flychicken

Úroveň: Mušketýr

Další úroveň: 5 / 500

Bazar index: 115 1 0

Zatroleným hráčem: 2726 dnů

Naposledy přihlášen: dnes

Hodnocené hry

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Rychlá a svižná dvojkovka s bleskovým setupem a nezanedbatelným podílem náhody. Bohužel se velmi rychle ohraje a nám vydržela necelých 12 partií, což vzhledem k rychlosti hry není moc.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Zábavná párty hra, na kterou však musí být nálada, což omezuje její výběr. Na trhu dnes existují už i lepší varianty, ale stále se k této čas od času rádi vrátíme, hlavně kvůli mainstreamu, který okolo ní vznikl a tak je častou volbou nehráčů. Rozhodně však nenudí a je stále dobrá :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Velmi jednoduchý, elegantní a hlavně tématický workerplacement. Téma ve hře opravdu skvěle prostupuje a máte pocit stavby pevnosti, zesilování jejích zdí, zabezpečování farem rolníků a najímání žoldáků nebo držení vlastní malé armády. Bohužel pro nás, hra opravdu není nijak komplexní a zařadil bych jí do kategorie vstupních, cca na úrovni Agricola family. Každou hru děláte prakticky to samé, někdy i ve stejném pořadí a mění se pouze rozmisťování vojáků na zdi. Což vlastně nehraje takovou roli, protože se dají jednoduše přemístit, ikdyž stojí zprvu špatně. Hra je tak po čase repetitivní. Za nás ještě další škoda v budování enginu, resp. tableau z karet uprchlíků a budov. Ve hře je jejich role upozaděná, k výhře je nepotřebujete, moc jich nekoupíte a tak velký dopad mít nebudou, nehledě na to, že není dost prostoru k vybudování něčeho efektivního (či aspoň trochu funkčního) a odlišného od poslední partie. Zkrátka zahozená příležitost, hra mohla být o mnoho lepší.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vskutku jednoduchá rodinná verze farmaření. Akce jsou přímočaré, učící křivka téměř horizontální a zpracování za svou cenu krásné. Příliš přemýšlení zde nehledejte, ale zároveň hra nabízí dostatek prostoru k soutěžení a dobrého pocitu z vybudování farmy a nasycení jejich obyvatel.

Alchymisté (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Nádherné deduktivní euro, které doporučuji pořídit společně s Golemem. Deduktivní část je vynikající, zapojení aplikace nijak neruší soustředění na fyzickou stránku hry a přestože lépe funguje v počtu 3-4 hráčů, dá se odehrát i ve 2 a na BGG existuje i skvělá a tematická varianta pro solo hraní se Zlatoslavem Lockhartem :) Celkově hra ale nebaví tak, jak bych čekal. Poslední dobou mám dojem, že hry od CGE mají opravdu zajímavé ústřední mechaniky s výborným ozvláštněním, ale okolo nich je postavené předhradí z nudného balastu, který má dodat pocit úplné hry. Zde např. zasazení publikování/vyvracení teorií. Nechápejte špatně - nápad je to skvělý a nabízí zajímavé napětí, ale mnohem víc by jim slušelo vedlejší místo na konci kola, kde by se provedly zadarmo, jako svitky pro krále, o práci na Golemovi, v rozšíření. Takhle odtrhávají až přílišnou energii/akce/čas od zábavnější části hry, kterou je dedukce přísad, a celkový dojem mění v rozmrzení. I tak ale solidní design, hodný vyzkoušení:)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Úžasné rozšíření přidávající další dedukční složku a aktualizující některé neduhy základní krabice. Určitě však nepřidávat všechny moduly najednou a vyzkoušet si je jednotlivě. Jednoznačně doporučujeme.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo V podstatě Nevsky v pouštním prostředí. Hra je pořád vynikající, ale s příliš málo inovacemi nebo odlišnostmi od předchozího dílu série. Ani politika Taif, El Cid nebo potřeba krmit muly nepřináší pocit hraní nového dílu. A tak minimálně pro nás, nemá příliš mnoho smyslu nechávat si obě, proto hvězda dolů.

Anachrony (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Nijak složitý, velmi, ale opravdu velmi suchý optimalizační puzzle zcela bez tématu s pěkným vizuálem. Co zklamalo asi nejvíc, byla absence solo modu v esenciální krabici. Kvalita figurek exoskeletů byla lehce za hranou, interakce pomálu a občasné nejasnosti v ikonografii. Zkrátka nezaujala.

Archa Nova (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Zajímavé euro s vcelku příjemným vizuálem a lákavým tématem, kterým není stavba tradiční ZOO (jak by se na první pohled mohlo zdát), ale ochrana živočišných druhů v moderní vědecké zahradě - což je třeba zdůraznit - o potřeby zvířat a jejich chov zde nejde, pouze o jejich získání do sbírky a následné reintrodukce do přírody. S čímž hra pracuje bravurně a tematicky, moc nás to bavilo. Rozchodit hru nebylo nikterak těžké už v první partii - pravidla napsaná přehledně. Funguje skvěle ve všech počtech hráčů. Obecně rád vyhledávám komplexní eura a válečné hry, nicméně - navzdory květnatém a funkčnímu zasazení několika herních mechanik, dochází k tvorbě designového chuchvalce - je komplexní, aby byla komplexní. Zasazení mechanik postrádá hloubku a důvod, na rozdíl např. od Lacerdovek. Mnohé mechaniky jsou zbytečné a hra se tak bezdůvodně obaluje líbivými, ale nadbytečnými, vrstvami, přestože mohla být mnohem odlehčenější a stále výborná. Nakonec tedy putuje z domu, na trhu jsou lepší.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Velmi čistý design, zajímavý twist na workerplacement, ale silně mechanické a zcela bez tématu. Hra láká nádhernými ilustracemi, jež umí postavám vdechnout jedinečnou osobnost a přehršel zeleně pak dodat pocit relaxu. Solo funguje hladce, hra dobře škáluje ve všech počtech a hraní je plynulé. Přestože se jedná o light euro, zkušenost hraje docela velkou roli a začínající hráči nemají oproti veteránům šanci (nicméně vstup do hry a pravidla jsou jednoduchá). Po několika hrách přestalo bavit a tvořit výzvu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Nádherná hra s překvapivě kvalitními komponenty azpracováním. Lesklý lak na některých částech ilustrací dodal hře další umělecký rozměr a figurka hologramu nasadila všemu korunu dokonalosti. Za tuhle cenu dostanete přepychové zpracování. Samotná hra je vcelku jednoduchá, akce přímočaré, náhoda se dá tolerovat a postupně objevujete nové strategie. Nicméně poté znovuhratelnost rychle klesne a schovává se jen v náhodě kostek. Důvodem je samotná podstata hry - hrajete, abyste postavili portál. Není tak moc prostoru se zlepšovat nebo objevovat jiné cesty k vítězství a těžit z mechanické smyčky. Nám vydržela hra na 5 partií, což opravdu není mnoho. Přesto bychom ji doporučili, zejména pokud hledáte kooperativní "euro" s krásným zpracováním a nevadí vám trocha náhody a hrajete ve větším počtu než 2 - hra sice funguje i pro 1-2, ale ohraje se rychleji a synergie mezi hráči není tak zábavná.

Bandido (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pokud by si nějaká hra zasloužila titul "Malé velké", pak Bandido. Jak lupič postupuje, za rozrůstající se podzemní labyrint by se nemusel stydět ani král Minos. Délka partie, a koneckonců i vaše úspěšnost, závisí nejen na kartách, které si dolíznete, ale i na vaší schopnosti odolat prvoplánovému uzavření chodby záslepkou (UV-C baktericidní svítilny totiž rychle docházejí). Náhoda v lízání karet zde tvoří velkou výhodu. Plánovat musíte, ale díky větší náhodě nedochází k přílišnému zamrzání mozků s šachoidní vizí a hra tak nepřichází o svou svižnost. Skvěle hratelná jak sólo, tak i ve více šerifech, karty z příjemného materiálu a krabička, na rozdíl od Krysích válek a podobných her, dělaná na míru. Bandido byl nečekaným a velkým překvapením letošních Vánoc a doporučuji jej každému, kdo hledá rychlou kapesní hru s neotřelým nápadem a má doma velký stůl :)

Bang! (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Báječná karetní hra a dnes už klasika, která nerezaví. Ideálním počtem je tak 5-6 hráčů, aby se naplno projevil poteciál hry a zároveň kolo netrvalo příliš dlouho nebo hráči kteří brzo vypadnou, nečekali na další partičku déle, než je zdrávo. Pravidla jsou jednoduchá a přizpůsobivá herní skupině. Atmosféra se lehce naladí jak při herním večeru, tak klidně u piva, přesto s ní neuspějete vždy a hlavní mezerou hry je zde dlouhé kolo (délka úměrná množství rozšíření) a nekonečné čekání, když hráč vypadne. Ideálně postačuje jedno rozšíření, a tím je Město duchů, další již ztrácejí na významu a berou hře dynamiku, načemž je postavená.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Rozšiřuje herní možnosti a taktiku, zelené karty umí příjemně urychlit hru, ale také jí i zpomalit. Pokud sáhnete po rozšíření pro Bang, je Město duchů jasná volba, nicméně i základní hra má své kouzlo a bohatě se bez upgradu obejde.

Bitoku (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Rodinný, strategický point salát na principu dice-placementu, vylepšování desky a balíku (ne však deck building) s poněkud promrhaným potenciálem a nedotaženým vývojem. Na první pohled klame tělem a může vypadat složitě a slibovat komplexní zážitek. Ve skutečnosti je ale velmi plochá a žádné velké přemýšlení nebo volby zde nehledejte. Hra je přímočará a místy dosti nevyvážená (např. za Kodamy je poměr cena/výkon zisku bodů vyloženě směšný oproti kartám úkolů nebo Stezce v horách). Hra dále klade důraz na jednu konkrétní akci, nákup Krystalů, bez které nemáte šanci se pohnout dál a každé kolo se jí budete muset věnovat, ať chcete nebo ne (což považuji za vývojářskou chybu, jelikož mi jako hráči byla uzmuta tato volba). Vyskytuje se zde dosti náhody (lucky draw úkolů, jako např. v Takenoko; náhodné lízání nabídek) a pro stratégy tak nenabízí dostatek prostoru. Zkrátka je opravdu rodinná. Ilustrace jsou moc pěkné, jen škoda, že nejsou bohatší, co se karet týče (hodně kopií od jedné).

Black Angel (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Skvělá a relativně rychlá komplexnější eurovka se skvělým solo modem. Hra zůstává širším publikem nedoceněná, jelikož v dnešní době frčí hrát do šířky - Black angel ale po Vás chce vstupně tak 3-5 her k jejímu pochopení, teprve pak ji plně doceníte. Ideální počet hráčů je 1-3, solo mód je velkou výzvou v optimalizaci tahu. Ve 2 hra funguje prakticky stejně dobře jako ve 3, jelikož "automa" běží jen dočasně a od půlky hry zmizí sama z partie a údržba do té doby znamená jen přehození jejích kostek - žádné tahy, nic, jen jí přehodíte kostky, které patří do společného poolu a využíváte je stejně jako svoje či jiných hráčů. Kvalita komponentů jinak na vysoké úrovni - robůtci i lodě vypadají rozkošně a celkové grafické zpracování od O'Toola pohádkové jako vždycky. Hru jednoznačně doporučuji :)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo U téhle hry mě pobavila vysoká hodnocení na BGG s připojenými komentáři, jak je hra vlastně špatná. Hra má na první pohled obrovskou produkční hodnotu. Nicméně, dvojvrstvý karton je opravdu špatně slepen, kroutí se už po vybalení, a spodní vrstva je příliš tenká - pozor na protržení. Bohužel se kroutí a pak nedrží a točí se na stole i hexy místností a výseky na kostky nestability jsou malé. Figurky jsou detailní, ale modelované z horizontálního pohledu, takže když se koukáte isometricky (normálně na stůl), nevidíte hlavní rysy a póza je divná, hrbatá. Pravidla jsou nepřehledná, bez příkladů s chybami a špatnou terminologií, která je hrozná i na kartách (podobná klíčová slova, nelogická - viz např. questy). Hra je nedostestovaná, nevybalancovaná a v solu nelze využít min. 1 ze škol magie (Nightmare). Za své peníze tak dostanete prototyp, který místy funguje, ale musíte si ho dotestovat a změnit pravidla sami (nebo číst příspěvky jednoho samozvaného designera z řad fanoušků na BGG).

Blood Rage (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající AT až do samého jádra a zřejmě nejlepší hra, která se honosí v naší polici. Výborná kombinace draftu, area control a dechberoucí řežby v mystickém světě vikingů. Při koupi jsem nečekal, že bude mít doma až takový úspěch a navzdory naší oblibě spíše menších her, BR kotví na stole velmi často. O nové hráče také není nouze - pravidla totiž vysvětlíte během pár minut a epický zážitek pro Vaší návštěvu je v kapse. Hraje se totiž báječně. Je vidět, že tvůrci si s mechanikou opravdu vyhráli a pravidla jsou jasně vytyčená, bez vágností typických pro AT. Navíc zde platí více než jinde - není důležité vyhrát, ale zúčastnit se hry - pokud totiž přijmete porážku, můžete ji proměnit ke konci ve vítězství. Nemálokráte se nám stalo, že nováček s dobře mířeným Lokim, zruinoval Tyrovy psance ;-) Blood rage je skvělý, a pokud se rozhodujete pro něco většího, je jasným kandidátem :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Blood rage žádné rozšíření sice nepotřebuje, ale pokud bych měl vybrat které přinese do hry nejvíce zpestření, budou to Bohové Asgardu. Zaříkávači vám přinesou další typ jednotek, ale těch je ve hře i tak dost, a 5. hráč "jen" klan k výběru navíc. Ne každý se během hry k mystikům dostane a v pěti je hra už přecpaná. Jenom Bohové se na stůl dostanou prakticky vždy a ovlivní všechny. Proto mi přijdou jako nejlepší rozšíření. Poměr cena/výkon je už samozřejmě na jinou debatu, protože ta je zde nevylučitelně přemrštěna a figurky mohly být v klidně podobě žetonů (a zároveň součástí základní hry, co si budeme povídat). I tak, pokud hledáte zpestření, toto rozšíření ho přinese nejvíce :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Nové jednotky a figurky jsou skvělé, ale jejich využití není tak široké a hra jimi není zásadně ovlivněna. Je třeba počítat s novou možnou taktitkou, ale může se klidně stát, že se k mystikům během hry nedostanete, případně raději zvolíte lepší upgrade pro váš klan. Zaříkávači tak u mě zůstávají na druhém místě expanzí pro Blood Rage :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Produkčně nádherné velmi jednoduché resource management euro s action selection. Partie do hodiny, sólo v základu spíše jako trenažer, ve více lidech hra škáluje dobře. Po stránce designu sice solidně odvedená práce, ale nemastná, neslaná. Celkově průměrná hra, která ničím nenadchne a zapadne.

Břink! (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající dynamický deckbuilder. Rozhodnutí dávají smysl, máte jich hromady, spousty karet s různou synergií a vzájemným provázáním, potěšující odkazy na známá fantasy díla a skvělý překlad od Rexher. Hra dobře škáluje, funguje skvěle ve všech počtech, ani jeden u nás nevyčívá. Po čase se mapa ohraje a rozšíření tak přidalo pár zajímavých twistů, bez prodloužení herní doby, tzn. stále cca 45-60 minut. Jednoznačně doporučuji i jako vstupní hru s jednoduchými pravidly a podstatně lepším uchopením nežli praotec Dominion.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající aktualizace původního Břinku. Takhle má vypadat druhá edice hry. Konečně už nepotřebujete nová rozšíření, protože zde si skládáte plán sami a pokaždé jiný. Zároveň i v nižším počtu hráčů, zejm. ve dvou, máte pocit, že to na povrch snad už nestihnete a zároveň cítíte trochu napětí při průzkumu podzemí. Změny přišly i v efektu některých základních karet a možnosti zvýšit komplexitu vězením či duchy. Grafika zůstala stejná (to je dobře) a ilustrace také (což je škoda, jsme tak pořád v období krále klacka, dnes už to jde lépe). A insert, ten zde chybí úplně, což je rozhodně změna k horšímu. Zejména pak u karetní hry s mega krabicí. Nicméně rozhodně doporučujeme prodat starý a koupit nový Břink, protože je o několik úrovní lepší a stále stejně zábavný.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Největší přínos rozšíření je jeho nová mapa a twist vodniku, jinak nepřináší nic extra zajímavého. Nový Břink! Katakomby řeší veškeré neduhy svého předchůdce a tak staré vydání s neustálým kolotočem kupování nových map s cílem zvýšení znovuhratelnosti už nemůžeme příliš doporučit.

Canvas (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jednoduchá, přesto ne příliš zábavná. Rozhodně jsme neměli pocit malování obrazu a vzhledem ke vzájemnému překryvu folií karet není váš výtvor ani pořádně vidět. Za nás vcelku zklamání.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hra připomíná předchozí tituly západního království v komplexnější verzi s menší přehledností a podstatně větším zahlcením. Přestože se tváří otevřeněji, cesty jsou stejně sevřené jako v předchozích hrách (což není špatně). Nová trilogie přichází s širokou implementací a variací kostek v euru, ve skutečnosti ale nepřináší nic tak uhlazeného a přelomového jako předchozí 2, a spíše starší trilogie vykrádá a variuje, což je mírné zklamání. Ikonografie se lehce rozrostla, ale stále zůstává přehlednou. Solo se nepovedlo tak pěkně a je krkolomnější než předchozí verze. Celkově se jedná o solidní titul, ale již zbytečně překombinovaný.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající a tématické euro, kde vše zapadá, kam má, s perfektními ilustracemi a grafickým designem od O'Toola. Téma se točí okolo stavby a provozování soukromé kliniky USA typu a vás staví do pozice jejího manažera, což je provedeno bravurně. Nečekejte žádného doktora House, tady jde čistě o byznys, žádné diagnosy, vyšetřování apod., pouze zkásnout a poslat domů a další den najmout nové neunavené ruce nebo poslat svoje zaměstnance odpočinout si u výzkumu. Výborná hratelnost ve všech počtech hráčů, solo poněkud sušší. Veškeré informace o průběhu partie zastřešuje všudypřítomná intuitivní ikonografie a hra je tak jazykově zcela nezávislá, vhodná i do nové skupiny, kde ji nikdo nezná. Již v základu je možné si do hry přidat několik volitelných modulů k ozvláštnění partie a znovuhratelnosti a myslím si tak, že rozšíření nejsou třeba. Za nás jednoznačně titul, který nezaslouženě zapadl a rozhodně stojí za vyzkoušení :)

Cloudspire (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Partie 15x, solo a 2p---Nadhodnocená hra, pro svou produkční stránku a cenovku. Za ty peníze a solidní komponenty, přece nemůžete mít špatnou hru? Nebo ano? CS není špatná, ale ani skvělá hra. Je spíše průměrná a lehce nad průměr ji vyzvedává pouze designově čisté zpracování MOBA do deskové podoby. Konkurence totiž nic takového nenabízí a hra je tak unikátní. Sólová kampaň je zajímavým puzzlem, který však není těžké rozlousknout a navzdory inzerci vydavatele, kampani chybí smysluplná příběhová linka. Náhoda ve hře bohužel hraje značnou roli, bez možnosti výrazné mitigace a bude tak rozhodovat o vašich vítězstvích a hladkosti průběhu. V kompetitivní hře existují úvodní komba, kterým musíte skriptovaně předejít, jinak prohrajete už v první vlně. Hra vám tak bere hráčská rozhodnutí a po čase začne nudit a stává se repetitivní. Neoprenové podložky se časem silně třepí (nejsou zapošité) a PVC komponenty ani po dlouhé době nepřestanou štiplavě zapáchat. Svou cenu si tak hra neobhájí.

