrovna ve dvou rentier je schopnost uplne na hovno a to z prosteho duvodu, nestihas nic nakupovat :-D Hrajeme bezne AH ve trech a ani tam neni poradne cas jit a travit zbytecne cas nakupovanim... (je pravdou, ze hrajeme s Dunwichem a House rules, protoze klasicke pravidla jsou trapne). Vetsinou jsou penize na smrt. Lepsi je podle me navstevovat lokace, kde se da ziskat ally, jako napr. Tom "Mountain" Murphy apod.... Kazdopadne ve dvou je ta hra dost masakr a dle meho nazoru se to da dohrat spis v pripade, ze hraci zapeceti Woodsy a jim podobne velmi aktivni lokace. Takze taktika je jasna, vzit postavy, co zacinaji se stopama, sebrat dalsi 2 - 3 a honem do hodne nestabilni lokace.
rbx
tak samozrejme, my se snaime pecetit kazdou branu, o tom to myslim neni. Myslim ze kamen urazu je to, ze si nekteri dosve matematicke pameti ci nedej boze do notysku poznamenaji, kolik ktrych bran je a pak si to v duchu ci fakt na papire odskrtevaji, aby vedeli kde uz je vymalovanoa ceho se uz nemuseji bat. Na tohle ale nemusim hrat arkham Horror, ze. to si muzu zahrat marias nebo Pandemic.
souhlas
představuju si, že jsem v arkhamu a:
A/řeším problémy jak příjdou a makám seč můžu abych zachránila město
B/mám notýsek a pomocí VIZE či čeho vím kolik je jakých bran a v klídku si je po kafíčku dojdu zavřít
PS: trošku přeháním, ale podle mě je to o atmosféře a teda aspoň pro mě, ne o tom za každou cenu vyhrát - je třeba přece nechat nějakého Prastarého uniknout, aby pak doma u pekelného okně pokecal s kámošema a řekl, jak to super šlo, abychom měli s kým hrát (rozuměj Prastaré)
all
No, na to, že Adalpo má pravdu jste se do něj pěkně pustili. Souhlasím, že nebudu studovat každou kartu a přesný počet bran na tom kterém místě, ale fakt, že jsou některé lokace stabilnější než ostatní mi dojde po dvou hrách, Pokud nemám dost clue, nepůjdu zavírat Independent Square apod. To je zkušenost ze hry a ne matematické propočítávání, jak to tu někteří celkem až tupě papouškujete. Pokud budu po Arkhamu běhat jako ovce, nemůžu se divit že nevyhraju. Atmosféru hry si lze užít a zároveň vylepšovat strategii.
sydo
úplný souhlas.
vždyť je to tak u každé hry. každým dalším hraním odhaluješ nové principy, věci, co se vyplatí a co ne, vítězné strategie a taky cesty, které vedou k záhubě. Na atmosféře to vůbec dle mého neubírá.
sydo a spol.
Samozřejmě, tohle není problém, po pár hrách vypozorovat, že na Náměstí nezávislosti se otevíraj brány nějak často. Problém je si přečíst dopředu kartičky a pak chodit jen tam, kde to je maximálně přínosný.
Přísně vzato, to, že víš z minulý hry, kde se často otevíraj brány, bys neměl v další hře vůbec využívat - prostě v tý konkrétní hře to nevíš! Ale to už spíš narážím na RPG principy a oddělení znalostí hráče a postavy.
Mě vadí ten přísně matematickej přístup, spočítat si v každým tahu všechna kritéria a pak se optimálně rozhodnout pro to s nejvyšším ziskem. Nedokážu přesně říct, kde je ta hranice, ale nějak tak cítím rozdíl mezi tím hrát přísně optimálně a vše přesně počítat a mezi tím hrát tak nějak lidsky, intuitivně, rozhodovat se na základě momentální situace a občas si třeba trošku zariskovat.... líp to asi popsat neumím.
Taky při tom stylu hry jde o to, jestli si chci zahrát nebo jestli chci vyhrát za každou cenu....
Merlin
Já chápu co myslíš, propočítávání a kalkulace do Arkhamu nepatří, ale zas to pro mě není RPG, takže ten Independent prostě zavírat nebudu :) A na atmosféře a prožitku mi to rozhodně neubere, i tak často dostaneme na budku, takže se prostě snažím zlepšovat. Nicméně to je tak vše, co si z AH pamatuji - nestabilní místa, pár vypečených mythosů atd, ale rozhodně nevím, co mě může čekat v jaké čtvrti za karty, to bych musel hrát jen AH a nic jiného.
wish
Já už si ten Arkham snad budu muset taky pořídit abych věděl o co go :). Ale když já furt čekám jestli bude to české vydání.
to Sydo
No jo on ma pravdu. Jenze on nerekl ze na to casem clovek prijde ale cituji:
"Ale hlavně - zjistěte si kolik je v balíčku Mýtických karet bran do každé lokace. Není jich totiž stejně, vím, ale nepamatuji si přesně počty, že jsou v celém balíčku karty po 3,6 a 9 od jedné lokace."
