Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Jméno: Karel Vostal
Rok narození: 1979
Obec: Brno (Okres: Brno-město)
Úroveň: Návštěvník
Zatroleným hráčem: 3254 dnů
Naposledy přihlášen: před 4 dny
Další informace: Kdo si hraje, nezlobí. Nehraju proto, abych vyhrával, ale abych se bavil. A je mi jedno, kolikátý skončím (když nebudu pořád poslední). Pokud jde o žánr, jsem hlavně eurař, ale žádný velký kalkulátor. Hraju spíš intuitivně. Jen nemám rád, když o mých krocích moc rozhoduje náhoda. Mám ambici vytvořit pět vlastních her. Tak mi držte pěsti :-)
Hodnocení hráče: Ještě si musím ujasnit po několika hrách, ale zatím dobře vymyšlené, tematické, graficky naprostá bomba a napínavé až do konce.
Hodnocení hráče: Hra, v níž se vám vyplatí být za zloducha a co nejčastěji tajně koukat na to, co se vám vyplatí. Docela hezké ilustrace, jinak nic extra.
Hodnocení hráče: Hezké ilustrace, téma jakžtakž funguje a semikooperativní mód je celkem fajn. Počítání bodů je malinko matoucí.
Hodnocení hráče: Docela dobré. Zabere málo místa, zajímavé mechanismy, ale příště to nesmím hrát připitý a tak pozdě :-)
Hodnocení hráče: Prvotní nadšení vystřídalo zklamání. Chtělo by to lepší edici. Hra není vymyšlená špatně, ale virtuální stránka ji sráží a je fakt, že dražba je při pěti hráčích zdlouhavá. Jinak se mi hra líbí a potřebuje vychytat častějším hraním.
Hodnocení hráče: Prověřený, ale lehce originálně pozměněný koncept. Je nutné jet co nejvíc regionů a pokud možno do velkých měst. No a hlavně mít co nejlepší sestavu karet.
Hodnocení hráče: Pravidla jednoduchá, není to špatné, ale po první hře mi to připadá těžce nevyvážené ve prospěch Peršanů.
Hodnocení hráče: Pyramida z karet je pěkná, možností fůra, ale přesto je na té hře něco, co mi vadí. Nějak pro mě nemá tu pravou atmosféru. Jako fanda řecké historie bych možná čekal víc zapojení tématu. Nejen suroviny - stavby - bonusy - peníze.
Hodnocení hráče: Kapánek předražená, ale herní zážitek stojí za to. Vikingové rulez!
Hodnocení hráče: Typický příklad hry, u které strašně záleží na tom, s kým ji hrajete. Se správnou partou pecka, s někým, koho střílečky nebaví, ztráta času. Někoho může odradit i složitý systém zranění.
Hodnocení hráče: Rychlá hra, vyrovnané body. Jinak nic extra, ani průšvih.
Hodnocení hráče: Překombinované a zbytečně složité ve stylu, když to, tak to, tohle se dá udělat, ale, apod. Problém vysvětlit pravidla, která jsou navíc dost zmateně napsaná.
Hodnocení hráče: Chápu, že je to předek spousty podobných her, ale mě moc nezaujala. Hlavně, pokud jde o grafiku. V tom ji dokonale válcuje dítě v podobě hry Doba kamenná, která zase není tak komplexní, ale taky ne tak nechutně složitá a deprimující.
Hodnocení hráče: Slabší odvar her jako Divočina Severní Ameriky a podobných. Taková blbinka na odreagování.
Hodnocení hráče: Zbožňuju hádanky. Odhalování ingrediencí je strašně dobrý nápad. Je nutné zahrát víckrát a je tam milion komponent, tudíž dlouhá příprava a víc místa na stole, ale hra je zajímavá.
Hodnocení hráče: Vizuálně pěkné Euro, které mě úplně nechytlo, ale taky mě neuráží :-)
Hodnocení hráče: Hra má neotřelé mechanismy a je poměrně komplexní. Na druhou stranu, když si dobře vychytáte zisk různých zdrojů, můžete soupeřům pěkně utéct, což hru pak dělá hodně nevyváženou.
Hodnocení hráče: Komplexní a krásná hra. Mám dvě výtky. Cestování časem by mohlo být propracovanější. Nejen posílání věcí a lidí, a jako případný postih paradox a anomálie, ale třeba ovlivňování přítomnosti z budoucnosti i jiným způsobem. Můžete sice v minulosti dělat i superprojekty, ale stejně ... No a druhá věc je plocha. Anachrony zabírá nechutně moc místa na stole.
Hodnocení hráče: Vzhledově něco mezi Blood Rage a Rising Sun, herně komplikovanější Blood Rage. Ten vizuál mě baví, hraní samotné až tak moc ne. Je tam trochu podobný princip jako u Rising Sun, kde hráči můžou vytvářet aliance. Tady je to až ke konci hry. Není to vyloženě spojenectví, spíš spojení do jednoho hráče.
Hodnocení hráče: Moc dobrá hra, hlavně kvůli logické návaznosti těch vynálezů a surek, co na ně potřebujete. A nejlepší je, jak je při své komplexnosti vybalancovaná.
Hodnocení hráče: Tahle hra je zvláštní. Na začátku působí zajímavě a originálně, abyste vzápětí zjistili, že je to vlastně jen stavění budov a umísťování panáčků popř. posun na stupnici výzkumu, což působí repetitivně a nudně. Ale zároveň je tu velký prostor na taktizování, což je dané originálním bodováním a efekty na stupnicích výzkumu popř. kartami, které získáte. Deska nabízí málo prostoru pro budovy a figurky, takže je to všechno hrozně naňahňané, ale dá se na to zvyknout.
Hodnocení hráče: Pořádné heavy euro. Trochu delší příprava a proniknutí do pravidel, ale herně fakt zajímavé a náročné AP.
Hodnocení hráče: Hra, která se tváří jako filler, ale opak je pravdou. Po druhém hraní měním trochu původně negativní názor. Není to špatné a když si ohlídáte ty karty do ruky, dá se.
Hodnocení hráče: Hra je atmosférická, variací, jak obměnit základ, kupa, ale je to hodně závislé na náhodě, což se mi po opakovaném hraní přestalo líbit. Na druhou stranu, moduly v rozšíření nabízejí větší variabilitu.
Hodnocení hráče: Vizuálně divná, herně zajímavá hra, ale point salad, což mi prostě nesedí, a tady obzvlášť, když teprve během hry zjišťuju, na co bych měl jet. Zlatý Nippon, kde si naopak během hry do velké míry určujete, co se vám bude víc bodovat.
Hodnocení hráče: No, za mě se nadšení úplně nekonalo. Takový Mars:Terraformace v bleděmodré. Jako biologovi se mi líbila ta zvířátka, ale zbytečně moc komponent a přišlo mi, že některé mechanismy nebo karty hrozně OP, jiné nic moc. Já vím, že u těžších her je jakoby normální velký rozdíl v bodech, ale prostě mám rád vyváženost a drama až do konce a taky raději improvizuju než plánuju. Hlavní slabina hry je délka. Ve třech jsme to hráli 2,5 hodiny. Sice poprvé, ale i tak. V půlce jsem se modlil, ať už je konec. Rád zase někdy zahraju, ale maximálně ve dvou.
Hodnocení hráče: Interaktivní verze Paladinů. Obrovská pochvala autorovi za vyváženost u tak komplexní hry.
Hodnocení hráče: Krásná hra. Další na seznamu těch, které jsou zbytečně opomíjené. Jediná věc, která mi vadí a to po odehrání fakt moc, jsou ty nepatrné rozdíly v barvách surovin. Rád bych věděl, jestli to byl nápad tvůrců nebo vydavatele. Při špatném osvětlení děs.
Hodnocení hráče: Mám raději Temné znamení, které nemá tak složitá pravidla, nezabere moc místa a má vlastně stejný princip. Ale uznávám, že je to klasika, má atmosféru a když se sejde dobrá parta lidí, je to fajn hra.
Hodnocení hráče: Výborná kooperativka odolná vůči řízení hry jedním hráčem. Trvá delší dobu, ale pěkná atmosféra a historická věrohodnost. Navíc, atentát na Hitlera jako cíl hry je naprosto boží.
Hodnocení hráče: Velmi kvalitní. Zezačátku jsem se bál, jak to bude suché a nudné, ale ani ne. Drama a zábava až do konce.
Hodnocení hráče: Fascinující záležitost. Jsem zvědav, jaké to bude časem, ale ten systém sbírání indicií je boží a napětí až do konce.
Hodnocení hráče: Problém vědomostních her je v tom, že dřív nebo později si zapamatujete odpovědi na všechny otázky :-/
Hodnocení hráče: Pravidla vysvětlená za pět minut, krásné a trvanlivé komponenty, zábava pro kohokoliv. Prostě žůžo.
Hodnocení hráče: Na mě už tuze moc. Po dvou hrách bych řekl, že není úplně nejlepší nápad hrát na hodně bodované dílky, protože jich neuděláte moc a spousta snazších vám uteče, takže i obšancujete míň obrázků, za které máte žolíkové žetony.
Hodnocení hráče: Sbíráte dílky a vkládáte je do plánku, přičemž kombinujete tak, abyste plnili úkoly. Jinak sbíráte peníze a jídlo na krmení těch jakoby dílků a ještě uplatňujete svůj vliv na políčkách, u kterých jsou ochranní duchové, které můžete získat a kteří vám pak dávají nějakou schopnost a body na konci hry, pokud jich máte víc různého druhu. Samotný výběr akcí spočívá ve výběru dílků bambusu o určité barvě, která odpovídá políčku s duchem a dílky zasouváte na desce za další dílky, které naopak získáváte. Každý dílek dělá nějakou akci a má nějakou barvu. Celé je to zajímavě propojené a barevné, přitom ne až tak moc složité.
Hodnocení hráče: Klasika. Jedna z nejčastěji hraných party her. Osobně mám raději japonskou odvozeninu Samurajský meč.
Hodnocení hráče: Trochu delší, ale napínavá detektivní hra. Patří do kategorie her, u nichž extrémně záleží na partě,, s níž hrajete.
Hodnocení hráče: Tohle už tu bylo mockrát. Mraky možností, nutné hrát na víc věcí a ideálně si dobře načasovat, co, kdy a jak. Za mě lepší průměr.
Hodnocení hráče: Filler se zvláštním principem draftu a kombinování dílků s vesmírnými příšerkami.
Hodnocení hráče: Zajímavá hra s kostkami, kde máte jen devět akcí za celou dobu, ale když je správně nakombíte, je z toho vydatný herní zážitek.
Hodnocení hráče: Rozhodně to není esenciální záležitost, ale zajímavě rozvíjí základní hru.
Hodnocení hráče: Jsem nadšen. Ač víc mechanik a point salad, který až tak nemusím, u téhle hry oboje funguje dobře a měl jsem z ní fakt dobrý pocit. Zabere víc místa na stole a je náročnější na přípravu a úklid, ale jinak velmi milé překvapení.
