Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Magnum opus studia Thunderworks Games. Milujeme Kartografy, je to jedna z našich nejhranějších her, ale Architekti jsou o level výš. Neskutečně svižná, variabilní, přemýšlivá, ale zároveň přístupná hra. Po 4 partiích se mi jí obtížně cokoli vytýká. Snad jen, že jsem ještě nikdy nevyhrál :)
Hodnocení hráče: Nehrál jsem Vítejte na Měsíci, takže v tomto ohledu nemám srovnání. Hrál jsem však Fliptown proti dvěma lidem, co VnM mají nahrané, a pochopili pravidla mnohem rychleji, takže tam možná jistá návaznost je. Každopádně i když jsem si na hře uvařil mozek, moc mě bavila. Je to v podstatě point salad a mix spousty mechanik známých z jiných zapisovaček. Jsou tu push your luck lokace, jsou tu bonusy v podobě řetězení/spouštění jiných polí, takže jde někdy zapsat i 5 čísel v jednom tahu, je tu engine building. Hra je dokonce lehce asymetrická, každá postava má jiný startovní příjem a také speciální schopnost, kterou jde jednou za hru využít. To může nabídnout nějakou strategii, po které jít. Jediná věc, která mě od začátku do konce frustrovala, byla postranní minihra tvoření pokerové ruky. Kromě toho, že jsem nikdy poker nehrál a musel jsem neustále koukat do pravidel, jaké kombinace a postupky se jak skórují, tak mi přišlo, že tu hráč má jen naprosto minimální možnost něco ovlivnit.
Hodnocení hráče: Skvělá závodní oddechovka, člobrdo poháněný nekomplikovaným deckbuildingem, kde karty nedávají body, ale kroky pohybu po konkrétních terénech (včetně těch peněžních, což tvoří dilema, kdy se pohnout a kdy nakupovat). Super filler/warmup pro hráče, pro rodiny klidně hlavní hra večera. Díky velké variabilitě map i karet není problém hru otočit i víckrát po sobě a mít úplně odlišný zážitky. Znovuhratelnost dodává hlavně 9 oboustranných mapových dílů, co se dají libovolně kombinovat. Slibovaných "100 tisíc různých variací mapy" je trochu přehnaných, většina bloků totiž nabízí jednu hlavní cestu a pak 1-2 obtížnější alternativy, takže průchod bude probíhat obdobně podle toho, jak si připravíte svůj deck. Ale takový desítky unikátních map se dají vymyslet určitě, což je pořád hodně. Blokování cesty je vtipná forma škodění :) Doufám, že v češtině vyjdou už existující rozšíření, hlavně to, co přidává špinící karty (kletby), který mi v základu trochu chybí k plnýmu deckbuildingovýmu zážitku :)
Hodnocení hráče: Nehrál jsem původní Settlers, takže hodnotím nezávisle. Miluju engine buildingy, ale hry nad 1 hodinu doma nedostanu tak často na stůl. V tomhle cením, že se Horníci dají vysvětlit za 5 minut a dohrát za 30-45, aniž by to hru dělalo příliš jednoduchou. Po přečtení pravidel a pár karet jsem byl skeptický, že ve hře bude co dělat. V každé partii totiž odehrajete jen 10 hlavních tahů a karty nemají na pohled extra silné efekty. Ale jakmile je začnete řetězit za sebe a využívat desky pokroku, které spouští další volné akce a efekty mimo hlavní tah, všechno do sebe zapadne, engine se rozjede a zdroje a body se jen hrnou. Karty se občas opakují, ale variabilitu hra dohání právě díky deskám pokroku a taky pomocí 18 karet událostí, které poskytují na každé kolo jiný jednorázový nebo pasivní bonus. Velké plus za komponenty, ty důlní vozíky je radost brát do ruky. Bod dolů za nulovou interakci a velké množství chyb (často zásadních pro hru). 8,5/10 jako rodinná hra 7/10 pro zkušenější hráče
Hodnocení hráče: Party závodní hra, kde se posouváte zodpovídáním otázek. Zvolíte si náročnost od 1 do 10 a o tolik polí se posunete v případě správné odpovědi. Přestože jde primárně o vědomostní hru, tak baví i lidi bez "akademických znalostí" :) Obzvlášť dobře funguje varianta multigeneračních týmů, např. na rodinných oslavách (babička zaskóruje otázku o Libuši Šafránkové, vnučka zase pomůže s Pokémony). Lehce tu trpí znovuhratelnost. Po 5 partiích už se mi opakovaly otázky. Stačí si ale vzít jinou z daného okruhu a hrát dál. Velký bod ale strhávám za finále hry. Celý ten zábavný závod, kdy si volíte okruhy a pokoušíte štěstí volením obtížnosti, na konci potopí extrémně otravná část, která zatím nikoho v asi 5 skupinách nebavila. Taháte dost obskurní otázky bez možnosti výběru, které často nemáte šanci vědět a jde tak jen o edukovaný odhad. Mezitím vás všichni soupeři doženou a pak je výhra spíš loterie. Zvažujeme tuto část kompletně vynechat, případně nahradit otázkami č. 10 z hlavní hry.
