Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Svého času nejhranější hra na našem stole (taky proto, že s malým miminem jsme nic náročnějšího nezvládali). Rychle vytaženo, rychle odehráno, rychle složena. Kdo je schopen počítat, co na koho vyjde, má velkou výhodu - to eliminuje až rozšíření Panteon.
Hodnocení hráče: Po navnazení poměrně dobrými recenzemi následovalo zklamání. Že je příběh totálně generická fantasy by mi ani tak nevadilo a pokud jde o point-and-click adventury, na těch jsem vyrostl. Jenomže z tohoto žánru je Žalář nejbližší adventurám od Sierry online. Nenapadne-li Vás vystřelit kokosový ořech z podprsenky, pak nedostanete předmět, který potřebujete k postupu dále a následuje to, čemu se v dobách mého herního mládí říkalo zákys. Následovat by měla nápověda, ale ta je tady udělaná stylem: nevíš co s předmětem 158? Zkombinuj ho s předmětem 42. Čekal bych trochu něco víc ve stylu trojstupňových nápověd ze série EXIT. A tak jsme se druhou kapitolou spíš prokysali a teprve až ta třetí za něco stála (za ní je ta třetí hvězda). No zkrátka systém nás nenadchl a dalšímu dílu už šanci asi nedáváme.
Hodnocení hráče: První náročnější euro ve sbírce, a i když ji už nehrajeme (vytlačeno Cavernou), nechávám si jí z nostalgických důvodů na všechno to hladovění a tísnění se ve dvou místnostech hliněné chýše.
Hodnocení hráče: Bang duel se u nás moc nechytil. Nejsme totiž zasaženi touto hospodskou klasikou a dvoumístná verze je trochu kostrbatá co do přesouvání aktivních a pasivních postav a vybavení... Nejsme asi prostě dostateční BANG nadšenci, aby se tenhle kousek dostával na stůl.
Hodnocení hráče: Hodně jsem si přál takovou Agricolu na cesty, ale bohužel tato hra nesplnila očekávání - jednak je ve dvou nepříliš zábavná a jednak skončí dřív, než se pořádně rozjede a než se spustí složité produkční řetězce. Do dalších her jsme si z ní ale odnesli úsloví "pracovat liknavě", takže aspoň něco.
Hodnocení hráče: Svého času ležela Caverna na našem stole trvale rozbalená, abychom ji mohli bez velkého rozkládání zahrát. Rozkládání je totiž to, co je na této hře nejotravnější. Ale jakmile už je setup hotový, jde o skvělou zábavu. Jediný problém nastává při domácích hraních ve dvou hráčích - pak si každý najde tu svou strategii a hra sklouzne do schematičnosti. Ve třech se to ale nestává.
Hodnocení hráče: Velice jednoduchá a krátká hra. Téma je sice celkem nepřítomné: z počátečního pocitu, že sbíráte a obchodujete koření, se následně hraní smrskne na prohazování a utrácení kostiček, nicméně když není dostatek času na něco složitějšího, přijde Cesta Koření vhod. Fakt krásné grafické zpracování, na ty obrázky se nemohu vynadívat.
Hodnocení hráče: O ždibíček, ale opravdu malý ždibíček horší než její karetní předchůdkyně, je tato cestovací prohazovačka. Základní princip zůstává stejný, tedy obchodování s kostičkami, ale místo karet hráči jezdí se svými lodičkami po modulární mapě s ostrovy, staví na těchto ostrovec obchodní stanice, kde provozují onen kostičkový obchod. Zábavné je to zhruba stejně jako první díl, tématu je zde díky cestování o něco více, ale hru trochu sráží poměrně zdlouhavý setup, kdy je potřeba postavit z malých dílků celou herní plochu a naskládat na svou hráčskou desku titěrné obchodní stanice. První díl je oproti tomu geniálně jednoduchý a tak vítězí.
Hodnocení hráče: Nevýhoda Citadely spočívá v tom, že pro kvalitní zážitek je potřeba sehnat větší množství hráčů. A pozor, při rodinném hraní má hra tendence rozvracet rodiny: "cože, ty už jsi mě zase zabil? Proč do mě pořád jdeš? Já nevěděl, že ty jsi už zase kupec!"
Hodnocení hráče: Chcete-li na stůl trochu toho chaosu, je Colt Express správnou volbou. Čas od času je fajn si naprázdno promáchnout pěstí, střelit do prázdna nebo krást tam, kde se nic nenachází. Na častější hraní to ale není.