Hodnocení hráče: Hra vypadá úžasně, hraje se dobře, nutí reagovat na tahy soupeřů a přizpůsobovat strategii. Vadou na kráse jsou nedotažená pravidla spojená s efekty karet.
Hodnocení hráče: Téma skřípe, ale herně to není hloupé. Jen docela překombinované a nikdy pořádně nestihnu, co potřebuju udělat.
Hodnocení hráče: Téměř dokonalá hra. Drobnou vadou na kráse je dlouhá příprava a délka. Plusy jasně převažují. Velmi komplexní, spousta možností, jak získávat body, neskutečně krásné ilustrace na roztomilých malých kartičkách, v čemž se odráží i úžasná atmosféra hry, a plnění úkolů, které zbožňuju.
Hodnocení hráče: Po opakovaném hraní beru hru na milost a dokonce ji mám rád. Je to komplexní, ale ne úplně mozkovar, a dá se to celkem v pohodě zvládnout i pobavit se. I ten design už mi připadá ok.
Hodnocení hráče: Po hraní Brass: Birmingham beru na milost i Lancashire, ač Birmingham mám raději :-)
Hodnocení hráče: Jednodušší point salad obdoba Scythe. Na můj vkus asi až moc barevné s příliš velkými komponenty jednotek. Herně nic extra těžkého, ale taky nic, co by mě kdovijak uchvátilo.
Hodnocení hráče: Kombinace dice placementu, area controlu a engine builderu se zvláštní, ale pěknou grafikou a mně nepochopitelným tématem.
Hodnocení hráče: Dobrý systém pokoušení štěstí a závod o to, kdo dřív uteče před drakem z podzemí. Ale těžce závislé na náhodě a nevyvážené.
Hodnocení hráče: Drsnější, ale kvalitnější, vtipnější a zábavnější varianta Břink! Názvy postav na kartách nemají chybu :-)
Hodnocení hráče: Zajímavé rozšíření, které ale penězi a komínem výrazně ovlivňuje ba přímo mění hru.
Hodnocení hráče: Zajímavější, vymakanější, delší a hodnější než původní Amazonie.
Hodnocení hráče: Celkem zajímavá hra. Dohromady ty obrázky nedávaly moc smysl, ale hraje se to dobře.
Hodnocení hráče: Krásná a dnes už klasická hra. Mně z ní kazí dojem jen osazenstvo, se kterým ji většinou hraju, respektive někdo, kdo má neustále potřebu vysmívat se a kritizovat, co jsem to proboha udělal, popř. poučovat, co bych měl udělat. Tímhle nešvarem trpí spousta lidí, ale konkrétně u téhle hry s tím mám ty nejhorší zkušenosti.
Hodnocení hráče: Pro mě lepší než klasické Carcassonne, protože to nezabere tolik místa na stole :-)
Hodnocení hráče: Roztomilý set collecting karet v mřížce 9x9. Není to vůbec originální, ale hezky se to hraje a docela odsýpá.
Hodnocení hráče: Grafika nic moc, herně to jde. Ale třeba Bora Bora se mi líbí víc.
Hodnocení hráče: Slabší verze stejnojmenné deskové hry.
Hodnocení hráče: Lepší než dvojka. Spousta možností a přitom velmi rychlá. Propojení několika různých prvků a body z karet, kostiček i nejrůznějších bonusů. Ale zase ten chybějící pátý hráč. Proč někdo vytváří hru a dvě další, které se s ní dají kombinovat, když mění počet hráčů???
Hodnocení hráče: Mladší a trochu náročnější sestřička první hry. Vizuálně krásná, ale složitější na taktiku. Musíte dobře zvažovat, kam se pohnout, jak daleko atd. Trochu jako Five Tribes. Mínus za absenci pátého hráče, který byl u Century I. Asi autorovi napíšu.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika, příliš mnoho místa na stole, zajímavý mechanismus vlastních dělníků a sdílených lokací a naopak sdílených dělníků a vlastních lokací. Je to takový ten rozmanitý point salad, s nimiž mám většinou problém. Poznat, na co jet, měnit plány, když do toho někdo hodí vidle, což mě nebaví, pokud mě hra vyloženě nechytne, a na všechno málo času.
Hodnocení hráče: Není to špatné, ale pořád tak nějak ve stylu Vikomtů, atd. Jedno významné mínus za zabírání zbytečně velkého místa na stole.
Hodnocení hráče: Není to špatné. Nijak zvlášť mě nezaujala, ale hraje se docela dobře a ten mechanismus dvou stran karty s různou akcí pro mě a soupeře je originální a celkem fajn.
Hodnocení hráče: A tohle se líbí kamarádovi, který nemá rád klasické karetní hry. Přitom je to jejich trapná napodobenina. Hraje se to dobře, ale je to jen paskvil.
Hodnocení hráče: Pěkná blafovačka. S takovými hrami jsem hodně opatrný, protože hraje roli, s kým hrajete. Ale nápad i provedení jsou pěkné.
Hodnocení hráče: Velmi komplexní hra s jednoduchými pravidly. Obchodování se surovinami je fajn, a plnění úkolů je moje slabost. Takže velká spokojenost.
Hodnocení hráče: Hra stylem podobná Ticket to Ride. Jednoduchá pravidla, pěkné komponenty.
Hodnocení hráče: Nevím, proč, ale hra na mě působí jaksi staře, což nemá být kritika. Některé věci fajn, jiné ne. Takové klasické point salad euro.
Hodnocení hráče: Komplexní hra. Chvilku trvá, než si uvědomíte všechna pravidla a vypilujete taktiku, ale není to nijak hrozné. Super věc je magnet u rondelu. Nelíbí se mi ilustrace.
Hodnocení hráče: Dobře vymyšlená hra, která mi ale zoufale nejde. Moc věcí na taktizování a vymýšlení a vybrat si, co vlastně a jak dělat, je v tomhle případě pravidelně nad moje síly.
Hodnocení hráče: Jako jo. Roztomilá, pravidla jednoduchá, ale engine builder race úplně není pro mě.
Hodnocení hráče: Celkem zajímavá hra s pěknými miniaturami. Semikooperativní draft spojený s area control. Hra trvá víceméně jen tři kola, ale děje se během nich hodně věcí a samotný systém a průběh hraní je velmi jednoduchý, ač to tak na první pohled nevypadá.
Hodnocení hráče: Zajímavý koncept. Taková roztomilá kombinace kuliček a curlingu a super zábava. Jen zabere hodně místa a špatně se přenáší :-)
Hodnocení hráče: Tematicky to na mě působí kapánek suše, herně jako Concordia, kterou moc nemusím.
Hodnocení hráče: Velmi dobře vymyšlená hra, která se tváří složitě, ale mám z ní menší bolení hlavy než třeba z Yokohamy, která vypadá kapánek podobně. Ale je fakt, že tohle je záležitost spíš už pro zkušenější hráče.
Hodnocení hráče: Hra stojí a padá na náhodě. Tváří se jako taková party kooperativka, ale musíte u ní dost přemýšlet a plánovat několik tahů dopředu. Baví mě víc než Záchranáři a míň než Zakázaná poušť.
Hodnocení hráče: Graficky pěkná, herně zajímavá hra. Plno možností, ale neřekl bych, že jde o nějakou zasekávačku. Můžete ovlivnit spoustu věcí až do poslední chvíle.
Hodnocení hráče: Brewsterovy milióny v praxi s hezkým designem i herním systémem. Na škodu je jen množství pravidel, ač jednoduchých, a kapánek nerealistický systém cen za jednotlivé služby. Ono se to moc jinak udělat nedalo, ale stejně to působí divně.
Hodnocení hráče: Pěkná, zajímavá, ale dost krátká hra. Nevím, jak to bude s kostkami za x her tj. jestli ty stěny budou stále držet.
Hodnocení hráče: Filler pro nadšence do různých exotických jídel. Pomocí kostek symbolizujících různé druhy zeleniny, které originálně "odsekáváte" od ostatních kartonovým sekáčkem, vaříte jídla, za což dostáváte body a uvařená jídla můžete vylepšovat speciálními kartami, když daný recept respektive barvy a hodnoty kostek splňují požadavky vylepšení. Je to barevné, originální a jednoduché na vysvětlení.
Hodnocení hráče: Herně to není špatné, ale mraky malých komponent, dlouhá příprava a úklid a dlouhá i samotná hra. Z faktického hlediska hrůza. Masožravý mamut, býložraví ryboještěři, a jako dinosauři tradičně označení živočichové, kteří dinosauři nejsou.
Hodnocení hráče: Cédrick Chaboussit je můj hrdina. Vymyslet dvě hry se stejným tématem tak, že kombinují už známé herní principy, ale přitom jsou neuvěřitelně originální, na to musí být člověk opravdový umělec. Po nějaké době musím ale připustit, že zatímco první z nich mě po čase zklamala svou nebyvážeností, Discoveries je mnohem lepší. Je pravda, že na začátku jsem měl problém se systémem uskutečňování akcí tj. umísťování, otáčení, braní a přehazování kostek pořád dokola jak d...., ale po pár kolech jsem si na to bez problémů zvykl a jen kombinoval a vymýšlel. A navíc, překrásný vizuál.
Hodnocení hráče: Pecka. Ano, je to variace na Kaskádii, ale komplexnější, hlubší, navíc s bombastickým vizuálem, ať už jde o grafiku nebo roztomilé meeply jednotlivých zvířátek. Pravidla jsou jednoduchá a herně je to zajímavý a až do konce napínavý zážitek. Většinu mám u her rád vyrovnaná skóre, což tady vždycky úplně nebude, ale nevadí mi to.
Hodnocení hráče: Pěkná zvířata, předražené. Herně je to celkem ok. Je nutné hrát na nějaké bodovačky na konci hry a bonusy na konci čtvrtého a šestého kola.
Hodnocení hráče: Hra je moc pěkná a funguje skvěle, ale půl hvězdy dolů za strom a komponenty v různých materiálech. Chápu, že to vypadá pěkně, ale je to zbytečné.
Hodnocení hráče: Velmi hezká hra. Hrál jsem až nedávno, ač deskovky hraju už pár let. Ale obávám se, že tohle bude podobný případ jako u vědomostních her. Sice můžete popisovat karty různými způsoby, ale když to budete hrát se stejnými lidmi, dřív nebo později to bude rutina a buď dojdou nápady nebo chuť hrát.
Hodnocení hráče: Barevnější a zábavnější Agricola. Strategicky vzato, musíte ze všeho mít něco nebo brutálně tlačit jednu linii. Je to pěkný příklad worker placementu, který nenadchne a neurazí. Jen mi vadí, jak moc hru ovlivňuje náhoda a nevím, jestli kvůli tomu, ale brutálně mi nejde a nejsem právě schopen přijít na to, proč.