Hodnocení hráče: Vysvětleno za 2 minuty, odehráno za 20. Super rychlý, nenáročný filler před spaním :) Za bonus považuji krásnou barevnou paletu a modely tramvají.
Hodnocení hráče: Máme doma hromadu velkých her, hromadu fillerů, hry za x tisíc, všude navíc jezdíme autem, takže není problém tahat s sebou 5kg eura. Ale i tak stejně všude vozíme hlavně Kartografy. Dají se hrát kdekoli, klidně i v letadle nebo ve vlaku. Dají se hrát relaxačně i silně kompetitivně. Díky zásuvným "modulům" (Dovednosti, Hrdinové, zříceniny, tržiště) a 6 mapovým rozšířením je tam tolik variability, že se to snad nikdy nemůže ohrát :)
Hodnocení hráče: Ke všem mapovým rozšiřkům jsem se dostal až zaráz při vydání 2. vlny, takže jsem měl na výběr ze všech 6. Tohle na mě působilo ze všech nejobyčejněji a dlouho jsem ho tak odkládal. O to příjemněji mě pak překvapilo, že to vůbec není nuda! :) To, co jsem si na první pohled mylně vykládal a co se zdálo jako otrava, se nakonec ukázalo jako super taktický prvek! Láva ze sopky se zde totiž nevylívá náhodně, ale sami si určujete, kam poteče. A nejenže může spálit nepřátelská přepadení, ale spálená pole se považují za obsazená, takže díky lávě můžete snadněji dokončovat řádky/sloupce pro případné bodovací karty. 3 karty výbuchu sopky zamícháte do příkazového balíčku a po vytažení neodchází ze hry, ale vrátí se v dalším období. Když tak máte hodně smůlu, může vám sopka vybuchnout až 12x za hru! Nám jednou bouchla 10x a ke konci hry už jsme zapisovali jen samá 1x1 políčka, protože byla téměř plná mapa :)
Hodnocení hráče: Tahle mapa mě od začátku lákala nejvíc jak vizuálem, tak výrazně překopaným herním systémem. Je tam prostě fakt málo místa a konečně tak nějaká hra, co využívá tetrisový dílky, skutečně vyžaduje hrát Tetris :) Navíc je třeba plánovat dopředu, kdy budu pokoušet štěstí a risknu, že se mi na odemknutý ostrovy ještě vejde jeden dílek, a kdy raději za penízek odemknu další ostrov, čímž ale samozřejmě otevřu prostor pro případný přepadení. Na téhle mapě se fakt pomalu generují peníze, protože pro získání dalšího penízku je zpravidla potřeba jeden utratit. Když k tomu přidáte ještě modul Dovedností, vzniká fakt solidní dilema, za co peníze utrácet. Jo, tohle mě baví. Nejsou to zdaleka typičtí Kartografové a vůbec mi to nevadí! :) Jediná drobná výtka je, že při bodování řádků/sloupců jde hůř poznat, co na sebe navazuje. Ale stačí přiložit pravítko nebo tužku, kterou mají všichni v ruce :)
Hodnocení hráče: Tohle je po ostrovech druhá mapa, která nejvíc mění zaběhlý systém hry. Všechny nové dílky musí navazovat na předchozí, takže se město rozrůstá pod zem jako kořeny :) Navíc je mapa rozdělená na dvě části pevnou zdí, přes kterou nejde zakreslovat a nové dílky tak musí být vždy buď kompletně nad, nebo kompletně pod. Někomu tak může vadit, že tím mizí pro Kartografy typická volnost a hromada rozhodovacích možností, ale pro mě to je fakt svěží vítr a vítaná změna. Karty přepadení tu umí fakt extrémně zavařit!