Hodnocení hráče: Pártyovka, kterou léta používáme jako zábavu na cestování do dálek letadlem či autobusem. Pravda, někdy okolosedící cestující naše debatování úplně nepobírají, ale to už je život.
Hodnocení hráče: Hit z počátku naší deskoherní kariéry - vždycky mě překvapí, že v oblíbenosti této hry jsme tak trochu osamoceni. Protože jestli je něco švanda, tak zajít si se psem do divadla, vzít děvče na lodní výlet (a aby to nebylo moc jednoduché, tak si sebou vzít vlastního kuchaře) nebo udělat ve svém letním sídle pořádnou destroy-party.
Hodnocení hráče: Je to samozřejmě jednorázovka - jakmile Detektiva dohrajete, můžete ho rovnou poslat na horní polici nebo vůbec dál. Ale sakra bylo to pět skvělých večerů, při kterých jsme popsali haldy papírů a před spaním jsme ještě probírali cesty, které jsme mohli projít, ale neprošli. Jednoduše boží a na celé čáře u nás Detektiv vyhrál oproti podobně zaměřené Kronice zločinu, která je spíš už počítačovou hrou s kartami.
Hodnocení hráče: S detektivními hrami se v roce 2020 roztrhl pytel, a tak pokračování Detektiva už zdaleka nevyčnívá tak, jako základní hra. Tématicky jsem navíc podle obalu a tiráže čekal trochu něco jiného než jsem dostal - tj. drama o kalifornské politice a korupci místo očekávaných pouličních drogových dealerů. Zkrátka se autoři opět pokusili o originální příběh, ale pro nás to úplně nevyšlo a nacisti porazili senátory a guvernéry na celé čáře. Navíc, když člověk má za sebou 10 her tohoto systému, stává se hra poněkud mechanickou - přirovnal bych to trochu k T.I.M.E. stories. A "zosmdesátkování" databáze byl rozhodně špatný krok - vypisování příkazů ručně dává vzpomenout na hrozivé časy her od Sierry online. Ne všechny retro kroky jsou zábavné... Kdo má ale rád základ Detektiva, rozhodně si tyto 3 případy užije.
Hodnocení hráče: Velice zajímavý mechanismus stavění kostek, který umožňuje hrát si s pravděpodobností získávání surovin potřebných k ulovení karet a dalších stěn kostek. Co mě na hře trochu štve, je absolutní absence navázání naprosto generického tématu na herní mechanismy. Teoreticky jsou tam nějací hrdinové, kteří chodí pro boží požehnání do chrámu (kde investují a bozi je mají tudíž radši) a/nebo chodí do světa konat hrdinské skutky, vraždit potvory a shánět vybavení, ale ve skutečnosti je to "modrá, červená a žlutá, za které si kupujete karty". Netvrdím, že to není zábavné, ale žádná pecka to taky není. P.S. Pro moje disgrafické ruce je tato hra pohromou, ať už jde o vyloupávání stran kostek nebo posouvání ukazatelů na kartě hrdiny.
Hodnocení hráče: Hra, která budí dojem, že autor chtěl sehnat licenci na Jurassic Park, ale nezdařilo se, tak to zakryl těma šílenejma diskobarvama, aby to Universal nepoznal. Jinak jde o celkem podařené a tematické euro - měli byste slyšet, jak se u nás hlasitě nadává na chuligány, kteří se nám vetřeli do parku a zadarmo jezdí na horské dráze. Pocitem hodně podobné starému amigáckému Theme Parku - je tu ale o něco více počítání, než by pro mě bylo příjemné (dost často mi to nevyjde).
Hodnocení hráče: Vím, že je to hodně oblíbená a dnes už možná kultovní hra, ale mě to prostě nějak nevzalo. V dnešní době je to pro mne příliš kostrbaté (to přehazování balíčků!) a abstraktní na to, abych si to chtěl zahrát v dostatečném počtu her pro detailní objevení karet, zažití ikonografie a synergie mezi kartami. Je mi líto, ale to si radši zahraju po sedmdesáté Terraforming Mars.
Hodnocení hráče: I když jsem Dominion snad už dva roky nehrál, nemohu jinak než dát plnou palbu. Protože zakladateli deckbuildingového žánru nic jiného dát nejde.