Hodnocení hráče: Ne. Já tuhle hru navzdory všeobecnému hypu kdovíjak nebaštím. Nelíbí se mi karty, mám problémy s těmi ikonami a celkově mě to jaksi odpuzuje :-)
Hodnocení hráče: Výborná civilizační hra. Není to jak Through the Ages, kde vám to může někdo pošašit útoky a od určité chvíle jste zapykaní. Tady můžete vyvíjet technologie a bodovat až do konce hry a nic není jasné. Několik mechanismů, které dobře fungují a vzhledově hra vypadá taky pěkně. Po druhé hře trochu měním názor. Totálně jsem to zvoral, ač se mi podařilo splnit většinu úkolů. Myslel jsem, že je to vyváženější, ale moc ne.
Hodnocení hráče: No, hezké a roztomilé s přídavnými doplňky, nejvíc s plastovými figurkami dráčků. V tom základu nic moc. Překlad je kapánek ujetý. Celkově je to takové ťuťu ňuňu a herně nic extra. Navíc mi tam to téma úplně nesedí.
Hodnocení hráče: Pěkná hra, pravidla nejsou až tak těžká, téma snů je zajímavé. Bohužel je strašně moc náchylná k AP.
Hodnocení hráče: Pěkná, zajímavá, napínavá až do konce. Vadí pár drobností. Třeba, že Ilban Richese a Helena Richese nebyli současníky dalších postav. Ten zbytek je spíš otázkou opakovaného hraní a odhadu, co by se dalo udělat líp.
Hodnocení hráče: Taktická hra s krásnou grafikou a malým prvkem náhody, při níž si hodně procvičíte matematiku :-)
Hodnocení hráče: Stará, ale celkem dobrá hra. Tyhlety area control hry mi moc nejdou. Souhlasím s kamarádem, že je fajn, když je tam ještě nějaká mechanika navíc. Např. u Tyrants of the Underdark.
Hodnocení hráče: Líbí se mi Temné znamení (velký vliv náhody), líbí se mi i Arkham Horror (původní hra a pěkná spolupráce hráčů), ale tohle fakt ne. Bezduchá matematika. Pardon.
Hodnocení hráče: Dobrá hra. Líbí se mi víc než Malé velké galaxie, kde je řekněme podobný cíl a postup, ale mechanismy jiné. Při obsazování planet jeďte buď jen na dobývání nebo kolonizaci. Oboje ne.
Hodnocení hráče: Pro mě je to takový jakoby buď překombinovaný nebo nedomrlý pokus o cosi. Kamarád srovnává se Scythe. V mnoha aspektech podobná hra, ale Scythe, ač mi nejde, si zahraju stokrát raději než tohle. A graficky mi to tedy nepřijde super ani náhodou. Spíš jak nějaký prototyp.
Hodnocení hráče: Grafika krásná, herně jak kdy. Souhlasím, že strašně záleží na tom, jaké kostky si vyberete a co s nimi hodíte a často musíte utratit hodně zdrojů, abyste je obměnili. Z faktického hlediska mi připadá kapánek mimo vyzkoumat snadněji, čím se zvíře živí, než v jakém podnebí žije. Jako fanouškovi bodově vyrovnaných her by se mi mnohem víc líbilo udělat stejné požadavky pro všechny možnosti výzkumu a mít pro každého hráče jednu kostku v každé barvě. Vyzkoumalo by se toho víc, bylo by to férovější a napínavější.
Hodnocení hráče: Skvělá hra, napínavá až do konce. Krásně vypadá (hlavně KS verze), pravidla pochopíte rychle, pořád můžete něco dělat a vykompenzovat špatný předchozí tah. Jediné, co hru sráží a pro mě nepřekonatelná překážka pro pořízení, je nechutně nadsazená cena.
Hodnocení hráče: Graficky je to nádhera, pravidla jednoduchá, herně s přibývajícími koly čím dál zajímavější a taktičtější. Prostě čím hlouběji, tím líp :-) Jen to zabírá moc trochu místa na stole, někdo může utéct o rance bodů a ta cena je kapánek přehnaná.
Hodnocení hráče: Tak do toho trochu hodím vidle. Sorry. Hru jsem nekoupil, dnes jsem hrál poprvé s kámošem kooperativní verzi. Osm kol expíte a vybavujete se, abyste v devátém zlikvidovali bosse. Proti tomu nic, klasické RPG, ok. Ale to je tak všechno. Téma nulové, atmosféra taky žádná. Hra by mohla být o čemkoliv. Prý inspirace Heroes of Might and Magic. V tom případě bych to sbírání bojovníků na svou stranu uvítal už v základu a ne až v plánovaném rozšíření. Pravidla zbytečně komplikovaná, stejně jako systém různých žetonů a jejich využití. Jakože originální systém soubojů je stejně jen házení kostkami případně jejich nastavování dle tažených karet a úprava různými předměty a skilly. Dalo se to udělat jednodušeji. Jako prvotina možná ok, ale zbytečně přeprodukované a překombinované.
Hodnocení hráče: Výborný nápad, vtipné názvy knih a vysoká znovuhratelnost. Jedna z her, kde do poslední chvíle není jasné, kdo vyhraje. Do značné míry hru ovlivňuje náhoda, ale dá se s ní jakž takž pracovat.
Hodnocení hráče: Pěkná hra s originální tvorbou trasy z destiček. Nápad se zamrzáním a nutností měnit cestovní prostředek je taky fajn.
Hodnocení hráče: Zajímavý point salad area control střihnutý deck buildingem a vytvářením vlastní sestavy akcí. Sice jsem první hru drtivě vyhrál, ale mám silný pocit, že to bylo vzhledem k mé startovní schopnosti hodně nevyvážené.
Hodnocení hráče: No, žádná senzace to pro mě nebyla, v rámci euroidních ameritrash her u mě stále vede Pán prstenů: Putování po Středozemi, ale špatné to není a fanoušci počítačové hry a seriálu to asi dost ocení. mně to moc neříká. Líbí se mi ten systém písmen a rozhodování, zda si vezmu další nebo v případě písmene, které už mám, nějakou tu vylepšovací věcičku. Systém boje je velmi jednoduchý a zajímavý. Trochu mě štvalo množství karet úkolů.
Hodnocení hráče: Povedená hra s roztomilou jakoby igráčkovskou grafikou postav a pěkným využitím kostek
Hodnocení hráče: Krásná grafika, hra se tváří jako rodinná, ale je hodně taktická. Příjemně mě překvapila vyrovnanost bodů. S každým dalším kolem se hra protahuje, ale to je prostě dané tím, že získáváte čím dál víc karet, které hrajete a platí, že čím víc zvířecích kamarádů naberete, tím líp.
Hodnocení hráče: Líbí se mi, že hra se hodně řídí realitou. Moc mě nezaujala grafika a úplně mi nesedí systém bonusů, pokud je něco v nějaké vzdálenosti od dané karty.
Hodnocení hráče: Roztomilá hra s pidifigurkami, kterou si zahrajete kdekoliv. Princip jako u Five Tribes, ale tohle mě bavilo víc a není to tak složité.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika, hodně možností. Opět typ hry, která mi nejde a je dost těžká na taktiku, ale nic proti :-)
Hodnocení hráče: Hezký koncept, docela tematické, zatím moje nejoblíbenější flip and write hra.
Hodnocení hráče: Další hra o dinosaurech, z nichž mnozí nejsou dinosaury. Dobrý mechanismus, pěkný vzhled, celkem jednoduchá pravidla.
Hodnocení hráče: Graficky pěkná hra. Primitivně jednoduchá pravidla, přesto celkem velký prostor pro taktiku. Nevýhodou hry je, že se brzy ohraje. Je prostě taková suchá.
Hodnocení hráče: Zajímavá hra. Terra Mysticu jsem nikdy nehrál, ale tohle se mi fakt líbilo, až na to, že hra zabere dost času a místa na stole.
Hodnocení hráče: Můj první Lacerda. Vymakaný koncept, kvalitní komponenty, ale na můj vkus moc dlouhá, překombinovaná a předražená hra.
Hodnocení hráče: Pěkná hra uvádějící nezasvěcené do světa genetiky a křížení. Jediné, co si mohli odpustit, je ta korektnost v podobě mnichů a mnišek. Žádní černoši, Asiati a ženy s Mendelem v klášteře nebyli!
Hodnocení hráče: Velká škoda, že KS verze vypadá o tolik líp než klasická. Hra je vymyšlená dobře. Sice strašné AP, ale hra je hodně tolerantní vůči chybám.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, výborná znovuhratelnost, taktizování do poslední chvíle. To zdržování mezi koly mi až tak nevadí. Téma není prakticky vůbec využito, což je škoda.
Hodnocení hráče: Baví mě to víc než Euthia a Talisman a mnohem víc než Eldritch Horror. Po opakovaném hraní musím uznat, že je to fakt zábava.
Hodnocení hráče: Nepřekonatelná ikona deskových her a pro mě šíleně obtížná. Neumím moc přemýšlet dopředu. Raději improvizuju. Přesto jsem si Go pořídil, protože jednou tu horu slezu :-)
Hodnocení hráče: Rychlovka jako dělaná pro pobavení k pivku nebo s dětmi. Je to tak napůl mezi náhodou a strategií a "zlaté valouny" vypadají pěkně :-)
Hodnocení hráče: Překombinované heavy euro, které se tváří tematicky, ale téma tam není. Nemám rád hry, které nutí jet na x věci a přitom trvají relativně krátkou dobu. Vlastně máte za celou hru kolem 12 akcí, což je u takové hry zoufale málo. A při tak omezených možnostech se rozhodnout správně, je docela kumšt. Takové hry prostě apriori nemusím.
Hodnocení hráče: Celkem dobré euro. Některé věci mi tam připadaly zbytečné, ale jde to, hraje se to dobře a je to tematické.
Hodnocení hráče: Zvláštní kooperativka, u které spolupracujete, ale zároveň moc nekomunikujete. Retro grafika navozuje hezky atmosféru Velké války.
Hodnocení hráče: Prvotřídní tematický zábavný filler s vtipnými ilustracemi i popisky na kartách.
Hodnocení hráče: Pěkná jakože civilizační hra. Point salad a vyrovnané skóre, což je pro mě vždycky obrovské plus. Je dobré jet na všechno. Stupnice, kolonie, sochy, pečetě.
Hodnocení hráče: Hra má hezký nápad a je lehčí, než jsem čekal. Problém je v tom, že jí chybí to hlavní - motivace ji dohrát. Ono je fajn, že máte pět ohňostrojů, ale pořád to není to pravé ořechové. Napadla mě soutěžní varianta dvou týmů, z nichž každý by musel vytvořit 2-3 ohňostroje. To by bylo teprve vzrůšo :-)
Hodnocení hráče: Předražená, nicméně dobře vymyšlená a zábavná hra. Mraky možností, jak hru ozvláštnit a napětí až do konce.
Hodnocení hráče: Jediná drobná vada na kráse je grafika. Hra je jinak super a funguje skvěle.
Hodnocení hráče: Hezké ilustrace osvědčeného malíře, jinak nic extra. Závod pomocí karet postav s různými efekty. Toť vše.
Hodnocení hráče: Líbilo víc než Agricola. Téma, hm, hm, hm, jo a ne. Herně mraky věcí, mraky strategií a celkem vyrovnané skóre.
Hodnocení hráče: Kupodivu jsem to vyhrál, ale bude to tím, že jsem měl nechutně snadnou mapu. Hraje se to dobře, když padají kostky a soupeři vám navíc nechávají dobré žetony. Jinak to není žádná vysoká herní.
Hodnocení hráče: Dětsky působící worker placement. Máte ufounky, kterým pozměňujete tělo a schopnosti přidáváním mozku, chapadel, klepet a lístečků. Nápad je výborný, provedení taky. Jen se obávám, že dřív nebo později se to začne lámat, přestane držet atd.
Hodnocení hráče: Téma skřípe, graficky obstojná hra, herně jakože zajímavá, ale pro hráče, kteří rádi plánují, kombinují a nevadí jim, že jim do toho neustále někdo háže vidle. Tudíž ne pro mě. Variabilita obrovská, což jistě zmínění kalkulující fanatici ocení
Hodnocení hráče: Barevná rodinná oddechovka. Trochu si popřemýšlíte, ale hlava vás bolet nebude.
Hodnocení hráče: Výborné rozšíření. Šance na lepší bonusy a dílky navíc.
Hodnocení hráče: Ekonomická rodinná hra s několika navzájem se kombinujícími mechanismy. Pěkně vypadá, zajímavě se hraje, vysoká znovuhratelnost.
Hodnocení hráče: No, není to hra jen tak pro někoho. Tohle chce fakt echt hráče a pokročilé k tomu. Při větším počtu hráčů bude víc interaktivní. Souhlasím s názorem, že téma působí divně, ale je zapracované celkem dobře. Název bych změnil na Zatrollené princezny. Líp to vystihuje obtížnost hry a nafrněně si myslím, že to zní suprově :-)
Hodnocení hráče: Měl jsem variantu, v níž se nerozkládá věž z kostek, ale naopak buduje věž z kulatých žetonů. Tohle musí bavit každého. Pravidla vysvětlíte během minuty a velká prča. Jen, kdyby se ty prsty tak netřásly :-)
Hodnocení hráče: Hra je vymyšlená dobře. Jako úvod do deskovek funguje. Jen ji moc ovlivňuje náhoda a graficky pro mě žádná sláva.
Hodnocení hráče: Zajímavá dvojkovka s dramatickým průběhem. Tematicky nic nového, ale pravidla jsou celkem jednoduchá, hraje se to dobře a je to napínavé až do konce. Hodně záleží na tom, jaké karty dostanete do ruky a co kdy uděláte, přičemž toho moc během tahu nezvládnete. Vadí spousta efektů, které musíte hlídat.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika a herní komponenty, možnost použít karty dvojím způsobem, nijak náročné na hraní, ale lepší ve větším počtu hráčů.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, znovuhratelnost na jedničku a je super, že to může hrát neomezený počet hráčů. Ale mohlo by to být i ve formě herního plánu s žetony a figurkami a vypadalo by to líp.
Hodnocení hráče: Pěkná a ne moc těžká hra s jednoduchými pravidly. Prostě umísťujete dílky a sbíráte sety. Nesedí výskyt některých zvířat v některých biotopech, ale jinak ok.
Hodnocení hráče: Graficky hezká a mechanicky zajímavá hra, jen to chce víckrát zahrát, aby si člověk uvědomil, co je dobré dělat.
Hodnocení hráče: Vím, že jde o jiné hry, ale v některých aspektech mi to připomínalo Ztracený ostrov Arnak a líbilo se mi to tedy mnohem víc. Zábavné a odsýpalo to.
Hodnocení hráče: Vzhledem k tomu, že miluju magnety, je to pro mě libůstka. Ano, je to takový filleříček, který není na dlouho, ale poctivá jednoduchá zábava pro každého.
Hodnocení hráče: Hra působí staře, ale je vymyšlená dobře a dá se na ní pracovat celou dobu tj. napínavá do poslední chvíle.
Hodnocení hráče: Kouzelná hra s pěknou grafikou. Jako obsedantně kompulzivní osobě mi jen vadí, že se karty dávají divně přes sebe.
Hodnocení hráče: Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. Škoda jen některých chybějících symbolů. Po opakovaném hraní musím konstatovat, že už to tak zábavné není a na párty hru docela bolehlav.
Hodnocení hráče: Nejedná se o nic převratného. Téma nula a všechno z téhly hry tu už v nějaké formě bylo. Grafika je zajímavá, ale na plánu se všemi těmi kartami a symboly to na mě působilo lehce přeplácaně. Herně je to prostě area control, připomínající Lords of Waterdeep a pak hry, v nichž taky bojujete o lokace jiných hráčů popř. citadelu a na konci kola máte body za lokace, které vlastníte, plus na konci hry za surky, peníze a vojáky určité barvy, které na konci každého tahu můžete koupit. Relativně krátká herní doba, protože zahrajete všehovšudy 16 tahů. Po druhé hře se mi to docela líbí, ale opakuju, není to žádná pecka.
Hodnocení hráče: Roztomilá hra vizuálně spíš pro děti, ale vyžadující taktické schopnosti. Pidikrálíčci jsou super a bonusy můžou výrazně ovlivnit zdánlivě beznadějnou situaci. Mohla by být vyváženější. Často bývá velký rozdíl v bodech.
Hodnocení hráče: Umírání členů rodiny je super nápad a náhoda v podobě tahání kostiček z pytlíku jakbysmet. Pravidla jsou trochu složitější a některé možnosti jsou nevyvážené, ale rozšíření to vylepšuje.
Hodnocení hráče: Jedna z her, u nichž hodně záleží na tom, s kým hrajete. Když si nesednete, je to na prd. Když ano, máte ze hry výborný pocit. Vlaada Chvátil je, pokud vím, pověstný složitými pravidly a jistou překombinovaností. Tohle je jednoduché a zábavné, ale při opakovaném hraní to skřípe.
Hodnocení hráče: Připadá mi to bez chuti a bez zápachu. Tváří se to jako tematická hra, ale vlastně není. Rondel ála x jiných her, point salad, kde můžete jet na víc věcí, ale soupeři často zašlápnou akci, kterou byste nutně potřebovali. Je důležité co nejdřív nabrat karty a krysy, které vám dávají nějaký bonus. Ve výsledku bezduchá typická euromatematika.
Hodnocení hráče: Překvapivě jednoduchá hra, u níž se dá do určité míry taktizovat. Jako úvod ke složitějším hrám a zábava někam na cesty se hodí, ale brzy omrzí.
Hodnocení hráče: Po druhém zahrání musím uznat, že ta hra je vymyšlená geniálně. Je dobré hrát na všechno. Stavět jak "svoje", tak veřejné budovy, kutat, i vylepšovat stupnici cti nebo, co to je. Samozřejmě něco víc, něco míň. V druhé hře jsme hráli s událostmi a je to zajímavé oživení hry. Výtky mám možná k vizuálu. Je to takové každý pes, jiná ves a mohlo to být klidně barevnější. Nemyslím doly, samozřejmě :-)
Hodnocení hráče: Velmi pěkná (až na ty divné protáhlé panáčky) a celkem jednoduchá hra s velkou znovuhratelností, ale taky dost velkou mírou náhody.
Hodnocení hráče: Vizuálně krásná hra se silným tématem. Připadají mi kapánek nevyvážené ty bodovačky, které získáte cestováním po Evropě, ale asi se to dá častějším hraním vychytat. Hrál jsem už třikrát a zoufale mi to nejde, ale to mě nepřekvapuje. Já u těchhle komplexnějších point salad her prostě nikdy nevím, co teď a co potom.
Hodnocení hráče: Taková ta hra na zabití času. Trošku potrápíte mozek, ale ne moc.
Hodnocení hráče: Vzhledově, tematicky a svým způsobem i originalitou vypiplaná záležitost s několika výtkami. Karta 16 mě vyloženě naštvala a doslova vyžaduje houserules. A obecně, když někdo normálně nabere pár opravdu dobrých karet, nemůže s tím nikdo nic udělat a cca od půlky hry je jasné, jak to skončí, což je dost deprimující. Já mám raději hry, kde je drama až do konce.
Hodnocení hráče: Zajímavá blafovačka s rádoby tématem vězení pro fantasy příšery. Téma jinak ve hře nehraje skoro žádnou roli. Mohlo by to být de facto o čemkoliv. Jen sbíráte suroviny, získáváte karty různých potvor s bonusy a kupujete předměty s vtipnými názvy (verteblade apod.).
Hodnocení hráče: No, myslím, že poprvé před pár lety mi šla líp, protože jsem se moc neroztahoval a neměl tudíž moc chudoby, ale včera jsem to zkusil a z toho začarovaného kruhu už se pak nešlo dostat. Hra jinak není vůbec špatná, ale když jeden hráč získá 70 bodů a další dva skončí na nule, není to z herního hlediska úplně ono.
Hodnocení hráče: Pěkně to vypadá, ale typ hry, který mi moc nejde. Mraky možností a musíte pořád zvažovat, do čeho půjdete a do čeho ne. Problém je v tom, že špatné rozhodnutí dalekosáhle ovlivní další postup. Zásadní jsou podle mých zkušeností intriky.
Hodnocení hráče: Lebky dělají hru mnohem zajímavější a napínavější.
Hodnocení hráče: Wow. Dvě hodně originální věci. Hráči plánují všechny tahy v kole dopředu a na konci postupně vypadávají. Výsledek je nejistý do poslední chvíle.
Hodnocení hráče: Trochu moc překombinované. Zezačátku jsem z hry měl strach, ale nakonec jsem ve čtyřech hráčích skončil druhý. Ani nevím, jak se mi to povedlo.
Hodnocení hráče: Srovnám s hrou Nippon od stejných tvůrců. Madeira je složitější na vysvětlování i hraní. Napoprvé mi vadili ti piráti a drsný postih za ně, ale asi se to časem vychytá,. Je to jedna z her, které si musíte zahrát několikrát, abyste se do ní dostali. Rozhodně není pro běžné hráče.
Hodnocení hráče: Nijak zvlášť mě to nechytlo, ač jsem udělal nejvíc práce a měl nejlepší výbavu. Mně u takových her prostě chybí pořádný příběh. Bez toho to není ono.
Hodnocení hráče: Nejprve jsem vůbec nepochopil pravidla. Pak mrknul na Rahda a přečetl si je znovu, a náhle všechno docvaklo. Tak jsem asi natvrdlý nebo co :-) Jinak, hra je minimalisticky dokonalá, krásná, úžasně taktická. Jen je tu podobný problém jako u Blood Rage. Nejsou úplně jasné efekty karet, jejich priorita atd.
