Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Když vykrádáte čarodějovu věž, tak musíte trochu nelogicky začít ve vrchních patrech, kde se svítí a postupně se propracovat dolů k tajným zákoutím a zajímavějším předmětům. Nasbírejte kombo, které můžete dobře prodat na černokněžnickém černém trhu a vystřelte z věže dřív než protivník a hotovo. Ve skutečnosti to sice trvá trochu víc než 10 minut a není to úplně hra na cesty, protože k tomu potřebujete alespoň průměrně velký stůl. Nicméně celý design hravě strčí do kapsy i objemnější herní konkurenci. Navíc to zvládne i kdejaký čarodějův učeň. Žádký kouzla od toho nečekejte, ale má to šarm, je to rychlý a bodování je zábavný a vybalancovaný.
Hodnocení hráče: Zájímalo by mě, jestli práce starověkých architektů opravdu vypadala jako topdeckování náhodných surovin. Ale pro děti asi dobrý.
Hodnocení hráče: Je to tak dobrý, jak říkají? Ne. Je to zábavný, jak sviňa a hrozně jednoduchý? Jo.
Hodnocení hráče: Studená válka jak z osmdesátkovýho akčňáku! Asi nic moc pro lidi, co umějí skvěle počítat, ale jako matematický negramot si odhalování protivníkových základen dovedu pořádně užít. + ty ilustrace jsou boží.
Hodnocení hráče: Není to žádnej deskovej ekvivalent Indiany Jonese, ale je to asi jedna z nejlepších oddechovek, co jsem kdy hrál. Jednoduchý, zasypaný pískem, skvělej design. Ale největší přednost: je to malá krabice! Jakože fakt malá. Poměr výkon-velikost naprosto za pět hvězd. Vhodná do kabelky, možná i do zadní kapsy kalhot. Když k tomu přičtěte fakt dobrou hratelnost a variabilitu, tak je to jako najít opravdu vzácnej artefakt nebo alespoň třeba pět papírů.
Hodnocení hráče: Krásně vybalancovaná hra typu "hodně věcí a hodně možností". Na to, jak hutná je, je taky poměrně nenáročná na vysvětlení a přiměřeně škodící, což je pro eurohru vcelku příjemná věc.
Hodnocení hráče: Moc dobrá příběhovka. Mechanismy se trochu mění scénář od scénáře, což znamená, že jestli máte dost peněz, tak vás hra jen tak neomrzí. Pro mě ale polovinu zábavy tvoří to, že si masochisticky užívám, jak se mnou hra vytírá podlahu. Předpokládám, že kdyby to bylo jen o trochu lehčí, tak si člověk stačí uvědomit, že drží dohromady opravdu skoro jen příběh a jinak AH nepřináší nic moc nového.
Hodnocení hráče: Zábavná přestřelka s kamarády, kteří jsou připravení na strašnou míru náhody a možnost vyřazení ze hry.
Hodnocení hráče: Strašlivá hra. Fakt idotský twist na Kabo, kdy je vše prakticky o náhodě.
Hodnocení hráče: Nejsem moc kostkovanej, ale tohle mě chytlo a jen tak asi nepustí. EDIT: Trochu pusilo. EDIT2: Trochu zase chytlo s objevením hry na BoardGameArena
Hodnocení hráče: Na mě to spojení s příběhem prostě nefunguje. A to uznávám, že mi to přijde v rámci možností chytře vymyšlený a že samotný příběh je umně napsaný. Co budete ale u Cestou necestou převážně dělat, je hrát průměrnou dvoufázovou point salad euro hru.
Hodnocení hráče: Hra přichází z zábavnými inovacemi (systém skillů a možnost sledovat 2 různé cesty k vítězství) a se zajímavým konceptem závodu k naplnění svého poslání. Za mě ale tenhle potenciál nevyužívá do plné míry. Je to dané hlavně designem scénářů, které jsou (kromě fakt dobrého prvního) hodně generické, s nezajímavým příběhem a postavami. Klidně by to mohl být větší mix videoherního RPG a deskové hry, protože z větší části úplně prťavé miniatury jsou tu zcela zbytečné. Určitě bych příště (jestli nějaké bude) hrál ve dvou, než ve třech, kdy si můžete moc lézt do zelí a hra se protáhne
Hodnocení hráče: Zatím záživnější než druhý díl trilogie a znatelně komplexnější než první (což je dobře). Tohle je návrat krále roll'n'write her bez tématu.
Hodnocení hráče: Pro mě prototyp ideální hry, která nepředstavuje zásadní výzvu s ohledem na prokousávání se pravidlama. Zato je ale zajímavě vybalancovaná, svižná a nechutně imperialistická a kapitalistická. Prakticky sice často ten, kdo má zkrátka nejvíc prachů, vyhrává, ale hratelnost to nijak neovlivňuje. Je taky zásadní rozdíl, jestli hrajete ve 2, ve 3, ve 4 nebo v 5 - hra je pokaždý trochu jiná, jenom díky rozložení sil.
Hodnocení hráče: Rozšíření, se kterým téměř nikdy nehraju. Je to jen několik modulů a pokud hrajete se všemi najednou, tak je hra přeplácaná. Hádes jako nový bůh, který příjde čas od času, aby hru učinil víc bojovnou, je fajn nápad, ale způsobí prakticky jen to, že se všichni předhánějí, kdo ho dostane. Nakonec dá jednomu hráči trochu výhodu a pak zase zmizí. Hrdinové jsou zajímavej koncept, ale téměř nikdy jsem je za mnoho her s tímhle rozšířením nepoužil. Ty další (přídavný) bohové měli hádám vybalancovávat to, že ten, kdo vydraží prvního boha má výhodu. Doopravdy ale tu pomyslnou houpačku převažují na druhou stranu. Artefakty a kněžky jsou dobrý, ale jsou tam jen do frcu a jsou moc navázaný na ostatní moduly.
Hodnocení hráče: Nejedná se v pravém smyslu o hru, ale o pár hádanek. Někdy jsou založeny na starých známých příbězích, někdy jsou jen stupidní.
Hodnocení hráče: To, že se u téhle all-time klasiky můžete královsky bavit, neznamená, že je to dobrá hra. Je to spíš aktivita, u které si můžete povídat. S pár house rules to na jednu hvězdičku má. Rozhodně ne na tři.
Hodnocení hráče: Skvělá a poměrně rychlá hra. Jedinnou nevýhodou je grafické zpracování, které je lehce generické a herní plocha vypadá na první pohled hrozně nezajímavě.
Hodnocení hráče: Dneska už klasika, která bohužel po chvíli (nebo po chvíli nekupování rozšíření) omrzí. Zkrátka tam není tolik obsahu, kolik by člověk chtěl a absence tématu ho u hry fakt neudrží.
Hodnocení hráče: Příjemná oddechovka, u které nemusíte (skoro vůbec) přemýšlet.
Hodnocení hráče: Po absolovování prologu a odehrání jednoho dne: prolog je otravnej, princip, vizuál a myšlenka hry bezva.
Hodnocení hráče: Klasika žánru, která hravě strčí do kapsy většinu svých následovníků.
Hodnocení hráče: Mnohem lepší hratelnost než Arkham, i když je to pořád trochu bordel.
Hodnocení hráče: Lehce balancuje základní hru, ale hlavní nevybalancovanost (frakce Ikaru) stejně moc nevyřeší. Barzaar a hlavně jeho provázanost s novými rekruty a trhy je super zlepšení, ale je to trochu málo na to, kolik tohle rozšíření stojí.
Hodnocení hráče: Nuda, kromě levlení je to taková míchanice nezajímavejch mechanismů, která sice krásně vypadá, ale po obsahový stránce se to táhne. Naprosto zbytečně kompetitivní a přitom když vyhrajete, tak stejně nemáte radost, protože celej zbytek hry s tím honem za vítezstvím nějak moc nesouvisí. Nejvíc na tom ale bolí ten příběhovej systém, kdy na příběh, kterej začnete vy může navázat kdokoliv jinej. Přitom by to šlo dost snadno vyřešit. Prostě další příklad toho, kdy tvůrci vědí, že se takováhle hra stejně prodá, protože fanoušku Falloutu jsou mraky, tak nemají ani potřebu jí nějak zvlášť propracovávat.
Hodnocení hráče: Velmi čistej engine building hnanej zajímavou aukcí karet. Ve dvou je ve hře trochu víc chaosu, ale funguje to skvěle. Elegantní, rychlý a jednoduchý. Jen ta cena je trochu přepálená.
Hodnocení hráče: Hra má dvě části, z nichž každá působí jako samostatná hra. Ta první, ve které loď stavíte, je o poznání zábavnější než druhá, kdy letíte. I když i ta má skvělé momenty, kdy vám meteority a střely kompletně rozje**jí loď. Jen je to na konci stejně furt kompetitivní hra, která je dost o náhodě. Člověk se ale nemůže zbavit pocitu, jestli by to nešlo udělat nějak líp. Nějak přehledněji a jednodušeji. Všichni víme, že to Vlaada umí. Taky je hra poměrně ošklivá. A na to, s jakou lehkostí jsou pravidla napsaná, mají pár děr. Takže já volám po nějakém sexy reprintu.
Hodnocení hráče: Pro casual hráče je to zdlouhavé, nevybalancované a silně závislé na orientaci v decku, kterou nelze získat v průběhu hry. V porovnání s AH:LCG, Marvel Champions a LOTR:LCG za mě jednoznačně nejhorší. Jestli chcete do něčeho zahučet min. za nižší desetitisíce, tak GOT určitě nedoporučuju.
Hodnocení hráče: Ve správné skupině lidí to funguje jedna báseň. Jedná velmi ponurá ale taky vtipná absurdní báseň. Hra je trochu jazykově závislá, pokud chcete hrát pořádně a anglická verze (kterou jsem hrál já) tak vyžaduje hodně rozšířenou slovní zásobu.
Hodnocení hráče: Solidní push your luck hra o vaření vývaru. Neurazí, ale ani nenadchne ničím originálním. Někdo, kdo nemá problém s počítáním pravděpodobností, z toho bude asi trochu znuděný.