Hodnocení hráče: Vylepšený a poněkud složitější Ganz Schön Clever. Základní princip je úplně stejný, pouze bodovací kartička je jiná (a je přidán nový "vracecí" bonus). Oproti GSC ještě o něco více přemýšlecí, takže s hráči postiženými Analýzou Paralýzou to asi bude o nervy.
Hodnocení hráče: Po prvním zahrání mám z fronty dojem trochu jako ze Staré Blažkové - super nápad, pěkné grafické a tématické provedení, ale ty mechanismy váznou... Navíc návod je šroubovaný, s mnoha chybami a totéž se dá říct i o textech na hracích kartách. Jako jo, nasmáli jsme se u toho mocně: "Cože, vy tady stojíte frontu na sektorový nábytek? Tak to ne, pane, to je moje místo! Kdepak, já to mám domluvené s naší uliční děžurnou! Helejte se pane, on to závozník stejnak popletl a odvezl tu stěnu do drogerie, a tam stojím JÁ! Nojo paní, ale v drogerii mají dneska inventůru! Tak víte co, já si tu stěnu koupím u šmelináře na burze!" Tohle celé ale funguje tak 5 kol, pak se téma vytrácí a hra se stává úmornou, náhodnou a naprosto neuspokojivou (možná na tom chtěl autor demonstrovat podobné vlastnosti centrálně řízené ekonomiky). Na pravidelné zábavné hraní to tudíž není, ale možná se to za pár let zase na stole objeví.
Hodnocení hráče: V našich končinách trochu zanedbávaná a přitom naprosto skvělá kostková hra (nechápu, že to tu nikdo nevydal). Kolik jen večerů jsme strávili rozebíráním nejlepší strategie, kterou jsme stejně nevymysleli...
Hodnocení hráče: Vizuál hry je opravdu hezký (nelze hrát v blízkosti našeho škvrněte, jinak zabaví všechny kuličky) a celá kombinatorická budovací metodika pěkně funguje, i když to celé trochu připomíná starší Century Spice Road. A podobně jako v něm ani zde téma není téměř vůbec přítomno - nebo vy si snad při hraní říkáte, tak a teď jsem si postavil akvárko připojené na kočku a obrazovku, abych mohl dělat tepelnou energii z atomové? Kdepak, řeknete: tak a teď postavím tohle, abych mohl dělat červenou z modré. A o tom to celý je.
Hodnocení hráče: Gugong trochu klame tělem - když si ho vyložíte na stůl a začnete se ho učit, říkáte si, že to bude masivní euro na celý večer. A ejhle - díky pouhých 4 kolů (dnům) hry se hraní smrskne ve dvou cca na 45 minut. Samotné hraní je díky vyměňovacímu kartovému mechanismu celkem neotřelé a člověk musí hodně přemýšlet, aby stanovil, které akce spustí v daném kole tak, aby si totálně nepokaňhal kolo příští. Jenže některé akce se mi zdají až příliš kostrbaté na to, aby si jejich spuštění člověk opravdu užil (Velký Kanál, Čínská zeď), natož aby naplánoval jejich efektivní využití. Grafické provedení karet i samotného herního plánu je opravdu hezky provedeno, ikonografie je jasná a zejména jsme ocenili do plánu integrovanou "lama kartu" průběhu kola. Samotné mechanismy (až na vyměňování karet darů) ale nejsou vůbec tematické (proč dostavěni zdi spouští intriky? proč z cest kanálem přivezu dvojitého slouhu?), což přispívá k celkové suchosti hry.
Hodnocení hráče: Jednoduchá euro hra s civilizačním námětem. Pro nás znamená možnost, jak si zahrát podobnou záležitost jako je 7 divů světa Duel ve více lidech. Civilizační téma je navázané jen velmi volně, ale s trochou snahy hráčům se to dá napravit (hle, najal jsem ruské kozáky, teď těm polynésanům ukážu!
Hodnocení hráče: Takové Stratego/Maršál a Špion s kartami. Jak se později ukázalo u později vydaných Summoner Wars, tento žánr mě úplně míjí a to se bohužel odráží na hodnocení.
Hodnocení hráče: Někde jsem četl výstižný výraz "Sagrada na steroidech" a je to opravdu tak. A oproti Sagradě, která je spíš "jenom krásná", se navíc Hrdinovi v kostce tak nějak víc daří vystihnout téma hry - jsou zde opravdu zdařilé flavor texty i ilustrace. Při hraní mám totiž vždycky pocit, jako bych byl na začátku Eye of the Beholder nebo jiné hry z herního pravěku a tvořil postavu do nadcházejícího krušného dungeonu. Akorát se z toho tehdy hráči nevařila hlava - tady teda jo!
