Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Má první hra s aplikací a nezklamala. Ačkoliv se dá teoreticky proklikávat příběhem bez in-real-life setupu na pouhé, méně zábavné, "proklikávání příběhem", tak tento argument se dá použít i u jiných her, že nejsou tak zábavné, když se nedodržují jejich pravidla... Nicméně Velmi povedená hra s příjemným mechanismem jednotlivých "ability barů" a házení kostek. Občas místy pocit, že by se dala hra ještě vylepšit z pohledu propojení příběhu postav a mapy (tak jako v tutoriálním scénáři) a i třeba propojení jednotlivých scénářů do jedné velké epické ságy. Zajímavá myšlenka s QR kody, akorát škoda, že není více univerzálních výstupů při naskenování i například méně vhodných předmětů k dané interakci. Možná trochu tlustší komponenty a menší figurky, ale vzhledem ke komplexitě a časové náročnosti adekvátní vybalancování ceny na úkor zmíněných figurek. Hlavní myšlenka: Neskutečně vtahující.
Hodnocení hráče: Srdcová záležitost... Pravděpodobně mechanicky ani balancově nejlepší hra, ALE s tak neskutečně příjemným vizuálem a přátelskými, poměrně jednoduchými, pravidly bych tuto hru korunoval na jednu z nejlepších úvodních deskovek pro začátečníky. Po prvním hraní má člověk plnou hlavu všech možných nových taktik a kombinací. Limitující počet karet ve svém městě vede ke skvělé replayabilitě. Není potřeba zmiňovat, že na jednu stranu artstyle je skvělý. Každá karta vdechuje celé hře pocit symbiózy civilizace s přírodou na takové úrovni, že má člověk až touhu po zahrání se jít projít někam do parku/do lesa. Na druhou stranu, jedním slovem, komponenty. Dřevěné kládičky, plastová smůla, hladké oblázky, gumové bobulky... a v neposlední řadě minimalistický, ale sympatický styl meeplů, kterých člověk nemá nikdy dost... Mechaniky intuitivní, možná ne nejlepší, ale kombinací všeho hra, co se jen tak neohraje.
Hodnocení hráče: Drobná, ale velmi příjemná, přidaná hodnota k základu. Taková ta třešnička, co nemusí být, ale s ní je to hned o to 1% zábavnější. Asi bych jen vyjma všeho zmíněného vyzdvihl jako vždy velmi povedenou českou adaptaci.
Hodnocení hráče: Bohužel, moc neoslovilo. Spíš se jedná o substitut herních strategií než o komplement. Kdo necentruje strategii kolem perel, pravděpodobně nevyhraje. Současně až moc separované od základní hry. Po vizuální stránce stále krásné, ale dělá téměř větší radost stranou než přidáním do hry.
Hodnocení hráče: Rozšíření Divukraje, které již vyšláplo správným směrem. Přidaná obtížnost nemusí být každému příjemná kvůli silnému pocitu komfortu a přátelskosti ze základní hry, ale odměna v podobě dodatečných herních elementů za to stojí. Osobně bych zmínil jako silnou i slabou stránku unikátní velké meeply. Jednak každý doufá, že se mu povede nějakého nalézt a dostat do svého města, ale druhak tím lehce zapadají ostatní aspekty tohoto rozšíření, kde v situaci, kdy se ani jeden velký meeple neobjeví, tak může být hráč mrzutý a nemá takový elán hru dohrát. Přesto pořád hodně dobré rozšíření.
Hodnocení hráče: Něco málo příjemného obsahu, co neurazí. Jako kdyby patřilo k základu. Člověk si ani nevšimne po čase, že se jedná o separovaně vydané karty.
Hodnocení hráče: Od okamžiku, kdy jsem si poprvé zahrál Divukraj, tak jsem si jako milovník strategických budovatelských her říkal, jak skvělé by to bylo, kdyby v Divukraji měl každý hráč pocit, že hraje za danou "frakci" zvířat. Nemusím tedy zmiňovat, jaký mám postoj k tomuto rozšíření, kde vše ostatní kromě schopností jednotlivých zvířátek je krásně v symbióze se základní hrou a naopak trochu pomáhá dobalancovat některé aspekty základu. K schopnostem samotným, určitě nejsou všechny stejně "silné", ale tematicky s nenápadným příběhem světa Divukraje zcela v souladu. Pokud Vás oslovil základ, tak za mě toto tenké rozšíření velmi příjemný dodatek.
Hodnocení hráče: Mám slabost pro deskovky s krásným vizuálem, kde se stačí podívat na setup, komponenty či artwork a okamžitě na Vás dýchne atmosféra a emoce dané hry. Tato hra vyvolává přesně to, s čím jde na trh, pocit klidného a přátelského městečka. Ačkoliv primárně hráči hrají kompetitivně, tak téměř nikdy nemá člověk pocit agresivního soutěžení, ale díky některým mechanikám spíše pocit společného budování a zvětšování společného, prosperujícího městečka. Lehce repetetivnější herní prvky? Menší variabilita? Možná trochu škoda, že chybí nějaká ta jedinečná pasivní schopnost jednotlivého hráče (dráčka, za kterého hrajete)? Ale tato hra nemá být heavy, ale oddechovější, klidnější, že si k ní člověk udělá i šálek kafe/kakaa a jen si užívá atmosféru. Zároveň dostatečně odlišná od podobných her s podobným duchem, že si najde své místo v mnohých sbírkách.
Hodnocení hráče: Ani nevím, z jaké strany u této hry začít... Pro nic za nic není tato hra 1# pro mnohé. I pro mě se jedná o jednu z nejlepších her, co jsem kdy hrál či dokonce jen viděl. Definitivně rekordman mezi kategoriemi kooperace i solo. Mechanicky hra skvělá. Každý duch naprosto unikátní, jako kdyby člověk vždy hrál zcela jinou hru. Tematicky hra neskutečně vtáhne a v člověku vyvolává skutečný pocit, že hraje za nějaké to božstvo, které stojí nad pidi ostrovem, který svými nezměrnými silami hodlá natrvalo změnit. Už jen to, že komponenty protagonistů (domorodci, duchové atd.) jsou dělány ze dřeva/kartonu a komponenty antagonistů (kolonizátorů) jsou z plastu! Zcela prvně, když jsem hru viděl, tak jsem si říkal, jestli není moc abstraktní... Není, je přesně vybalancovaná tak, že v hráči probouzí jeho fantazii na maximum. Abych jen nechválil, tak je hra pořádný brainburner. Po jedné hře si musíte alespoň na chvíli mentálně odpočinout, ale ten zážitek za to stojí.
Hodnocení hráče: Prakticky téměř hned má člověk pocit, že se jedná o Duchy ze základu, ale v dobrém, že zkrátka svou jedinečností mají své místo mezi ostatními ze základu. Unikátní mechaniky možná s trochu složitějším vysvětlením jejich fungování.
Hodnocení hráče: Holt asi ne každému se povede najít cestu ke Kolibříkovi. Osobně mi přijde škoda, že se již zde nevyskytla možnost lepšího trackování elementů, alespoň pár žetonů vodního elementu... Nicméně stále velmi odlišní a unikátní Duchové.
Hodnocení hráče: Co méně očekávat od mladšího sourozence takového fenoménu jako Duchové ostrova? Kdo si přál ještě více variability, než bylo vůbec možné, anebo mu lehce chyběl nějaký styl hry, tak toto rozšíření je jasnou odpovědí. Osobně jsem si zprvu nebyl jistý, zda již duchové nepůsobí až moc fan-made, ale po pár odehráních jsem musel svůj první postoj zcela překopat. Stále skvělá kooperativka i solo, obsahu až nad hlavu, plno vítaných nových kombinací a výzev. Malý bonus, konečně žetony elementů, které s trochou kreativity slouží skvěle jako trackery pro snažší orientaci v aktivacích schopností.
Hodnocení hráče: Možná nemusí tito Duchové sednout každému, ale nikdo nemůže tvrdit, že nejsou tematicky i mechanicky neskutečně povedení. Oba Duchové se svým jedinečným stylem hraní nezklamali a naopak ještě dodatečnými komponenty nenarušili, ale naopak vylepšili už tak skvělý herní zážitek.
Hodnocení hráče: Velmi, velmi, velmi a taky velmi zlá hra :D Hráč vyhrává jen výjimečně, ale dostane ze hry takový zážitek, že mu to ani nevadí a naopak touží vyzkoušet okamžitě nové strategie, jinačí cesty, odlišné přístupy. Skvěle vtahující hra. Sice se jedná o především o pocit zoufalství, nejistoty, blížícího se konce, souboje s časem a v neposlední čase silným pocitem Mrazu, ale to je vše, co hra ani neskrývá, ale naopak za co je hrdá, a dělá to doopravdy skvěle. Jakkékoliv drobné štěstí v této hře pak vede k silnému pocitu vítězství samo o sobě, i když není zřejmé, zda-li se hráči povede dožít dalšího dne... Heavy hra, lehce brainburner, ale plno obsahu, který však bohužel může po chvíli působit lehce repetitivně. Resource management velký až na půdu. Temnější a depresivnější tematika. Skvělé i v sólu.