Coloma (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Příjemná hra s prostupující tématikou divokého západu a mechanikami, které více vykvetly a vybrousily se až v následující hře autora - Věčná zima. Což je vlastně škoda, na hře je znát, že se jednalo o jakousi první verzi. Neplyne tak elegantně a je velmi plochá. Zároveň bohužel i trestající a zařezávací, v důsledku čehož nakonec putuje z domu.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Je znát stáří hry a s každým novým přírůstkem do série i přibývající zastaralost. Ve hře chybí zvrat a pocit větší kontroly nad hrou samotnou - jako např. Dračí karty v Samurajích. Ilustrace už by také zasluhovaly aktualizaci a pravidla pročištění - zážitek, který hra přinese, nabízí i podstatně jednodušeji "zpravidlované" hry konkurence. Náhoda hraje velkou roli a právě nemožnost ovlivnění, jako třeba ve zmiňovaných Samurajích, nabízí spíše nezúčastněný cinematický zážitek, který se ale po několika hrách zcela vytrácí v jednotvárnosti. Hra s přibývajícími partiemi ztrácí šťávu a tak ji nelze již nadále doporučovat a raději sáhněte (ikdyž vám tématem nemusí třeba tak vonět) po novějších dílech série.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Svižné bitvy a oproti ostatním CC nadupaná kniha scénářů, kdy každý je cítit unikátně a využijete vždy jinou taktiku. Dračí karty jsou skvělým osvěžením a asi největším přínosem tohoto dílu, a přidávají další úroveň hloubky aniž by hru prodloužily nebo komplikovaly - nicméně lze hrát i bez nich. Systém Cti funguje skvěle a tematicky. Pravidla jsou přehledná a najdete v nich odpovědi na všechny své otázky - přirovnal bych je trochu k Vastu "aneb co je psáno, to je míněno a nehledejte mezi řádky, odpovědi jsou všechny tady". Bloky, resp. jednotky, jsou dostatečně přehledné a rozdílné i vizuálně, takže se člověk na bitevním poli neztrácí - což je hlavní výhoda oproti miniaturám, nehledě na skladnost a snadnější manipulaci. Graficky se GMT opět posunulo a hra vypadá náramně :) Jednoznačně doporučuji ;-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá historická hra založená na objevování :) Playbook s historickým pozadím skvěle zpracován a samotná hra hezky výpravná, k čemuž pomáhají i karty Událostí. Pravidla jsou jednoduchá, nečekejte nic složitého - ale ani komplexního. Jedná se spíše o oddychovku na večer, ke které si pustíte Cestománii nebo Moanu a pokocháte se svým "imperiálním" souostrovím. Ke konfliktu příliš nedochází, je nákladný a probíhá zjednodušeně hodem kostkou - spíše se mu tedy vyhnete. Blafování není dle našich zkušeností třeba a hru můžete hrát jako otevřenou bez ošizení. Hra funguje stejně v každém počtu hráčů, je to spíše multiplayer solitaire a je proto vhodná i do sóla se stejným zážitkem. Takže pokud rádi objevujete a nechcete si lámat hlavu nad galaktickým impériem v Eclipse, Dobytí ráje je skvělá volba :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jednoznačně skvělá produkce, nicméně celkovým fyzickým obsahem a "hrou" však neobhájí svou cenovku. Škálování počtu hráčů funguje dobře a hraje se pěkně ve 2 i 4. Úvodních pár her bylo skvělých a ústřední kombinace mankaly s rondelem se velice povedlo. Po 5 partiích (a ty odsýpají rychle) však začíná být hra silně repetitivní a ani různé rytířské řády ji před tím neochrání. Celkově tak hru nemohu doporučit, jelikož poměr ceny k výkonu je dosti nízký, rychle upadá až netáhne vůbec (6 partií). Hra tak putuje z domu.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Vizuál je opravdu nádherný, produkční zpracování rozhodně lepší než ostatní hry tohoto designera, vč. inkonografie, ikdyž pokulhává (vč. KS verze). Je velmi cítit roubování tématu na mechanismy silou, hra je čistě mechanická a suchá. Ekonomika hry je opravdu velice těsná a velmi trestající. Nejčastěji ve formě "mrtvého tahu", kdy hráč nemůže dělat nic, než zahrát akci pořadí tahu, úkol (pokud jste si jich už nenabrali dost a nemůžete) nebo passnout. Hra jinak škáluje obstojně, avšak solo je příšerné a nedoporučuji ho. V této hře více než jinde platí, že vizuál není vše, pravidla neukáží mouchy a je potřeba si před pořízením hru zahrát.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Dle mého zatím nejlepší rozšíření pro Descent. Všechny figurky jsou krásné, příšery mají skvělé schopnosti a postavy hrdinů, vč. nových povolání, jsou úžasné. Tajná komnata příjemně zpestří hru a nové předměty vypadají také lákavě. Jen mě trochu mrzela plastika figurek hrdinů - je podle obalu a ne podle artworku, který mně osobně přijde hezčí. Ale to už je jen věc vkusu, nikoli vada jinak epické hry :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Detailní figurky, skládací dílky mapy, spoustu karet a nádherné kostky. Pán jeskyně konečně ožívá a má vlastní agendu, a je jen na vás, jak si s ním poradíte. Descent je jeden z nejlepších deskových crawlerů s elegatně jednoduchým herním systémem, který hráče nedeptá hromadou tabulek a vše krásně odsýpá. Partie může trvat hoďku nebo klidně celou noc a je vynikající jak ve více, tak ve dvou, jako soupeřovka. Nicméně appka RtL umožňující kooperaci i pro 2 hráče, večer podstatně více zpříjemní, duelovek je celá spousta a lepších. Descent je volbou pro všechny milovníky RPG, figurek, žetonků a házení kostkami.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Obrovské překvapení ve formě light eura. Téma prostupuje bravurně a hra skvěle paroduje Jurskou filmovou ságu. Samotné mechanismy jsou čisté, dotažené, ikonografie efektivní a hra skvělá ve všech počtech hráčů. Takhle nějak jsem si představoval deskový Zoo Tycoon. Hra má i pár drobných neduhů (přes které však stále po letech zůstává v naší omezené sbírce o 30deskovkách, jež se jinak neustále obměňují): ilustrace prázdného parku jsou ošizené a krámky mají tiskové chyby, dinouši střední velikosti jsou nevybalancovaní vůči zbytku, modulární charakter herního plánu je špatně navrhnut a je silně neefektivní z hlediska místa apřehlednosti - na BGG existují sjednocené boardy ke stažení. Za nás určitě obrovské doporučení této nepříliš známé hry :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Neuvěřitelně náhodný festival hezkých obrázků. Hru nelze takřka hráčsky ovlivnit a tak přestože má základní myšlenku zajímavou a ilustrace krásné (nejsou to fotky, ale malůvky), nelze ji doporučit. Solo hry je vcelku jednotvárné a po čase pro vysoký podíl náhody začíná nudit a hra tak putuje z domu do jiných rukou.

Dobble (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Dobble je zářný příklad, jak může jednoduchý nápad dobýt svět. Bezkonkurenční party hra a filler, která vsází na jednoduchost, atraktivitu a svižnost, čímž perfektně chytne i nehráče. Pravidla vysvětlíte do minuty a hrát můžete pořád dokola na různé z variací, které pravidla nabízí. Přesto se vám neohraje a rádi se k ní vrátíte na každé sešlosti. Vyhrát totiž může každý bez pocitu zavařeného mozku a ještě se skvěle zasmějete. Pojmenovat některé obrázky je v té rychlosti někdy totiž opravdu fuška a výplody myslí některých spoluhráčů při záseku by si zasloužily zvěčnění v síni slávy. Navíc vše zabaleno do plechové krabičky, což člověk vždycky ocení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělý area-control kombinovaný s workerplacementem s prvky rondelu. Hra vypadá nádherně a ještě lépe se hraje. Pravidla jsou jednoduchá a přesto je hra dostatečně komplexní a místy vás i nenásilně vzdělá. Herní doba okolo 90minut, škáluje obstojně a hraje se dobře ve 2 i více, bez potřeby dummy hráče. Voleb je ve hře dostatek, ale AP jsme nezažili. Interakce mezi hráči všudypřítomná a téma přirozeně naroubováno. Jednoznačně doporučuji milovníkům eurovek a area-control :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vypadá krásně, má rychlý setup a krátkou herní partii. Jednoduše pohádková. A pokud jste ochotni jí věnovat i trochu RPG, poskytne vám bohatý zážitek u kterého se popadnete smíchem a škodolibostí za břicho. S přibývajícím množstvím hráčů se mírně mění, ale je skvělá i ve 2. A herní doba se drží v jakémkoli počtu víceméně na stejné hladině. Navíc není problém někoho ke hraní přemlouvat - pravidla jsou totiž jednoduchá a vysvětlíte je do pár minut. Hra se přesto jen tak neochodí a umožňuje elegantní prodloužení/zkrácení partie zvolením množství pokladu, jež musíte uloupit. Stejně tak můžete zvýšit obtížnost hry hraním s pokročilými pravidly. A pokud ani to nestačí, je vstřícná i homemade pravidlům k obohacení a většímu RPG zážitku. Třetí edice nabízí oproti 4. dle mého hezčí miniatury a peníze a větší dílky, ta 4. je zase kompaktnější a má pohádkovější ilustrace. Vyberte si sami, ale ani s jednou neprohloupíte :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Ani ne tak hra, jako tématický puzzle. Ve hře je vícero duchů právě kvůli variabilitě. Což sice funguje příjemně, ale znovuhratelnost je i tak dost omezená, a to pouze na objevení synergií mezi duchy (jinak je to pokaždé stejné) - což u každé kombinace vyjde na 1 partii. Duchů je málo a po čase se dostáváte rychle do rutiny (tak velké rozdíly mezi duchy a cestami k vítězství totiž nejsou). Navíc se téměř celá partie dá propočítat a nejpozději 3 kola před koncem už víte, kdy skončíte a kdo vyhraje, takže se pomalu ztrácí motivace partie vůbec dohrávat. Celkově hra není příliš komplexní a netřeba se jí bát, pravidla jsou napsaná skvěle, dobrý formát i dost příkladů. Ikonografie a grafika se povedla, ilustrace mi připomněly 20let starý MTG, lehce nekonzistentní. Pravé solo je taková rychlá oddychovka, kooperativní partie trvá u 2-3 hráčů cca 1-1,5h, ve více lidech nedoporučuji. Celkově příjemná, ale neoslní a nezůstane ve sbírce.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi zajímavé euro pojetí vesmírné strategie o rozpínání impéria. Hra vypadá krásně, lodičky jsou detailní (lepší s podstavci) a ilustrace lákavé. Graficky je vše přehledné a srovnané bez nejasností. Traye pro hráče jsou ale ekl a daly by se vyřešit lépe a přinejmenším stejně funkčně. Nejvíce ze všeho hře vévodí možnost přizpůsobení a stavba vlastní flotily, ikdyž je trochu překombinované vzhledem ke zbytku hry, a není jednoduché najít balanc mezi vylepšováním lodí a šířením moci. Soubojový systém je ale zklamáním - kostkofest, který je při větších bitvách nekonečný (pořád dokola nakonec házíte stejnými kostkami a čekáte, kdo hodí víc). Interakce mezi hráči je velmi nízká a její nedostatek pocítíte zejména ve 2, kdy hra ztrácí nejen šťávu, ale i půdu pod nohama. Hrajte tedy alespoň ve 3 nebo hledejte jinde.