Hodnocení hráče: Chicago Poker trochu v druhé polovině první dekády surfoval na velké tehdejší popularitě Hold'em Pokeru, která se odrazila např. v bondovce Casino Royale. Je to docela zábavná varianta přikládacího pokeru s velmi drobně přítomným mafianským tématem a skrýváním některých karet. Hry jsem nahrál velké množství s tehdy 12 letým synovcem, kterého to hodně bavilo. Na hru s dospělými je to ale přece jen moc jednoduché a když chce člověk využít tento mechanismus, je asi lepší zahrát si dospělý sázecí poker s žetony.
Hodnocení hráče: Hodně zábavná euro hra se silným tématem (málokdy u toho vydržíme nevykřikovat s fiktivním orientálním akcentem: "Hello my friend, I have carpet just for you at a great price!). Škoda, že ve dvou zdaleka nefunguje tolik jako ve třech a více, proto se na stůl nedostává častěji.
Hodnocení hráče: Obrovsky jednoduchá hra, vlastně ke hraní tu krabici ani nepotřebujete. Také proto se dá v době pandemie Jedním slovem zahrát i v rámci videokonference. A budu-li mluvit za nás a naši širší rodinu, je u toho větší švanda než u Krycích jmen, které jsou mnohem víc přemýšlecí a proto méně "party".
Hodnocení hráče: Velká taškařice na rodinná deskohraní, popřípadě na deskoherní dýchánky, na nichž je přítomen ethylalkohol. Je to sice klasické skládání dílků na sebe á la Animal upon Animal, nicméně škodící prvky v podobně přesedávání k cizímu výtvoru nebo kolování dílků tomu dávají úplně nový rozměr. Téma celkem nepřítomné, ale vůbec to nevadí.
Hodnocení hráče: Vylepšený blackjack - skvělé na cesty, doma to moc nehrajem. Po celém dni v horku není nic lepšího, než si pořádně zaláteřit nad herním neštěstím.
Hodnocení hráče: Základní hra mě za srdce moc nevzala - na můj vkus moc jednoduché a navíc mi to moc nejde :) S rozšířením Věk obrů o hodně lepší!
Hodnocení hráče: V párty hrách samozřejmě dneska fenomén a jednu dobu jsme se u téhle hry opravdu lámali smíchy, i když jsme ji hráli třeba jen ve třech lidech. Později se ale ukázalo, že některé kombinace slov prostě odnapovídat nejde a pak se dostaví frustrace. Později byla proto Krycí jména vytlačena Pictomanií.
Hodnocení hráče: Vymyšlené je to pěkně, o tom vůbec žádná. Ještě víc se tady ale projevuje jistá hloubavost, která už v původní hře u některých skupin způsobovala velké přemýšlení. Ve dvou hráčích to pak způsobuje dlouhá údobí ticha, kdy oba aktéři beze slov hledí na kartičky, zvlášť když hrajete "kampaň". Ale když se Vám podaří dostat do dalšího města, pak si ten úspěch užijete!
Hodnocení hráče: O něco taktičtější prší s možností zahodit karty v ten správný okamžik a se závěrečným bodováním karet jak v klasických žolíkách. Jako rychlá zábava na rodinné odpoledne OK, ale proč to dostalo nominaci na Spiel des Jahres teda nechápu. A to neustálé míchání karet - brrrr!
Hodnocení hráče: Naprosto skvělá partyovka, překvapivě dobře hratelná i pro disgrafiky mého druhu. Osobně jsem nadšen i tématem a grafikou, která dává vzpomenou na hodiny strávené u plošinovek Rayman.
Hodnocení hráče: Dojmy na základě prvního zahrání: Celkem pěkně vymyšlené, ovšem dost hloubavé a pod krkem držící euro kombinující worker placement a engine building. Ve dvou hráčích se nám zdálo, že mechanika trochu drhne, protože se nedaří dostatečně často spouštět sklizeň a produkci - ve více hráčích to bude určitě lepší. Taky zklamalo, že se v rámci jedné spuštěné produkce nemůžou karty řetězit, což budí dost restriktivní dojem. Naopak překvapilo, že karty jsou celkem tematické a jejich názvy odpovídají tomu, co se po jejich koupení stane ("Vyrazím na křížovou výpravu, vojáci se mi vycvičí a ještě oberu mohamedány").