Hodnocení hráče: Kooperativka ála Záchranáři. Místo plamenů zombies. Jinak vlastně žádný rozdíl.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, rozumný podíl náhody, krásná grafika. Pro začátečníky i mírně pokročilé ideální.
Hodnocení hráče: Přiměřená míra hazardu s možností něco málo ovlivnit. Téma pěkné, grafika taky. Škoda, že pan autor už nežije, aby mohl vymýšlet další hry :-(
Hodnocení hráče: Tahle hra si říká o zjednodušení. Herně je zajímavá, ale ne moc tematická a myslím, že pro širší hráčskou veřejnost nebude přitažlivá. Spousta mechanismů a na začátek je dost komplikované všechno pobrat.
Hodnocení hráče: Není to špatná hra. Pravidla jsou vlastně celkem jednoduchá a hra není složitá, pokud nekašlete na kontrakty jako já :-) Vadí mi dvě věci. Složité cestování mezi městy a hlavně postava mnicha, který se může teleportovat mezi oázami. Tohle je totální nesmysl jak technicky, tak herně.
Hodnocení hráče: Hra má silné téma, jednoduchý mechanismus a obstojně vypadá, až na kostičky surovin. Špatná je hlavně délka. Ve třech jsme ji hráli 3,5 hodiny, naposledy o něco kratší dobu. Taky moc neodpouští chyby. Když včas nenastartujete engine a pořádně si nerozmyslíte, jak a do čeho investovat, velmi špatně se to dohání. Takže nutností je několik her, abyste se naučili, co je dobré dělat a kdy, sledovat, co dělají soupeři a podle toho jim neposílat dobré karty. Dodávám jednu věc. Divím se, že někdo nepřišel s kooperativní variantou. Prostě se snažit společně teraformovat Mars navzdory různým nepříznivým okolnostem.
Hodnocení hráče: Kratší varianta klasické verze, což je obrovský plus. Možná by bylo fajn, kdyby i tady byl draft. Stalo se nám, že nám jeden hráč utekl o kotel bodů díky efektům pár karet.
Hodnocení hráče: Celkem zajímavá draftovací blufovačka. Do poslední chvíle nevíte, kdo vyhraje a jako filler hra funguje bezchybně.
Hodnocení hráče: Hráno ve dvou hráčích a třech, ve dvou základní a pokročilá verze. Základní se mi líbí víc, protože tu rozšířenou docela dost ovlivňuje náhoda. Při třech hráčích se objevil problém, že možná dost záleží na pořadí hráčů. Tohle je nutné ještě prověřit. Hra je moc roztomilý point salad. Trochu zavařovačka, trochu puzzle, téma hezky zakomponované.
Hodnocení hráče: Graficky ok, herně komplikovanější než podobné Bitoku. Ale je fajn, že pokud něco nevyjde, můžete jít jinými cestami a až do poslední chvíle do velké míry ovlivňovat, za co a jak moc získáte body.
Hodnocení hráče: Po první hře hm hm hm. Grafika ok, herně parafráze na x jiných her, téma nehraje roli a délka je vražedná. Opět je to typ hry, který nemusím tj. mraky věcí, co a jak dělat, hlavně správně naplánovat, co a kdy, a od toho se to odvíjí. Pro mě nutnost zahrát víckrát, ale to se většinou neděje, jelikož takové hry moc nevlastním a u majitelů je spíš tendence hrát něco jiného.
Hodnocení hráče: Eurohra kombinující několik mechanismů ze známých her. Tematická, s vysokou znovuhratelností. Klasický point salad, který mi apriori moc nejde, ale o to větší důvod na tom zapracovat :-)
Hodnocení hráče: Tohle chce zahrát víckrát. Karetní set collecting velmi podobný Době kamenné. Musíte jet na několik věcí a něco pořádně vyhnat.
Hodnocení hráče: Velmi zajímavá hra. Graficky až na nesedící základnu u paláce pecka, systém přikládání budov jako puzzle dílků výborný a odehraná velmi rychle. Na to, jak je jednoduchá a rychlá, je dost hráčská a můžou tam být velké rozdíly v bodech. Nejlepší je pořádně vyhnat nějaký druh budov, protože tím naberete kotel peněz.
Hodnocení hráče: Malá, ale krásná. Jednoduchá pravidla a přitom docela nápor na bednu.
Hodnocení hráče: Jediná blafovačka, kterou vlastním. Hra je pěkná a kosmonautíci roztomilí. Hra mi vlastně vadí jen z toho důvodu, že ač mám steampunk rád, let parní raketou na Mars je prostě nesmysl.
Hodnocení hráče: Ideální hra pro ty, kteří chtějí jednodušší verzi Divukraje pro sebe nebo děti. Krásná, jednoduchá, rychlá.
Hodnocení hráče: Docela zábavná blbina o kočičích astronautech, ve které největší roli hraje štěstí.
Hodnocení hráče: Typická komplexní hra, kde můžete získávat body spoustou způsobů. Není špatně vymyšlená, ale na začátku trochu bojujete s pravidly. A tematické to není ani trochu.
Hodnocení hráče: Chce to víc zahrání. Velmi rychlá hra, na což je potřeba myslet. Vizuálně pěkná.
Hodnocení hráče: Tematičtější a delší Lords of Waterdeep. Neboli typ her, který mi moc nejde. Co vybrat, kdy to udělat, atd. Pro mě věčný boj a utrpení. Ale vymyšlené je to pěkně.
Hodnocení hráče: Tetrisoidní hra, jakých tu už bylo hodně. Zajímavý faktor jsou monumenty a sytém bodování a byl jsem překvapen, že rozdíly činily jen pár bodů. Co se mi moc nelíbí, je vizuál. Vyblité pastelové odstíny a modely monumentů sice jakžtakž odpovídaly, ale líbila by se mi větší kvalita provedení.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika Vincenta Dutrait, nápad i info o artefaktech, které mají hráči sbírat. Ale připadá mi to jinak dost náhodné a nevyrovnané.
Hodnocení hráče: Obdoba Dixitu. Nápad není špatný, ale čekal jsem něco víc a je to další z her, kde extrémně záleží na sestavě hráčů a ještě víc na duchovi.
Hodnocení hráče: Vynikající hra s pěknými ilustracemi, neskutečnou znovuhratelností a perfektně vybalancovaným mechanismem.
Hodnocení hráče: Rozšíření, které není nutné, ale vylepšuje už tak pěknou hru.
Hodnocení hráče: Milá, středně těžká hra víceméně pro kohokoliv s krásnými ilustracemi.
Hodnocení hráče: Zajímavý mechanismus, ale nic moc grafika. No a rohatí vikingové opravdu ne!
Hodnocení hráče: Lepší grafika než Nájezdníci ze severu, pěkné vylepšení v podobě koní/orlů, ale nadšení se pořád nekoná.
Hodnocení hráče: Hra ve stylu Agricoly. Jednodušší, pro zahrání s kýmkoliv, pěkně vypadající.
Hodnocení hráče: Víceméně tematický ameritrash se zbytečně moc komponentami a trochu kostrbatými mechanismy. Je to ale drama až do konce a rozhodně zajímavá hra.
Hodnocení hráče: Hra se zajímavou mechanikou, kdy někdo jiný musí udělat něco, abych já získal zase něco jiného, a krásnou grafikou. Jen jsem naštvaný na autory, že u tématu smíchali několik kultur dohromady.
Hodnocení hráče: Hra vymyšlená dobře. Několik cest k vítězství, přičemž základ je hraní karet s různými akcemi a zvyšujete jejich sílu podle toho, co už máte vyloženo. Několik cest k získávání bodů, ale musíte se brzy rozhodnout, na co pojedete, jinak vám tak trochu ujede vlak. Rozhodně je to hra na víc zahrání. Téma je tam jen proto, aby se neřeklo.
Hodnocení hráče: Tetris kombinovaný s tlačením pěti stupnic na co nejvyšší level. Různé taktiky, různé možnosti, jak vyhrát.
Hodnocení hráče: Barevný roztomilý area control, který není úplně pro malé děti.
Hodnocení hráče: Několik neotřelých nápadů, krásně zakomponované téma, spousta možností, jakou cestou se dát, náhodné rozmístění panáčků a zboží, a pořádná porce interaktivity. To vše obrovsky zvyšuje znovuhratelnost. Je těžká, nejsem v ní kdovíjak dobrý, ale MOC mě baví.
Hodnocení hráče: Vizuálně pěkná hra, herně je to na víc zahrání. Celou dobu jsem si myslel, jak hraju dobře a nakonec skončil o 20 bodů za ostatními. Mám raději napínavost až do konce a vyrovnanější skóre.
Hodnocení hráče: Docela chytrá hra a na kooperativku není moc závislá na řízení jedním hráčem.
Hodnocení hráče: Souhlasím, že jako úvod k deskovkám je to dobré. Ale pokud si špatně vyberete místo a útrpně čekáte, co vám padne, je to děsná nuda. Obchodováním se to dá vylepšit, ale nic moc. Navíc, hra obecně nemá moc dobrou atmosféru.
Hodnocení hráče: Velmi zajímavá grafika, zvláštní mechanismus a ač hodně plánujete, je tam velmi silný vliv náhody. Naštěstí jde o filler, takže při neúspěchu je možné zahrát víckrát a tudíž za mě spokojenost.
Hodnocení hráče: Docela zajímavý systém, ale nějak už jsem alergický na echt point salad hry. Ten arch je dost miniaturní a je to tam o samém zaškrtávání a vyplňování. Připadal jsem si, jak kdybych spíš sázel sportku. Pokud jde o téma, nehraje absolutně žádnou roli. Odborná poznámka. Konečně by někdo mohl tvůrcům podobných her vysvětlit, co je dinosaurus. Pteranodon fakt ne!
Hodnocení hráče: Tetris s kartami akcí a úkolů, které získáváte formou draftu. Za ryby sbíráte kočky a umísťujete je do lodi, kde musíte ideálně zaplnit kajuty a mít pokud možno od každé z pěti barev koček alespoň tři. Hra netrvá moc dlouho, takže je potřeba být akční a pečlivě vybírat, které karty si necháte.
Hodnocení hráče: Následovník Carcassonne, který podle mě nabízí víc taktických možností. Překlad do češtiny tady na rozdíl do jiných her nemá moc smysl, ale vzhledem k rostoucí popularitě téhle hry se to dá pochopit. Pokud zvažujete rozšíření, tak Druids, Journeyman rozhodně ne.
Hodnocení hráče: Klasika, u níž můžete pěkně zaměstnat mozkové buňky nebo jen tak bezmyšlenkovitě otáčet kameny.
Hodnocení hráče: Velmi podařená hra. Pěkná grafika, spousta dřeva, rychlé a můžete to otočit, i když máte pocit, že už je všechno ztraceno.
Hodnocení hráče: Vybalancovaná hra pro zkušenější hráče s mně ne moc milou grafikou.
