Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

DD
DD - avatar

Prvni session

Tak vcera jsme dali prvni 2 hry. V obou pripadech jsme hrali ve 2 vysetrovatelich. Prvni hra po hodine 8 bran = konec. Tak jsme si rikali ze se musime vice soustredit na zavirani tech bran. Ve 2. hre jsme teda zavirali brany jak o zivot, nicmene jsme nestihali vubec nic jineho. Takze ziskavani nejakych clue tokenu na zapeceteni bran bylo dost scifi. Byli jsme radi ze jsme je stihali zavirat. Obcas doslo teda k monster-surge coz vetsinou znamenalo naplit outskirt - pripadne vyprazdnit a pridat Terror. Je pravda ze 2. hru jsme hrali tak 3 hodky, nicmene uz po 1.5 hodine bylo celkem zjevne ze to jde z kopce, protoze kdyz se nam podarilo zapecetit 2 brany tak prislo Rumor Mythos ktera nabira Clue tokeny a pri 10ti zrusi vsechna zapeceteni. Jde to ve 2 vubec uhrat ? Hrali jsme s prastarym s kterym se nebojuje proste po procitnuti konci hra.
Protoze v podstate zavreni brany jsou idealne 3 kola (dojit + 1. setkani v OW, 2. setkani v OW, presun do Arkhamu, pokus o zavreni), pripadne 2 kola pri pouziti Find Gate kouzla ktere ale vyzaduje 1 Sanity. Coz znamena otevreni dalsich 1-3 bran podle stesti. Kdyz pocitam ze obcas se zdrzime (spatnej hod v OW -> cesta do Lost in time and space tudiz jeden vysetrovatel je dalsi kolo nepouzitelnej) tak ty brany nejdou ukocirovat a to nepocitam ze nekde musim proste sehnat Clue Tokeny na jejich zapeceteni, ci nejake predmety nebo aspon se obcas troska vylecit. Je to ve 4 lepsi (kazdy budeme hrat 2 vysetrovatele)??

Jeste mam jeden dotaz. Postava Profesora (mam pocit ze je to on) ma vlastnost potlacit Sanity loss o 1 az na 0. Muze to delat i u kouzel, nebo proste za kouzlo musi zaplatit Sanity cost v plne vysi jak pisou na karte?
11.1.2010 17:25:29

Vojtech Musil

to Adalpo:
ROFL.... zrovna ve dvou rentier je schopnost uplne na hovno a to z prosteho duvodu, nestihas nic nakupovat :-D Hrajeme bezne AH ve trech a ani tam neni poradne cas jit a travit zbytecne cas nakupovanim... (je pravdou, ze hrajeme s Dunwichem a House rules, protoze klasicke pravidla jsou trapne). Vetsinou jsou penize na smrt. Lepsi je podle me navstevovat lokace, kde se da ziskat ally, jako napr. Tom "Mountain" Murphy apod.... Kazdopadne ve dvou je ta hra dost masakr a dle meho nazoru se to da dohrat spis v pripade, ze hraci zapeceti Woodsy a jim podobne velmi aktivni lokace. Takze taktika je jasna, vzit postavy, co zacinaji se stopama, sebrat dalsi 2 - 3 a honem do hodne nestabilni lokace.

12.1.2010 13:39:30

rbx
tak samozrejme, my se snaime pecetit kazdou branu, o tom to myslim neni. Myslim ze kamen urazu je to, ze si nekteri dosve matematicke pameti ci nedej boze do notysku poznamenaji, kolik ktrych bran je a pak si to v duchu ci fakt na papire odskrtevaji, aby vedeli kde uz je vymalovanoa ceho se uz nemuseji bat. Na tohle ale nemusim hrat arkham Horror, ze. to si muzu zahrat marias nebo Pandemic.

12.1.2010 14:16:28

souhlas
představuju si, že jsem v arkhamu a:
A/řeším problémy jak příjdou a makám seč můžu abych zachránila město
B/mám notýsek a pomocí VIZE či čeho vím kolik je jakých bran a v klídku si je po kafíčku dojdu zavřít

PS: trošku přeháním, ale podle mě je to o atmosféře a teda aspoň pro mě, ne o tom za každou cenu vyhrát - je třeba přece nechat nějakého Prastarého uniknout, aby pak doma u pekelného okně pokecal s kámošema a řekl, jak to super šlo, abychom měli s kým hrát (rozuměj Prastaré)

12.1.2010 14:42:05

all
No, na to, že Adalpo má pravdu jste se do něj pěkně pustili. Souhlasím, že nebudu studovat každou kartu a přesný počet bran na tom kterém místě, ale fakt, že jsou některé lokace stabilnější než ostatní mi dojde po dvou hrách, Pokud nemám dost clue, nepůjdu zavírat Independent Square apod. To je zkušenost ze hry a ne matematické propočítávání, jak to tu někteří celkem až tupě papouškujete. Pokud budu po Arkhamu běhat jako ovce, nemůžu se divit že nevyhraju. Atmosféru hry si lze užít a zároveň vylepšovat strategii.