Hodnocení hráče: Mars. Co k němu říci - u nás suverénně nejhranější hra posledních dvou let. Máme nyní na kontě více než 80 partií a pořád se to neohrálo. Díky losování karet korporací, předeher a takřka nekonečné variabilitě toho, co Vám přijde a kdy, je každá hra docela jiná. A přitom, aspoň tedy pro nás, nejde o žádné suché euro a hra pro nás jako bonus píše příběh. Nemám co dodat - pro mě prostě nejlepší deskovka všech dob. Snad jen ten design pokulhává, ale člověk si zvykne na všechno, i na karty, jejichž ilustrace je každý pes jiná ves. P.S. Bez doplňkových overlayů na hráčské desky takřka nehratelné !
Hodnocení hráče: Prý je to hra pro ženy a pro začátečníky - tak možná že jo, ale pro mě teda taky. Považuji na ní skvělé skoro všechno: nádherný vizuál připomínající atlasy zvířat z mého dětství, krásný papír karet i manuálu a to budování biotopů s běhající kostičkou zprava doleva... Jasně, nějaké mouchy by se taky našly: třeba někteří ptáci nedávají tematický smysl a společné úkoly jsou trochu jednotvárné (odstraněno rozšířením Perutě Evropy). Ve hře je výrazná náhoda, ale proti tomu já nic nemám, aspoň mám šanci občas porazit svoji ženu s kalkulačkou v hlavě. Ode mě plná palba!
Hodnocení hráče: Fakt skvělé převedení vetřelcovského tématu do deskovky, neuvěřitelná a hutná atmosféra, skvělé pobíhání po lodních místnostech a zajímavý deckbuildingový prvek. Velkým zklamáním pro mne ale byla existence eliminace hráčů. Pro prvního vypadnuvšího sice je připraveno hraní za vetřelce (což asi ne každý chce), ale jakmile vypadlo hráčů více, mělo to dost velký vliv i na ostatní. Přeci jen koukat na své spoluhráče, jak se náhle a třeba v důsledku velké náhody stali statisty, není žádná velká zábava. Takže plné hodnocení s klidným srdcem dát nemůžu.
Hodnocení hráče: Přes svou jednoduchost hodně povedená hra, která u nás začíná plnit roli Patchworku pro situaci "uspali jsme dítě ve 21.30, pojď si něco zahrát, než nás to také skolí". Pravda je, že téma sbírání léčivých medúz je ve hře totálně nepřítomné, ale aspoň dodává příjemný vizuál. Osoby postižené paralýzou z analýzou taky mohou strávit minuty a minuty zíráním na herních plán a hledáním linií s nejvýhodnější barevnou skladbou kostek stejných hodnot - u nás to naštěstí neplatí a střílíme tak trochu od boku.
Hodnocení hráče: Letecká odrůda Patchworku - když jsem na tuto hru narazil v Essenu, nemohl jsem jí tam coby dlouholetý fanda dopravního letectví prostě nechat. Herně mne ovšem nijak zvlášť za srdce nechytla, i tak ale při jednání vykřikuju, že se mi podařilo obklopit infanta, že tahle dvojice má chudáka křena a že dědci chtějí sedět spolu. Takže tematicky to pro mě funguje.
Hodnocení hráče: U nás LoTRa hraju pouze já (deskoherně-životní polovičku to nezaujalo) a používám to jako karetní solitérní dungeon. Moc často se to na stůl nedostává.
Hodnocení hráče: Kdysi dávno naprosté nadšení, dneska už to prakticky vůbec nehrajeme. Mezi kooperačními hrami asi ta nejhorší na syndrom alfa-hráče. Dokonce jsme kvůli tomu na čas přestali hrát kooperační hry a do tohoto modu nás vrátila až Zima Mrtvých.
Hodnocení hráče: Boží! Kampaňové hry u nás hrajeme stylem start-cíl, kdy několik dní po sobě nic jiného nehrajeme a ve volném čase debatujeme, co budeme dělat při příštím hraní. Tady přistupuje kvalitně napsaný pandemický příběh, skvělé nápady se samolepkama na desku i na kartičky a vysoká atmosféričnost - snad nikd jsme po hraní nebyli tak vystreslí jako zde. Sice pod žebry tomu stále tepe starý suchý Pandemic, takže po 14 hrách už se objevuje jistá jednotvárnost (být to o 5 partií kratší, byla by to plná palba), ale to je jen malá vada na kráse.