Hodnocení hráče: Mapa na trhání bodových rekordů. Zatím všechny partie jsme tu měli se 120+ body. To hlavně díky předurčeným polím, na která jde zakreslit jen konkrétní typ povrchu, což sice trochu svazuje ruce, ale každé takto překryté pole generuje 2x za hru vítězné body. Zároveň možnost hned v 1. období získat 3-4 penízky zastavěním zamrzlého jezera je extrémně silná, často se tak všechny první tahy odehrávají právě tam. Tuhle taktiku nejčastěji nabourá, pokud se hned na jaře bodují řádky s 5 druhy povrchu. Můžete tak tuhle kartu ručně nalosovat, pokud nechcete, aby jeli všichni stejnou taktiku :) Rozšíření navíc přidává další karty nepřátel s efektem po poražení, což je za mě vždy vítaný bonus a dělá to z něj nejen mapové rozšíření, ale i rozšíření celé hry.
Hodnocení hráče: Jedno z nejvíc inovativních mapových rozšíření a taky asi nejvíc hráčský a přemýšlivý, což může být plus i minus, záleží, s kým Kartografy hrajete a za jakým účelem (jestli kompetitivně, nebo jako relax/filler). Bodovací podmínky majáků jsou dost komplexní a vyžadují často precizní timing, což je herně super a napínavý, ale u lidí se sklony k AP to může být trochu frustrující :) Zároveň díky nutnosti precizního plánování majáků můžou mít fakt extrémní dopad karty přepadení. S blbým (dobrým?) načasováním připravit soupeře klidně o 10-20 bodů, takže se obrňte jak pevnýma nervama, tak proti případné letící soupeřově pastelce do oka :)
Hodnocení hráče: Mám za sebou zatím 1 partii, takže je možný, že jsem ji prostě hrál blbě nebo měl smůlu a časem hodnocení změním. Od tohohle mapovýho rozšíření jsem měl největší očekávání ze všech a jaksi mě nevystřelilo z bot tak, jak jsem čekal. Pokus namontovat do Kartografů engine building se zdá jako geniální nápad, jen v mé jedné partii se vlastně téměř nic zásadního nestalo. Předměty na tržišti jsou v podstatě perky/osobní úkoly, který po aktivaci opakovaně generují body při plnění nějakých podmínek (obdobných jako úkolový karty ABCD). Předmětů je celkem 9, ale k dispozici je v každé partii jen konkrétní řádek/sloupec, co určí karta. Možná je jen chyba, že tohle rozšíření vyšlo s pořadovým číslem 6, takže kdo jede postupně jako já, má už hrozně vysoko nastavenou laťku těma geniálníma 5 předchozíma :) Kdyby vyšlo jako 1./2., sednu si z něj určitě na zadek!
Hodnocení hráče: Pro zapisovačky máme slabost, takže jsme předem očekávali úspěch. Ten se však k našemu překvapení dostavil z úplně jinýho důvodu. Hru sice pohání roll&write, zastává tu však čistě mechanickou funkci. Hlavní kouzlo hry tkví v silně provázané kombinaci area control a "I cut, you choose" mechaniky. Ta téhle hře sedne jako prdel na mísu a dává jí navzdory neustálému házení kostkami celkem hráčský rozměr. Hráč na tahu hodí 6 kostkami, z nichž každá reprezentuje jeden sektor společné mapy a typ akce, který můžete v daném sektoru vykonat (přidat jednotky, zvětšit pool vítězných bodů, stavět "barikády", expandovat do jiných sektorů, odemykat schopnosti apod.) rozdělí je na 2 hromádky, a nechá soupeře vybrat jednu z nich. Poté si vezme, co na něj zbyde. Špatně zvážené nebo příliš riskantní rozdělení má často fatální následky a dává hře ohromnou hráčskou interakci :) Jsem zvědavý na těžší stranu mapy a alternativní hráčské desky s jinými skilly.