Hodnocení hráče: Lepší než Viticulture, ač jde mechanicky o jiné hry. Pěkně vypadá, není náročná na přemýšlení, pořád máte pocit, že děláte něco smysluplného. Jediná maličkost, která mi to trochu kazí je to odstraňování karet při destilaci. Vím, že to k tomu patří, ale i tak.
Hodnocení hráče: Po několikátém hraní jsem změnil názor. Je to zajímavá, atmosférická hra. Malé popisky na kartách nic moc a mohli je udělat dvakrát tak velké, ale jinak ok.
Hodnocení hráče: Hra není sama o sobě špatná, ale strašně záleží na lidech, se kterými ji hrajete. Doslova mi ji znechutila urputná snaha ostatních za každou cenu vyhrát a instruovat, co bych měl dělat.
Hodnocení hráče: Velmi vydařená hra, tematická, zábavná, vyrovnaná až do konce, ač z odborného hlediska je tam několik nesmyslů.
Hodnocení hráče: Výborně vymyšlená hra, která nabízí spoustu možností taktiky a improvizace. Půl hvězdičky dolů za válečníka s přilbou s rohy (dávno vyvrácený omyl) a fakt, že pyramida na stole zabírá dost místa.
Hodnocení hráče: U jiné hry jsem se nenasmál tolik jako tady. Přitom je to horror. Ale když čtete, jak na babču s dynamitem v jedné a s dýkou ve druhé ruce padají hovna, je to prostě srandovní představa. K tomu klasicky neumětelský překlad od Blackfire a o zábavu je postaráno.
Hodnocení hráče: Milý filler s hezkou grafikou. Technicky vzato je to tak trochu parafráze na klasické žolíky tj. sbírání bodů pomocí kombinací vyložených nebo skrytých karet s tím rozdílem, že určité dvojice karet umožňují speciální akce.
Hodnocení hráče: Hra velmi podobná Pax Renaissance v několika věcech. Druhou mám raději, protože mi připadá graficky hezčí, zajímavější a vlastně i zábavnější. Pamir je o něco jednodušší na hraní, ale to je asi jediná výhoda.
Hodnocení hráče: Hra se tváří jako další pekelně složitá Eklundovka, ale ta pravidla jsou vlastně relativně jednoduchá. Je to velmi zajímavé propojení šachových figurek a karet, které umožňují provádět různé druhy akcí.
Hodnocení hráče: Velmi dobře vymyšlená jedna z prvních novodobých deskových her. Některé karty trochu OP, ale rozdíly v bodech nebyly velké a dá se jet na různé věci.
Hodnocení hráče: Po druhé hře měním názor. Zajímavá, pěkná. Ano, je to point salad, u kterého se musíte rozhodnout, na co pojedete a pak tvrdě za tím. Ideálně, když vám u toho ještě pomůže náhoda
Hodnocení hráče: Ne, že bych byl kdovíjak odvázaný, ale špatné to není. Doporučuju hlavně dělat jak pivo, tak chleba a to co nejvíc. Samozřejmě kromě sbírání těch karet jako pasivek, atd.
Hodnocení hráče: Lepší než Pandemic, zábava, ale je potřeba brát hodně karet.
Hodnocení hráče: Po opakovaném zahrání beru na milost. Tahle hra je fakt dobrá. Velmi rychle naučíte a můžete hrát několikrát za večer.
Hodnocení hráče: Chtělo by to kapánek silnější desky a karty a kratší herní dobu, ale jinak ok. Pěkný kompromis mezi Agricola a Mars: Terraformace.
Hodnocení hráče: Takový mix Divočiny Severní ameriky a Kaskádie. Grafika dobrá, ale připadalo už mi to trochu překombinované.
Hodnocení hráče: No, je to originální mix pravidel klasických karetních přebíjecích her s několika úpravami, které mě jako člověka, co na těch klasických hrách vyrostl, spíš mátly, s originálním mechanismem distribuce bodů a získávání bodů a závodem, kdo nejrychleji postaví monument z divných komponent. Je tady zvláštní taktika, kdy v tom přebíjení spíš chcete prohrávat, což se mi moc nedařilo. Chce to rozhodně víc zahrání.
Hodnocení hráče: Nooo, vizuálně ok, ty různé čepičky pro druidy jsou fajn, bodování v průběhu hry taky, ale nelíbí se mi pidipopisky karet v pravidlech a není to zas taková bomba, jak někdo podával.
Hodnocení hráče: No, hra je typické euro, kde máte mraky možností, jak získávat body. Vypadá složitější než je a milovníci tzv. point salad her budou nadšeni. Mě to až tak nechytlo, ač jsou tam pěkné mechanické vychytávky a téma jakžtakž funguje.
Hodnocení hráče: Mě to zklamalo. Uznávám, že některé mechaniky jsou originální, ale jinak je to klasické very heavy AP euro s nic moc grafikou, které vám neodpustí žádnou chybu. Musíte plánovat x tahů dopředu a vzhledem k tomu, že v průběhu hry nemáte až tolik možností, jak získávat body, může někdo o velký kus cesty utéct ostatním. Dobrá taktika je začít stavět elektrárny dole a rozhodně ne jako já už nahoře, abyste odřízli vodu ostatním. Stejně odteče někam dolů a na to, abyste vodu zahradili v horách a nepustili ji dolů, byste museli využít mnohem víc zdrojů, což v začátku hry prostě nejde. Ano, příště budu chytřejší, ale já mám prostě raději hry, které pořád umožňují udělat něco, čím doženete bodový náskok.
Hodnocení hráče: Rychlovka na pár minut. Vzhledu a pravidlům nelze co vytknout, snad jen ta délka hry ...
Hodnocení hráče: Pěkná abstraktní hra s kvalitními komponenty a praktickým insertem.
Hodnocení hráče: Hra vypadá zdánlivě velmi komplikovaně, ale když se prokoušete pravidly, zjistíte, že není až tak složitá a nabízí celkem dobrý herní zážitek. Mimochodem, tak náročné podmínky pro vítězství jsem snad nikde jinde neviděl :-)
Hodnocení hráče: Hrál jsem novou edici, KS verzi. Vizuálně úúúžasná. Herně ok, jen to může být dost tricky. Jednak kvůli dražbě, druhak kvůli tahání destiček z pytlíku.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika, jednoduchá pravidla, mnoho možností, zajímavé propojení mechanismů. Jen není chuť hrát to vždycky.
Hodnocení hráče: Light verze původní hry, velmi pěkná a zábavná.
Hodnocení hráče: Vtipná zábava pro hráče, kterým nevadí systém eliminace a mají rádi drama až do konce. A ženské postavy jsou moc pěkně ilustrované :-)
Hodnocení hráče: No, je to jakési kostrbaté, jak hezky řekl kámoš. Kdovíjak odvázaný z toho nejsem. Je tam trochu podobný systém ála Seasons, což je samozřejmě mnohem lepší, barevnější a rozmanitější hra.
Hodnocení hráče: Velmi pěkná hra. Víte, co máte dělat a celou dobu máte dokonalý přehled, jak jsou na tom soupeři. Problém je jen v tom, že si všechno musíte správně načasovat a vypočítat. Inu, Euro.
Hodnocení hráče: Takticky náročná hra a ty figurky, TY FIGURKY! Pravidla jsou trochu komplikovaná a silně nedoporučuji hrát v lichém počtu hráčů. Pokud zůstanete na ocet, spojenectví ostatních může pěkně zkomplikovat situaci.
Hodnocení hráče: Není to špatné a téma docela funguje. Není to hra, ze které bych byl kdovíjak paf, ale pravidla jsou relativně jednoduchá a herně to taky není žádný bolehlav.
Hodnocení hráče: Extrémně závislé na tom, s kým hrajete a hlavně, kdo hraje za jakou frakci. Ta asymetrie je brrrrrrrrrrrrrutální.
Hodnocení hráče: Jako jo i ne. Vymyšlené dobře, kapánek zařezávací, vizuálně standard, tematické prakticky vůbec. Nejdůležitější je mít hodně peněz. Bez nich jste vyřízení. A nejlepší je pořádně jet na pár věcí.
Hodnocení hráče: Pěkný filler. Celkem zábava. Ne, že by mě přímo nadchl, ale hraje se pěkně a pobaví.
Hodnocení hráče: Kostrbatá pravidla, jednoduchý vizuál, realisticky vyhlížející průběh bitvy. Ve výsledku ok bojová dvojkovka.
Hodnocení hráče: Za mě ne úplně pěkná grafika a mohla by být delší. Jinak jde o velmi hlubokou a taktickou hru. Kooperativka, kde se jednomu hráči nutně ostatní nepodřizují, ale můžou hrát všichni pěkně za sebe.
Hodnocení hráče: Za mě lepší varianta Bang! Jednak mě fascinuje Japonsko, samurajové atd. a pak se neřeší karty ovlivňující kolo, nemusí se čekat, až začne některá působit, a hlavně - všichni hrají až do konce hry.
Hodnocení hráče: Nevím, proč, ale Bitoku se mi herně líbí víc, ač tohle líp vypadá. Je to i svým způsobem podobné hře Bílý hrad, ale přístupnější. Škoda toho velkého plánu.
Hodnocení hráče: Pálivé papričky mě neberou, ale jinak to celkem jde a ve hře jsou i při spoustě možností, co dělat, omezení daná kartami a interakcí mezi hráči.
Hodnocení hráče: Nápad je výborný a jednoduchý, ale ne každý ocení kombinaci tak rozdílných her.
Hodnocení hráče: Dlouhé zvažování, jestli koupit. Nakonec jsem do toho šel. Ty ilustrace jsou opravdu kulervoucí a mechové kupodivu roztomilí. Hra funguje přesně tak, jak se píše v recenzích a pravidlech. Důraz je kladen na budování a boje jsou tu navíc. Přitom ale hrají celkem klíčovou roli. Při prvním hraní jsme se všichni báli do toho jít. Je pravda, že do určité míry bude hra svádět ke skriptům, ale proto je potřeba ji hrát s různými lidmi a ne moc často. Nejdůležitější je sladit horní a dolní akce, abyste je mohli dělat současně, což moc nezvládám a podle toho to pak dopadne. Nejlepší věc na celé hře je pro mě hráčská deska s těmi vyříznutými políčky, kam zapadají kostičky, dělníci atd. A přesunování kostiček shora dolů mám asi nejradši :-)
Hodnocení hráče: Akční oddechovka. Kombinace worker placementu s deckbuildingem. Sbíráte tři suroviny, jezdíte po malé vodní planetě a taranujete popř. ostřelujete nepřátelské lodě, přičemž každý hráč může časem využít nějaké to vylepšeníčko. Docela prča :-)
Hodnocení hráče: Tahle hra skvěle vypadá, obsahuje několik herních mechanismů, je zábavná, taktická. Dají se vymýšlet mraky různých strategií. Ideální pro hraní online na počítači, protože systém za vás automaticky hlídá efekty karet. Pokud to máte kontrolovat sami, je to peklo. Další věc. Nesnáším velké rozdíly v bodech a tady je to bohužel s rozšířeními velmi výrazně.