Hodnocení hráče: Téma je pro chlapa naprosto hrozivé, ledaže jsou ruční práce vaším koníčkem. Ve skutečnosti jde ale o poměrně zajímavý ekonomický tetris se dvěma měnami (čas, knoflíky). Asi se to celé dá spočítat, ale mě hlava tuhle hru bere a prakticky vždy v ní prohraji - jsem rád, když mám kladné skóre.
Hodnocení hráče: Hra má krásný biologický název, ilustrace i komponenty. Bohužel použité mechanismy tématu úplně neodpovídají - bouřkové mraky fakt nevznikají tím, že se srazí dva kumuly a každé rostlině taky asi určitě nesvědčí, když je zasype obrovské množství kapek a rostou v bahně. A že by mraky společně hlasovaly o tom, jaké bude příště počasí? Co k tomu dodat :) Pokud to ale budete hrát jako suchý area control, dokáže Vás to zabavit. Jen prostě nemáte pocit, že byste pršeli.
Hodnocení hráče: Dokonalá slovně/kreslící pártyovka, o které jsem nevěděl a která v novém vydání pro mě osobně překonává krycí jména (a to jsem disgrafik!). Jediná výtka: bodovací systém je chytře vymyšlen tak, aby nutil kreslit rychle a zároveň tak, aby ostatní poznali, ale já osobně mám vždycky chaos v tom, kdy si vzít jaký žeton a jaký odhodit. Naštestí se to vždy nějak zvládne.
Hodnocení hráče: Chtěl bych, aby mne tahle hra bavila mnohem více, než mne ve skutečnosti baví. Zatím (po dvou hrách) mám z ní spíš pocit mentálního cvičení než zábavy ze hry - hra mne mnoha omezeními (nemožnost získat další workery, limit karet na ruce) hrozně drží pod krkem a zatím jsem se nedostal k té čiré radosti z budování, kterou mám u tolik srovnávané Terraformace (se kterou PM nemají moc společného). Přitom vymyšlené je to určitě dobře a grafika je tak krásná! Hrozně mi připomíná retrofuturistické ilustrace z knih o objevování oceánu, které jsem četl jako kluk. Možná, že se krása hry objeví po více hraních, ale mám trochu strach, aby se tolikrát na náš stůl ještě dostala...
Hodnocení hráče: Push your luck dovedené k dokonalosti. Škoda, že ve dvou to zdaleka nefunguje tak dobře jako ve třech. Ať žije vtipálek (cha-chá!).
Hodnocení hráče: Svého času nejoblíbenější vyškrtávací kostkovka (takové bingo na cesty), ale za nějakou dobu úplně vytlačeno hrou Ganz Schön Clever. Pořád ale máme schovány odehrané bločky, protože na druhou stranu jsme v mnoha případech napsali zajímavé hlášky pojící se k místu nebo události dané partie.
Hodnocení hráče: V utkání s Hrdinou v Kostce Sagrada přes svoji vizuální krásu (ty hráčské desky!) prohrála. Nejvíce mě na tom štvalo vytrvale kontroloval, jestli vedle sebe nejsou stejné barvy nebo stejná čísla - připadal jsem si jak při nějakém rébusu a nakonec jsem měl stejně renonc.
Hodnocení hráče: Svého času hit našeho stolu, bohužel po pár měsících vytlačeno Terraformací Marsu, která mám tak trochu stejná princip, ale běží o něco více hladce. Oceňuji zejména vysokou tematičnost jednotlivých frakcí (římané staví jako o život, egypťani jsou prostě v balíku, barbaři vás prostě utlučou při svém množství čepicema).
Hodnocení hráče: Další tematická kvízovka od ALBI. Na samotný kvíz nasazené mechanismy (útok na druhého hráče, losování vítězné ingredience ze sáčku) nejsou úplně špatné na takto mainstreamovou záležitost. Nicméně po nějaké době hraní se hra zvrhává v přehled frustrace: zejména když už si po osmé nedokážete vyhmatat kýženou ingredienci do vašeho receptu, nebo když vyhrajete na lokaci, kde nenajdete ten druh, který zrovna potřebujete. Zajímavý pokus, ale pro hráče to není (my to dostali k Vánocům, takže si nemusíme stěžovat).