Hodnocení hráče: Update po několika partiích ve 4 hráčích: Hlavní náplní je tu draft a dělá ho to perfektně. Na to, že jde o pokročilejší vstupní hru, je tu spousta interakce a napětí. V každém z 8 kol se v nabídce objeví něco, co potřebuje víc hráčů, čímž vznikají fakt Sofiiny volby :) V každé ze 4 nabídek (parcely, osobní úkoly, budovy, destičky dekorací) je navíc možnost zariskovat a vzít něco naslepo. Během hry nonstop probíhá závod o veřejné úkoly. Ty jdou zaskórovat po tahu každého hráče a podle rozestavěných struktur soupeřů se dá odhadnout, po jakém úkolu kdo jde. Tím se hodně stupňuje napětí a často se vyplatí nadraftovat žeton 1. hráče a v dalším kole něco "vyžrat" :) Po první partii mě rozladilo, že víc jak polovina osobních úkolů se týká budov. Dává to ale smysl, protože budovy samotné nepřináší žádné body. Kartami úkolů si každý tvoří vlastní skórovací podmínky. Lehká nepřehlednost se taky s druhou partií vytratila. Navíc jak řekla kamarádka: "Barcelona je mnohem nepřehlednější!" :D
Hodnocení hráče: Pokud budeme na hru pohlížet jako na rodinnou/party hru, kterou se netají být, nevidím důvod jí nedát téměř plné hodnocení. Tuto funkci plní hra skvěle a už jen za tu neskutečně nízkou cenu (vzhledem k množství obsahu a kvalitě komponent) zaslouží alespoň jednu hvězdu nahoru. Jen ten gamemat stojí u některých her víc než PC celé této hry. Hrál jsem cca 10 partií v různorodých kolektivech, a všude slavila úspěch. Bavila osmileté děti i padesátníky, úplné nehráče, pokročilé hráče i herní vývojáře. Vyloženě s nechutí se setkala zatím jen u zarytých euro-puristů, kteří zkrátka oddechovky nehrají :) Všichni se však shodli, že je výrazně zábavnější po zapojení přídavných modulů (v základní hře jsou 3 a jeden je v promu). Bez nich bych opravdu hrál max 1. partii s novým hráčem na zaučení a pak už je zapojoval vždy.
Hodnocení hráče: Hodnocení po 1 partii velkým fanouškem původního Na Křídlech. V prvé řadě nejde jen o laciný reskin, jako se spousta lidí obávala. Nových mechanik a možností, co dělat v tahu, je tu spousta. Obzvlášť cením ustoupení od pevného počtu tahů. Za tahy se teď nově platí a získávat extra mince není vůbec lehké. Silné karty stojí minci navíc, takže spálí 2 tahy. Kostky jsou taky pryč - při aktivaci sběru surovin si prostě vezmete, co potřebujete, a zbytek vygenerujete v enginu. Řádky na vykládání karet nejsou od začátku přístupné, ale musí se postupně tvořit novým typem karet - jeskyní. Ty kromě odemknutí slotu na draka dávají i jednorázové odměny, jako ostatně každá akce ve hře (v tom jde cítit rukopis autorky Včelína). Celkově hra působí spíš jako lehčí euro než rodinná karetka, což někoho potěší, někoho možná zamrzí - lehkost a svižnost původní hry se trochu vytratila, hra teď dokáže solidně potrápit šedou kůru :) Téma draků jsem bohužel necítil, ale nijak mě to netrápilo, bavil jsem se.
Hodnocení hráče: Jelikož jde o exkluzivku pro nejvíc skalní fanoušky, nemá smysl hodnotit poměr cena/výkon. Big boxy a inserty bývají drahé a zpravidla se bez nich dá obejít. Pokud neobalujete karty, nemáte neoprenové desky, nevadí vám mít hru ve víc krabicích, případně neplánujete budoucí rozšíření, vůbec Hnízdící box nepotřebujete. Cena je ale to jediné, co mu jde vytknout. Zpracování je luxusní. Všechno do sebe krásně pasuje a zajíždí. Box pojme s přehledem všech dosavadních ~500 karet v obalech. Ty se dají třídit do přihrádek, případně jde použít krásné kartonové destičky, pokud chcete držet jednotlivá rozšíření separovaná. Obsahuje 3 pořadače na suroviny a vajíčka, a jeden větší na věci pro přípravu hry jako úkoly, pírka, obě sady kostek, hráčské žetony (dokonce pojme i 3D tištěné budky). Má oddělená patra na karty, desky a úplně na dně odkládací přihrádku na věci, co nepoužíváte. Přihrádka na dice tower má dostatečnou rezervu, aby se do ní vešla dřevěná budka. Navíc box vypadá naprosto famózně!
Hodnocení hráče: Po první testovací hře jsem dal 4 hvězdičky. Bylo to fajn, bavil jsem se, chtěl jsem ji určitě zkusit znovu, ale těšil jsem se na "hlavní" hry večera. Každopádně po dalších partiích to bavilo víc a víc, což je celkem překvapení u takto v podstatě "primitivní" hry. Ale ono to fakt baví. Takže se vracím hodnocení zvýšit. Jak se začnete zlepšovat a dostávat se do vyšších a vyšších levelů a pater, roste i motivace to zkoušet znovu :) Alternativní herní módy jsou super zpestření, ideální je je mezi každou hrou střídat. Doporučuju mít co nejstabilnější stůl a zkontrolovat před hrou pomocí vodováhy, pokud máte ambice postavit třeba 6 a víc sloupů na sebe :)
Hodnocení hráče: Velice příjemné rozšíření za velice příjemnou cenu ke hře, která skvěle fungovala už v základu a vlastně nic navíc nepotřebovala. A přesto je teď ještě o kus zábavnější. Rozšíření nepřidává zbytečně nové symboly nebo typy karet, ale přichází s novými způsoby, jak zužitkovat již existující věci ze základní hry. Zároveň nijak nenafukuje balík, takže se vše kombí stále stejně dobře, možná i o chlup líp. + Jednoduché karty bez podmínky, co dávají pouze symboly a pár bodů, nově nejsou jen v první desítce, ale i na konci balíku. Pomáhají tak získat ten poslední zoufale chybějící symbol/svatyni pro dokončení "složitých" karet v 8. kole. + Nová nultá karta se 3 symboly! + Svatyně se 2 symboly! + Šedé karty už nejsou bezbarvé. Bodují se jako nová barva (šedá :) ) + Nový typ bodování setů 3 symbolů (obdobně jako sety 4 barev) + Monstrózní karty s podmínkou 5-6 symbolů za 26-28 bodů
Hodnocení hráče: Hodnocení obrovského fanouška 7DS:Duel a všech jeho rozšíření: + Úchvatný vizuál, možná nejkrásnější hra roku + Pro někoho lákavější téma + Víc interakce + Odstraněna výhra na vítězné body, vyhrát jde pouze na area control, set collection nebo závodem + Zjednodušená ekonomika (už žádné přepočítávání, co kolik stojí, fixní cena zdrojů i prodeje karet - někým vítaná změna) + Žádný draft divů/lokací, ale veřejná nabídka, kde probíhá závod o to, kdo je získá + Žetony pokroku seskupené do 6 hromádek národů (inspirace v Panteonu) + Area control (inspirace v Agoře) - Žádný draft divů/lokací - Výrazně méně divů/lokací (7 + promo) - Zjednodušená ekonomika zdrojů (prakticky neexistující, vaše zdroje nijak neovlivní soupeře a nemusíte tak plánovat dopředu, když vše stojí vždy 1 minci) - Téma jen kosmetické - I přes přidanou interakci mi hra přijde o něco méně strategická/šachová. Připlácení za zdroje, které má soupeř, což byl klíčový strategický prvek originálu, mi tu zkrátka citelně chybí.
Hodnocení hráče: Poměr cena/výkon hrůza, 8 pohlednic a pár kartonových monumentů za cenu základu. Ale pro znovuhratelnost a vyšší variabilitu celé hry esenciální. Nehledě na to, že tu je Eiffelovka, Vítězný oblouk, Mona Lisa a další legendární věci, co ve hře o Paříži chcete. Tohle mělo být součástí základu a cenovka za komplet třeba 500-600.
Hodnocení hráče: Za mě nejlepší malá polyominovka, co kdy vyšla. Patchwork je super, ale Paříž má násobně vyšší hloubku a znovuhratelnost. Akční pohlednice umí skvěle zvrátit prohranou partii a dělají z toho napínavý, kompetitivní zážitek. + Svižná, často víc o improvizaci než o plánování + Mnohem taktičtější než jiné polyominovky + Silně zastoupený push your luck + Velká variabilita, s rozšířením téměř neohratelné + Velká míra interakce díky společné desce a nabídce + Nádherný vizuál + Cenovka + Škodění ? - Škodění ? Na někoho možná až moc drsné. Jedním tahem jde kompletně rozházet soupeřovu hru a pak je to spíš o damage control než o maximalizaci bodů :) Proto je lepší mít víc taktik a improvizovat - Obtížně sehnatelné rozšíření, ve kterém jsou ale o třídu krásnější komponenty (obří Eiffelovka, Vítězný oblouk, Mona Lisa a další) a skvělé karty. Naštěstí je jazykově nezávislé, takže jde koupit v zahraničí.
Hodnocení hráče: + Nádherné (foto)ilustrace + Svižné partie + Proměnlivé bodovací podmínky mezi koly + Extrémně kompaktní (na úrovni Oinkovek) + Více cest k vítězství + Interakce skrz veřejnou nabídku (v určitých situacích jde protihráči vnutit negativní kartu) + Přítomnost náhody (jde hrát na jistotu a bodovat barevné sety, nebo riskovat a snažit se zaskórovat vysoká čísla, což však nemusíte stihnout, konec kola spouští hráči, ne hra) - Přítomnost náhody (v jednom kole se často dobere jen půlka balíčku, takže karta, na kterou čekáte, nemusí nikdy přijít). Problém hlavně při hře 2 hráčů. S rostoucím počtem hráčů postupně mizí. Stejným problémem trpí např. Osmero. Teoreticky jde vyřešit rozšířením nabídky karet na počet hráčů +1 namísto přesného počtu.
Hodnocení hráče: Letadla a celkově motorový věci mě nezajímají. Jsem mnohem víc na zvířátkový a historický hry. Ale přesto mě Sky Team neskutečně vtáhnul! Dlouho jsem nezažil hru, ze které by šlo tolik cítit téma. Hra působí vizuálně i obsahově komplexně, ale rozchodí i ji i přemýšliví nehráči :) Mechanicky jde hlavně o dedukčně-kooperativní dice-placement. Hrajete jako pilot a kopilot a snažíte se úspěšně přistát na světových letištích (jednotlivé scénáře). Herní deska je taková série úkolů, kterou během 7 kol (reprezentovaných výškou, o kterou se přibližujete k zemi) musíte splnit. Některé úkoly může plnit jen pilot, jiné jen kopilot, a některé jsou sdílené. U hry však nesmíte vůbec mluvit. Veškeré záměry spoluhráče musíte vydedukovat z jeho akcí. Pořadí všeho je čistě na vás. Spousta věcí v kokpitu je propojena a ovlivňuje se. Pro těžší scénáře je ve hře spousta zásuvných modulů (poryvy větru, námraza na runwayi, úniky paliva, školení stážistů a další). To vše managujete jen s 2x4 kostkami :)
Hodnocení hráče: Hra mě na první pohled absolutně nezaujala. Ilustrace, layout karet, název, to vše mě nechávalo totálně chladným. Říkal jsem si, že půjde o další z desítek zvířecích her, co se i po letech snaží svézt na úspěchu Křídel a Kaskádie. Pak jsem se neplánovaně přimotal k partii a hra mě absolutně pohltila! Tak zábavný komba jsem už dlouho nezažil. A je jich tu fakt strašně moc! Z 5 partií jsem 5x hrál na něco jinýho a vždycky to fungovalo. Nechápal jsem, jak ty zenový kartičky s akademicky suchým textem můžou navozovat takovej adrenalin! :) Přestože jde primárně o set collection, tak tu je silně přítomnej push your luck. "Tahle karta mi může dát 15 bodů, ale pokud nemá druhou do páru, je za 0. A ta druhá ne a ne přijít! Konec hry může přijít kdykoli v příštích 15 kolech! Co když to nestihnu? Mám ji zahodit? Ale odhazovák je vlastně veřejná nabídka. Co když si ji někdo vezme a získá těch 15 bodů? :) 9,5/10, jen protože je ve hře jedno rozbitý kombo, který opraví v rozšíření. Jinak 10/10!