Hodnocení hráče: Roztomilá hra. Settleři mě nijak zvlášť neberou, ale tohle bylo fajn.
Hodnocení hráče: Lehce tematicky pojatá strategická záležitost. Tenhle typ her mi úplně nesedí, protože musíte zkoušet kde co a pokud chcete jet určitou taktiku, musíte kapánek doufat, že dostanete ty správné karty. Graficky pěkné, znovuhratelnost celkem vysoká.
Hodnocení hráče: Rychlá a vtipná hra. Má dvě nevýhody. Brzy se ohraje, protože si zapamatujete, kam co zhruba patří a to zařazení občas dost skřípe.
Hodnocení hráče: Škoda nepřesností v pojmech a bohužel žádné rozdíly mezi jednotlivými generály. Koncept jako takový je dobrý Rozdělování karet, které tuto hru dělá výjimečnou, je zároveň její největší slabinou.
Hodnocení hráče: Tak zvláštní hru už jsem dlouho nehrál. Do půlky člověk myslí, že je v řiti, pak si myslí, že to vyhrál a nakonec to prohraje :-) Je to zajímavé a systém posunů mečů v kovárně originální, graficky hezké a je dobré to drama až do konce a relativně malý bodový rozdíl. Výtky. Zabere to moc místa na stole, ale ano, v tomhle směru jsou horší hry. Kámen úrazu je téma. U téhle hry je tematické to, že nakupujete surky a vyrábíte meče, které můžete ozdobit, ale ta nejzajímavější věc tj. kování mečů je vlastně padlá na hlavu. Proč kování znamená posouvání v kovárně, kde si zároveň meče nemůžou překážet? Pokud bych chtěl udělat tematickou hru o kování mečů, mohla by se tam řešit výroba oceli, jak dlouho kovat a kolik vrstev typickým ohýbáním a skutím dělat, aby výsledek byl co nej, komu to třeba dát k broušení a zdobení, atd. Bylo by to super a dala by se tam vymyslet spousta věcí.
Hodnocení hráče: Díky obrovské variabilitě ras a jejich přídavných schopností vysoká znovuhratelnost. moc mi to, ale nejde, a body bych ale udělal jako veřejnou informaci.
Hodnocení hráče: Trochu moc náhody a zabere to místo na stole, ale grafika je překrásná a pravidla strašně jednoduchá.
Hodnocení hráče: Velmi jednoduchá a přitom zajímá hra založená na set collectingu.
Hodnocení hráče: Pěkná dvojkovka. Baví mě víc než z mého pohledu podobná 7 divů světa: Duel.
Hodnocení hráče: Velmi zajímavá hra se silným potenciálem taktizovat a zavařit si mozek. Jedna věc mě štve. Se steampunkem Spyrium nemá nic společného. O používání strojů, páru, ozubená kolečka atd. vůbec nejde. Je to jen stavění dolů a továren. Jak poznamenal Rahdo ve své recenzi, měla hra být spíš o uhlí, protože spyrium sice hezky vypadá, ale jinak nemá žádný význam. Prostě jen další surovina.
Hodnocení hráče: Nějak mě to nechytlo. Koncept zajímavý, ale grafika ee a téma mě ani moc nebavilo.
Hodnocení hráče: Draftovačka s vtipným a fungujícím tématem. Během hraní jsem si opravdu připadal jako vynálezce, který se snaží vytvořit co nejefektivnější mašinu. Je to kapánek AP, ale to k tomu prostě patří.
Hodnocení hráče: Je to vymyšlené pěkně, ale hrozí uvaření mozku. Zvažovat, co u téhle logické a na prostorovou orientaci náročné hry všechno a jak udělat, aby se vám to povedlo a ještě jste to stihli dřív, než ostatní, je fakt drsné.
Hodnocení hráče: Šíleně dlouhé a náročné na strategii. Ale jako simulace studené války hra funguje dokonale.
Hodnocení hráče: Nic extra. Graficky, ani herně. Je fakt, že jsem kvůli překombinovanosti nepobral herní mechanismus, ale i když jsem hru vyhrál, nijak mě to nenadchlo.
Hodnocení hráče: Velmi povedená hra, která nutí přemýšlet a navíc pěkně vypadá. Vadí mi jedna věc, ale uznávám, že nejde o chybu autora. U žádné hry jsem tak nenadával a neproklínal výrobce jako při sestavování těch trojhránků. To už je proboha nemohli tak vyrobit nebo vymyslet nějaký chytřejší způsob, jak je sestavit, aby se při tom nedaly poškodit ty koncové pacičky?
Hodnocení hráče: Draftovací engine builder s originálním mechanismem, kdy produkujete pomocí karet, abyste v rámci jednoho tahu mohli rovnou využít zdroje na vyložení dalších. S engine draftovačkami (i Mars: Terraformace) mám docela problém, ale není to špatné.
Hodnocení hráče: Mě tahle hra moc nebaví, ač mi kupodivu jde. Jednou první, pak druhý. Graficky průměr, herně jako mnoho jiných point salad her.
Hodnocení hráče: Hezký filler, ale musíte ho mít nahraný. Rozhodování mezi kartami je dost obtížné a čekat do konce hry na jednu kartu, která se hodí do setu, se moc nevyplatí.
Hodnocení hráče: Zábavnější než Euthia, ale zase moc dlouhé na mě nudné a ten závěr pro změnu moc rychlý.
Hodnocení hráče: Stylové rozšíření. dá se hrát i bez něj, ale zajímavě mění hru.
Hodnocení hráče: Vizuálně pěkná hra se spoustou možností. Tváří se jako rodinná, ale dá se v ní hodně škodit a mozek si užije :-)
Hodnocení hráče: Svou kvalitou a provedením tahle hra vysoko převyšuje skutečnost, že ne každý holduje hlavolamům. Dají se vymýšlet i vlastní pravidla. Např. soutěžní - na čas sestavit z daného počtu hexů pravidelný tvar s co nejdelší linií a bonusovými body za uzavřené smyčky. Nepříjemné je to pravidlo, že se nejdřív musí zaplnit povinná místa, než pokračujete dál. Výborná i pro sólo hraní.
Hodnocení hráče: No, přebarvené, ač karty ok. Několik různých mechanismů, které jsem viděl i jinde a velké rozdíly v bodech, což nesnáším. Vymyšlené je to "asi" dobře, ale já prostě takové hry nemusím.
Hodnocení hráče: Vizuálně pěkná hra se snadnými pravidly. Po několikátém hraní vidím jedinou vadu a to je OP systém šlechticů. Sice je můžete pak celkem snadno získávat, ale stejně rozdíl v pár kartách dost výrazně mění skóre.
Hodnocení hráče: Pro mě zatím nejtematičtější autorova hra. Složitější vstup, plno možností, krásný design.
Hodnocení hráče: Líbí se mi, že nechutně náhodné padání kostek lze do určité míry korigovat výběrem dobrodružství a podporou jiných hráčů. Ale když několikrát za sebou nepadají potřebné symboly, je to dost frustrující. Oprava. Při větším počtu hráčů je šance, že někdo zůstane a o to větší je to pak drama. Taky mě překvapilo, že hra dost dobře navozuje hororovou atmosféru.
Hodnocení hráče: Obdoba Tzolk´in: Mayský kalendář. De facto je to to samé, jen kromě ozubených kol jsou tam desky, navíc se staví pyramida a místo kukuřice je kakao. Samozřejmě jsou tam i další rozdíly (hlavně systém dělníků ve formě kostek), ale celkově je jasné, že hru dělal jeden z autorů předešlé. Stavění pyramidy je fajn a získáte za něj nejvíc bodů, zbytek standard. Dvě velké výhody oproti Tzolk´inu. Je jednodušší živit dělníky a neřešíte to dilema, jestli a kolik dělníků nasadit nebo vzít zpět.
Hodnocení hráče: Komplexní hra ve stylu, jaký tu už byl mnohokrát. Nicméně má vysokou znovuhratelnost a pěkně vypadá.
Hodnocení hráče: Rozčarování. Výborný potenciál, ale nevyužitý. Nevadí mi atmosféra, ani vysoká obtížnost. Ale je to překombinované, den je rozfázovaný, kdy se hráči střídají, jak někdo hezky napsal, v obsluhování hry. Strom kroků je košatý jak Ygdrassil. Spousta věcí se dala zjednodušit a zrychlit.
Hodnocení hráče: Děs. Hra je vymyšlená pěkně a má zajímavé mechanismy. Ale fakt, že od určité chvíle jste v háji, pokud nehrajete dostatečně chytře a nemáte karty, to totálně zabíjí. A jak jsem zjistil, nebaví mě, ani když ji vyhraju. Ze stejného důvodu. Já mám prostě rád drama do poslední chvíle.
Hodnocení hráče: Strašně jednoduchá pravidla a přitom velké možnosti taktizování. Na hře je vidět, jak je stará, ale to je to nejmenší. Spíš se brzy ohraje.
Hodnocení hráče: Nějak extra mě to nechytlo. Autory nakopat za míchání jablek s hruškami tj. dinosaury s jinými žovočichy (Plesiosaurus, Pterodactyl, Dimetrodon atd.).
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, zajímavý systém hraní a taktizování se stupnicí naštvanosti bohů. Mohli by si konečně odpustit ty rohy!!!
Hodnocení hráče: Tahle jakože nehra je naprosto úžasná a poctivá hra s fámózní grafikou a uklidňující atmosférou. Typickým eurařům bude připadat o ničem, ale krásně u ní vypnete a jen si užijete cestu kolem Japonska.
Hodnocení hráče: Tohle je prostě mňamka. Roztomiloučké malé miniaturky :-)
Hodnocení hráče: Tokaido miluju a tuhle hráčtější, napínavější a zajímavější verzi pro dva rozhodně doporučuju.
Hodnocení hráče: Krásná, abstraktní, logická, a přitom vtipná hra. Znovuhratelnost na jedničku.
Hodnocení hráče: Mankalový systém vám zavaří mozek v snesitelné míře a počet tahů je závislý na tom, co děláte. Hodně možností, jak získat body, potěší.
Hodnocení hráče: Divné. Téma truhlářství ok, skřítci tam nemají co dělat a borůvky s oříšky už vůbec ne. Pravidla hrozně zmatená a herně mi to taky nepřipadalo kdovíjaké. Praga Caput Regni s jedním podobným mechanismem mnohem lepší.
Hodnocení hráče: Zdánlivě podobná hře Bora Bora. Taky tichomoří a kostky. Herně je to ale něco úplně jiného. Znovuhratelnost je obrovská. Chtělo to jen malinko doladit pravidla.
Hodnocení hráče: Noooooooooooooo, moc mě to nepotěšilo. Nápad a design dobrý, ale strašně brzo se to ohraje a já osobně u logických her chci hrát delší dobu než cca 20 minut. Včera v Praze jsme to hráli dvakrát a už po těch dvou hrách, ač jsem jednu vyhrál, mě to přestalo bavit.