Hodnocení hráče: toto je pravděpodobně nejhorší hra, jakou jsem kdy hrál. vyhnout se obloukem.
Hodnocení hráče: Jestli chcete LCG, pořiďte si Arkham Horror. Jestli chcete konfrontační kartičkovou hru, pořiďte si Magic: The Gathering. U obou kritérií Hra o trůny vaše očekávání spíš nenaplní.
Hodnocení hráče: Gamifikovaná (pro mě) nejnudnější část her na hrdiny. V tomhle směru to plní cíl dokonale. Navíc přidává hodně možností a hodně směrů, kterými se vydat. Pokládám si otázku ale, jestli to je furt hra, protože to celé působí jako takový kombinační puzzle. Což o to - ty já rád. Dovedu si představit, že to pro někoho, kdo to má jinak, bude trochu otrava bez obsahu.
Hodnocení hráče: Totální oddechovka, kde se vám může stát, že i to dýchání bude chvílemi zábavnější než samotná hra. Koncept trochu kradenej z Kde leží Honolulu?, Timeline a podobnejch her. Jen u toho není ta přidaná informační hodnota. Místo ní jsou tu sice hezký matoucí obrázky. To je trochu málo na to, aby to bylo zajímavý i po prvním zahrání.
Hodnocení hráče: Nenechte se oklamat: je to jenom způsob jak donutit dospělý lidi hrát si s kostičkama! Můžete se u toho tvářit jako umělec, ale většinou jde jenom o to, aby se vám neklepaly ruce jak abstinujícímu alkoholikovi a aby vaši spoluhráči nebyli zákeřní a podlí zlouni. Některý výstavy, na které zavítáte jsou také trochu nudnějí než jiné. Je to taky trochu jako v realném životě - je docela malá pravděpodobnost, že na nějakou půjdete víckrát než jednou.
Hodnocení hráče: Samotný minirozšířeni je spíš nezajímavý a karty jsou z nějakého důvodu o něco větší než karty k původnímu vydání Kartografů
Hodnocení hráče: V půlce kampaně je to zatím furt fenomenální skupinový zážitek. Hrajeme v 7 (dva lidi hrají ve dvou) a vůbec to nevadí. Nějakou dobu to trvá, než si člověk zvykne, co je pro něj výhodné a podle čeho se má rozhodovat. V tomhle by se pravidlům hodilo nějaké zpřehlednění. Taky hra dost vyžaduje nějakého gamemastera - někoho, kdo bude vše kontrolovat a znát pravidla a lore světa skrz naskrz. Což je ale vzhledem k 50ti stránkovým pravidlům a tomu, že trvá než si všechno internalizujete, zabere poměrně dost času. Na hře je ale nejzábavnější ta diskuse, situace, které vznikají a špatná rozhodnutí, která uděláte.
Hodnocení hráče: O poznání chaotičtější než verze pro dva a pravděpodobně také rychlejší. Hra na tými i "deathmatch" jsou obě zábavné. Je to ale více party hra a méně o dovednosti hrát dobře, než původní Klask.
Hodnocení hráče: Tuhle hru má už snad každej. Pes je pro mě zakopanej v tom, že nevím, kdy jí hrát. Není to úplně hra na party, není to hra na herní večery, do hospody a přesto mám pocit, že čím víc lidí jí hraje, tím lépe.
Hodnocení hráče: hra tak bezobsažná, prázdná a plochá až to bolí. kdyby tam nebylo tolik textu na kartách, tak to klidně můžou hrát děti od 3 let, protože v ní prakticky nic neděláte. Plácnete kartu a to je vše. Ale počkat, ona se ta hra snaží být ještě vtipná. A zázrakem jí to vychází ještě méně něž Výbušným koťátkům. Kdyby nebyla již pár let stará, řekl bych, že jí vytvořila AI.
Hodnocení hráče: Když někdo řekne kombinace gamebooku a deskovky, představím si LoG. Není žádný příběh procházející celou kampaní (která se teoreticky může táhnout až do té chvíle, než vás to celé přestane bavit), hra ve více hráčích je trochu pomalejší a nevidím důvod, proč byste měli chtít hru nehrát sólo. Přestože hra "reaguje" na některá vaše rozhodnutí, je v ní na můj vkus docela málo jakéhokoliv vývoje, což trochu boří iluzi "živého" světa. Systém předmětů a klíčových slov taky nefunguje úplně ideálně. Nicméně je to ambiciózní, graficky krásná, jednoduchá a pohodlná záležitost.
Hodnocení hráče: Dvě zásadní informace: 1) tohle není hra pro 4 nebo 5 hráčů, 2) krabice a celkově design hry je dost strašnej. Jinak ale je to hlavuvařící parádička (ideálně) pro dva, kterou můžu jen doporučit.
Hodnocení hráče: Udělat v 18 kartách hidden movement hru je samo o sobě velkej úspěch. To, že hra vypadá jak starej komiks s abíčka mě nechává chladným. Škoda jen, že je to celé poměrně závislé na štěstí.
Hodnocení hráče: Zatímco Městečko Palermo spí, tahle hra vraždí. Vraždí mezilidské vztahy, zabíjí přátelství, rozvrací manželství. Navíc krásně staví policajty pro změnu do pozice terčů největší nenávisti, ne žádnejch dobráků. Zatímco se mafiáni snaží najít nějakou logiku hlasování ostatních přísedících, infiltrované švestky se v duchu tetelí, jak jim jejich blufy vycházejí. Gangsteři v týhle hře vážně těžkej život maj. Místo kulek tu ale lítaj slova. Ty teda taky můžou dost ublížit, zvlášť když křivě odpřísáhnete svojí identitu na smrt svojí mámy a pak se ukáže, že jste jen zvrácenej bezcharakterní sviňák. Nutnost: hrát s dobrou partou zákeřnejch lidí a být správně naladěn. Pro přehnaně racionální uvažování tady není místo.
Hodnocení hráče: Výborná dvojkovka, která je zároveň přemýšlivá i rychlá. To téma asi mělo být relaxační, ale je spíš takový "vybledlý". Plně chápu, že hra může být pro někoho nezajímavá. Taky by jí slušela o něco menší krabice.
Hodnocení hráče: Dal bych 5 hvězdiček, protože ta hra je fakt skvělá. Jenže... Ještě nikdy mě žádná hra takhle neurazila. Takže tohle není recenze. Tohle je osobní. Hrál jsem už docela dost věcí, některých i nepochybně složitějších než Marco. Ale takovýhle prázdno v hlavě mi ale žádná z nich neudělala. Připadal jsem si, že se Marco snaží zesměšnit. Že se vysmívá mojí neschopnosti jakýmkoliv způsobem myslet o tah dopředu a že mě nutí si říct: "Tahle hra není pro mě." Což je absolutně něco bezprecedentního. Jsem teď v bodě, že už Marca nechci hrát, protože si připadám méněcennej. Jasně, někomu sedne tohle, jinýmu něco jinýho. Ale obecně mám za to, že by jakoukoliv dobrou deskovku mělo být alespoň zábavný hrát, ať už je sebekomplikovanější. Ale Marco mi tím, že mě nutí si neustále uvědomovat, jak jsem marnej, ukazuje v tomhle ohledu jen vekej prostředníček. Takže mu ho tímhle hodnocení vracím.
Hodnocení hráče: Co do grafiky dost nehezká, ale (až na desky hráčů) plně funkční hra, která je podmanivá svojí variabilitou. Má sice stejné množství chyb, jako mají zatím představy o životě lidí na Marsu jako takové, ale všechny se je naučíte odpouštět, protože ten základní princip a kombinace mechanismů jsou tak chytlavé. Mám za sebou přes 50 her (přes 100 hodin) a jen opravdu malou část z toho jsem se nebavil. Jasně, někdy hra trvá trochu dlouho. Ale na Marsu čas plyne trochu jinak a že se hra začíná vléct si uvědomíte až potom, co jste hodinu a půl čas vůbec nevnímali. EDIT po doslova pár letech hraní: Hra pro mě velmi zestárla a už se k ní kvůli délce a vlivu náhody zas tolik nevracím.
Hodnocení hráče: Jako když vám někdo v závodech na saních dá pořádně silnej šťouch do začátku. Rozhodně jedno z nejlepších rozšíření, co jsem kdy hrál. Nestřelí to do hry něco úplně novýho, z čehož budou těžit zkušenější hráči a ani to tematicky nepůsobí tak trochu navíc ([kašlání]Venuše[kašlání]...). Napak to hru zrychluje, což je super, protože (letsfaceit) Mars zabere docela dost času. Navíc to jen zvyšuje možnost česat (rozuměj kombit) korporace, počáteční ruhu + předehry. Díky tomu je mnohem víc cest, kudy se může hráč vydat a toho není docíleno na úkor rozjebání hry původní.
Hodnocení hráče: Vítejte v nejhorší sushi restauraci všech dob! Všechno smrdí jako kočičí píseček a všude jsou chlupy! Kdo by se v tohle divně ilustrovaným podniku chtěl vůbec zdržovat, natož se tam přežrat až jeden vybouchne! Vůbec ta mechanika je trochu explozivně kočičí. Možná je to ale jen mým osobním názorem, že tyhle hry, kdy riziko nejde skoro nijak ovlivnit, za asi stejně zajímavý jako chomáč vykrknutej kočičích chlupů.
Hodnocení hráče: Zdánlivě tahle transcendentální cesta králíčka nemůže fungovat, ale má to svojí "logiku", do které nějak zapadají i shurikeny. Jaké karty si líznete sice o náhodě je, ale jak s nimi nakládáte už tolik ne. Najít si v tom správnou úroveň toho "nic-neříkání" a "nic-nedělání" může chvíli trvat. Osobně si myslim, že kdybych měl tu hru hrát přísně podle pravidel, tak by to nefungovalo tak dobře, jako když si člověk dovolí nějaký (mini)náznaky.
