Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Připadalo mi, že hra má potenciál, ale na můj vkus byla až příliš náhodná. Dovedu si ale představit, že to nemusí být pro každého potíž a kostky taky přináší napětí. Téma WWII mě moc neláká, ale zde mě vlastně bavilo a hra měla atmosféru, což oceňuji. Osobně mě ale i tak další hra už příliš neláká. (1 partie)
Hodnocení hráče: Cesty osudu podle mého vynikají hezkými příběhy, které jsou samostatně hratelné a přesto jemně vzájemně provázané. Hra vybízí k exploraci světa a osudu hrdinů a vtahuje vás těžkou atmosférou, skrze kterou vnímám jako vhodnější vracet se ke scénářům s časovým odstupem. Pravidla jsou jednoduchá, takže je možné se soustředit plně na průchod příběhem, přesto je vylepšování vlastností hrdinů a jejich vybavení zábavnou součástí hry. Někdy mi však přišlo, že je hra herně prostě slabá, chyběly mi složitější mechaniky a častější interakce s fyzickým herním plánem. Přestože mám ráda využívání aplikací, v Cestách osudu jí už bylo na mé poměry opravdu hodně a připadalo mi, že vůbec nepotřebuji figurky a herní plán, vše totiž bylo v aplikaci na ntb. Možná by mohlo pomoci využít aplikaci v mobilu, to mi přijde ale vhodnější pro sólo hraní. Přesto bych hru doporučila, ten příběh a atmosféra prostě stojí za to! Příjemným překvapením je navíc možnost zahrát si komunitní scénáře. (~5 partií)
Hodnocení hráče: Dead by Daylight skvěle funguje jako příjemná party hra, která má co nabídnout hráčům i nehráčům, a tak ji také hodnotím. Pravidla jsou jednoduchá na naučení, možnosti k rozhodování zde jsou, ale nejsou paralyzující, takže hra celkově rychle plyne. Větší nároky jsou kladeny na zabijáka, což ale vnímám pozitivně, protože tak hra může něco nabídnout i těm, kteří mají chuť na komplexnější hru. Super je taky (korigovatelná) náhoda v podobě kostek a všudypřítomná hrozba zajištěná větším rozsahem pohybu zabijáka. Pozitivně také hodnotím vizuální stránku hry a téma, které může být i pro spoustu nehráčů lákavé. Co se mi ale nelíbí je to, že jsou vždy zapotřebí 4 přeživší, což znamená, že při menším než maximálním počtu hráčů je potřeba, aby někteří ovládali více postav. V takové situaci neplatí, že by byl každý hráč přeživším, což trošku ubírá atmosféře. (~2 partie)
Hodnocení hráče: Lví chřtán je zřejmě přesně to, co od něj očekáváte - osekaná verze Gloomhavenu. Tím pádem je ale potřeba počítat s tím, že postavy nejsou tolik zajímavé a hra je osekaná i jinde, čímž trošku trpí herní zážitek, který není tolik epický jako třeba ve Frosthavenu. Na druhou stranu je ale mnohem snazší Lví chřtán vytáhnout, začít hrát a vtáhnout do světa Gloomhavenu hráče*ky, kteří by si na něj jinak netroufli. Jednotlivé scénáře jsou navíc už v základu (na doporučované úrovni) snazší a více odměňující, což může na nováčky působit mile. Na mě to ale už bylo moc, více mi ale vadily postavy, hra jen za jednu mi přišla poněkud repetetivní vzhledem k ne zcela unikátním schopnostem. Příběh Lvího chřtánu přirozeně není tolik květnatý, ale i tak mě baví jej odkrývat a užívám si jeho vývoj. Za mě celkově Lví chřtán v prvních 5 scénářích slouží jako kvalitní tutoriál a je taky skvělou vstupní bránou do světa x-haven her, kterou je snazší dostat na stůl díky rychlému setupu. (~20 partií)
Hodnocení hráče: Zábavný engine building, ale osobně mě baví více jiné hry s touto mechanikou, nesedlo mi tolik téma. Původní Mars jsem zatím ještě nehrála. (~2 partie).
Hodnocení hráče: Messina je zajímavým twistem na worker placement, který je provázaný se spoustou dalších mechanik hezky provázaných s tématem. V průběhu vypořádávání se s morem se proměňuje i hra, což mi připadalo hodně tematické. Na můj vkus toho ale bylo ve hře moc, až mi přišlo, že nic nedělám pořádně, takže navzdory tématu mě hra tolik nebavila. Vnímám, že je v Messině hodně co objevovat, ale přiznám se, že se mi k ní nechce vracet skrze téma. Při výběru her mě prostě nelákala a nechtělo se mi do ní znovu pronikat. Koho téma láká a má rád tematická eura s řadou propojených mechanik, bude myslím nadšený! (1 partie)
Hodnocení hráče: Snadná hra se zajímavým principem a postupným levlováním, ale zkrátka mě nebavila. Oslovují mě více komunikační party hry, takže asi nejsem ani úplně cílovka. (~4 partie)
Hodnocení hráče: Ve hře jde cítit originální téma, mechanismy jsou s tématem dobře provázané, interakce je tu dostatek, nechybí prvek napětí a grafické zpracování je supr. Jenže - to nadšení pak postupně v průběhu hry vyprchá, a to kvůli dlouhé herní době. Ve čtyřech i při zkrácené variantě může zabrat přes 3 hodiny, během kterých se hra stane trošku moc repetetivní. Možná by pomohl nějaký houserule. (1 partie)
Hodnocení hráče: Nevyzpytatelní mi přijdou jako super hra pro větší skupinu lidí. Neznám moc her, které by v počtu šesti hráčů fungovaly podobně dobře. Je sice pravda, že tah samotný je krátký, ale hra vás zapojuje i během tahů ostatních skrze karty mýtů a vyplatí se sledovat i co dělají ostatní hráči*ky. Dění na stole je podobně důležité jako to, co se děje nad ním, a proto je podstatné, jak je na hraní naladěná skupina. Nevyzpytatelní pak umí nastolit silnou atmosféru a vyvolat intenzivní emoce, jiným skupinám ale může sedět prostor pro povídání při čekání na tah. Hra navíc není ani pravidlově složitá, takže si dovedu představit, že může oslovit i lidi, co běžně nehrají, pokud jsou ochotní překonat delší herní dobu. Management hlubinných může působit složitě, ale může ho obstarávat zkušenější hráč*ka. Celkově se mi Nevyzpytatelní líbí a přestože nemůžu hru srovnávat s BSG, oceňuji přinejmenším zajímavější téma. (~4 partie)
Hodnocení hráče: Téma cestovaní časem má za mě velký potenciál a stejně tak sanatorium, ale samotný herní design mi velmi nesedl. Nelíbí se mi nutnost nekolikereho opakovaní průchodů hrou, prestože je to tematické, a nesedí mi ani množství slepých uliček, které vás vytrestají a nijak nerozvíjí příběh. (~ 2 partie)
Hodnocení hráče: Nádherně zpracovaná ale nepříliš komplexní hra, ze které jde ale celkem pěkně cítit téma. Kromě vizuální stránky se mi líbí, jak je vyřešena interakce mezi hráči a hráčkami, která umožňuje (většinově) nepřímé škození i pomáhání. Herní styl jde navíc uzpůsobit hráčské skupině. Přijde mi, že je ve hře zajímavě řešený systém úkolů (existují tři typy odrážející zájmy všech zúčastněných), jenže ten je nedotažený. Zdá se mnohem výhodnější brát si pandí úkoly, a to i ve chvíli, kdy si je berou všichni, což redukuje nutnost dělat zajímavá rozhodnutí. (~6 partií)
Hodnocení hráče: Tindaya mi připomíná Duchy ostrova, ale připadá mi zajímavější. Z Tindayi na *mě* totiž více dýchá téma a pocit ohrožení, kterému musíte čelit společně s ostatními, ať už jste zvolili kooperativní nebo kompetetivní variantu hry. Abyste mohli ve hře postupovat do dalších věků, musíte dávat obětiny a odolávat kolonizátorům, což jde jen společným úsilím. Domluva s ostatními a vzájemná pomoc jsou proto zásadní - stejně jako plánování. Hra před vás postaví problém a vy se ho snažíte vyřešit. V kompetetivní variantě navíc ještě musíte promýšlet co (ne)udělá soupeř a jak si zajistit vítězné body prosperity, což už na mě osobně byl moc velký zavařovák a ve dvou za mě mód navíc nefungoval moc dobře (skrze obětiny/oheň). Ve hře je toho spousta (za mě až moc), což sice zajišťuje velkou znovuhratelnost ale taky způsobuje velké nároky na setup a učení/osvěžení pravidel a mně osobně za tolik úsilí nestojí a raději ten čas věnuji příběhovkám. (~3 partie)
Hodnocení hráče: Herně se nejedná o úplně zajímavou hru, ale vidím v ní seznamovací potenciál a může být pro někoho opravdu zábavná a sloužit k nastartování konverzací. Oceňuji ale rozhodně roztomilý vizuál. Obecně se ale k party hrám moc často nedostávám a moc mě nebaví.