Hodnocení hráče: Na to, jak nedůvěřivý jsem vůči téhle hře byl, musím připustit, že je výborná. Deck building + area control fungují bezvadně, příšerky na kartách jsou správně temné a děsivé a znovuhratelnost vynikající.
Hodnocení hráče: Karty opravdu vypadají jinak. Takže obaly dragon a vyřešeno. Ale vůbec to takhle neměli udělat. Jako takové je samozřejmě boží a nádherně zvyšuje znovuhratelnost.
Hodnocení hráče: Autor si u mě trochu uškodil dvěma věcmi. Míchá hrušky a jablka (Mayové a Aztékové) a když mu někdo vytkl, že tam jednoho boha má dvakrát, jen pod jiným jménem, odpověděl, že se víc soustředil na mechanismus. No, ten se mu povedl perfektně, ale zase vám pěkně zamotá mozkovými závity :-)
Hodnocení hráče: Pěkný nápad i zpracování, ale po několika hrách se lze všechny kombinace naučit, takže znovuhratelnost jde prudce dolů.
Hodnocení hráče: Hra vypadá hezky, zajímavě se v ní řeší využití pracovních sil a variabilitu zvyšují karty sfingy. Dnes už existují vychytnější a jakoby modernější hry, ale tohle je stará dobrá klasika.
Hodnocení hráče: No, zatím za mě Seasons vede. Tohle je prostě jednodušší a přístupnější verze, kterou snadno vysvětlíte a naučíte a kdokoliv může vyhrát. Seasons je hráčtější, rozmanitější. Nevím, jestli propracovanější. Na to musím Údolí věčnosti zahrát ještě víckrát, nicméně potenciál to má a oproti Seasons je tu výhoda, že výsledné skóre bylo poměrně vyrovnané.
Hodnocení hráče: No, ve výsledku celkem zajímavá hra, ale nevěřím tomu, že je ji schopno zvládnout osmileté dítě.
Hodnocení hráče: Tohle mě nechytlo. Možná proto, že nejsem kdovíjaký fandy Alenky. I když mám pocit, že tematických věcí tam moc nebylo.
Hodnocení hráče: Deckbuilding hozený do Egypta. Graficky pěkné, znovuhratelnost vysoká. Vypadá to jako jednoduchý filler, ale hra je docela dlouhá a náročná na plánování i taktizování.
Hodnocení hráče: Tohle rozšíření může dramaticky ovlivnit hru, ale plus je, že nasměruje další strategii, což mám raději, než to zjišťovat v průběhu.
Hodnocení hráče: Ta přehršel mechanik mi nevadí. Grafika je pěkná, figurky taky. Vadí mi podle mě nedořešený systém kamenů. Celou hru se snažíte na něco jet a stejně pak někdo vyfoukne kámen, díky kterému vy byste za to měli hodně bodů. a to říkám i proto, že druhou hru jsem takhle vyhrál. Prostě nevyvážené. Někdo dostane kotel bodů za něco, druhý totálně utře, protože další kameny bodují mnohem míň. Jestli něco, tak bych nechal draftit nejdřív ty méně cenné a pak ty bodově vyšší na začátku hry, aby podle toho hráči přizpůsobili strategii. Hra by byla vyrovnanější a napínavější.
Hodnocení hráče: Trochu lepší dojem než ze základu. Rozdíly v bodech tu nejsou až tak hrozné.
Hodnocení hráče: Fajn rozšíření. Já to nevyužil, ale pejsci můžou být velmi užiteční.
Hodnocení hráče: Když jsem hru na doporučení kamarádky kupoval, měl jsem strach, že to bude založené jen na náhodě. Taktizovat se dá i tak a nejlepší to je v závěru závodu, kdy se všichni snaží sbírat sázenky a pokládat svoje kartičky na vítěze a saláta jak o život. Špicovní zábava s kouzelnou grafikou. Ovšem, v počtu 7-8 hráčů hratelnost značně pokulhává.
Hodnocení hráče: Z trojice příbuzných her mi připadá tahle nejtěžší na taktiku. Jinak vypadá hezky a je zajímavá.
Hodnocení hráče: Docela dobrý mozkolam, kde i přes komplikovanost soupeři dosáhnou podobného skóre, což je pro mě v poslední době u her asi největší plus. Mně vadí grafická stránka. Chtělo by to větší karty a obrázky, i když chápu, proč to udělali tak malé.
Hodnocení hráče: Nenadchne a neurazí. Rychlá a jednoduchá, jen je matoucí dávat si pozor, kdo vybírá akci a kdo jen následuje.
Hodnocení hráče: Výborná hra. A souhlas, že silně nedoceněná. Relativně jednoduchá pravidla a přitom úžasně taktická. Není to hra pro každého, ale za mě patří ke špičce. Jen v šesti hráčích to úplně není ono.
Hodnocení hráče: V mnohém výrazně vylepšuje základní hru. Bez něj už nedoporučuji hrát.
Hodnocení hráče: Heavy euro a jednoduchými pravidly, ale dost těžkou strategií. Přemýšlím, jestli jsem u některé hry zažil to, co u Virtu. Tak do půlky jsem si říkal, že je to hrozné utrpení a už to nikdy nechci vidět, natož hrát. Pak to začalo dávat smysl, chytal jsem se a nakonec mám ze hry velmi dobrý pocit. Je vymyšlená vážně dobře a každá frakce má svoje specifické přednosti a slabiny. Je otázka, jaké to bude po víc zahráních, ale rozhodně to chci zkusit znovu.
Hodnocení hráče: Pěkné tematické euro, ale štve mě několik věcí. Málokdy uděláte to, co chcete, což je stresující o to víc, že jde o závod, na jehož konci (jak hezky řekl Rahdo) nedostanete nic navíc za hrozny, vína ve sklepě atd.. Další velký problém je náhodnost karet, které vás můžou brutálně zvýhodnit a opět je to horší o to víc, že je to závod. Hezky to vypadá, ale ne.
Hodnocení hráče: Celkem pěkný filler. Pravidla snadná, hra je zábavná a i když hráči vypadávají, nemusí čekat kdovíjak dlouho, než začne nová hra.
Hodnocení hráče: Vizuálně pěkné, pravidla jednoduchá, takticky složitější area control. Problém je s délkou hry. Hra vyžaduje plánování a zároveň reakce na okamžitou situaci, kdy do promyšleného postupu někdo brutálně hodí vidle. To je ve spoustě her. Jenže tady VELMI rychle někdo může vyvolat průběžné počítání bodů a pak konec hry a to spolu moc nejde dohromady. jinými slovy, nikdy nevíte, za jak dlouho se bude počítat/končit. A to je špatně, MOC špatně.
Hodnocení hráče: Originální hra, v níž si vytváříte vlastní krajinu a tu fotíte. Bije se několik způsobů, jak získat body a musíte zvažovat, co je pro vás lepší.
Hodnocení hráče: No, jak to popsat? Pravidla nejsou až tak složitá, ale herně to bylo peklo. Obecně jsem lepší v improvizaci než v plánování a tady plánovat musíte fakt moc a neustále brát v úvahu x proměnných. Nemám na to trpělivost, kapacitu, ani chuť. Logicky se tu neodpouští chyby a tím, že jsem se od určitého okamžiku zapykal, neměl zdroje a nemohl se z té mizérie vyhrabat, šlus. Ano, můžu jí dát šanci a nějak by to po opakovaném hraní asi šlo, ale vlastně ani nechci. Když hra, která je jinak pěkná a to téma má, ač někteří nesouhlasí, sklouzne k tomu, že místo užívání si namáhavě protáčíte mozek na plné obrátky respektive jen zíráte jak tele na nová vrata a netušíte, co vlastně dělat, není to hra pro vás.
Hodnocení hráče: Pro mě hodně netradiční pojetí hry, jelikož jsem spíš eurař. Roztomilé miniaturky byly vlastně jediný důvod, proč jsem hru kupoval, takže krok do neznáma, ale mechanismus je zajímavý a jen tak se neohraje. Jinak je to víceméně typický ameritrash a čím víc hráčů hraje, tím líp.
Hodnocení hráče: Rychlé, pěkné, jednoduchá pravidla, ale příjemně namáhaný mozek.
Hodnocení hráče: Pěkná grafika, na to, jak jsou postavená pravidla, moc krátké a hra působí tak nějak divně. Jak kdyby to byl prototyp.
Hodnocení hráče: Bacha na správné umístění děr a bude vás to bavit. Originální koncept.
Hodnocení hráče: Nádherná hra. Hezky vypadá, jednoduchá pravidla, tři způsoby získávání bodů, správně interaktivní.
Hodnocení hráče: U některých her si připadám jako retard. Přesně tenhle případ. Jednoduchá pravidla, ale x různých variant, co a jak zahrát, se mi vaří mozek. Pan Cathala si mohl odpustit mišmaš japonských a čínských bohů a skutečných postav. Buď tak nebo tak.
Hodnocení hráče: Dlouhá, ale celkem dobrá a vymakanější obdoba Lords of Waterdeep, do velké míry ovlivnitelná náhodou.
Hodnocení hráče: Hra využívající podobný mechanismus jako Istanbul. Tj. proměnlivé umístění lokací, mezi kterými se pohybujete figurkami a provádíte akce. Na mě trochu složitější, ale kvalitně udělaná.
Hodnocení hráče: Euro bez jakékoliv náhody, které výborně vypadá, obsahuje malé množství materiálu, je silně interaktivní a promyšlené do posledního detailu. Hra je sice strašná při hře dvou hráčů, ale tohle by mě ve dvou ani nenapadlo hrát.
Hodnocení hráče: Rozpačitý dojem. Fakt nevím, co si myslet. Téma nic moc, mechanika taky ničím zvláštní, ale hodně obskurní je vývoj hry a hlavně konec, kdy se to může celé totálně překopat.
Hodnocení hráče: Řekl bych klasická kooperativka. Ne složitá, ne moc zvláštní.
Hodnocení hráče: Zábava, i když se nedaří. Na kooperativku velmi odolná vůči ovlivnění jedním hráčem.
Hodnocení hráče: Rychle a snadno vysvětlíte a ač filler, má svou hloubku. Moc pěkná záležitost.
Hodnocení hráče: Taktičtější a tím pádem i obtížnější následovník Zbodni salát. Ta starší hra mě ale baví víc.
Hodnocení hráče: Na to, jak komplexně a překombinovaně tahle hra vypadá a kolik bodů se v ní dá získat, je překvapivě jednoduchá, svižná a tudíž i zábavná.
Hodnocení hráče: Klasický point salad. Hrát musíte skoro na všechno, téma sedí, ale žádné nadšení se za mě nekonalo.
Hodnocení hráče: Zajímavě vytvořená hra s krásnou grafikou, ale jak to tak bývá, téma nehraje roli a herně znám lepší kousky.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mars: Teraformace insert
Akt. cena: 220 Kč
Končí za: 2 dny