12.1.2010 14:48:33

sydo
úplný souhlas.
vždyť je to tak u každé hry. každým dalším hraním odhaluješ nové principy, věci, co se vyplatí a co ne, vítězné strategie a taky cesty, které vedou k záhubě. Na atmosféře to vůbec dle mého neubírá.

12.1.2010 15:01:14

sydo a spol.
Samozřejmě, tohle není problém, po pár hrách vypozorovat, že na Náměstí nezávislosti se otevíraj brány nějak často. Problém je si přečíst dopředu kartičky a pak chodit jen tam, kde to je maximálně přínosný.

Přísně vzato, to, že víš z minulý hry, kde se často otevíraj brány, bys neměl v další hře vůbec využívat - prostě v tý konkrétní hře to nevíš! Ale to už spíš narážím na RPG principy a oddělení znalostí hráče a postavy.

Mě vadí ten přísně matematickej přístup, spočítat si v každým tahu všechna kritéria a pak se optimálně rozhodnout pro to s nejvyšším ziskem. Nedokážu přesně říct, kde je ta hranice, ale nějak tak cítím rozdíl mezi tím hrát přísně optimálně a vše přesně počítat a mezi tím hrát tak nějak lidsky, intuitivně, rozhodovat se na základě momentální situace a občas si třeba trošku zariskovat.... líp to asi popsat neumím.

Taky při tom stylu hry jde o to, jestli si chci zahrát nebo jestli chci vyhrát za každou cenu....

12.1.2010 16:06:55

Merlin
Já chápu co myslíš, propočítávání a kalkulace do Arkhamu nepatří, ale zas to pro mě není RPG, takže ten Independent prostě zavírat nebudu :) A na atmosféře a prožitku mi to rozhodně neubere, i tak často dostaneme na budku, takže se prostě snažím zlepšovat. Nicméně to je tak vše, co si z AH pamatuji - nestabilní místa, pár vypečených mythosů atd, ale rozhodně nevím, co mě může čekat v jaké čtvrti za karty, to bych musel hrát jen AH a nic jiného.

12.1.2010 16:12:40

wish
Já už si ten Arkham snad budu muset taky pořídit abych věděl o co go :). Ale když já furt čekám jestli bude to české vydání.

12.1.2010 16:23:19

DD

to Sydo
No jo on ma pravdu. Jenze on nerekl ze na to casem clovek prijde ale cituji:
"Ale hlavně - zjistěte si kolik je v balíčku Mýtických karet bran do každé lokace. Není jich totiž stejně, vím, ale nepamatuji si přesně počty, že jsou v celém balíčku karty po 3,6 a 9 od jedné lokace."
To mi prislo jako vezmi balicek spocitej a pak hrej. Pujde ti to lepe, sice prijdes troska o atmosferu ale zase mas mnohem vetsi sanci vyhrat a o to tu prece jde.

12.1.2010 16:25:16

analýza
Já samozřejmě Arkham nehrál (ale rád sleduju diskuse o něm), ale mě přijde, že Adalpo prostě využívá otevřených informací o hře ve svůj prospěch, což mi přijde normální a žádnou megamstiku za tím (možná mylně) nevidím. Docela mě překvapil ten následný slet bijců :)

12.1.2010 16:29:10

SYDO
uz mi to z ust vzal DD, proste ja bych rekl, ze mas pravdu ty, jak to popisujes, ale Adalpo ma spatny pristup (ktery ted tak trochu schovava a snazi se to ohybat kapku tim smerem jak to popisujes ty). Precti si jeho prvni prispevek (viz napr. citace kterou tu prepastl uz DD).

12.1.2010 16:31:47

DD, Ringo
Já nevím, mě se nezdá nijak přehnané, zjistit sipočet bran, stejně by na to člověk časem přišel. Nemyslím si, že se adlapo schovává, spíš už neměl chuť tu o tom dokola debatovat, čemuž se ani nediví, on řekl svůj názor, vy váš, i když podle mě to přeháníte. Jak říkám, mě na tomnepřijde nic divného, kdyby měl vypsané všechny karty lokací a koumal, kam je to nejvýhodnější jít, to už by bylo něco jiného :)