Hodnocení hráče: Zatím si schovávám hvězdu, než odehrajeme víc partií. Po 3 hrách převládá spokojenost, všechny partie nás bavily, jen byly zatím všechny ukončeny stejným způsobem, což může být naším stylem hraní a že nikdo nezariskoval jít po něčem jiném. Každopádně ta mechanika draftu žetonů je naprosto super, jednoduché, efektní, chytré! :) 7DS:D je pro mě asi stále neporažená nejlepší dvojkovka, ale má samozřejmě výhodu skvělých rozšíření. Kdybych srovnával jen základy, bude to těsné!
Hodnocení hráče: Jsem jedinej, kdo to hrál fakt s lidma u stolu a nehodnotí jen podle BGA? Interakce tu je. Sice minimální, ale je, a to při tajné volbě jedné ze 4 akcí, kdy pak za poplatek můžete kromě své aktivovat i akci soupeře. Sledováním protihráčů a jejich surovin se dá vydedukovat, jakou akci si asi zvolí, a podle toho upravit vlastní volbu. Nic převratnýho, ale škatulku čistě solitérní hry to naruší. Deckbuilding tu nepůsobí tak esenciálně. Karty kupujete naslepo (lícem dolů) ze 4 kategorií. Víte, co zhruba na nich bude, ale nikdy ne přesně. Gró celé hry je potom vytěžit z koupených karet maximum pomocí jejich vzájemného napojování na sebe. Po pár partiích se dají určitě vysledovat nějaké vzorce, ale v první hře jsem navzdory výhře měl jsem pocit, že to nebylo kvalitním skládáním balíčku, ale právě tím napojováním náhodně koupených karet. Souhlasím však s tím, že při hře bohužel nejde cítit to jinak zajímavý téma. Mohla by klidně být o souboji michelinských restaurací. Grafika však 10/10!
Hodnocení hráče: Silně konfliktní a svižný deck-building s lehkým nádechem tower defense. Přisvojuje si plno ověřených prvků z jiných her a výborně je míchá dohromady. Nenechte se odradit jednoduchou grafikou a lehce infantilními názvy karet. Je to pouze recese, za kterou se skrývá nekompromisní, škodící rubačka, kde i po 5 prohrách v řadě chcete hrát znovu, protože máte vždycky pocit, že se vám dařilo, přestože jste dostali totálně na prdel, a že příště už to musí vyjít :) PS: 3D žetony a misky z dražší edice jsou fakt nádherný!
Hodnocení hráče: Komba, komba, komba! Extrémní point salát s neskutečně uspokojivým řetězením akcí. Je to v podstatě engine building poháněný tile placementem. Všechno tu může spouštět všechno, stačí chytře připravit domino a pak do něj ve správnou chvíli ze správné strany šťouchnout :) Po 3 partiích se nezdá, že by nějaká mechanika nebo taktika vyčnívala jako silnější. Dílky akcí chodí vždy v náhodném pořadí, takže je důležité umět improvizovat a z aktuální situace vytěžit maximum. Hra je kompletně jazykově nezávislá, mimo návod a lama karty nemá písmeno textu. Můžete si tak pořídit klidně maďarskou verzi, stáhnout zde přeložená pravidla (obrovské díky Azifaral za profesionální překlad!) a máte plně funkční hru :) + Uspokojivé řetězení akcí + Nádherně vyprodukované (dřevo, krystaly, deska) + Spousta cest k vítězství + Po prvních pár kolech intuitivní a svižné + Funkční insert - Umí zavařit mozek (lehce svádí k AP) - Pár neintuitivních pravidel - Hůř dostupné - Pro někoho neatraktivní obal
