Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Zombie |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jordy Adan Marco Portugal |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 11 obchodů (cca 590–644 CZK) |
Sdílej: |
Zombicide: Do zbraně je kooperativní hra pro 1–6 hráčů z rodiny her Zombicide, která využívá princip flip and write. Hlavním principem hry je tedy postupné otáčení karet tahů a zakreslování zásahů na karty zombií.
Cíl hry:
Každý hráč představuje jednoho přeživšího. Cílem hráčů je přežít a zároveň společnými silami porazit tzv. velkého šéfa (bosse).
Hráči zamíchají zvlášť balíček karet černých zombií a zvlášť balíček karet červených zombií.
Každý hráč si vezme kartu přeživšího, za kterého bude hrát, a otočí ji odpovídající stranou nahoru — při sólové hře je to strana s označením „1H“, pro hru více hráčů je určena strana opačná. Zároveň si hráči vyberou kartu velkého šéfa pro tuto hru a otočí ji na stranu určenou pro obtížnost, na které se dohodli — pro snadnou obtížnost je určena bílá strana karty, pro ostatní obtížnosti karta červená.
Podle zvolené obtížnosti si také každý hráč vylosuje příslušný počet počátečních zombií, které umístí na nejvzdálenější pozici vedle svého přeživšího (u každého přeživšího se nacházejí tři pozice — horní nejvzdálenější, prostřední a spodní nejbližší).
Každá hra se hraje na dvě kola a každé kolo na devět tahů. První kolo je „zahřívací“, velký šéf přichází na řadu až ve druhém.
Příprava 1. kola:
Hráči zamíchají 10 karet tahů a 9 z nich náhodně umístí lícem dolů do řady. Nepoužitou kartu odloží stranou, aniž by se na ni podívali. Dále zamíchají balíček 7 karet oživení a tyto karty náhodně umístí lícem dolů pod 3. až 9. kartu tahu. Tím je první kolo připraveno.
Průběh 1. kola:
V prvním kole se odehraje postupně 9 tahů, přičemž každý má následující průběh:
1. Otočení karty tahu. Hráči otočí první dosud neotočenou kartu tahu zleva.
2. Útok přeživších. Každý přeživší má čtyři zbraně označené barvami — modrou, zelenou, červenou a žlutou. Všichni hráči současně zaútočí na zombie těmi zbraněmi, jejichž barva je uvedená na otočené kartě tahu. To znamená, že začerní na kartě zombie zásahové plochy ve tvaru, který je uveden u použité zbraně. Přitom musí dodržet některá pravidla:
Některé zbraně mají uveden efekt, který lze před zásahem nebo po zásahu touto zbraní použít.
Jakmile hráč zaškrtne plochu, na které je nakreslen náboj, obtáhne si další symbol náboje na kartě svého přeživšího. Obdobně si zde obtáhne symbol štítu, pokud zaškrtne plochu, na které je štít nakreslen.
V průběhu útoku může hráč kdykoliv použít libovolný počet nábojů, které dříve získal (jsou obtažené), a za každý použitý náboj zaškrtnout jednu zásahovou plochu na libovolné zombii; použitý náboj pak přeškrtne.
3. Zabití zombie a vylepšení zbraně. Pokud se hráči podaří vyškrtat všechny zásahové plochy na kartě zombie, je tato mrtvá a její karta se odstraní ze hry. Za každou zabitou zombii si může hráč vylepšit jednu svoji zbraň. Každá zbraň může mít až dvě vylepšení, přičemž žluté zbraně jsou plně vylepšené již na začátku hry. Vylepšené zbraně umožní např. odhodit zasaženou zombii až na nejvzdálenější pozici, použít zbraň v rámci tahu vícekrát, získávat náboje nebo štíty dalšími způsoby, rozdělit tvar zásahu na dvě části, způsobit zranění všem zombiím na stejné pozici nebo jedné zombii z každé pozice apod.
4. Pohyb a útok zombií. Po útoku přeživších a vylepšení zbraní se pohnou (resp. aktivují) ty zombie, jejichž symbol se shoduje se symbolem na otočené kartě tahu (jedna nebo dvě šipky). Pokud je na kartě křížek, neaktivuje se žádná zombie, při otočení žluté zbraně se naopak aktivují všechny zombie. Aktivace znamená:
5. Oživení zombií. Od 3. tahu se na jeho konci ještě otočí karta oživení. Ta určuje, kolik nových zombií a jakých typů (černé lehčí, červené těžší) se nově objeví. Hráči příslušné karty vytáhnou z balíčků a umístí lícem nahoru na stůl. Následně si je libovolným způsobem rozdělí mezi sebe (i nerovnoměrně) a umístí na nejvzdálenější pozici u karty svého přeživšího.
Po oživení zombií v 9. tahu následuje druhé kolo.
Příprava 2. kola:
Hráči opět zamíchají všech 10 karet tahů a 9 z nich náhodně umístí lícem dolů do řady. Nepoužitou kartu odloží stranou, aniž by se na ni podívali. Dále zamíchají balíček 3 karet velkého šéfa s číslem 1 a položí je lícem dolů pod 3., 4. a 5. kartu tahu. Potom zamíchají balíček 4 karet velkého šéfa s číslem 2 a položí je lícem dolů pod 6. až 9. kartu. Kartu velkého šéfa otočenou odpovídající stranou nahoru umístí před jednoho z hráčů a začíná druhé kolo.
Průběh 2. kola:
Průběh druhého kola je shodný s průběhem kola prvního, pouze s těmito rozdíly:
V kroku „2. Útok“ může hráč útočit také na velkého šéfa, který se nachází před ním. Pravidla pro zaškrtávání útoků jsou stejná jako u ostatních zombií. Stejně tak je možné získávat náboje nebo štíty. Zbraně s velkým dostřelem mohou útočit i na velkého šéfa, který se nachází před sousedním hráčem po levici nebo po pravici.
V kroku „5. Oživení zombií“ se otáčí karty velkého šéfa. Může nastat některá z následujících situací nebo jejich kombinace:
Na konci kroku 5 se karta velkého šéfa přesune před dalšího hráče v pořadí a pokračuje se dalším tahem.
Hra končí, pokud nastane některá z následujících situací:
Sólová hra:
Sólová hra se hraje stejně, pouze s těmito odlišnostmi:
Autor: mh
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mistwind KS Version
Akt. cena: 2700 Kč
Končí za: 7 dnů