12.1.2010 16:34:35

Adalpo
omluva za zkomolení jména při rychlém psaní :(

12.1.2010 16:35:00

Elissa

to all
Ono vás to propočítávání přejde, když si přimícháte všechny mythos karty ze všech rozšíření =)
A jakmile se objeví propalující brány,jde veškerá statistika do kopru...
Takhle to hrajeme my, těch mythos karet je cca 12 cm vysoký sloupec a každá hra je natolik jiná, že musí mít svoji vlastní strategii =)

12.1.2010 16:35:27

Ella

Ringo a DD
naprostý souhlas - na tohle jsem taky reagovala

12.1.2010 16:36:24

Richmond
no, asi takhle - predstav si, ze mas balicek udalosti, ktere ti oteviraji brany v ruznych lokacich, z nichz pak vybihaji potvory. OK, po nekolikere hre nabydes zkusenost, ze tamhle je to casteji, tamhleta lokace je klidnejsi. Ale precti si prvni Adalpuv prispevek -"zjistete si...", kolik je tech kterych karet v balicku. Prijde ti ok si propocitavat konkretni eventy v balicku nahodnych udalosti a na zaklade toho pak propocitavat, kolikrat uz se to tamhle otevrelo a kolikrat to jeste zbyva a ridit dle toho strategii? Proste tamhle uz nechodte, protoze tam uzse zadna brana neotevre, v balicku uz zadne nezustaly? Sorry, ale rici mi tohle zkuseny hrac treba uprostred hry, tak balim pinkle, podekuji mu za zkazeni hry a jdu domu:-) Me to prijde, jak kdyz v PC RPG hre proste projdes dopredu walktrough.

12.1.2010 16:36:40

Ringo
Adalpo nemluvil o eventech ale o branách ;)

12.1.2010 16:39:59

Oprava
Máš recht, tak jsem to blbě pochopil, to už je moc, pravda :)

12.1.2010 16:40:51

Sydo
ja jsem z jeho prvniho postu proste vycetl, ze on si to zapisuje, at uz do pameti nebo na papir, to mi je jedno. Ja treba pri hre vubec neuvazuji stylem kolik tam toho jeste zbyva a nepropocitavam kolikrat uz to slo. Chovam se prirozene, jako ten detektiv na ulici a nevim jestli uz se tamhle ta lokace vycerpala nebo jeste neco prijde. Pokud by fakt chtel nekdo machrovat jak to umi, tak by se mel pochlubit, ze se umi pripravit na vsechno a ne ze spoleha na to ze tamhle uzse brana neotevre. Mel by byt proste pripraven na to ze se otevrit muze. Ale jina kse tady zajimave stretavame co se tyce presneho propoctu a nahody. Pro me je ten balicek karet proste nahodny a je mi jedno jestli nahodou padnou tri ty brany, protoze uz jich v balicku vice neni, a nebo se tam nahodou skryva ctvrta. Ja to prost nevim a jsem rad ze to nevim. Docela me prekvapuje ze se lklonis k propoctum ktere eliminuji defakto nahodu v tom balicku.

12.1.2010 16:41:28

SYDO
jak eventy, tak brany...

12.1.2010 16:44:27

Ringo
Jak říkám, blbě jsem to pochopil, ale stejně si myslím, že jste na něj moc přísní. Šlo o to, že si tu někdo posteskl, že málo vyhrává a Adalpo mu poradil jak na to. Pokud jde o zvýšení počtu výher, je tohle jedna z nejlepších cest, i když ji nemusíme uznávat. I když - v AH se může stát vždycky cokoli :)

12.1.2010 16:45:48

ale jinak v klidu
nechci rozvirit zase nejaky flame ktery mi nekdo da za vinu, kazdy proste hrajme tak jak nas to bavi. Pro me je Arkham jedna z vyjimecnych her, v ktere mi nevadi prohrat a bavim se u ni az do konce, i kdyz situace vypada bidne.

12.1.2010 16:46:36

Ringo
JJ, v AH je důležitější cesta, ne cíl, podobně jako u Talismanu, Adventurers a podobných divočin.

12.1.2010 16:48:32

SYDO
ok, pohoda. co me nejvice stve je to, ze mam na Arkham malo casu a z vsichni hraci Arkhamu s kterymi bychsi hru uzil jsou tak daleko ode me:-)

12.1.2010 16:48:41

SYDO
me Arkham abych pravdu rekl Talisman hodne pripomina v nekterch smerech. Vzpominam si jak jsem kolikrat v Talismanu prosel vsemi utrapami a nakonec jako nabuseny borec me v cili cekal propad do jakesi nicoty a prohral jsem:-) Vubec mi to nevadilo, protoze nebyla dulezita posledni minuta hry, bylo dulezite ze jsme se po dve hodiny vsichni dobre bavili. V tomhle je Arkham podobny.

12.1.2010 16:50:50

Vybíráme z Bazaru

Retro "rarita"
Akt. cena: 5 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas