Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Jednoznačně král taktických her z prostředí konfliktů menších boj. skupin na bojištích 2 světové války. Bohužel má 2 velké ale. Budete potřebovat projít kalvárií studia plnohodnotných pravidel ASL a budete potřebovat spoluhráče, který už jí také prošel nebo je ochotný jí projít. Pokud si chcete ASL vyzkoušet, doporučuji začít s ASL Starter kitem č. 1, který obsahuje velmi zkrácená pravidla týkající se jen pěchoty a podpůrných zbraní. Pokud zvládnete tento Starter kit (tj. pochopit jeho pravidla a odehrát (i vícekrát) jeho scénáře) a budete chtít pokračovat dál a budete mít spoluhráče, teprve pak se odhodlejte ke koupi plnohodnotných ASL pravidel a prvního modulu Beyond valor. Na Starter kit si vyhraďte tak půlrok času, na plnohodnotná pravidla pro scénáře z Beyond valor a vyzkoušení několika z nich min. další rok. Pravidla ASL jsou psaná velmi striktně a hutně (jako např. skripta z algebry), ale je potřeba si je zažít při hře, protože si je nelze všechna pamatovat :-).
Hodnocení hráče: Zajímavá stolní RPG. Spousta rozšíření zaručuje mnoho hodin zábavy a modifikací. Snad jediné výhrady mám kvůli horrorové tématice (osobně horrory nemusím) a velké nepředvídatelnosti (nikdy nevíte na co narazíte). Ovšem pro jiné to zase může být hlavním táhlem.
Hodnocení hráče: Novější verze tohoto rozšíření je mnohem lepší než původní vydání.
Hodnocení hráče: Podle mě mnohem lepší následník LCG Pán prstenů z hlediska mechanik a kampaňového hraní. Osobně je mi ale bližší svět Tolkiena než Lovecrafta - horory nemusím. Na začátku kampaně si každý hráč (resp. postava) vytvoří startovní balík a ten si během kampaně (většinou 8-scénářové) za vysloužené vítězné body pomalu vylepšuje. Jak se přidrsňují scénáře při postupu kampaní, tak si postava musí dokupovat silnější karty, aby zvládla držet krok. To např. v Pánu prstenů nebylo třeba - tam jste si na každý scénář (i v rámci cyklu) mohli postavit balík, jaký jste chtěli. Jelikož karty lokací jsou zde mimo balíček karet setkání, tak nenastává jako třeba v Pánu prstenů situace, kdy si hráči vytáhnou během jednoho kola jen samé nestvůry nebo jen samé lokace. Pro solidní cardpool na stavění vlastních balíků je třeba mít alespoň první 3 nebo 4 cykly. Hodnotím po odehrání prvních 4 kampaní. Mé pořadí (tématické) oblíbenosti: Forgotten age, Carcosa, Dunwich, Circle unbroken.
Hodnocení hráče: Jednodušší polotaktická hra ze středověkého prostředí. Příznivci Ságy ledu a ohně se v ní budou cítit jako ryba ve vodě. Dokupování samostatných nepropojených rozšíření nevychází moc lacino. Existuje k ní i několik zajímavých house rules . Existují i 2 stažitelné fanouškovské frakce - Greyjojové a Noční hlídka s Divokými vše stažitelné i zde).
Hodnocení hráče: Mínusy: nevyvážená vlastnost Volley, podivný zpúsob bodování ve 3. scénáři, málo využité říční prostředí (terénní prvky).
Plusy: lučištníci s dlouhým lukem, jednotky zvýhodněné v říčním prostředí.
Hodnocení hráče: Podle mě nejlepší z vydaných rozšíření (možná stejně dobré jako WotN). Velmi hezky zachycené divošské klany i pěkné scénáře.
Hodnocení hráče: Vadou na kráse jsou pouze nevyvážené scénáře č. 2 a 3 (pro-lannistersky orientované). Přínosnější než lannisterské rozšíření WotW.
Hodnocení hráče: Mínusy: přínos jednotek milice je mizivý, katapulty taky nic moc.
Plusy: docela pěkné scénáře, gambit karty, koncepce jednotek s formacemi.
Starkovské rozšíření WotN mi přijde lepší.
Hodnocení hráče: Pokud máte rádi taktické hry, scifi tématiku a líbí se vám pilotovat obrněného bojového robota resp. řídit skupinu těchto robotů v boji, tak zpozorněte. Tato hra (z 80. let) nedávno prošla reprintem, který se rozhodně povedl. Každý hráč řídí skupinu (falanga/lance) min. 4 takovýchto robotů, obvykle různé váhové kategorie a výbavy/výzbroje. Ve hře neřešíte jen střelbu ze zbraní (lasery, raketomety), ale i pohyb krajinou, chlazení, poškozené součásti robota a boj robotů zblízka. Pokračovat můžete rozšířením Clan invasion, přidávajícím do hry bojové roboty Klanů a různé vylepšené technologie. Dalším krokem jsou příručky BattleMech manual resp. Total warfare, které ale nejsou nezbytné. Pro náročné hráče je tu kampaň Battle of Tukkayid, ve které zužitkujete úplně všechno. V této hře si lze navrhnout téměř cokoli - vlastního robota, vozidlo, letadlo, výsadkovou loď, scénář i kampaň. Podle počtu rozšíření si regulujete počet a složitost použitých pravidel ve hře. Za mě klobouk dolů!
Hodnocení hráče: Další z deskovek ze světa WH 40k přímo od Games Workshop. Opět je zde potřeba nejprve sestavit figurky obou "armád", teprve potom lze hrát. Narozdíl od symetrické Betrayal at Calth je tato hra asymetrická. Jeden hráč hraje za komando Death watch (pomocníci Inkvizice, specializovaní Space marines na boj s mimozemskými rasami) a druhý hraje za mimozemce. Ony mimozemce si lze nejlépe představit jako vetřelce ze stejnojmenného filmu, třebaže je zde přítomna mnohem větší variabilita podruhů. V každém z cca 10 scénářů si hráč za Death watch sestaví tým, kdy si vybere předem omezený (většinou 4-6) počet vojáků z cca 12 členného týmu. Každý z nich je z jiné kapituly a má jiné schopnosti, což má vliv na to, zda vám v daném scénáři bude/nebude prospěšný. Lze si dokoupit i dodatečné modely "vetřelců" a lépe je dovybavit. Pokud to uděláte a začleníte je do hry, tak už většina scénářů bude dostatečně vyrovnaná pro obě strany. V původní podobě má podle mě Death watch silně navrch.
Hodnocení hráče: Tak u této hry dávám už u základní hry poprvé 10/10.Důvodem je nejen kvalita scénářů, pravidel i komponent, ale i zdarma dostupná scénářová kampaň pro multiplayer (tedy nejen SAGS varianta).
Po ozkoušení SAGS varianty (která funguje pro 2-4 hráče) hry přidávám hvězdičku - tedy 10* :-).
Hodnocení hráče: Oproti GH mnohem vyšší obtížnost (všech) scénářů už od začátku kampaně. Nedokážu si představit hrát FH bez předchozí zkušenosti s GH. Zaintegrovaný faktor postupného budování osady FH tj. stavění a vylepšování budov + sbírání zdrojů (dřevo, žel. ruda, kožešiny) potřebné k jejich stavbě nebo k výrobě předmětů mi přijde velmi realistický a jako příjemná změna oproti neustálému bojování. Stavění budov je v FH vedle plnění personal quests dalším, ale mnohem častějším a nezbytnějším způsobem zvyšování prosperity FH. Popisná příběhová část scénářů se zlepšila (jejich úvúvod i závěr), mnohem víc vtáhne do děje. Stále převažují vymlacovací scénáře, ale přijdou mi různě obtížnostně okořeněnější. K větší realističnosti slouží i střídání léta a zimy (po 10 herních týdnech tj. po cca 10 odehraných scénářích) a s nimi souvisejícími odlišnými kartami událostí (road i outpost). Stručně řečeno: obtížnější, delší, promyšlenější a vymazlenější než GH. (Hodnoceno po odehrání cca 15 scénářů)
Hodnocení hráče: Plusy: výborný solitér i za 4 COGy, stejně dobrý i pro 2 hráče hrající každý za 2 COGy.Mínusy: stereotypní náplň scénářů, prozatím omezený počet scénářů (a neexistence generátoru map).
Hodnocení hráče: Pomineme-li slabší příběh, kartonové žetony nestvůr místo plastových figurek a víceméně jen vymlacující charakter scénářů, máme zde vynikající dungeon crawling na desítky (možná i stovky) hodin. 17 různých povolání postav dodává hře šťávu a zabraňuje rutině (hlavně na vyšších úrovních postav). Za nemalou cenu hry ale dostáváte "ohromné množství muziky". Po dohraní celé kampaně za 4 postavy(60 scénářů), trvající 2 roky (cca 300 hodin herního času), musím konstatovat, že je opravdu velký závazek dotáhnout to až do konce, ale užil jsem si ji. Nicméně věřím, že Frosthaven posune herní zážitek z tohoto světa ještě o něco dál. Pro hru v solo režimu bych doporučil spíše digitální verzi Gloomhavenu, která se postará o všechnu administrativu kolem karet událostí a správu postav (vybavení, questy, úkoly...). Jedinou nevýhodou u ní je, že po celou dobu hraní budete muset koukat do monitoru místo na stůl, což může někomu vadit.