Hodnocení hráče: Deskomatky z jistých skupin na tuto hru přísahají, bohužel ovšem za určitých okolností hra dokáže být nekonečná (uspím, zachráním, uspím zachráním) a dítko může ztratit pozornost. Je ale fakt, že děti milují krást vám zachráněné královny rytířem a ještě se u toho naučí sčítat. Takže jako kousek do dětského pokojíku to asi obstojí :)
Hodnocení hráče: Star Wars mám rád už asi tak 35 let, takže pro mě to odpad rozhodně není. Ani si nemyslím, že by byla hra nějak jednotvárná nebo repetitivní, ale je možné, že se tak může zdát někomu, pro koho téma neznamená vůbec nic. Hra píše příběhy ze světa SW a bývá to i zábavné (např. můj Han Solo ze zrcadlového vesmíru, který pracoval pro Impérium, Chewbaccu prodal do otroctví a Leiu vůbec nepotkal) Zásadní problém hry ovšem dle mého tkví v něčem úplně jiném: v totálním nedostatku obsahu. Pokud hra stojí a padá s tématem, jako právě Outer Rim, je dost smutné, pokud už po 3 hrách znáte všechny texty nazpaměť. Zkrátka je tu žalostně málo karet a pokud hrajete delší hru např. ve třech, tak se začne opakovat i cargo a další kategorie karet. Mám za sebou 11 her a pokud FFG nedodá nějaké rozšíření, už to asi moc často hrát nebudu.
Hodnocení hráče: Vynalézavost autorů roll-and-write zkrátka nezná mezí a dokáží to zkřížit s čímkoliv. V této hře se tvoří stezky mezi vesnicemi a dalšími body na hexové síti. Zdá se být triviální, ale je to celkem adiktivní zábava na mnoho a mnoho večerů, aspoň u nás se hra hodně chytila a tak se v našem obýváku ozývají výkřiky jako "ze skal do skal? kdo to chce?". Snad jen těch bločků může být dost málo, i když jsou obou stranné. Takže doporučuji zalaminovat, pokud vás hra chytí tak, jako nás. Interakce mezi hráči až na jednu výjimku veškerá žádná, ale to snad nikdo v tomto žánru ani nečeká. P.S. na rozdíl od podobně zaměřených Kartografů nebo Railroad Ink vhodné i pro nás dysgrafiky. Tady nemalujete žádné silnice nebo stromečky, ale jenom plus/minus rovné čáry :)
Hodnocení hráče: Pěkná kombinace dungeonu, gamebooku, klikací adventury a únikovky. Bohužel se nám to nelíbilo tak, jak bychom chtěli, a to hlavně kvůli velké závislosti na štěstí. Totiž v případě více neúspěšných hodů na testy, popřípadě když se na dané políčko dostane postava bez testované vlastnosti (a většinou nejde odhadnout, co bude potřeba), byla pro nás ztráta jednotek času až 5 jednotek času na 1 místnost dost frustrující a bralo nám to motivaci pokračovat dál. Na druhou stranu vzhledem k tématu cestování časem není nijak potupné dát si celou smyčku znova.
Hodnocení hráče: Tento dungeonový scénář nás za srdce vůbec nevzal. Svět byl divně navržen, fantasy RPG ke sci-fi systému T.I.M.E. úplně nesedělo (i když je to vysvětleno paralelní realitou) a celkově to tak nějak celé drhlo. Bohužel nemohu napsat víc, abych nespoiloval.
Hodnocení hráče: Asi zatím nejlepší modul do T.S., co jsme hráli. Sice trochu otřepané téma zombie apokalypsy, ale šikovně provázané z tématem vládní konspirace a náladou Akt X. K tomu přistupuje estetika komiksu, zábavné lokace a předměty. Přetrvává ale velká náhodnost událostí a některé volby vás zaříznou víc, než jste čekali - to je ale spíš problém systému než scénáře.
Hodnocení hráče: Guilty pleasure naší herní domácnosti - je to hra se suverénně největším množství rozšíření a největším množstvím investovaných finančních prostředků, která se každý rok obvykle dostane jen jednou, a to na Silvestra. Výhoda je, že se u ní dá pít, přičemž pod vlivem ani nevadí, že to jsou vlastně jen vylepšené fantasy monopoly. Nicméně když to rozložíte na stůl a obložíte základní herní plochu všemi doplňkovými místy, vypadá to opravdu monumentálně.
Hodnocení hráče: Jako ano, varianta na pexeso a tučňáci jsou hezcí, ale hraní je tam opravdu pomálu. 4 letá dcera dá téměř vždy přednost obyčejnému pexesu nebo příšerkám ze skříně.
Hodnocení hráče: Starší euro, které sice dnes nenadchne ani vizuálem ani mechanismem, ale přesto je na něm něco, co nás nutí stále bičovat své otroky a hnát je na stavby našich nekropolí...
Hodnocení hráče: Skvělé tématická únikovka s mnoha originálními využitími aplikaci. Přežíjí i ti, kdož nemají rádi SW, ale pro fanoušky samozřejmě nepřekonatelné.
Hodnocení hráče: Z 50% spíš převod point-and-click adventury do karetní hry než klasická rébusová únikovka (zajímavý sčítací mechanismus). To někdy způsobuje chtění používat všechno na všechno jako v tomto žánru počítačových her. Nejvíce se nám líbilo prostřední dobrodružství Písk a Páras, které bylo pocitově nějblíže klasickým adventurám 90. let jako Full Throttle nebo Sam and Max. Ty ostatní byly spíš průměr - trochu nás rozčilovala francouzská mánie schovávání čísel do obrázku, kterou známe i z gamebooků z této geografické lokality :)
Hodnocení hráče: Podařený klasický deckbuilding s twistem, který je tvořen pečetěním karet během tahu (jediný způsob, jak získat body). A tak mají hráči dilema, zda s kartou ještě chvíli hrát, nebo jestli už jí změnit na body. Minus je pro mě poněkud delší herní doba, než by si hra zasloužila, větší "suchostL, než je u moderních deckbuildingů zvykem, no a taky ten vizuál se mi zdá dost nelákavý a amatérský.
Hodnocení hráče: Watergate ukazuje, že i když je hra objektivně dobrá, může u jednotlivce z jeho vlastních důvodů selhat. A přitom hry s politickým tématem mám rád a líbila se mi i Studená válka, která je velkým bratříčkem téhle hry. Jenže! Watergate je oproti Studené válce strašně abstraktní a to je u mně velký problém, protože abstraktní hry mne fakt nikdy nelákaly. A to se přesně stalo i tady - i když vlastní hraní je zábavné - hráči můžou taktizovat s kartami, přetahovat se o jednotlivé žetony a škodit si na mapě důkazů - po odehrání mi v mysli zbyl jen ten abstraktní dojem a neměl jsem chuť se ke hře vracet. Nenašel jsem tam zkrátka to téma ani po přečtení historické části návodu. A tak Watergate opouští sbírku...
Hodnocení hráče: Opravdové euro pro děcka školou povinná, které si mohou zapařit i dospělí hráči. Poněvadž když se chce, dokáže tahle roztomilost slušně zavařit mozkové závity. A u někdy suššího Suchého se tady najde i nějaké téma (tak pozor, právě jsem svému baziliškovi umyl nohy!). Jo, a to závěrečné hodnocení u zjednodušené hry je fakt peklo!
Hodnocení hráče: Pro děti asi jedna z nejlepších her na trhu. Základní princip je sice triviální, ale žádá si spolupráci, kterou si dětský hráč při hraní krásně procvičí. A jako bonus je za hraní odměňován samolepkami mozků a otevíráním obálek. Prvních pár her se mi coby dospělému zdálo hraní jednotvárné, ale doplňování pravidel a zvláštních schopností to příjemně změní.
Hodnocení hráče: Hra je opravdu velmi chytře vymyšlená a dost unikátním způsobem kombinuje herní mechanismy, které dobře známe, ale těžko se představuje, že by mohly být zkombinovány. Taky mne potěšilo, že hra není nějak extra "počítací", jak někdy eurovky tohoto žánru bývají. Co mě zklamalo, je trochu nefunkční dobrodružné téma. Hlavně bádací track je strašně abstraktní a přes velkou snahu (našel jsem téma i v Dominionu) se mi v něm zatím ten příběh najít nepodařilo a celé bádání působí dost mechanicky. Zatím mám ovšem za sebou jen 2 partie, třeba do toho ještě proniknu a hodnocení půjde nahoru.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Výbušná koťátka + Implozivní koťátka
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 6 dnů