Ekopolis (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Krásně zpracovaná oddychovka i skvělá učební pomůcka do hodin biologie. Scio se vytáhlo. Napříč tomu, že hra staví na principech eurovek, není jen o bodech a kalkulaci - přesahuje svůj herní rámec a je inspirativní. Je radost budovat rezervoáry a stavět vlastní město, které žije svým životem a reaguje na každou Vaší volbu. Přesto pravidla nejsou těžká a vysvětlíte je během pár minut. Na internetu pak najdete několik dalších herních módů a úpravy pravidel, a dveře jsou otevřené i těm, co si doma ukuchtíte. Hra se bohužel těžko shání, a o to radši jí člověk rád vytáhne při nové návštěvě. Není nejdůležitější být nejzelenější, ale vidět do budoucnosti a vážit svoje volby, protože ty jatka vedle domova důchodců se vám brzy vymstí a ten rybník s konírnou vedle radnice taky nebyly nejlepší nápad ;-)

Escape Plan (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Krásná, ale nudná. Jelikož má hra limitovaný počet kol, čekali byste nějaký tlak a nedostatek času. Ne, tohle ve hře chybí a prakticky celou dobu jsme měli pocit, že stihneme všechno, co chceme a jediné omezení bylo, jak moc efektivně to uděláme. Hledáte tedy optimální cestu k penězům a z města, interakce je minimální a pokud hrajete ve 2, obsluha bota protivná (ikdyž primitivní). Escape plan má jednoho z nejnudnějších botů, jaké jsem zažil a jeho zařazení do hry 2 hráčů je zcestné, protože hra ve 2 příliš dobře nefunguje pro nedostatek konkurence (ikdyž se Sandra snaží to dohnat). Pokud se tedy poohlížíte po Lacerdovce s brilantním uměním Iana O'Toola, sáhněte raději po jiném titulu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Jednoduchá příběhová hra, do které vstup ještě více usnadňuje doprovodná aplikace. Jazyk je jednoduchý na překlad a příběh sice není úplně originální, ale neurazí. Celkově se nám více líbila zápletka z Plyšové hlídky s doprovodnými bajkami. Figurky, karty a další herní materiál jsou kvalitní. Hudba v aplikaci přidává pohádkové atmosféře. Jedinou drobnou výtkou tak zůstává vlastně hlavní pilíř hry, a sice, že je celá postavená na aplikaci, což nám docela vadilo, ale jistě se najde spousta lidí, kterým to vadit nebude :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velmi povedený díl série, narozdíl od Liberty a Pádu nebes je kladen podstatně větší důraz na Události a častěji se tak dostanete i k plné akci (Op+SA) než v jiných dílech série, a proto mají vaše rozhodnutí zároveň širší okamžitý dopad na události na mapě než v jiných dílech. Např. oproti Pendragonu je zde méně mikromanagmentu a "dotahování šroubků", aby se vám strategie nezhroutila a spíše jedete velká gesta a tahy. Herní doba je srovnatelná s Pendragonem, avšak s delším DT mezi tahy hráčů. Frakce jsou dostatečně odlišné a jejich převedení i dilemata zapadá do tehdejších reálií bravurně. Playbook je zpracován lépe než v Liberty a Pádu, což chválím. Hra není ve výsledku tak komplexní, jak je všude líčena a už vůbec ne složitá, cesty k vítězství jsou velmi pevně vytyčeny a musíte je jen objevit ;-) Pro svou výpravnost a zábavné Události hru jednoznačně doporučuji :)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Za mě obrovské zklamání. Hra pokračuje ve stylu vyprávění i hraní základu - což je dobře - ale všechny mechanismy tu usilovně kopírují tehdejší situaci a neexistuje možnost to zvrátit nebo zkusit odlišnou strategii. Chybí tu ona hra. Každá karta událostí i koncepce Převratů hru každý tah resetují do výchozího, historického, stavu, nehledě na to, co jste dosud dělali. Neutralizují vaše akce a plány. ARVN tak nemá nikdy šanci uskutečnit Thieův plán na opevnění delty (ikdyž se začnete snažit už během základní hry), NVA dostává nesmyslné boosty, přestože třeba hraje zle a je vyčerpána, a VC v té době prakticky neexistoval a jeho hráč pouze přicmrndává přes karty. Samotná Paříž je jinak super a moc se povedla, ale to co následuje vůbec nekopíruje předešlou herní situaci na mapě ze základu. Obrněnci jsou zábavní, ale místy přesílení a je cítit nedostatek playtestu. "Simulace historie" super, ale na úkor tomu herně podprůměr, až bych řekl, že hra chybí a stačí si jen číst karty.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Na první pohled party hra s krásnou grafikou, ale bez velkého přemýšlení. Na plnokrevnou party hru mi ale chyběla interakce mezi hráči na vyšší úrovni, než jen "vezmu si tenhle dílek ze společné hromádky...anebo tenhle který jsi odkryl a nechtěl". Hra tak byla lehce zklamáním, prestože její nápad samotný je zajímavý.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělý tile-placement s prvky rondelu a farmařením. Po přečtení několika recenzí na BGG mám dojem, že asi hrajeme jinou hru, naše rozhodně netrvá 30minut (spíše 90) a i skóre se pohybuje v podstatně vyšší úrovních. Jednoznačně komplexní, ale plynulá hra, na které nejvíce oceňuji právě možnost Kronik, jakožto ozvláštnění partie - díky nim vám hra podstatně déle "vydrží" a můžete si volit úroveň komplexity (základ na úrovni Architektů záp. král.). Komponentově se podepsal KS, tloušťka kartonu 3mm je v ruce příjemná a dřevěnné dílky robustní. Rozšíření pak ještě více hru otevřelo a solo Automa je výborná, s téměř nulovou obsluhou, do solo hraní jednoznačně doporučuji. Hra škáluje dobře a funguje skvěle ve všech počtech. Málo známá, ale stojí za objevení ;-)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Jen málokteré hře bych dal tak nízké hodnocení, ale HotS je přes rozsáhlé doporučování ostatních hráčů tak velké zklamání, že to jinak nelze. Vezmeme-li v potaz cenu krabice, je zpracování hry (deluxe) příšerné. Krabice připomíná bednu od bot a stejně tak společně s "boardem" i zapáchá. Pro zájemce existuje i španělská verze, kterou si tamější vydavatel upravil do podoby dnešního standardu her a tak mohu doporučit jedině tu. Samotná hratelnost je vcelku nudná a jednoduchá, příliš neodráží historické skutečnosti ani nenavozuje pocit středověkých bitev, téma by mohlo být klidně ala Hvězdná pěchota a nikdo by si nevšiml. Ve hře hraje obrovskou roli náhoda, pravidla jsou špatně napsaná, nepřehledná a nepokrývají ani zlomek situací ve hře. Nedoporučuji.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Naprosto vynikající tématické asymetrické euro, do kterého jsme šli naslepo a byli velmi mile překvapeni - od zpracování až po samotný balanc a ústřední mechaniku. Hra výborně škáluje a narozdíl od např. asymetrického Rootu nebo Vastu funguje skvěle ve všech počtech hráčů, vč. vynikajícího sola se 2 režimy (základní bohatě stačí), a není tak třeba ke stolu zvát více lidí pro plnohodnotný zážitek. Co se týče jazyka, karty jsou heslovité s opakujícími se kopiemi, takže po zapamatování efektu lze v klidu hrát i s neangličtináři. Samotná ikonografie je kvalitní a čistá. Hra zabere hodně místa a je třeba počítat s velkým stolem. Doporučuji :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Perfektní hra, ve které se můžete snažit vymýšlet nejvhodnější tahy, plánovat vlastní sádky, ale nakonec stejně vyhraje ten, kdo nebude koukat na strategii a budování soukromých lovišť, ale na to, aby vám před nosem vyfouknul tu největší rybu. Není třeba se však rmoutit, neb při dalším tahu lupiče ztrestáte a odříznete na jeho poslední kře vstříc dobrodružství širého oceánu. Pomálu je takových her, z jejichž obalových ilustrací čiší samotný duch představení, které na vás uvnitř čeká. Pohonem a tím, co tuto hru dělá tolik zábavnou, je totiž škodolibost sama. Náramně jednoduchá, pokaždé jiná, s chutí na odvetnou partii. Hra ve 2 s sebou přináší více analyzování a tvorbu již zmíněných sádek, ve 3-4 se tato strategie přestává vyplácet, zábavná je ale vždy. Hexy jsou krásně ilustrované a ve verzi od FFG naleznete i nádherné tučňáky. Pokud tedy hledáte menší hru s jednoduchými pravidly a velkým zážitkem, ve které i dítě může porazit zkušeného mistra logiky, je tahle skvělou volbou ;-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Takhle se dělá konfliktní euro s minimem náhody, žádné Legendy Dávnozemě. Hra je silně tématická a spojuje v sobě základní principy workerplacementových eurovek ve spolupráci se skvělým kombinačním soubojovým systémem, který nám hodně připomněl Blood Rage na steroidech. Každá akce, kterou vykonáte, s sebou přináší bonusy dále rozvíjející vaši strategii. Přestože hra pro první zahrání může působit zahltivě, nabízí novým hráčům rychlé tipy na kartách jednotlivých Olympanů a tak se nikdy necítíte úplně ztraceni. Míra interakce je vysoká a záleží na hráčích a negativní lze zcela eliminovat. Ilustrace jsou bohaté, grafika povedená a vyrovnanost Olympanů i možnosti rychlého vítězství skvělá (cca 25% partií). Za nás jednoduše ztracený klenot, který podkopala špatná komunikace s publikem mimo Francii a zůstává tak pro spoustu lidí nedostupná. Přesto se jí málokterá hra vyrovná a hrdě může konkurovat Mindclashi nebo Lacerdovkám.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hodnocení Deluxe verze: Nádherný vizuál se špatným výběrem komponent surovin - létají po stole, špatně se ukládají i vyndávají z insertu. Občasné nejasnosti v ikonografii, nicméně s podporou v pravidlech. Pravidla a mechanismy příliš konvolutní na jednoduchost hry s nedostatkem edge příkladů. Celkově se jedná o zajímavý kombinační počin s budováním jistého enginu prostřednictvím přesunu pracovníků. Téma bohužel kromě ilustrací zcela chybí a jako tristní nám přišel název hry, vzhledem k tomu, že princeznu nemusíte vůbec získat, abyste vyhráli a jsou pouze okrajovým zdrojem bodů. Bohužel nás zklamala i nízká znovuhratelnost a repetitivnost, kterou nezachrání ani rádoby asymetrické frakce (pouze jiné startovní zdroje na vaší cestou za optimalizací).