Hodnocení hráče: Skvělá idea kooperativní hry, která se dá hrát i uprostřed noci, kde jsou hráči v jednom velkém zápalu, ale okolní lidé ani nezaznamenají. Moc se mi líbí kombinace časového pressu, nemožnosti mluvení a rozdělení esenciálních akcí potřebných k výhře mezi všechny hráče. Rychlá hra plná chaosu. Velmi dynamická a energická. Jedině bych nedoporučil silně soutěživým hráčům, kteří za fasádou kooperativky nemusí vidět silně soutěživého ducha a překvapivě silné nutkání agresivně a nahlas třískat dřevěnou figurkou před svým spoluhráčem :D
Hodnocení hráče: Solidní variabilita a unikátnost každé postavy, za kterou si hráč zahraje. Unikátní mechaniky, od způsobu využití všech svých zdrojů, až po vtahující souboje s vysokou míry uspokojení při vítězství. Skvělý poměr cena/obsah. Tak dobrý solo mód, že to člověk odmítá hrát s kýmkoliv dalším. Na svou komplexitu poměrně intuitivní pravidla, neotevřel jsem pomalu rok, a během 10 minut opět rozvzpomenuto. Nicméně docela brainburner. Na druhou stranu dost heavy hra, plno pravidel a velký žrout času. Pravidla jako disertačka a jejich první učení dost náročné. Méně vhodné pro větší skupiny. Nejednou během jedné hry analysis paralysis. Herní mechaniky nejsou vhodné pro každého (poměrně dost výpočtů všelijakých hodnot, pro odpůrce matiky otázkou...).
Hodnocení hráče: Jeden z nejlepších engine buiildingů, co jsem měl to štěstí zahrát a pořídit. Nečekal jsem, že by mě hra působící jako sen ornitologů mohla tak okouzlit. Tak krásně zpracované, že při každé hře při každém vyložení každé karty ptáčka přečteme bonusové info už jen proto, jak nás tato hra baví. Některé strategie jsou možná lehce silnější než jiné. Krásné vizuály, zábavné mechaniky, intuitivní a snadno pochopitelná pravidla. Co více si přát.
Hodnocení hráče: Za mě takový skrytý klenot. Naprosto jsem pochyboval, že by mě takováto hra, kde jde o zvláštní mix dějotvorby a charakteristického systému sběru bodů, dovede takto nadchnout. Přesně nevím, čím to je, ale svým způsobem dovede hra vtáhnout, zase tak rychle se neomrzí, a nutkání vytvořit co nejepičtější příběh se ukázal jako skvělý motivátor. Také mě překvapilo, jak člověka zároveň zajímají vytvořené příběhu spoluhráčů. Příjemný bonus mechaniky "tajné iniciativy" každého hráče. Rychlá, kratší, méně kognitivně náročná, ale zábavná, vtahující a s dobrou replaybilitou. A kdo by si nechtěl sem tam hodit runami ;)
Hodnocení hráče: Mrzí mě, že mě tato hra neoslovila, protože si získala srdce plno lidí. Určitě bych vyzdvihl herní mechanismy, které jsou unikátní a pro milovníky škodících her skvělé. Nicméně na můj vkus má hra některá pravidla méně intuitivní, tematicky hrát za vodu/mraky v kombinaci s minimalistickými vizuály... Nevím, troufám si říct, že možná méně oslovující ilustrace rostlinek udělaly taky své.
Hodnocení hráče: Možná to je jen můj subjektivní názor, ale je to hill na kterém hodlám i padnout, že zde se jedná o jednu z nejlepších, ne-li nejlepší civilizační deskovku. Samozřejmě mám na mysli přesně tuto Monumentální verzi. Rozhodně heavy hra, poměrně dost pravidel, ale docela intuitivní pravidla a pokud si člověk přiveze domu takovouto velkou bednu, tak asi ani nic jiného neočekává ještě v kombinaci s vysokou časovou náročností jedné partie. Tolik možných strategií a způsobů, jak získat body a vyhrát, až mi mé srdce overthinkujícího analytika plesá. Komponenty jsou prvotřídní, budování měst s mechanikou zacvakávání jednotlivých budov do sebe je hodně uspokojivé. Průzkumy, bitvy, ovlivňování cizích měst svou kulturou, vše zábavné. To vše jen podtrhnuté silným pocitem engine buildingu a jedinečnosti díky rozšíření Národů a vůdců. Akorát množství herních kol, aby se člověk vyřádil (věřte, že těch pár hodin velmi oceníte). Pomalu jedna z mých nejoblíbenějších kompetitivních deskovek.
Hodnocení hráče: Možná trochu ovlivněno nostalgií, ale dost dobrý simulátor vlastníka zoo. Oceňuji ekonomický aspekt provozování zoo, dostatečné zaměření herních mechanik kolem hlavních hvězd této hry, zvířat samotných. Docela heavy hra a jedna hra zabere nejednu hodinku, ale poměrně rychlý průběh. Ne zcela všechna pravidla zcela intuitivní. Moc bych chtěl vyzdvihnout vybalancování odlišných strategií k výhře. Do posledního okamžiku si nemůže být ředitel zoo jistý svou výhrou a nejednou budou výsledná skóre velmi, velmi těsná. Malá přátelská zoo s méně exotickými zvířaty, ale zcela spokojenými a skvělým levelem udržitelnosti má dostatečnou konkurenceschopnost i nad zoo s těmi nejvzácnějšími zvířaty.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Monumenty věků
Akt. cena: 580 Kč
Končí za: 6 hodin