Hodnocení hráče: Z prvních partií mi hra přišla hodně náhodná a i když jsem viděla potenciál volbu karet víc promyslet, celkový herní zážitek byl z mého pohledu slabý. Do toho mi nesedlo úplně ani téma a ilustrace. Komu se ale líbí téma, art a hledá odpočinkovou štychovku, toho hra může zaujmout. (~2 partie)
Hodnocení hráče: Celkově mi nesedí styl Únikovek. Oproti Unlockům jsou puzzly o dost méně zajímavé a originální.
Hodnocení hráče: Hrála jsem cca 4-5 krabic Unlocku a z těch všech mě tato bavila nejvíce. Nutno ale dodat, že mám obecně sérii Unlock! moc ráda a srovnání mám pouze s Albi únikovkami, které Unlock! překonává na všech úrovních. Líbí se mi na něm herní mechaniky i kreativní zpracování a jedinečnost každého scénáře. Všechny tři příběhy v této krabici byly vtahující a nápadité, především na sebe ale vše hezky navazovalo a dávalo smysl, což zdaleka neplatí pro všechny scénáře. Můžu říct, že mě nepřestávají ohromovat originální nápady tvůrců a tvůrkyň. Myslím, že ke skvělému hernímu zážitku hodně přispěly i silné charaktery z jednotlivých scénářů a opět velmi hezká a osobitá vizuální stránka každého z nich. Kromě toho chci ještě ocenit hudbu v aplikaci, která skvěle dokreslovala atmosféru - snad i více než u ostatních scénářů.
Hodnocení hráče: Tahle krabice Unlocku mě moc bavila! Nejzábavnější mi přišel Dr. Noside, ale i Cesta kolem světa se moc povedla. První příběh o otrokyni je příliš jednoduchý a ne tak poutavý, ale na druhou stranu dovede rychle naučit mechanice hry a způsobu uvažování. Scénáře mi přišly kvalitnější než v prvních krabicích, vnímám tedy u edice Unlock! vzestupnou tendenci v kvalitě. Mám srovnání také s únikovkami od Albi a nad nimi jednoznačně exceluje. Herní principy jsou zajímavější, scénáře jsou náročnější a mají mnohem lepší atmosféru, a to i díky aplikaci, která nabízí tematickou hudbu do pozadí. Unlock! nenabídne epický herní zážitek, ale ve svém žánru patří k tomu lepšímu a provede vás poutavými příběhy.
Hodnocení hráče: Unlock! mám moc ráda a tohle je rozhodně jedna z těch nejlepších krabic. Druhý scénář sice neměl tak silný příběh, ale první a zejména ten poslední byly fakt super. Vše do sebe logicky zapadalo a tvořilo zajímavý příběh. Některé scénáře z jiných mi ale připadaly o něco více tematické a vtahující, proto nechci dávat plné hodnocení. Za odehrání tato ale určitě stojí.
Hodnocení hráče: Produkčně vyladěná hra, která ale herně není moc zajímavá a má zásadní limity, jejichž kombinace ubírá hernímu zážitku. Je potřeba počítat s tím, že je zde velký faktor náhody a hra celkově není ani moc komplexní, herní rozhodnutí nejsou zásadní. To je nešťastné především s ohledem na to, že mimo tah hra hráče*ky, kteří nejsou na tahu, nevtahuje a ani nenechává prostor na promýšlení tahu. Hra je hodně solitérní navzdory možnosti pvp soubojů, ovládání příšer nebo pokeru. Jediným vtahujícím prvkem jsou karty setkání, které vnímám jako největší klad. Ani ty mě ale vysloveně nenadchly, jelikož mi odměny/postihy připadají nezajímavé a mnohdy neodpovídají příběhu (oproti Zimě mrtvých např.). Potíž je v tom, že při hře 4 hráčů*ek se může stát, že na tah čekáte i víc než půl hodiny. Věřím, že v menším počtu nebo kooperativní variantě by hra mohla být zajímavější. (1 partie)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Čarodějky CZ od 1 Kč ( zeměplocha Terry Pratchett)
Akt. cena: 2001 Kč
Končí za: 6 dnů