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Začněme s produkcí - silné karty s finišem a tlusté žetony jsou skvělé. Nicméně počítadlo Vlivu se špatně otáčí a je nepřehledné, desky pro vyložení karet občanů zbytečné - je škoda, že za ně platíte. Ilustrace jsou krásné, grafika a ikonografie už tolik ne - ikonky jsou malé a špatné zvolené (např. lektvar - proč je to kotlík připomínající pařez a ne třeba klasická erlenka?). Text jinak přehledný, font dostatečně velký. Znovuhratelnost hry je vysoká, asymetričnost velká a dotažená, vybalancovaná. Téma sice neprostupující, ale základní mechanika (umisťování žetonů na karty různými způsoby) čistá a dobrá. Bohužel se nám v každé zahrané partii dosud stalo, že už 3 kola před koncem víme vítěze a jediné, co by to mohlo zvrátit, by byla tažená karta (takže náhoda, ne herní um) a ta to pouze oddálí, ale nezmění. Touha dohrát partii je pak nulová a po několika hrách i nulová jí vůbec vytáhnout. Možná to řeší rozšíření, ale pochybuji a za nás je to rozhodující negativum.

Kinghill (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Idea spojení workerplacement eura s MTG a card draftem sama o sobě neznamená, že je hra skvělá, idkyž je designer z našich končin. Kinghill je spíše originální, než "úžasný", a celkově průměrný. Místní jásání proto moc nechápu. Propojení mechanik není nikterak elegantní ani zábavné, jak se z popisu může zdát, a prvky MTG nebo soubojů, jsou opravdu jen prvky v suchém korytu. Nehledě na to, že hra i podoba partie silně leží na žetonech vlivu. Partie je navíc příliš dlouhá na svůj obsah a kola hodně procedurální. Celkově vše podtrhává nekvalitní produkce, která připomíná domácí PnP verzi, chyby v pravidlech a grafické zpracování vč. ikonografie.

Konec věků (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Zajímavý přístup k míchání balíku, snaha o kooperativní hru a jednoduchost jsou hlavní body pro tuto hru. Nicméně myšlenka sama nestačí. Nabídka karet k deckbuildu je výrazně chudá, nezajímavá a nepřináší zvrat. Jednotliví bossové a styl proti nim se od sebe příliš neliší a bohužel existuje i ideální konstelace mágů a karet do decku, která hru rozbíjí. Dokonce ani solo nebylo prakticky žádnou výzvou, a to i s 1 náhodnou postavou proti každému z bossů. Grafický návrh hodnotím kladně, ilustrace však byly místy opravdu ošklivé, bez jiskry či dynamiky a na dobu vydání hry podprůměrné. Kladně tak hodnotím pouze překlad, Rexící si dali záležet, a twist v nemíchání balíku, který mě oslovil. Deckbuilding je má oblíbená mechanika, ale tady to nestačí a hra zůstává zcela na spodu mého žebříčku karetek, kousek před Dominion a míle za Břinkem! Je to škoda, protože myšlenku má opravdu zajímavou a není vyloženě špatná, jen není ani dobrá ani zábavná.

Krysí válka (2011)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Pokud si nějaká hra zaslouží titul "malá velká", je to právě Krysí válka. Na neuvěřitelných 16 kartách na vás čeká epická hra, která jen tak neomrzí. Jedna partie může trvat i několik sekund, avšak chuť na odvetu je tak velká, že se jich za večer zvládne i víc jak 10. Pocit, který vás pak zaplaví, když provdáte svojí princeznu, zastíní s přehledem i dobytí Yggdrasilu v Blood rage. Jednoduchá pravidla, intuitivní porovnávání karet a svižnost přináší hru na náš stůl vcelku často. Rozhodně ji doporučuji jak dětem, tak dospělým;-)

Labyrinth (1986)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Klasika, která si najde místo v srdci každého dítěte a tím pádem i hráče. Nejnovější edice hry jí opět posunula o řád výše - plastové figurky čarodějů, nádherná kreslená grafika karet i dílků. Vynikající ve dvou i více hráčích. Vytahujeme jí na každé druhé hraní jako lehký úvod do delších partií nebo jako oddych na závěr. Doporučený věk bych klidně snížil alespoň na 6 roků, obzvláště pokud hrajete ve dvou a ratolestem nenápadně poradíte, když jsou v úzkých, je hra opravdu přístupná a rozhodně skvělým vstupem do světa deskovek. Ve více hráčích a vyšší míře škodolibosti se pak stává výzvou i pro zkušené taktiky.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Je třeba upřesnit, že navzdory několika europrvkům (engine building a zjednodušený worker placement), se jedná o moderní Ameritrash. Hra ukazuje, jak se v dnešní době posouvají AT hry a jejich myšlenka, aby více vyhovovala představě o moderní hře a ne jen kostkofest. Zároveň jí to bohužel sráží hlavu, jelikož ani jednu z těchto věcí nedělá pořádně. Pokud čekáte euro, budete zklamaní vysokou (opravdu hodně vysokou) mírou náhody a pojezdu, pokud vám nepadá, navíc bez dostatečné možnosti mitigace, v důsledku čehož nemá hra strategickou hloubku. Pokud však čekáte AT zábavu, ani zde neuspějete, jelikož chybí příběh a cinematičnost a hra je příliš plochá. Poměr cena za výkon/obsah pak podráží hru úplně a je vyloženě směšný, a to i v době předprodukovaných her (jelikož tady ta produkce a obsah jaksi chybí). Jako další nevýhodu vidím, že pokud něco pokazíte, nemáte šanci dohnat vedoucího hráče, ale už mu jen hru kazit. Za nás opravdu velké zklamání a nedoporučení. Hodnoceno po 6 hrách.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Má oblíbená komplexní sólovka. Hře je občas vytýkána jistá forma 2vs2 - mně to tak nepřijde. Každá frakce je unikátní a přestože máte i společnou podmínku vítězství, každý hraje hlavně na svůj vlastní cíl, kterého musí dosáhnout sám a druhý mu moc nepomůže. Ke společnému tak nějak přirozeně přihazujete bokem. Musíte spolupracovat, ale provázanost je podstatně menší než mezi Britony v Pendragonu. Co se týče Playbooku a karet - za mě zklamání - chybí narativnost, větší provázání s děním ve hře, Události jsou nudné, nemusíte je příliš sledovat a bývají vaší poslední volbou. Zároveň se z Playbooku moc nedozvíte a některé karty a poznámky k nim se váží ve skutečnosti k úplně jiným událostem. Hra ale příjemně odsýpá a skvěle se hraje sólo. Rozkazy jsou dostatečně výpravné, zábavné a odlišné pro všechny strany. Bitvy jsou zřídkavé a nákladné a ve hře se jim spíš budete vybývat - ani jako Brit nemáte v převaze jisté dostatečně drtivé vítězství a kolikrát skončíte jako Pyrha - pozor na to! ;-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi kvalitní dice placement, ze série Malé/velké nejlepší kousek, věren si svému názvu. Rozšíření ke hře není nijak zásadní, ale umí příjemně zvýšit hloubku a taktizování, zejména ve hře 2 hráčů. Hra funguje skvěle v každém počtu, solo mod neurazí, ale ani nenadchne - podobně jako v Neaderthal. Herní doba se pohybuje kolem 30minut a příprava hry zabere max 5. Za starší cenu prvního tisku se jednalo o skvělou zábavu, dnes bych se již rozmýšlel. Na trhu jsou i jiné, konkurenceschopné kompaktní tituly :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Zajímavé rozšíření, které ale není nutné k základní hře a spíše ji plevelí.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Nádherná poetická hra, která člověka ihned očaruje svou grafikou a roztomilostí. Možnost postavit si svou planetku okouzlí všechny věkové kategorie a ve své jednoduchosti člověku ve výsledku ani nezáleží na výsledném bodování, jako na kráse, která leží před ním. U nás se osvědčila spíše ve více hráčích, hlavně pokud se hráči spojí do týmu, které hrají proti sobě a tah získává tu pravou šťávu, kdy může pomoct i zaškodit zároveň. Nejednou se stalo, že ve vyhrané partii došlo v posledních 2 dílcích k totálnímu obratu a vítězství ukořistili protřelejší taktici. Hru bych však nezařadil mezi fillery, spíše jako vhodnou pro samostatné večery, jinak ztrácí své kouzlo a to je rozhodně škoda. Proto hru doporučuji každému, kdo si chce odpočinout od celodenního shonu a položit se do světa fantazie, kde lišky dávají dobrou noc, doslova.