Hodnocení hráče: 2. edice (verze 2023) - Hra, která vás nenapumpuje adrenalinem, nebudete v ní svádět krvelačné boje, ani si nezavaříte mozek analyzováním 10 tahů dopředu. Tahle hra brnká na úplně jiné struny a jsem za to hrozně rád, protože jsem pocitově nic podobného nehrál. Hra je líznutá vším, na co si vzpomenete. Je tu tile placement s ohromným množstvím synergií, hromady veřejných i osobních úkolů, set collection, asymetrie, lehký nádech engine buildingu, velmi originální a esenciální fáze nákupu, kdy jeden hráč určuje všem protihráčům nabídku a ceny, čímž zásadně ovlivňuje jejich tahy. Variabilita je i v základu obrovská. Mega balík rozšíření z toho pak dělá téměř neohratelnou hru. 2. edice navíc vypadá naprosto úchvatně. Množství mikroskopických detailů na stovkách unikátních dílků muselo zabrat týdny, ne-li měsíce práce. Téma jde silně cítit! Herní pořadače jsou ty nejlepší a nejpraktičtější, jaké jsem kdy v retail krabicích viděl. Kdyby toto byl standard, 3D tiskaři nebudou mít na chleba :)
Hodnocení hráče: Neuvěřitelný poměr cena/výkon. V podstatě 7 rozšíření v jednom, která se dají libovolně podle chuti kombinovat. Za nejzajímavější považuji určitě modul renovací. Ty přidávají novou nabídku při fázi stavby. Namísto nových místností můžete upgradovat ty staré, znovu z nich získávat body a bonusy, případně je měnit na úplně jiné typy. Skvělé jsou taky karty Králových dekretů. Ty přináší do hry asymetrii v podobě zábavných a inovativních vlastností/perků pro jednotlivé hráče, jako např. možnost brát si úvěry, přeskakovat pořadí tahů, odkládat si koupené dílky na příští kolo a desítek dalších. Za zmínku sotjí i věže, nový typ místností, který umožňuje získat nové úkoly, tajné chodby, jejichž používáním jde zdvojnásobit body z propojených místností, žetony labutí, které můžete sbírat jako set collection na body, nebo prodávat za peníze, úchvatně vypadající vodní příkopy, které mění strategii výstavby a v neposlední řadě taky možnost přidání 5. hráče. Variabilita hry téměř nevyčerpatelná!
Hodnocení hráče: Přeplácím zhruba jednou hvězdou, abych trochu vybalancoval dle mě nefér místní hodnocení. Téhle hře je potřeba dát šanci rozkvést, ideálně ji hrát ve vyšším počtu a hlavně správně. Tohle není hra, která nutně zaujme na první zahrání, obzvlášť pokud se ji s vaší herní skupinou učíte od nuly a tápete v pravidlech jako my. Věřím, že kdyby mě před ni někdo posadil, vysvětlil mi pravidla (která nejsou napsaná šťastně, ale přitom se dajíí vysvětlit fakt za 2 minuty) a případně mě lehce nasměroval, jak ji (ne)hrát dobře, nedostavila by se prvopartijní frustrace. Taky jsme hráli vždycky ve dvou lidech, což fakt není ideální počet, kdy ta hra funguje a způsobuje zábavný situace. Ale ve 3+ lidech se správně vysvětlenými pravidly je to neskutečná prdel :) S klidem ji teď budu zařazovat do batůžku s hospodskýma/cestovníma hrama vedle Scouta, Tria, Pásovce apod. Za mě bych doporučil ke hře natočit krátký instruktážní video, pomohlo by jí to :)
Hodnocení hráče: Nízké hodnocení hlavně proto, že nejde ani o novou hru, ani o rozšíření, ale pouze reskin původní hry. V zahraničí a na ofiko stránkách výrobce se prodává i zmenšená verze, která obsahuje pouze asi 16 karet, které se přidají k původní hře. V češtině se prý ale tato rozšiřující edice prodávat nebude, takže jediná možnost pro majitele původní hry, jak těchto 16 nových karet získat, je koupit znovu základ, jen v zelené krabičce, a jednu z her dát pryč. Škoda, protože rozšiřující karty a nové posmrtné mechaniky jsou fakt super :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hobit: Neočekávaná cesta - Hra k filmu
Akt. cena: 180 Kč
Končí za: 13 hodin