To mi prislo jako vezmi balicek spocitej a pak hrej. Pujde ti to lepe, sice prijdes troska o atmosferu ale zase mas mnohem vetsi sanci vyhrat a o to tu prece jde.
analýza
Já samozřejmě Arkham nehrál (ale rád sleduju diskuse o něm), ale mě přijde, že Adalpo prostě využívá otevřených informací o hře ve svůj prospěch, což mi přijde normální a žádnou megamstiku za tím (možná mylně) nevidím. Docela mě překvapil ten následný slet bijců :)
SYDO
uz mi to z ust vzal DD, proste ja bych rekl, ze mas pravdu ty, jak to popisujes, ale Adalpo ma spatny pristup (ktery ted tak trochu schovava a snazi se to ohybat kapku tim smerem jak to popisujes ty). Precti si jeho prvni prispevek (viz napr. citace kterou tu prepastl uz DD).
DD, Ringo
Já nevím, mě se nezdá nijak přehnané, zjistit sipočet bran, stejně by na to člověk časem přišel. Nemyslím si, že se adlapo schovává, spíš už neměl chuť tu o tom dokola debatovat, čemuž se ani nediví, on řekl svůj názor, vy váš, i když podle mě to přeháníte. Jak říkám, mě na tomnepřijde nic divného, kdyby měl vypsané všechny karty lokací a koumal, kam je to nejvýhodnější jít, to už by bylo něco jiného :)
Adalpo
omluva za zkomolení jména při rychlém psaní :(
Elissa
to all
Ono vás to propočítávání přejde, když si přimícháte všechny mythos karty ze všech rozšíření =)
A jakmile se objeví propalující brány,jde veškerá statistika do kopru...
Takhle to hrajeme my, těch mythos karet je cca 12 cm vysoký sloupec a každá hra je natolik jiná, že musí mít svoji vlastní strategii =)
Ella
Ringo a DD
naprostý souhlas - na tohle jsem taky reagovala
Richmond
no, asi takhle - predstav si, ze mas balicek udalosti, ktere ti oteviraji brany v ruznych lokacich, z nichz pak vybihaji potvory. OK, po nekolikere hre nabydes zkusenost, ze tamhle je to casteji, tamhleta lokace je klidnejsi. Ale precti si prvni Adalpuv prispevek -"zjistete si...", kolik je tech kterych karet v balicku. Prijde ti ok si propocitavat konkretni eventy v balicku nahodnych udalosti a na zaklade toho pak propocitavat, kolikrat uz se to tamhle otevrelo a kolikrat to jeste zbyva a ridit dle toho strategii? Proste tamhle uz nechodte, protoze tam uzse zadna brana neotevre, v balicku uz zadne nezustaly? Sorry, ale rici mi tohle zkuseny hrac treba uprostred hry, tak balim pinkle, podekuji mu za zkazeni hry a jdu domu:-) Me to prijde, jak kdyz v PC RPG hre proste projdes dopredu walktrough.
Ringo
Adalpo nemluvil o eventech ale o branách ;)
Oprava
Máš recht, tak jsem to blbě pochopil, to už je moc, pravda :)
Sydo
ja jsem z jeho prvniho postu proste vycetl, ze on si to zapisuje, at uz do pameti nebo na papir, to mi je jedno. Ja treba pri hre vubec neuvazuji stylem kolik tam toho jeste zbyva a nepropocitavam kolikrat uz to slo. Chovam se prirozene, jako ten detektiv na ulici a nevim jestli uz se tamhle ta lokace vycerpala nebo jeste neco prijde. Pokud by fakt chtel nekdo machrovat jak to umi, tak by se mel pochlubit, ze se umi pripravit na vsechno a ne ze spoleha na to ze tamhle uzse brana neotevre. Mel by byt proste pripraven na to ze se otevrit muze. Ale jina kse tady zajimave stretavame co se tyce presneho propoctu a nahody. Pro me je ten balicek karet proste nahodny a je mi jedno jestli nahodou padnou tri ty brany, protoze uz jich v balicku vice neni, a nebo se tam nahodou skryva ctvrta. Ja to prost nevim a jsem rad ze to nevim. Docela me prekvapuje ze se lklonis k propoctum ktere eliminuji defakto nahodu v tom balicku.
SYDO
jak eventy, tak brany...
Ringo
Jak říkám, blbě jsem to pochopil, ale stejně si myslím, že jste na něj moc přísní. Šlo o to, že si tu někdo posteskl, že málo vyhrává a Adalpo mu poradil jak na to. Pokud jde o zvýšení počtu výher, je tohle jedna z nejlepších cest, i když ji nemusíme uznávat. I když - v AH se může stát vždycky cokoli :)
ale jinak v klidu
nechci rozvirit zase nejaky flame ktery mi nekdo da za vinu, kazdy proste hrajme tak jak nas to bavi. Pro me je Arkham jedna z vyjimecnych her, v ktere mi nevadi prohrat a bavim se u ni az do konce, i kdyz situace vypada bidne.
Ringo
JJ, v AH je důležitější cesta, ne cíl, podobně jako u Talismanu, Adventurers a podobných divočin.
SYDO
ok, pohoda. co me nejvice stve je to, ze mam na Arkham malo casu a z vsichni hraci Arkhamu s kterymi bychsi hru uzil jsou tak daleko ode me:-)
SYDO
me Arkham abych pravdu rekl Talisman hodne pripomina v nekterch smerech. Vzpominam si jak jsem kolikrat v Talismanu prosel vsemi utrapami a nakonec jako nabuseny borec me v cili cekal propad do jakesi nicoty a prohral jsem:-) Vubec mi to nevadilo, protoze nebyla dulezita posledni minuta hry, bylo dulezite ze jsme se po dve hodiny vsichni dobre bavili. V tomhle je Arkham podobny.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Retro "rarita"
Akt. cena: 5 Kč
Končí za: 1 den