Monopoly (1935)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Monopoly jsou jako filmy pro pamětníky - za dnešními hrami lehce pokulhávají, ale tehdy to byla pecka. Jsou přesně tím, co člověk nazývá ryzí deskovou hrou a pokud hledáte lehkou rodinnou oddychovku, rozhodně vás nezklamou. Krásné figurky, syslení bankovek s pocitem opravdového milionáře, který na půde přehrabuje peníze vidlemi, aby náhodou nechytily plíseň, škodolibost nebo naopak společné láteření vůči bance, jistě pobaví nejen vás, ale i ratolesti :)

Mozkožrout (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Vleklá přetahovaná se zajímavým twistem na mitigaci náhody a vybalancování, ale příliš dlouhá na malou soubojovou karetku. Absence možnosti sestavování balíku nebo zajímavějšího taktizování hru sráží úplně. Partie nám spíše připomínaly Prší - prostě hrajete, co jste si zrovna lízli do ruky a přijde vám v danou chvíli nejlepší, ale nakonec stejně rozhodne náhoda.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Podobnou středověkou hru jsem hledal! :) Je opravdu důležité si říct, co od ní čekáte, jinak vás může čekat velké zklamání. Pokud chcete táhnout po mapě s armádami, dobývat území, bořit hrady a klátit bitvy jak draci, jste na špatné adrese. Vaši Velkomožové tak oddaní být nemusí, jejich motivací je spíš loupit a hlavně se celí vrátit domů se zástupem dobytka a kapsami zlaťáků. Musíte vymyslet, jak je udržíte v poli, kdy povoláte jejich vazaly (fakt potřebuju tolik zbrojnošů, když bude jaro a sedláci odtáhnou domů s mými vozy a zásobami, zasít na pole?), kdy vůbec vyrazíte a kdy utečete, abyste dosáhli svého. Plánování Odvodů je kombící psina a když to v Tažení klapne a to Město nebo nepřítel konečně padne....! Vzhledem k soustředění hry kolem plánování jsem čekal opravdu nudné Bitvy - ale jak jsem se mýlil. Náhoda kupodivu nehraje takovou roli, jako jak dobře jste si to všechno naplánovali a jak vám do toho někdo hodil vidle. Btw sólo je skvělé a doporučuju také :)

Obleva (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Suché, jednoduché kombinační euro bez inovace. Místy hodně nevyvážená, mechanismy slepeny dohromady bez provázání a opravdu strašné ilustrace a grafické zpracování - od ikonografie až po volbu barevných odstínů a umístění ikon na kartách. Pravidla jsou však přehledná a na BGG se dá najít zajímavý solo mod.

On Mars (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx S velkým předstihem nejlepší Lacerdovka na trhu a nejlepší komplexní euro vůbec. Téma se ladně snoubí s mechanismy, působí výpravně a přestože hra nabízí neuvěřitelnou hloubku, užijete si ji ikdyž budete jen klouzat po povrchu. Pravidla jsou jednoduchá, přímočará a logická, což výrazně pomůže při vstupu hráčům všech zkušeností, takže se není třeba "bát Lacerdy". Funguje výborně ve 2 i 3 hráčích, ve 4 hůře, a herní doba se pohybuje kolem 2-2,5h. Prakticky neexistuje 1 výherní strategie a přestože některé jsou přímočařejší, všechny jsou vyvážené. Během každé hry minimálně jednou zažijete megatah s neuvěřitelným boostem, při větších zkušenostech i vícekrát. Vizuál hry je dechberoucí včetně herních komponent. KS upgrade je na škodu, netřeba pořizovat. Jedná se zkrátka o skvost mezi komplexními eury a nabízí neskutečné množství zábavy, pokusů a pokochání, jaké jinde neuvidíte. Jednoznačně doporučuji :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Jednoznačně skvělá koupě této area control taktické hry. Zpracováním se jí máloco vyrovná a pro hraní s dětmi je to skvělý zážitek s odpovídající herní dobou. Vzhledem k prezentaci dokáže zaujmout i nehráče, na velké strategie to ale není. Z našeho pohledu se jedná o zapomenutý klenot své doby s nádherným zpracováním a lehkou mechanikou, doporučuji :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Perfektní suché multiplayer-solitair euro bez tématu s až relaxačním mechanismem výběru a přerozdělování pracovníků. Jednotlivé herní elementy jsou skvěle provázané a hra šlape jako hodinky. Přišla nám stejně obtížná jako Vikomti a trochu obtížnější než Architekti. Ilustrace jsou krásné a ikonografie opět bezkonkurenční. Desky by mohly být klidně dvojvrstvé a v krabici více místa na komponenty. Solo se dá odehrát za 40minut a bot je jednoduchý na ovládání. Pocitem je hra hodně podobná staršímu Orleans. Po čase se však stává repetitivní, cest k vítězství není zase tolik a postupně se ohraje - nám vydržela cca 15her. Doporučuji :)

Palírna (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jak již bylo zmíněno, čekal jsem, že v tak velké krabici, najdu mnohem více "hry" (a i komponent). Namísto toho ji zaplnily vcelku kvalitně zpracované karty i žetony, vyloupané desky (aby vyplnili mrtvý prostor - viz letáček po rozbalení) a insert pro KS verzi, který zůstává z poloviny prázdný. Samotná hra je mechanicky až nebetyčně jednoduchá a primitivní, kdy velkou část tahu hráče tvoří procedurální a údržbové úkony. Hlavní část se skládá z nákupu karet, o které se budete prát, jelikož většinou budete pálit podobný alkohol, a zbytek kola strávíte s lama kartou údržby v ruce. Karty se příliš pomalu obměňují a nejsou nikterak zajímavé nebo jsou slabé, a to zejména vylepšení lihovaru. Samotná náhoda během destilace v tomto light počinu nijak neruší, ale může zamávat s vítězstvím. Hra škáluje dobře ve všech počtech, ale sólo je příšerné. Celkově nás hra příliš nenadchla a putuje z domu.

Pandemic (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvěle zpracované téma šíření nákaz po světových metroplolích, maskující monstrózní boj neúprosné hry proti skupině odvážlivců, neřknu-li osamoceným hráčům. Kooperace je zde totiž esenciální prvek, bez kterého nemají jednotlivci šanci zvítězit a brzy propadají panice. Pro vítězství je zde více než jinde nutné pochopit základní premisu hry - společně nalézt léky na 4 choroby. Léčení samotných nakažených slouží jako nástroj udržení kontroly a získání času a pokud by šli hráči primárně tímto směrem, stylem "ále, léky vynaleznu cestou", rychle přijdou o drahocenný čas a uvízli by v nekonečné sisyfovské smyčce s rychlým koncem. Akčních karet měst totiž není mnoho a balíček se svižně vytrácí a s ním i čas a šance na vítězství. Přesto léčení chorob patří k nejzábavnějším částem hry a stojí za to se o eradikaci pokoušet, když to chvilka zrovna dovoluje. Pocit zadostiučinění za to stojí.

Panic Lab (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Šílená postřehovka, která si dokáže najít místo ve vašem srdci. V podstatě každá postřehovka se nevyhne srovnání s legendárním Dobble, ale zde pro to není místo, protože PL je naprosto o něčem jiném a stresový press se nedá přirovnat k ničemu, co v Dobble zažijete. Od okamžiku vržení kostek po nalezení příšerky si většinou nejste jisti, jestli jste vůbec vybrali tu správnou, a následný tracking kolikrát vede i ke hráči, který mutanta označil jako poslední. Nemusíte být první, ale musíte dávat pozor, protože jakmile jednou uděláte chybu, není čas začít znovu. Panic Lab je vynikající hra, navíc s úžasným vizuálem, plastovými "krvinkami" jako žetony a kovovou krabičkou, a ta se vždycky cení.

Parky (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Krásná hra s nádhernými ilustracemi i komponenty. Většinou se omezíme jen na sbírání hezkých karet a úplně zapomeneme na hraní hry. Škoda jen delší herní doby.

Patchwork (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Když se Patchwork objevil pod stromečkem, ani ve snu mě nenapadlo, že se bude jednat o jednu z nejoblíbenějších her, kterou doma máme. Setup i partie odsýpá neuvěřitelnou rychlostí, za chvíli jste na konci desky a to jste si chtěli koupit ještě tolik deček! Strategie a taktika neexistuje, protože se lehce stane, že vám dílek soupeř vyfoukne, sestavit komplet se tak povede jednou za 20 her, přesto se jedná o příjemnou oddychovku, kterou nelze než doporučit všem. Hra se dá pojmout i lehce kooperativně, i s tou nejlepší rukou a zkušeností totiž můžete snadno skončit v mínusu. A právě to je na Patchworku tak krásné - touha po další partii a zkoušce designu, protože pokaždé bude hra jiná a bude vás naplňovat příjemným pocitem, když před vámi roste malá dečka do které všechno tak hezky zapadá (kromě té hrozné díry v rohu, kterou snad už brzo zaplácnete záplatou) :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Dle mého jeden z nejlepších COINů. Hra byla vyvíjena nezávisle na systému a poté jen adaptována, což jí výrazně odlišuje od ostatních v sérii. Backround book je skvěle zpracován a detailnější a zároveň lépe zpracované poznámky ke kartám jsem dosud neviděl v žádné historické hře. Narozdíl od mého oblíbeného Liberty jsou karty skvěle provázány se hrou a člověk se vážně rozhoduje, jestli bude lepší Rozkaz nebo Událost - obojí dává smysl a má podobnou váhu. A zároveň jsou tady Události fakt zábava a jsou narativnější. Jasně, v COINu se vždy snažíte dosáhnout cíle hlavně Rozkazy a Události jsou jsou spíše pro začátečníky. Ale tady mají Události úplně jinou váhu a roli. Sólo je zde poněkud náročnější než u jiných COINů a to zejména kvůli Britonským frakcím - udržet pohromadě impérium a zároveň dotlačit obě frakce k vítězství je záhul. O to větší zábava je, snažit se ho rozložit jako Barbaři. Ale hra za Nájezdníky není nikterak lehká - vyhrabat Sasy z bahna slatin je výzva!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Solo po 11hrách: Výborná komplexní eurovka, jsem rád za deterministickou variantu a musím velmi kladně ohodnotit propojení tématu s mechanismy hry. Povedlo se lépe než v Lacerdovkách a přitom jsme na podobné/lehce nižší úrovni komplexity. Myslím si, že multiplayer bude podstatně jednodušší na počítání, hlídání a hraní na pohodu, ale solo je skvělé také a chce jen investici do rozchození, pak jede samo. Což je dle mého názoru důvod nižšího doporučení sola na BGG - lidi chtějí hrát napoprvé skvěle a plnohodnotně, bez investic. Zároveň za slušnou cenu dostanete vlastně dvě hry, protože každá epizoda je hodně odlišná, přestože sdílí mechanismy a hraje se opravdu úplně jinak s důrazem na jiné aspekty. Po grafické stránce nelze nic vytknout ani vynikající ikonografii a unikátním ilustracím na většině komponent. Když to vezmeme celkově, tak podobná hra na trhu není. Doporučuji :)