Hodnocení hráče: Jestli nevíte, proč je tahle hra hrozná, vygooglete si to. Bavit vás může stejně. I mě někdy baví. To ale neznamená, že to není špatná hra. Jo a: když už tak radši dostihy.
Hodnocení hráče: V rámci Monopolů je to spíš takovej zajímavej experiment. V rámci hratelnosti je ale dost oser, že se celá hra vlastně točí okolo iritující krabičky, která se stane na pár hodin (Vůbec to mimochodem neřeší tu největší debilitu Monopolů, totiž to, že trvají neúměrně dlouho k tomu, jak to po chvíli začne být repetitivní.) vaším bohem, který rozhoduje o vašem osudu. Je to bůh matematiky a náhodných fuckupů. Trestá vás za každý překlik a nutí vás pak počítat, o kolik jste naúčtovali spolu-kapitalistovi víc. Navíc drobný transakce začnou být fakt osinou v zadku. Skoro si až začnete přát, aby hru dodávali s otrokem, který by jen ovládal ten posranej terminál. (Možná to je cesta, kterou by se Monopoly měly vidat - Monopoly: Trh s otroky.) Tahle deus ex mašina se vás navíc skoro po každé třetí platbě rozhodně zkásnout ještě jednou nebo vás donutit převést svůj majetek na člověka, kterýmu stojíte před hotelem. Tahle náhoda se prostě mnohem líp přijímá pokud si jí "sami zaviníte" hodem kostkou.
Hodnocení hráče: Přijemná kooperativní hra trochu podobná The Mind. Jen má zásadní problém, že je opravdu lehká.
Hodnocení hráče: Nový svět přináší pro někoho určitě nový (rozuměj neokoukaný) herní mechanismus. Obchodníci přijížděj na nový kontinent, aby pořáně vykořistili nějaký původní obyvatele a okradli je o suroviny na pořádnej kakao-vanilkovej zmrzlinovej pohár. Jo a o zlato. Pak na nejdivnějším trhu všech dob vyměňujou bobule za bobule, aby si v zásobách poskládali pořádnej poker nebo jiný kombo a mohli získat love, koupit si další plachetnici nebo si mohli najmout nějakýho conquistadora. Vyhrává ten, kdo co nejrychlejc nasyslí dost prachů na to, aby mohl zvednout kotvy, nechat nějaký neštovice a novou zemi za zády a vrátit se konečně do Evropy. Pořád to ale není úplně světový. Má to pár zajímavejch háčků, ale ty to samy neutáhnou. Je to trochu neintuitivní, v hodně momentech si můžete připadat dost zaseknutý a chybí tomu nějakej šmrnc. Asi záleží na vkusu. Pro mě nic, k čemu bych se chtěl vracet.
Hodnocení hráče: Hra, která láká humorem, ale jinak nenabízí nic než čirou frustraci z toho, jak je všechno čistě o náhodě. Munchkin nemá "prvek náhody", ale celou periodickou tabulku - máte kostku, taháte random karty (ze dvou balíčků) a některé z nich jsou tak přeprasený, že v puse cítíte pachuť vepřovýho. Munchkin selhává i v tom, kde by měl zářit - v tom, že část "zábavy" by měla být, že si s ostatními hráči můžete navzájem škodit. Jenže i to je tak těžce závislý na kartách a mnohem častěji se stane, že prostě nemáte, čím byste protihráči ublížili. Což je frustrující i pro protihráče, protože se pro něj stává hra příliš snadnou. Ale neměl by se bát. Stejně deset kol nenarazí na důstojnou příšeru, kterou by konečně mohl hru vyhrát. A hraje se tak dál a dál a dál...A najednou! Někdo vyhrál! Ok, tak už pojďme rychle pryč z týhle jeskyně. Při jejím opouštění si ještě všimneme, že už vstup do ní vypadal jako dvě roztažené půlky.
Hodnocení hráče: Základní hra je tupá. Tohle jen přidává víc tupých věcí, takže to hru nezlepšuje, jen jí to dělá ještě úmornější.
Hodnocení hráče: Oři dobrý, ale jinak je to jen víc věcí, který Munckin jako hra vůbec nepotřebuje.
Hodnocení hráče: Tihle ptáci jsou jak hraní na automatech. Víte, že to není super, ale nemůžete přestat.
Hodnocení hráče: Za mě o něco horší než Normandie, přestože zasazení do akcí LRDG je určitě víc "osvěžující" než Operace Overlord. Nejvíc mi asi vadil design misí, který nedokáže prodat různorodé mechanismy a asymetrii obou balíčků. Měl pocit, že Italové jsou postavení před poněkud otravnější cíle (většinou zničit nějaké konkrétní žetony). Hra za Italy tak spočívá prakticky "jen" v kempovaní a střílení. Hráč hrající za LRDG má cíle zajímavější, nicméně když mají Italové párkrát štěstí na hody, může to pro něj být dost frustrující a nemá jak by se ze situace, kdy přišel o jednotky, vyhrabat. V tomhle je Severní Afrika oproti Normandii dost nevybalancovaná. Oceňuju lepší insert a zrušení pravidla o nasazování jednotek. Na druhou stranu je tu pár drobných grafických nedotažeností (špatně čitelná čísla na dílcích terénu, kartičky dvou různých jednotek, které vypadají přiliš podobně).
Hodnocení hráče: Po třech hrách: Skvělej další evoluční stupeň téhle série. Hrát hru jako kampaň dává konečně smysl a všechny vychytávky, které to přináší jsou výborný obohacení už dost dobrýho základního systému. Velký plus je tak čas přípravy - pořadníky desek terénu a insert na žetony ho fakt zrychlí. Největší problém zatím vidím v tom, že (stejně jako u Normandie a Severní Afriky) nejsou jednotlivé scénáře úplně dobře vybalancované. Sice to v tomhle případě dává smysl vzhledem k tématu. Ale stejně to není dobrej pocit, když vás protihráč porazí za 4 kola a přišlo vám, že nemůžete skoro nic dělat. Když se vaše prohry snaží hra v kampani trochu balancovat, tak to zase (doslova) přestřelí na druhou stranu.
Hodnocení hráče: Dokud jsem si nezahrál Onirim, moc jsem nenáročnějším sólovkám nevřeřil. Ale tenhle útěk ze snů je tak hezkydivně malovanej relax, že už ani nepotřebuju kamarády.
Hodnocení hráče: Orléans na mě působí, jakože jí někdo sesmolil na koleně. Krabice vypadá hrozně, téma je takový nic moc, pravidla ne úplně dobře napsaný a celý to působí jako hroznej mišmaš. Všechny mechanismy jsou navíc takový nedomrlý (což se třeba TnI snaží trochu vylepšit). Ale z nějakého záhadného důvodu to skvěle funguje. Fakt, vždycky když Orléans hraju, tak mám pocit, že by to nemělo být tak dobrý, jako to je. Nevím, jestli je v tom trocha geniálnosti nebo je hra dobrá jen náhodou (s ohledem na ohlasy, ke Stories a k prvnímu rozšíření bych se k téhle možnosti přikláněl spíš). Nebo možná od obojeho trochu. Každopádně skvělá bag-building záležitost, která jen tak neomrzí.
Hodnocení hráče: Klasika na poli kooperačních her. Bohužel je dost těžké nebýt alfa hráč, když hru umíte a hrajete s někým, kdo ne.
Hodnocení hráče: Je to do určitý míry mistrovský dílo. Ale jen do určité míry. Propojením mechanik, příběhu a celkové flow hry určitě nejlepší z Pandemiců. To zejména proto, protože v jádru je hra, která je o něco zábavnější než normální Pandemic a i než věci, se kterými přišly předchozí "sezóny". Ale. Pokud vás láká legacy aspekt hry, tak bych řekl, že season 2 je lepší. Přestože si tady vytváříte pasy a hra vás stále mlátí do obličeje novými (nebo spíš jinými) misemi, přišlo mi, že nějak máte méně možností, jak hru hrát. Některé vylepšení, které vaše postavy, můžou získat, se ukážou být nezbytné pro úspěch, pokud jste něco předtím v kampani zvorali. V tomhle ohledu je hra dost nekompromisní a může se stát, že na vás bude neúměrně přísná, "swingy" a zároveň bude čekat, že Vás to pořád bude bavit. Příběh bohužel jak se špatné bondovky a není v něm skoro nic, co by vás drželo či vůbec zajímalo.
Hodnocení hráče: Nejhůře hodnocený díl je pro mě asi nejzajímavější z celé téhle trilogie. Zajímavý centrální mechanismus, který je trochu něco jiného od standardního Pandemicu. Ale hlavně ta možnost objevování a přizpůsobování hry z tohohle činí zážitek, který stojí za to. Jen škoda, že je to všechno vykoupeno neskutečnou náloží pravidel, která si člověk nemá šanci zvládnout zapamatovat, natož internalizovat.
Hodnocení hráče: Spoustu žetonků!!! Královsky zábavná draftovací hra, která by si zasloužila trochu víc tematicky promakat. I takhle je ale docela odsejpající smažba, která jede dobře jako knížecí kočár ve dvou hráčích. Půlkou princezny bych cenil i velkou variabilitu, takže se jen tak neohraje.
Hodnocení hráče: + krátké a krásné + rozmanitý zážitek v různém počtu hráčů*ek + push a pull balanc mezi vytvářením zaručeného setu ke skórování a nedávání prostoru soupeřům*kám - velká porce top-deck náhody - když někdo má velký náskok v prvních kolech, už jejich vítezství nejde moc zabránit
Hodnocení hráče: Zatím hráno jen zkušenost z prvního scénáře coop a prvního a druhého sólo: Je to hodně zvláštní hra. Nehrajete totiž za ústřední postavy dění. Vše ve hře se tak nějak odehrává i bez vás. Abyste byli úspěšní, musíte průběh konfliktu co nejvíce přizpůsobit vašim potřebám (což je hlavně eliminace ztrát a narušování toho, co chtěji armády podniknout). V tomhle ohledu je hra velmi zajímavou výzvou, protože to, co vůbec dovedou armády podniknout dopředu neznáte a zjišťujete až při hře. Bohužel kooperace mezi hráči je svázána restriktivním a v mnoha chvílích i ne-úplně zábavným hraním karet. Dost dobře se vám může stát, že během hodinové hry uděláte 2-3 zásadní věci a pak už jen udržujete kurz a čekáte, jak se zbytek vyvine. Je to zajímavý koncept, ale určitě to není pro každého.
Hodnocení hráče: Jasně, že je to o štěstí. Jo, je to jen filler. Duh, je to krátký a trochu monotónní. Ale nehraje si to na nic jinýho a dát si partičku dobrého (rozuměj "průměrného") portského po nějaký vyzrálý whisce o ostrova Scythe nebo po nadupaným rozjíždění mozkových závitů redbullem s vodkou při mystický Terce je dost často přesně to, co potřebuju.
Hodnocení hráče: Zajímavý koncept bodování, kdy si musíte vždy prakticky vybrat tu horší variantu. Zároveň si musíte neustále dávat pozor, zda nenahráváte protivníkovi. Moje největší výtky jsou jen vůči tomu, že na hru potřebujete docela dost místa a že počítadlo bodů, které hra nabízí, by tam vůbec nemuselo být. Jinak je to zábavná a překvapivě rychlá hra.
Hodnocení hráče: 3,5* Hodnocení ještě upravím, ale zatím v celku o něco málo horší než původní Railroad ink, který považuju za jednu z nejlepších roll'n'write her. "Challenge" v názvu mě asi měla trochu varovat. Tohle už totiž není svižná kreslící hra. Je tu víc možností, víc možných strategií, ale s nimi přichází i více přemýšlení. A díky němu hra trochu kodrcá. 4,5* Upraveno. Je to zkrátka trochu jiná hra než původní Railroad Ink, ale je to logický krok k větší komplexitě. Určitě nic pro ty, které zavařovala již červená nebo modrá edice. Máte zde více možností, jak bodovat, možnost dělat malá komba a větší šanci postavit tu nejabsurdnější dopravní síť v celé fixíkové zemi.
Hodnocení hráče: Běžně jakmile jsou ve hrách vlaky, tak automaticky vypínám, protože si asi nudnější téma nedovedu představit. Tady taky vypínám. Je to ale tak příjemný vypnutí! Na deset minut zkrátka meditujete podle kreslením kolejí a silniček podle hozených kostek. Nakonec to obodujete a někdo vyhraje. Člověk by si říkal, že to bude buď právě nuda nebo naopak stres. Není to ani jedno, protože kreslení spojů je tak uklidňující a naplňující, že vám nijak moc nevadí, že nikam třeba nevedou.
Hodnocení hráče: + nádherná grafika + přehledná pravidla + zábavný ústřední mechanismus + dotažené téma - mám pocit, že hra se může po několika zahráních zdát trochu snadná. nabízí se ale spoustu způsobů, jak jí udělat náročnější. - pokud se na to nesoustředíte, může se míra kooperace zdát jako nižší
Hodnocení hráče: Přehajpená věc, která je zábavná, ale tak třeba jednou za rok v co největším počtu hráčů.
Hodnocení hráče: Skládání rýžových políček z karet a celé téma je osvěžující. Když je ale gimmick zábavnější než samotná hra, je něco trochu špatně.
Hodnocení hráče: Zajímavý koncept, ale hratelnost pro mě trochu pokulhává. Největší problém mám s tím, že skryté role lze hrozně snadno odhalit a s tím, že se hraje na více kol, což mi u her vždycky přijde trochu otravný. Dám tomu ještě ale šanci, protože je to fakt unikátní věc.
Hodnocení hráče: Skvělý detektivní zážitek pro náročné. Vyžaduje poměrně velkou míru pozornosti a citu pro detail. Případy jsou příjemně různorodé a využívají jednotlivých mechanik do jejich maxima. Některé jsou bohužel slabší (určitě se nenechte odradit např. prvním případem, který je trochu přitažený za vlasy, ale chce od vás pouze, abyste využili naplno všeho, co vám tento set nabízí). Doporučuji hrát ve větší skupině - případy se pak rychleji vyřeší a máte šanci i Sherlocka porazit. Jinak jde jedním případem strávit klidně celý den.
Hodnocení hráče: Hra, která je zcela o práci s pravděpodobností a náhodou. Trochu toho štěstíčka k úspěchu zkrátka potřebovat budete. Ale na opakované zahrání, když už znáte nuance společného kraftění karet, timing a rytmus celé hry a prioritizaci hrozeb, je to vlastně příjemně napínavá a hezky zpracovaná záležitost.
Hodnocení hráče: Příjemná hra pro dva, která...a teď přijde klišé...neurazí ani nenadchne. Zábava to je, ale rychle omrzí.
Hodnocení hráče: Pohodlná a rychlá tableau building hra s přehršlí náhody. Její značnou část si člověk připadá, jako když hraje spíš automaty než blackjack. Po pár hrách zjistíte, že některé kombinace jsou lepší a méně náročné než jiné a zkoušet nové cesty se tak moc nevyplácí. Pokud máte rádi tenhle typ her, matematiku a hledáte něco nenáročeného, tak dobrá volba. Mně osobně strašně nesedí mechanika náhlého konce, nevybalancovanost a repetitivnost.
Hodnocení hráče: Bohužel, existují i horší hry. Jako spojení člověče a monopolů s trochou ne-vždy vtipného humoru vlastně docela fajn. Co taky očekávat? Pokud chcete na 1,5 až 2 hodiny vypnout a donekonečna házet kostkou a nechat se hrou šikanovat, tak prosím. Zajímavý je to ohlédnutí za dobou socialismu jako na něco, kde byl nutnej neustálej hustle a prakticky kapitalistickej přístup k hromadění peněz. Možná by hra v roce 2023 mohla být užitečná k tomu, abychom už upustili od primitivního antikomunismu a začali řešit reálný problémy.
Hodnocení hráče: Skvělý zážitek (schválně nepíšu hra), pokud se vám líbí představa narativní příběhovky s možností volit si svou vlastní cestu. Pokud bych měl brát SG čistě mechanicky, tak jde o slepenec, který funguje spíše silou vůle, než díky propracovanosti. Nečekejte ani epický příběh s grandiózním vyvrcholením. Spíš jde o velmi dobře napsanou sandboxovku, kde jste sami tvůrci příběhu, který slepujete z mnoha prvků spíš ve svých hlavách. Velikost hry je neuvěřitelná. Prošel jsem teď hru třikrát, což pokaždé zabralo cca 20 hodin na více sezení. Zatím jsem vždycky šel jinou cestou a potkával jen věci, na které jsem v předchozích jetích nenarazil. Ani jsem zcela nevyčerpal obsah základní hry a to tu jsou ještě rozšíření. Svět Wandering Seas je příjemně pohlcující, pohádkový a velmi různorodý. Zbytečně vás netrestá, ale neustále máte starost o přežití, o kterém to celé je. Vřele doporučuju - jako párovou záležitost i ve správné skupince - s dobrou podkresovou hudbou a něčím dobrým k pití.
Hodnocení hráče: Dobrá hra pro neurotické žongléry s pokrovými žetony, než pro milovníky šperků. O co je jednodušší hru vysvětlit kdejakému nýmandovi, o to je těžší v ní vítězit. Někdy sice funguje strategie "žer jednu barvu a zablokuj protihráče", ale jen pokud vyjdou karty.
Hodnocení hráče: Jako sólo hra vynikající. I ve více lidech to jde, ale hra nepůsobí, že je na to úplně dělaná. Oceňuju hlavně to, že je pěkně těžká a vyhrát v ní není jen tak.
Hodnocení hráče: Fachá to, no. Jen po pár hrách se i to vymýšlení komb stane trochu monotónním. A to i přesto, že možností je nesčetně. Na mě to mělo takovej ten "hmm. okej." efekt.
Hodnocení hráče: Další nudná štychová hra s divným tématem. Ach jo, bla bla bla ... BUM! Ona je to docela zábavná posíračka, kde posírání má smysl a za každou špatně odhadnutou vyloženou lahvičku se sloučeninou se krutě platí! Ostatní šílený prófáci vás naložej šestkama v barvě, na kterou máte alergii, že se ani nestačíte za laboratorníma brejlema pokusit o mrknutí.
Hodnocení hráče: Na stupnici od genocida po lék na rakovinu, je to sice zhruba 7, ale zábava je to obrovská. Jen některé z otázek jsou trochu dementní.
Hodnocení hráče: Asi nejlepší štychovka pro dva. Poměr cena:výkon:velikost:náročnost asi nejlepší v dané kategorii. Jen škoda toho generického (i když graficky moc hezky zpracovaného) fantasy tématu.
Hodnocení hráče: Pokud chcete vyloženě arénovku, s decentním prostorem pro taktizování, která je trochu stále o tom samém, tak tohle je něco pro vás. Za sebe bych dal 3*, ale to grafický zpracování si tu půl hvězdičky navíc určitě zaslouží.
Hodnocení hráče: Kdo napsal, že hra je "bez prvku náhody", buď kecá nebo máme jiné porozumění slovu "náhoda". Jasně všechny kromě jedný karty si protočíte s druhým budovatelem říše, na konci kola můžete jednu z karet zabrat a druhou poslat na smetiště dějin. Ale stejně dost závisí na tom, co si dolíznete. Sice se to dá dost počítat, ale když vám prostě nějaká karta nepřijde, tak si můžete taky hodně snadno vykalkulovat, jak moc v řiti jste. Navíc karet je fakt málo, takže šance, že vám nepřijde jsou docela velký. Přesto všechno je to skvělá a rychlá hra pro dva, která navíc dobře vypadá, takže props.
Hodnocení hráče: Nejlepší (a asi i nejmenší) hra s "player elimination". Rychlé, zábavné, vizuálně divné, lepší než Milostný dopis.
Hodnocení hráče: Nejlepší (a asi i nejmenší) hra s "player elimination". Rychlé, zábavné, vizuálně divné, lepší než Milostný dopis.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pandemic + Pandemic rychlé nasazení
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 5 dnů