Hodnocení hráče: Namakaná hra, kde se vůbec nepoužívají kostky (vše se řeší plánováním a hraním karet). Vše je zde třeba důkladně plánovat, ale díky absenci kostek má hráč většinu věcí "v ruce". Nevýhodou je, že víceméně pořád ohráváte jeden a týž scénář.
Hodnocení hráče: Dnes už asi obtížně sehnatelná hra, ale přesto hezký kousek, pokud vás baví svět Warhammeru 40k a nechcete investovat spoustu peněz do nákupu a sestavování/barvení figurek pro regulérní WH 40k armádu. V krabici najdete generické modely pro 2 "armády" Space marines, které je potřeba nejprve sestavit a eventuelně i nabarvit. Pokud je nenabarvíte, pak musíte nějak vyřešit, jak rozeznáte modely Ultramarines od Word bearers. Některé modely můžete vybavit různými zbraněmi, což je vhodné promyslet dopředu. Hra používá zjednodušená pravidla pro pohyb a boj na mapových dílkách s hexovou mřížkou, ale zohledňuje i použité zbraně. Obě strany konfliktu jsou Space marines, takže mají (většinou) k dispozici stejné vybavení - trochu to připomíná šachy (ale nikoli složitostí). Hra obsahuje 6 různorodých scénářů spojených do kampaně. Pokud si chcete vyzkoušet nebo někomu ukázat zjednodušený WH 40k, tak tohle je jasná volba. Figurky ze hry lze regulérně použít i v normálním WH 40k (nebo 30k?).
Hodnocení hráče: Zajímavá hra se 4 opravdu diferencovanými stranami (božstvy) a jednoduchými pravidly. 2 způsoby výhry i možnost společené prohry. Improvizace za pochodu důležítá.
Hodnocení hráče: Velmi zajímavá LCG karetka (dvojkovka) připomínající samurajské středověké Japonsko. 7 různorodých frakcí - každá zaměřená na aspekt nějakého zvířete (podobně jako indiánské kmeny) a i herně charakteristicky odlišná - se snaží zvítězit. Každý hráč má 2 balíčky - bal. dynastie a bal. střetu. Začíná hru s 5 provinciemi a jednou hlavní pevností. Během hry z provincií postupně povolává do hry jednotky, se kterými útočí a brání se (dynastický balíček). Během herního kola může hráč vyvolat až 2 konflikty - 1 politický a 1 vojenský. Konflikt se váže na konkr. provincii, kterou hráč buď brání, nebo na ní útočí. Během střetu se snažíte přebít sílu soupeřových jednotek svými jednotkami a kartami střetu, které držíte na ruce a postupně je hrajete do střetu. Zvítězit lze dobytím soupeřovy provincie s pevností, získáním 25 žetonů cti (honor) nebo úplným zbavením soupeře jeho cti. Vyšlo i rozšíření Clan war umožňující hrát kooperativně 2:2 nebo všichni proti všem (ve 3 hráčích).
Hodnocení hráče: Komponenty povětšinou zesložiťují základní hru. Cena hry je neúměrná obsahu. Volkarovy scénáře jsou podle mě na vyšší obtížnost (cobat level) nehratelné. Vhodné jen pro skalní příznivce MK a milovníky velkých bitev.
Hodnocení hráče: Velmi pěkná hra pro milovníky her typu Heroes of might and magic a her používajících deckbuilding. Sice pár her trvá, než vstřebáte všechny souvislosti a možnosti hry, ale pak to stojí za to.
Plusy: variabilní mapa, kompetitivní i kooperativní typ hry (včetně týmové), pěkně zachycené prostředí Heroesů, při soubojích se nepoužívají kostky.
Mínusy: náhodnost u získávání dovedností, "záludnost" manových kostek ve Zdroji (osobní názor).
Hodnocení hráče: Vynikající volba, pokud vás baví hry typu Heroes of might and magic, zvlášť pro sólo režim hraní. Je potřeba ale dopředu upozornit na pořádný záhul na vaši mozkovnu (promýšlení kombinací karet). V této edici (už i lokalizované) najdete i všechna 3 její rozšíření za mnohem menší cenu, než kdybyste je kupovali zvlášť (třebaže už byste možná ani všechny nesehnali). Existuje zde spousta typů scénářů a velká variabilita v nich (nepřátelé, široká paleta karet akcí/kouzel/předmětů...). Můžete si snadno nastavit i vyšší obtížnost, pokud vám hra přijde moc jednoduchá (Volkarovy scénaře, úroveň měst).
Hodnocení hráče: LCG karetka ideální pro sólohraní. Pokud vás baví Tolkienův svět (Hobit, Pán prstenů) a deckbuilding, třebaže na Inetu lze najít už připravené, vyzkoušené decky, klidně ji vyzkoušejte. Hrál jsem původní vydání Core setu z r. 2010 a následně vydávané cykly až po Voice of Isengard (včetně) a také několik scénářů ze ságy Pán prstenů. Abyste měli určitý cardpool (tj. karty hráče), je třeba mít nakoupeno několik prvních cyklů (aspoň první 3 nebo 4). Nyní v reprintu vychází zvlášť karty scénářů a zvlášť karty hráče a vychází jen některé cykly. Možnosti deckbuildingu jsou zde široké - 4 různé sféry, zaměření na některou rasu, apod. Bohužel kampaňový prvek je zde zanedbán - v rámci daného cyklu můžete odehrát každý jeho scénář s naprosto jiným balíkem, což není úplně ono. Prostě stavíte/upravujete balík tak dlouho, až scénář zdoláte. Částečně je to zlepšeno v sáze Pán prstenů. Hezké ilustrace karet, jednoduché herní mechanismy. Lepším následníkem této hry je Arkham horror LCG.
Hodnocení hráče: Pro příznivce světa WH 40k je to povinnost. Nejsou tam sice všechny rasy, ale přesto je to hezky udělané. Jediné mínus jsou občasné kostkové excesy.
Hodnocení hráče: Pokud to myslíte se SC vážně, tak tohle rozšíření opravdu potřebujete. Další jednotky a technologie pro všechny 3 rasy podstatně rozšiřují herní možnosti, nemluvě o ostatních volitelných novinkách tohoto rozšíření.
Hodnocení hráče: Výborně převedená verze stejnojmenné výborné počítačové hry, ve které figurují 3 naprosto různé ale přesto vyvážené rasy. Pokud jste ji hráli, velmi rychle se v ní zorientujete, neboť spousta věcí je z ní převzata v původní podobě (jednotky, technologie). Další výhodou je hratelnost v proměnlivém počtu hráčů (2-6) a variabilní podoba mapy při každé hře.
Hodnocení hráče: Naprosto doporučuji pro hraní, i kdž byste hráli jen Fall of Avalon.
Hodnocení hráče: Pro hraní doporučuji použít už od začátku rozšíření Ozvěny minulosti, které dokreslí použitým postavám jejich minulost a přidá několik speciálních jednorázových akcí resp. další specifickou schopnost postavy. Je dobré si už dopředu promyslet, jak budete rozvíjet atributy u použitých postav (tj. které schopnosti jim vyberete). Použité schopnosti dokáží hodně ovlivnit, jak efektivně budete sbírat/shánět potřebné suroviny, nejen na rozžíhání menhirů. Myslím si, že zde platí, že ve vyšším počtu postav (tj. 3 nebo 4) se hraje lépe. První průchod kampaní nebude stát za moc, protože nebudete vědět, co udělat/najít hned a co si odložit do budoucna (doporučuji hrát ho jako story mode). Za sebe mohu říct, že druhý průchod kampaní za všechny 4 postavy ze základní hry (kromě Niamh) byl výborný, použita normální obtížnost. Příběh se mi líbil, třebaže zakončení kampaně nebylo moc akční, ale bral jsem ho jako alternativu. Uvidíme, jak zapadne do celé trilogie s Last knight a Age of legends.
Hodnocení hráče: Pěkná taktická hra z prostředí WW2 s možností vlastního sestavení čet (jednotek). Existence velkého množství neoficiálních scénářů dává široké možnosti i po dohrání (či nespokojenosti) s těmi oficiálními. Můžete se v nich "podívat" do drtivé většiny slavných bitev WW2.
Hodnocení hráče: Opravdový epický scifi zážitek. Čím víc hráčů, tím lépe. Jedinou nevýhodou je dlouhá herní doba (6 a více hodin), která by mohla někomu vadit.
Hodnocení hráče: Další pěkné rozšíření. Postup na 6 úroveň, nový kontinent a nové typy potvor ale nemusí sednout každému. Pokud máte raději partie pouze v Lordaeronu, tak vám přídavná hodnota dungeonů za pořízení tohoto rozšíření nestojí. Jinak vřele doporučuji koupit pro oprvadu epický zážitek.
Hodnocení hráče: Velmi pěkné rozšíření, rozhodně důležitější (přínosnější) než BC. Hezky doplňuje příp. rozšiřuje základní hru, aniž by přidávalo další mapu (Outland) či nové potvory. Bez něj bych WoW ani vůbec nezkoušel hrát.
Hodnocení hráče: Plusy: propracovaný vývoj postavy, pěkně řešené souboje - hlavně ty závěrečné s bossy.
Mínusy: v samotném základu je málo schopností a talentů postav (řeší rozšíření SoW), delší doba hraní (se 6 postavami).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fallout + Nová Kalifornie + Atomová Pouta + Insert
Akt. cena: 7000 Kč
Končí za: 5 dnů