Pest (2024)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Jedno z největších zklamání uplynulého roku. Nedostatek zkušeností s vývojem hry, testováním, korekcí a tvorbou pravidel a hlavně kontrolou materiálu je vidět už po otevření krabice. Důkazem jest, že hra bude nyní vycházet ve druhé edici, ani ne půl roku po vydání první. Jednotlivým úkolům, boardům, stupnicím a akcím chybí vzájemná vyrovnanost nebo vůbec smysl (viz důraz pravidel a hlavní mechanické smyčky hry na smrt nakažených, ke které však ve hře snad ani nedochází apod.). Pravidla jsou napsaná příšerně, málo příkladů, chyby v textu i ilustracích. Nepřehledný, předimenzovaný board s hroznou rozmazanou kvalitou ilustrací. Materiálové zpracování pak nasazuje hře korunu odpadu. Dřevěné komponenty se postupně sloupou z barvy, board se rozlepuje, figurky se lámou a město je nechutný chuchvalec plastu. Krabice se rozpadá a ilustrace má nízké rozlišení, takže je rozmazaná. Této hře je třeba se vyhnout a pokud toužíte po tématu, hledejte jinde nebo počkejte na třetí edici.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Hra člověka napřed uchvátí svou čarokrásnou grafikou a při hlubším ponoření do kouzelného světa hraček i úžasným příběhem pro nejmenší i dospělé s dětskou duší. Systém adventure-book game jde kupředu směrem původní autorovi představy a přestože se tak nevyhne srovnání s M&M, je to velká změna a zcela jiná hra. Větší sandbox, jiná forma obsahu a zmiňme i bonusové třešničky ve formě Stitchových bajek, vč. i lepší úpravy hry pro 2 hráče. Na počtu nebo zkušenosti opravdu nezáleží, hra vás umí dle vaší nálady, a když jí to dovolíte, i pěkně pojet, pravidlově je však přívětivá. Co se týče angličtiny - nelitujeme koupě bez lokalizace, jazyk je opravdu jednoduchý, občas se něco nepovede přeložit doslovně, ale o tom přece vyprávění pohádek je - zkrátka to převyprávějte po svém a přidejte trochu sebe. Rozhodně jedna z nejlepších her co máme :)

Přehrada (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Tématický a interaktivní (nikoli konfliktní - nikomu nic neničíte) workerplacement. Hra umí zavařit mozek, ale zároveň je pravidlově velmi přístupná a funguje skvěle v každém počtu hráčů. Pro 2 pak existuje i dobře vybalancovaná mapa na BGG, kterou jednoznačně doporučuji. Míra interakce je dostatečná a umí protihráče naštvat, nicméně ne zaříznout. Je důležité si uvědomit, že ve hře není důležité co nejrychleji vyrobit hromadu energie, ale co nejefektivněji stavět (cokoli) a odkrývat odměny, protože za desku hráče dostanete nejvíc bodů, nejvíc vás nakopne v každém kole a přeci jen, je to hra o stavění přehrad ;-) Takže pozor na to. Pak už vaší nadvládě nestojí nic v cestě a hravě odpálíte i mezinárodní zakázku a v posledním kole soupeřům utečete. Téma tak funguje famózně a jak grafika, tak ilustrace jsou skvěle provedené. Jediný zápor vidím v kolech postupu prací, ke kterým by mohlo vydavatelství dodat patentku jako např. v Příšerkách z podzemí nebo Praga caput regni :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jedna z nejroztomilejších her deskového světa, kde naprosto excelentní grafika s sebou nese vynikající herní systém a zábavu pro kteroukoli denní dobu a deskoherní skupinu. Pravidla jsou skvostným literárním dílem a těch pár stránek uteče jako voda, smát se budete ještě dlouho potom, co je začnete vysvětlovat. Herní doba se pohybuje kolem 90 minut, bez chvilky prostoje či nudy. Hra je výborná i ve 2 hráčích a umožňuje vám hrát podle vlastního rozpoložení - ať už nahánět body jako hardcore eurovkář a nebo jen pečovat o své mazlíčky (a hru si přesto náležitě užít, protože starostí s nimi budete mít nad hlavu). Případně se jich s radostí zbavit, protože ty klece už fakt chtějí vyčistit (jak toho může takový malý tučňák tolik nakadit?)

Raptor (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Silně konfliktní soupeřovka. Vzhledem k délce partie, trvá příprava hry trochu déle, než by měla, ale celkově hra pak odsýpá rychle a většinou u jednoho souboje nezůstanete. Strany jsou vyrovnané, s odlišnými strategiemi, ale musím říct, že za Raptory byly mnohem více zábavné a méně "just in your face". Zpracování pak odpovídá roku vydání, karty jsou nadprůměrně velké s linen finish a ilustrace nádherné :)

Res Arcana (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Navzdory své popularitě, v okolí nesklidila příliš ovací. Ba naopak. Velmi zdařilý vizuál se zábavným ústředním mechanismem přichází vniveč a hra celkově dost nudí. Stopy tématu jsou limitní k nule, partie příliš dlouhá na hloubku hry, rychle sklouzávající většinu partie k repetitivnosti. Myslím, že posledním hřebíkem pak byl zpackaný překlad od ADC Blackfire se zásadními chybami v pravidlech - to by bylo nasnadě si opravdu hlídat.

Root (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Kombinace několika euro mechanik s minimem náhody a velkou kontrolou dělá ze hry příjemný zážitek. Rozhodně bych ji nepřirovnával k válečné hře, ani přechodným jako jsou COINy - principy i provedení jsou zcela odlišné. Jedná se jistě o jednu z nejlépe vyvážených her od Leder games, s přibývajícími rozšířeními se ale značně rozbijí. Nutnost hrát nejméně ve 3 (špatně škáluje) a komplexita hru omezuje - rozhodně nelze hodit na stůl před nováčky/neználky. Samotný gameplay je však jednoduchý, pravidla jasně definovaná a není žádný problém ji rozchodit, neznalci si však moc zábavy neužijí. Hra lze jednoznačně hrát i ve 2, zážitek je však jiný a omezený výběrem frakcí, se špatným škálováním. Celkově stojí za to ponechat ve sbírce, ale pokud zvažujete koupi, dobře si rozmyslete, zda se dostane na stůl častěji než 1x za 3měsíce - pak už to nemá význam.

Scythe (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Skvělé tématické euro s nádherným vizuálem, hladkou hratelností a jednoduchými pravidly a přesto hloubkou. Příjemně nás překvapila aktualizace po produkční stránce v novějších verzích, kdy byly např. změněny mouldy pro figurky a ty jsou tak neporovnatelně detailnější a hezčí, než původní předchůdci ze starých vydání. Stejně tak dvouvrstvé desky mají opravené výseky (takže do nich kromě monumentu vše konečně krásně zapadá) a desky už se nekroutí. Je třeba mít správná očekávání, takže počítejte s eurem, žádné souboje ani konflikty ve hře příliš nejsou a hra samotná od nich odrazuje. Je dobré si vyhledat zakázané kombinace postav a národů, jinak je hra nevyrovnaná. Za nás příjemné překvapení, které zůstává aktuální i po letech od vydání :)

Septima (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hodnocení KS verze po 6 hrách: Jednoznačně jedno z nejlepších překvapení letošního roku. Skvělá produkce karet i komponent s funkčním insertem a navíc případné rozšíření, které dává smysl a zásadně mění hru. Tématická základní smyčka se zábavným action selection každý tah a veskrze pozitivní interakcí mezi hráči vám nabízí zajímavá herní rozhodnutí i volbu strategie. Solo mód se lehce liší v negativní interakci automy, ale jinak je elegantní a rychlý na obsluhu. Určitě doporučuji nejdříve tutorial (basic variantu) než skočíte do plného módu. Hra trochu klame názvem, resp. popiskem, jelikož neovládáte ani tak koven čarodejnic, jako spíš bábu kořenářku a její posluhovače - celkově na mě téma ve hře působí spíše jako čarodějky od Pratchetta a i po několika hrách neustále baví. Nelituji koupě KS verze, jelikož retail přichází sice o třetinu (když započítáme rozšíření prodávané zvlášť) levněji, ale zato notně očesán obsahem a bez insertu, bez něhož bude příprava opravdu dlouhá (teď 10min).

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra má opravdu krásné ilustrace unikátní pro každou kartu, kvalitní zpracování komponent i zvolených materiálů. Grafika je dobře čitelná, přehledná, herní doba krátká a akce opravdu jednoduché. Nicméně nám chybí znovuhratelnost, jelikož již po 4 partiích se začínalo vše ohrávat. Cest k vítězství není mnoho, jsou přímočaré a chuť ke hře tak postupně upadá. Překvapilo nás, že karty jsou formátu mini, ale i tak jsou ilustrace dostatečně čitelné. Za nás opomenutelný titul, který nepřináší nic extra nového a zároveň rychle opustil své stanoviště v polici.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající, tematické a nádherné euro, které stojí a padá na skrytém obchodu mezi hráči. Pokud hru hrajete poprvé a nikdo vám neřekne, co má jakou cenu, budete hrát dlouho a budete frustrováni. Když ale pochopíte základní zákonitosti a ceny zboží v daný moment hry, jedná se o vynikající a svižný počin zasazený do ekonomického resource management eura. Partie odehrána do 60minut max., v určité variantě lze hrát i na základě statistik týkajících se trhu i ve 2. Jen pro info - v našich partiích je nejnižší cena čisté duše 11mincí v prvních kolech (pak jen zdražuje), pokud jste někdy koupili/prodali levněji, někdo neví co má dělat a pěkně to někoho pojede:)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá, svižná a tématická eurovka. Pokud bych měl SpaceCorp k něčemu přirovnat, bude to Mars Terraformace - hrajete za vesmírnou korporaci, která se snaží kolonizovat známý vesmír a přitom nejvíce vydělat a předhonit konkurenci. Hlavní mechaniky jsou draft karet z nabídky, engine building, plnění zakázek a průzkum spojený s kolonizací planet. Hraje se na 3 éry (blízký vesmír, sluneční soustava a za hranici soustavy) z nichž každá je hratelná zvlášť, ale mohou na sebe navazovat jako kampaň. Nicméně první je spíše výuková a člověk pak bude hrát jen 2., popřípadě 3. éru. Délka hry je cca 30-45minut na hráče, záleží jak moc přemýšlíte. Pravidla jsou jednoduchá, na pár stránkách, jazyk jednoduchý, ale hra je dostatečně komplexní a odpovídá zhruba Marsu Terraformace. Srovnání s High frontier je zcela liché už jen pro výše zmiňované mechanismy - společné je jen téma vesmíru. Pokud tedy hledáte chytrou, rychlou, ale dostatečně komplexní euro hru a bavil vás Mars, SpaceCorp je jasná volba :)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Žalostné zpracování komponent - tenký kartón, špatný transfer potisku meeplů, příliš tmavá a hůře rozlišitelná hlavní mapa. Hru podráží i strnulá hratelnost postrádající dynamiku a jedná se spíše o přetahovanou, ve které postačí udělat jedinou chybu a konec vás nemine. Čekáte tak vlastně jen na to, kdy v daný moment oponent něco nedopočítá správně a splete se.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Svižná šachová dvojkovka s hezkou grafikou, partie se dá odehrát i za 5minut, pokud máte více nahráno. Každý národ má svou specifickou strategii, proti které moc nemůžete jít, což zamrzí, a je potřeba ji znát (nebo alespoň obsah vašeho balíčku). Právě poslední zmíněné hru znemožňuje jen tak někde vytáhnout a zahrát si s nehráčem/neznalcem hry. Uvítal bych i možnost přenositelnějšího hracího plánu - doma jsme si sice vyrobili z papíru, ale zamrzí, že je pak board už k ničemu a platíte za něj - a i menší krabici. Sečteno podtrženo - hezká dvojkovka, ale ne kandidát do sbírky :)

Šachy (1475)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Jednoduchá pravidla a zavařené mozky. To přesně šachy charakterizuje. Vhodné jak na dlouhé přednášky, tak večery v taverně. Mnohdy se stává, že vítězem je spíše míra vytrvalosti nežli dobrá taktika. Vždy hrajeme na delší lokte se soustředěním jako by se celá deska proměnila v malé království a pouze naše snahy chrání obyvatele polí před zkázou. O to sladčí je pak vítězství při odplouvající únavě a napětí, jestli vám "tohle projde".

Tail Feathers (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Roztomilá a překrásná, přesto vražedná. Taková je duelovka s myškami od PHG. Na první pohled se zamilujete do nádherných skulptur ptáků i jejich jezdců. Hra vyžaduje poměrně větší množství místa pro naplnění svého potenciálu a delší setup s oživením pravidel. To co vám však nabídne na oplátku, je famózní vzdušný souboj mezi dvěma "královstvími", přesahující hranice jejich říší. Hra je optimalizovaná pro 2 hráče a myslím, že je to dobře. Pravidla totiž nejsou z nejjednodušších na vysvětlení a vyskytují se zde i sporné situace, často rozsouzené HM pravidlem a to ať už oficiálně posvěceným autorem na BGG, nebo doma ukuchtěným. Proto je spíše vhodná na pravidelné hraní ve 2, než složitému zasvěcování nováčků. Přesto však nabízí propracovaný soubojový systém, pohádkový zážitek a pocit napětí. Bez long shot strategie, totiž jen tak nevyhrajete :) Pokud vlastníte i základní hru, můžete její minísky použít tady a zvýšit variabilitu. A pokud máte i Downwood tales, zvětší se vám i herní plocha o další strom.

Takenoko (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jedna z nejhezčích rodinný her s plynulou hratelností a relaxem na večer po náročném dni. Dřevěnné komponenty, figurky a kvalitní zpracování papíru s funkčním insertem dělá ze hry častou volbu, když si chceme oddychnout nebo zahrát s nehráči. Prvek náhody ve formě kostky a lucky draw karet úkolů není nijak rušivý, i tak se dá taktizovat. Od této hry neočekávám plnou kontrolu, ale příjemný zážitek. Konec konců, hlavně že má panda plné bříško a nám se nezavařily mozky :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Vast spíše než asymetrický je 5 jednoduchých her v jedné, tak je třeba se na něj dívat. Myslím, že srovnání s Rootem aj. asym. hrami je dosti liché, Vast je spíš takový slepenec, ale přesto funguje. Existují hry komplexní a složité - Vast patří mezi ty složité, komplexní určitě není. Hráči sledují přímočarý cíl, plánují lehce dopředu, ale příliš titěrnostmi se nezabývají, spíše jednají takticky. Ve 2 hře chybí šťáva, od 3 již funguje dobře, 5 už je zbytečných. Často kritizovaná pravidla jsou ve skutečnosti funkční také, nicméně nesmíte hledat mezi řádky - co je psáno, to je dáno a i myšleno, ikdyž vám to logiku nedává. Co se týče komponent - moc hezky provedeno, kvalitní karty i karton, figurky dobře odlity. Ve výsledku zajímavá a zábavná okrajovka.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Skvělý mechanický, suchý, rondel s hladkou sólo automou. Strategií není příliš mnoho a rozšíření hru neoživí tak, jak by člověk čekal, proto po čase začne do sólo hraní nudit. Do multiplayeru je však stále skvělá. Co mě mrzelo a přišlo zbytečné, byla možnost přeskládat desky rondelu a tím tedy absence pěkného rozkládacího boardu. Ani po 10 hrách nemáte potřebu cokoli přeskládávat a když to pak zkusíte, zjistíte, že ono to nefunguje tak dobře a není tak vybalancované. Takže škoda, board mohl být hezčí a solidnější :) Ostatní komponenty odpovídají kvalitě garphill games a samotný vikomt je neobvykle mohutný. Doporučuji.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra má vynikající téma, bohužel ale nebyl jeho potenciál využit naplno a přestože základní myšlenka sama obstojí, celkově hra nakonec spadá do nudnější kategorie. Škáluje velmi špatně, ve 4 hráčích funguje nejlépe, ve třech špatně, ve dvou obstojně (resp. paradoxně má větší hloubku) a solo bohužel není reálné ani čtyřruč (což ale není vyloženě objektivní negativum, v době vydání hry to nebylo standardem). Pravidla jsou rozvláčnější a mohla by být napsána přehledněji, nicméně jsou intuitivní a hru není obtížné vytáhnout z police i po delší době. Přestože nás hra zaujala, celkový dojem není dostačující pro obhájení místa v polici.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vynikající jednoduchá válečná hra s žetonky. Velký podíl náhody sráží budování strategie, ale skvělé příběhy vynáší hru na první místa začátečnických válečných her.

Witchstone (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající komplexnější rodinná hra s čistým designem. Jednotlivé mechaniky jsou hladce propojeny a vytváří kouzelný koktejl solidní variability a nápadité hratelnosti. Za nás jedna z nejlepších rodinných her roku, ke které se vždy rádi vracíme. Komponenty jsou kvalitní, ilustrace krásné a pravidla jednoduchá. Kdyby měla sólo, byla by ještě lepší :) Jednoznačně doporučuji.

Zoo Tycoon (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Perfektní přenesení PC hry na stůl, téměř 1:1, což s sebou bohužel nese i konvolut procedurálních údržbových úkonů, které za vás běžně dělá PC a tím se hra stává hůře přehlednou a příliš dlouhou na svůj obsah. Údržba je skutečně obrovská a zastiňuje zbytek krásného a tematického budování ZOO. Určitě doporučuji raději deluxe verzi s potištěnými zvířátky, protože právě z vizuálu hra těží nejvíce. Pravidla jsou jinak příšerná a překlad od BF je dodělal, škoda, že se toho nechopil někdo jiný. Krabičkový insert je zcela dostačující a kvalita komponent vysoká. Co se týče grafiky a ikonografie, tak jen občas mírné zaškobrtnutí, jinak krásně přehledné. Systém burzy zvířat nás moc nebavil, umíme si představit jiný a celkově by hra těžila z většího streamlinu a revizi do kategorie rodiných her - a zde by ji nic neporazilo. S Archa nova jinak nelze nijak porovnávat, nemají nic společného, ani téma, jelikož zde se jedná o zábavní park a u Archy o moderní ochranářský projekt ;-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Ačkoliv byli popis ke hře, avizované mechaniky a úvodní ilustrace lákavé, samotný gameplay mě z pravidel a videí příliš nenadchnul. Nakonec jsem se nechal všudypřítomnou chválou přesvědčit k vyzkoušení a následovalo příjemné překvapení. Vizuál hry je naprosto dechberoucí, s neuvěřitelným množstvím detailů, klobouk dolů před CGE - jedná se bezkonkurenčně o nejlépe ilustrovanou hru na trhu (už jenom kvůli tomu ji vytáhnete na stůl častěji). Samotný design je čistý, vše do sebe zapadá, a přestože hra je v jádru počítací resource-management, je zde inovativní a zábavný deckbuildingový přístavek. Téma je bohužel naroubované a nebýt ilustrací, tak není cítit. Škálování funguje dobře a solo je přímo famózní s vynikající kampaní. Herní doba kolem 60minut činí ze hry častého návštěvníka herního stolu a už jen kvůli kresbám se k ní rádi vracíme. Doporučuji už od první partie zapojit Velitele expedice, základ byl očividně designován s nimi a jedná se o jedno z nejlepších rozšíření ke hře :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx V současné době nejlepší rozšíření ke hře na trhu. Většinou rozšíření nepořizujeme, ale tady to byla víceméně nutnost. Hra je zábavnější a přitom nepřibyla žádná komplexita. navíc se výrazně zvýšila znovuhratelnost. Doporučuji :)

Vybíráme z Bazaru

Albi univerzální mince 80 ks - nové
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas