Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Horror, Zombie |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jean-Baptiste Lullien Nicolas Raoult Raphaël Guiton |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | 2 obchody (cca 2450–2969 CZK) |
Sdílej: |
Scénáře pro 4 postavy
Nemáte nějaké odzkoušené scénáře (pouze) pro 4 postavy? Něco co vás bavilo a co dobře fungovalo? Chtěli bychom si hru zahrát ve 4 hráčích, tak aby jeden ovládal pouze jednu postavu. Díky za tipy.doporučení a vlastní scénáře
Ahoj,
Zombicide máme z Kickstarteru, takže už ji hráváme asi rok, dost často právě ve 4 hráčích.
Oficiální scénáře, krom toho, že jsou dimenzované spíše pro šest hráčů, se nám většinou moc neosvědčily. Jsou často nevyvážené i pro těch 6, obsahují nejednoznačné a nedomyšlené situace apod. Některé scénáře mohou být buď velmi krátké a nudné (když najdeš potřebný objective mezi prvními), nebo naopak trvají nekonečně dlouho a vlastně nemáš šanci, když máš na objectivy obzvlášť velkou smůlu.
Neříkám, že jsou takové všechny. Některé jsme si zvláště ze začátku docela užili. Ty ze základní sady si už ale moc nepamatuji.
Nedávno jsme ale zkoušeli jeden z nových oficiálních scénářů (na zombicide.com/en/black-plague-quests/), který se nám osvědčil i pro 4 hrdiny (i když bude o trochu těžší). Dal bych ti na něj i přímý odkaz, ale ta jejich stránka momentálně nefunguje. Tak snad až ji zase zprovozní...
Tím, že už máme lecos nahraného a získali jsme pro hru docela dobrý cit, vyrábíme si většinou vlastní scénáře, které nám více sedí, jsou kratší, vyváženější a přinášející více zajímavých strategickcýh rozhodování. Dva z nich jsem nahrával i BGG, tak na ně můžeš zkusit mrknout:
Burn that Troll!
https://boardgamegeek.com/filepage/139611/custom-quest-burn-troll
Is there a Cure?
https://boardgamegeek.com/filepage/139705/custom-quest-there-cure
Oba jsou navržené speciálně pro 4 postavy, hodně pracují s hlukem a vyžadují trochu jiný herní styl, než na který jste možná zvyklí. ;-)
Budu rád, když dáš vědět, jak vám to šlo. Alespoň budu moct zapracovat případné postřehy do další verze.
oficiální doporučený scénář
Stránka už jim zase běží. Tohle byl ten oficiální scénář, co jsem měl na mysli:
https://zombicide-2dc3.kxcdn.com/dl/Mission_B5.pdf
Mají tam použitý pěkný spawnovací mechanismus, který to má tendenci trochu vyvažovat pro různý počet hrdinů.
Občas jsme si upravovali i scénáře pro 6 hrdinů, aby byly hratelné jen ve 4. Většinou stačí odstranit 1-2 spawn zóny. Chce to ale dobře zvážit, které odstraníš, protože některé jsou pro scénář stěžejní a bez nich to nebude fungovat už vůbec.
uhlik
Mockrát děkuji! Určitě něco brzo vyzkoušíme a dám ti vědět.
Scenarko B5
uhliku tenhle scenar je asi muj nejoblibenejsi, jeste jsme ho nevyhrali, ale neprestava nas bavit a udivovat :D Vrele doporucuji!
Jinak ja bezne hraji scenarka pro 6 jen za 4 postavy, mám rád když je hra HC. :) Wulsburg a Zombie bossove hru skvele stezuji, ale mít jen core BF a hrát za 6 postav... to je na me az moc easy. 4 hraci jsou (v scenarkach pro 6) pouze s core BF tak akorat :P Dovolím si říct, že jsem valnou většinu core scénárek pouze za 4 postavy i dohrál (sám se sebou jak je mojím zvykem :D).
Burn that Troll
Tak to se mi hodně líbí.
2 Vejcovod
Mám otázku. Pokud jsi většinu misí původně situovaných pro 6 hrdinů dohrál se čtyřmi, dodržovals přitom změnu v pořadí aktivace hrdinů? Tzn. kupř. Silas, co jde v prvním kole jako první ze čtyř hrdinů, musí jít ve druhém poslední, atd.
Pravidla
V pravidlech se píše:
PLAYERS’ PHASE
The player with the first player token takes his Turn, activating
his Survivors one at a time, in the order of his choice.
Tzn. hráč s tokenem prvního hráče své hrdiny aktivuje v pořadí jakém chce. Tudíž jsem je aktivoval na přeskáčku dle potřeby, protože jsem jediný živý hráč = já mám token prvního hráče pořád.
Abych v tom měl pořádek, položil jsem každému hrdinovi do levé roky žeton hluku. Po dohrání s danou postavou., jsem, žeton přehodil do pravé ruky (v dalším kole z pravé do levé, etc.). Takhle jsem poznal zda postava již hrála, zda či ještě nehrála
Vejcovod
Hrál jsem to úplně stejně. V každém kole jsem si aktivoval postavy dle současné situace. Ono v tom jednom hráči to chce :-)
2 Vejcovod
Rozumím. Nicméně když tady už byla řeč o vyšší obtížnosti základní krabice, vyzkoušel jsi i tuhle alternativu? Pže pak to mají čtyři hráči (které de facto supluješ) výrazně náročnější, než jeden, hrající za celou družinu.
uhlik
pochvala, vcera mnísi dva krat zachraneni, z toho raz o hubu / prezili iba dvaja hrdinovia/ - pekna tema, zabavny scenar
dedodusi
Dík, jsem rád, že se líbil. :-)
Hráli jste se 4 postavami?
Určitě dej vědět, jestli se dostanete i k vyzkoušení Burn that Troll!.
Ten mám osobně raději a myslím, že se i více povedl.
scénáře
Nejsou prosím ty scénáře někde ke stažení v češtině ? Pavel
scénáře v češtině
V tuto chvíli je nemám v grafice, ale udělal jsem k nim alespoň rychlý překlad:
---------------------------------
BURN THAT TROLL!
https://boardgamegeek.com/filepage/139611/custom-quest-burn-troll
Dračí žluč se ukázala jako nedocenitelný prostředek ve válce proti zombiím. Naneštěstí je čím dál tím obtížnější nějakou sehnat. Trpasličí město v srdci Trollích hor bylo známé tím, že ji tam byli schopni vyextrahovat. Ale to platilo ještě před Černou smrtí. Snad by tam ještě pořád mohla být nějaká žluč uložená v podzemních nádržích. Koneckonců, trpaslíci uměli své vchody zapečetit velmi dovedně.
V poslední době byla kolem města zaznamenána zvýšená zombií aktivita, dohodli jsme se tedy na tajné misi. Za pomoci Glyndy, našeho trpasličího průvodce, jsme byli schopni najít vstup do podzemní chodby vedoucí přímo do kontrolní místnosti, ze které je možné vyřadit pečetě na vstupu do nádrže. Mechanismus je ale už starý a zarezlý a dělá velký hluk.
Vypadá to, že naše pokusy už přilákaly nějaké nezvané návštěvníky.
To snad ne! Zdá se, že Trollí hory poskytly nemrtvé armádě opravdu nepříjemný materiál pro rozšíření jejich řad...
CÍL:
Upalte toho zatraceného trolla!
Dostaňte se přes zelené dveře, naberte Dračí žluč z nádrže a podpalte trolla.
SPECIÁLNÍ PRAVIDLA:
Příprava
Vyřaďte z balíčku vybavení všechny 4 karty Dračí žluče a umístěte je do nádrže (místnost označená číslem jedna).
Vyjměte z balíčku 1 kartu Pochodně a dejte ji hrdinům společně se startovním vybavením (2 Krátké meče, 1 Kladivo a 1 Krátký luk).
Umístěte Abominatrolla na pole se zelenou nasazovací zónou. Bude na ploše od začátku hry. (Pokud nemáte rozšíření "Zombie Bosses pack", můžete použít standardní Abominaci s pravidly pro Abominatrolla.)
Doporučení hrdinové: Nelly, Ariane, Glynda, Julian
(Budete potřebovat Zombicide: Black Plague, rozšíření Wulfsburg a Hero Box. Pokud je nemáte, použijte hrdiny ze základu hry.)
Doporučené vybavení a nasazovací karty:
Použijte pouze základní balíček vybavení ze Zombicide: Black Plague a základní nasazovací balíček. Hrajte pouze s jedním standardním nekromantem.
Abominatroll
Použijte standardní pravidla pro Abominatrolla (Může být zabit pouze Dračí žlučí a pokud se během fáze aktivace zombíků nachází na dohled od nějakého hrdiny, má v tomto kole tři aktivace místo jedné). Nepřidávejte do nasazovacího balíčku žádné speciální nasazovací karty pro abominatrolla. Místo toho počítejte všechny karty standardní Abominace, jako by to byly karty Abominatrolla.
Snad nás nezaslechli... (zelená nasazovací zóna)
Tato zóna se aktivuje pouze v kolech, kdy je na ploše alespoň jedno pole s hlukem 3 nebo víc. (Nezapomeňte, že hrdinové sami o sobě také způsobují hluk.)
Zapečetěný vstup (zelené dveře)
Zelené dveře není možné otevřít, dokud hrdinové neseberou žeton se zeleným "X".
Kontrolní místnost (žeton se zeleným "X")
Ten, kdo sebere zelené "X", získá okamžitě 5 bodů zkušenosti. Od chvíle, kdy ho seberete, je možné standardním způsobem otevřít zelené dveře. Jeho sebráním se ale ze zelené nasazovací zóny stane standardní nasazovací zóna a od této chvíle se aktivuje v každém kole nehledě na hluk na ploše.
Nádrž (označená číslem 1)
V rámci akce "Prohledávání" si místo karty z balíčku vybavení smíš vzít jednu z karet Dračí žluči, které jsou zde uskladněné.
---------------------------------
IS THERE A CURE?
https://boardgamegeek.com/filepage/139705/custom-quest-there-cure
Od doby, kdy jsme se poprvé doslechli o Černém moru, uběhly už dvě zimy a pouze některým jednotlivcům se podařilo přežít. Ale nedávno se podařilo objevit místo, které se zdá touto Černou smrtí nedotčené. Je to klášter ukrytý vysoko v horách. Jak je možné, že se tamní mniši nenakazili morem a jako zbytek světa? Možná mají lék na černou smrtu, nebo alespoň vědí něco, co by nám mohlo pomoci...
Po dvoutýdnním putování strávených v horách pokrytých sněhem je klášter konečně na dohled. Snad tam najdeme někoho, kdo se s námi bude ochotný podělit o své tajemství.
Všudypřítomné ticho zničehonic naruší naléhavé vyzvánění klášterního zvonu. Zdá se, že je zombie nakonec přeci jen našli. Rychle, než bude úplně pozdě!
Dorazíte akorát včas, abyste mohli shlédnout výsledek hrůzostrašného masakru. Hlavní brána je vyvrácena a krev je úplně všude. Ale v tom se znovu ozve zvon. Někdo přeci jen přežil, ukrytý ve zvonici a je nejspíš příliš vyděšený na to, aby ji opustil... Tyhle kláštery bývají naštěstí poddolovány hustou sítí podzemních chodeb. Pojďme najít vchod a dostat ty mnichy ven!
CÍL
Utečte skrze katakomby
Získejte klíč ke kostelu (modré "X"), vyčistěte cestu ven a dostaňte mnichy podzemní chodbou pryč ze zvonice.
Dostaňte alespoň jednoho mnicha na cílové pole ("exit zone"). Pokud všichni zemřou, prohráváte. Pokud se alespoň jeden z nich dostane na cílové pole a ve stejnou chvíli tam s ním není žádná zombie, okamžitě zvítězíte.
SPECIÁLNÍ PRAVIDLA
Příprava
- Vezmi 3 mnichy a umísti je na pole označené číslem "1".
(Pro jejich reprezentaci můžeš použít buď NPC postavy, nepoužité hrdiny, nebo dokonce Zombie. Označ je ale bílým podstavečkem, abys je rozeznal od normálních zombií.)
- Na ploše se od začátku nachází nekromant spolu s několika zombiemi. Umísti je na vyznačená pole.
- Hrdinové začínají hru rozděleni.
Vyber dva z nich a umísti je na jedno z polí označených číslem "2", zbylé hrdiny umísti na druhé pole s číslem "2".
Doporučené vybavení a nasazovací karty:
Použijte pouze balíček vybavení a nasazovací karty ze základní sady. Hrajte pouze s jedním standardním nekromantem.
Mniši
Mniši se chovají podobně jako hrdinové a mají následující charakteristiky:
- Každý z nich má pouze jeden život, takže jakmile na něho zombije zaútočí, rovnou ho zabije.
- Mniši hrají těstě před tím, než se aktivují zombie, tedy ve chvíli, kdy poslední hrdina dokončí svůj tah.
- Pohybují se pouze ve skupině a nikdy se nerozdělí.
- Každý z nich má k dispozici 3 akce/kolo a kontroluje je vždy hráč, který hrál v příslušném kole jako poslední.
- Mohou provádět pouze akci pohyb s následujícími omezeními:
- Nikdy dobrovolně nevstoupí na pole se zombiemi. Stále ale mohou takové pole opustit (Musí ale použít jednu akci navíc za každou zombii na poli, stejně jako hrdinové.)
- Jsou příliš vyděšeni tím, co se stalo venku, takže odmítají projít zelenými dveřmi.
- Každý mnich počítá jako jeden hluk, stejně jako hrdinové. (Skupinka tří mnichů tedy způsobuje hluk 3.)
Opevněné kostelní dveře (modré dveře)
Tyto dveře není možné otevřít, dokud hrdinové neseberou žeton s modrým "X".
Klíče od kostela (žeton s modrým "X")
Ten, kdo sebere modré "X", získá okamžitě 5 bodů zkušenosti. Od chvíle, kdy ho seberete, je možné standardním způsobem otevřít modré dveře.
Nekromant
Nekromant se nepohybuje k nejbližší nasazovací zóně jako v obvyklé hře. Místo toho se pohybuje nejkratší cestou směrem k mnichům a snaží se je zabít.
Červené nasazovací zóny
Červené nasazovací zóny není možné odstranit, takže když zabijete nekromanta, smíte odstranit pouze jeho startovní zónu.
---------------------------------
Škoda, že zatrolenky nepodporují formátování, bylo by to přehlednější. Časem je možná udělám česky i s finální grafikou, ale v tuto chvíli to není priorita. Navíc je ještě pořád dolaďuji, takže budu moc rád za feedback, abych to v další verzi mohl zohlednit.
zkusenosti
Hravali sme HODNE prvni Zombicide s vetsinou rozsireni. Ze zkusenosti vim ze pokud sem chtel tezkou hru, bylo pocet rodist stejne jako prezivsivch. Nekdy se dalo uhrat i jedno rodiste navic. Black Plague hrajeme nyni a opravdu dokaze prekvapit, jak tezkosti tak nahodou. Ctyri rodiste na ctyri hrdiny (2hraci) s tim ze tam zustanou dalsi rodiste nebo vic od Necromancera je fak VERY Hard a temer na beznadejne ukonceni hry s takovyma hordama priser (mame DeadEye chodce i vlky + jako bonus oboje NPC postavy). Zakladem je ale plne vyuzivat vlastnosti postavy a taky ji patricne vybavit podle toho na co je vhodna. Takze v podstate muzete hrat kazdy scenar jen si upravite pocet rodist aspon o jeden nizsi nez je pocet hrdinu. Ve ctyrech hracich je to preci jen jeste tezsi v tom ze Vam nektere vlastnosti nebudou navazovat protoze se stridate v zacinani.. Pokud si nebudete uplne jisti, tak si zavedte home rules ktere maji logiku z normalniho zivota a dotisknete nejake karty vybaveni hotovo :) Tohle je hra ktera je tak variabilni ze si scenar muzete vymyslet behem par minut nebo vzit a upravit stavajici podle sveho... Mi ted dohrali KS kampan Zajimavost mise ve ctyrech prezivsich (2 hraci) a davame to. I kdyz teda posledni dve mise byli blbe navrzeny, tak sme to museli opravit aby sme si to uzili. A ted zaciname hrat mise z Wolfsburgu a i kdyz sou pro 6 prezivsich tak ve ctyrech to zatim jde ( mame prvni dve mise).
uhlik
Pred piatimi minutami zmutovany Troll Slasher - spaleny na uhol ! Cas hry cca 90 min., prezivsi : Samson a Nelly, neprezivsi: Baldric a Anna. Hra sa nam uz videla stratena, ale v zaverecnych dvoch kolach sme mali velke stastie na zelenej zone, aj utoky sme davali skoro na sto percent. Paradicka. Nemam original figurky z rozsireni, odfarbujem a prestrekujem si potrebne figurky zo starej zbierky minis od Wizardov - vyzeraju bajecne / japonsky spray surface primer gray - na nerozoznanie od originálov /. A ano, hrame stale za styroch hrdinov. Diky za scenare, po tych prvých hrach sa nam oba pacili , este otestujeme, na trola sme ocividne mali zaciatocnicke stastie.
dedodusi
Gratulace k Trollovi. :-)
Myslím, že pokud hrajete podle doporučeného příslušenství (jen základní vybavení, 4 hrdinové, bez silných hrdinů z rozšíření, atp.), tak není Troll úplně lehký.
Pokoušel jsem se scénář nastavit tak, aby se dal odehrát právě tak za 90 min. a aby byl napínavý až do konce a datelný celkem těsně. Dva přeživší hrdinové jsou super! :-)
uhlik
Děkuji mnohokrát za překlad ke scénářům ,moc rád si je zahraji .Pavel
BURN THAT TROLL
Dotaz, na startu, kdyz jsou prezivsi v zamcene mistnosti se zelenym klicem se muze hledat? Pokud ano takproc je tam tolik ostatnich zavrenych mistnosti?
sad04
Prohledavat se tam muze, ale kdyz se tam budes zdrzovat moc dlouho, tak se odtud uz pravdepodobne nedostanes, protoze se ti venku nahromadi zombici vcetne trolla.
Draci zluc navic uz neni v balicku, ale v mistnosti s nadrzi, takze ta ti odtud nepomuze.
Ale ohledne velkeho mnozstvi ostatnich zavrenych mistnosti mas dobry postreh. V podstate nic te nenuti je otvirat. Casto se ale daji pouzit jako zkratka nebo cesta k odlakani nebo obejiti trolla.
I presto to ale vidim jako nejvetsi slabinu tohoto scenare. Idealne bych chtel ostatni mistnosti vice zapojit,ale nechci to resit tak, jak to obvykle resi v oficialnich scenarich, tedy hledanim spravneho Xka zamichaneho mezi ostatni.
BURN THAT TROLL - postrehy
1. Pribeh je super!
2. Scenar v anglictine v pdf je fakt peknej, to ocenuju, taky sem nejake delal k puvodnimu Zombicide. Bohuzel ale v Acrobat Readru nejde vytisknout, pise to chybu NEJSOU VYBRANE ZADNE STRANKY PRO TISK.
3. Urcite to neni HARD, mozna tak stredni obtiznost. Na prvni pohled nemusis nic hledat a vsechno mas nalajnovane. Narodis se, hledas s pochodni dokonce dve karty 3 kola a vemes si klic. Co nejdyl v modrem, ze. Obehnes Trola spodni ulickou a vybijes zelene rodiste a sup pro dracci zluc. V dalsim kole staci dve zluce hodit pred dvere nebo za dvere a pak podle toho kam pak vstoupi trol ho upalit. Nemusis nikam jinam chodit ani nic jineho hledat, zadny Abo se nenarodi a pro jednoho narozeneho nekromanta si pripadne odbehnes. Meli sme sice jiny zahajovaci setup (4nekromancery, 1+2NPC, DeadEye Wal, Wolfz, 3normalni prezivsi +1 se sprintem+karty vybaveni s Wulfsburku), ale ctili sme ze dragon fire proste vubec neni a trola musime zabit draci zluci z tanku. I tak sme to dohrali ve dvou lidech bez zraneni v oranzovym za necelou hodku (je pravda ze mame nahrano, zacli sme pred par lety a ted Cerny mor hrajem s rozsirenima asi mesic kazdy den).
4. Neni tam zadny podil nahody, ktery by te to nutil zahrat znova.
5. Chtelo by aspon vyuzit sklepeni k ukryti pochodne, protoze nas nic nenutilo chodit do mistnosti, takze se nam tam ani nic navic nerodilo. A 4 rodiste se 4 prezivsimi se daji v pohode uhrat.
sad04
1. Zase jsem klikl na tabletu a označil ,tvůj příspěvek za nevhodný.
Překlil,promiň.
2.Mě to vytisknout jde.
Ahoj
Po pravdě ani nevím, proč to CMON udělali tak uživatelsky nepohodlné a v Zombicide je nutnost hrát vždy s 6 postavami. Hlavně při 4-5 hráčích to není ono. Přitom stačí, aby s každou postavou, kterou vynecháš, měli ostatní postavy 1 akci navíc
6 postav - 3 akce
5 postav - 4 akce
4 postavy - 5 akcí
3 postavy - 6 akcí
Jedinou věc, kterou je pak potřeba upravit je pravidlo ohledně prohledávání. V základních pravidlech máš, že prohledávat může každá postava 1x za tah. My to hráli, že každá postava může během svého tahu v každé místnosti prohledávat 1x. Zní to stejně, ale není. Můžeš prohledávat, pohnout se a znovu prohledávat. Zatím nám to fungovalo, byť v pozdějších scénářích se může ukázat, nedokonalost této "Homemade" úpravy
Q1
Q1 jsem dal do grafiky a nahrál do sekce ke stažení, otázkou zůstává, kdo to kdy schválí
Quest B7: Into the Lions Mouth
Mám takový dotaz na výše naznačenou misi, která je ke stažení na stránkách CMON:
https://zombicide-2dc3.kxcdn.com/dl/Mission_B7.pdf
Je to mise pro čtyři hráče/ hrdiny, kteří pro její úspěšné splnění musí skončit na konkrétním políčku na mapě.
Problém však je ve skutečnosti, že ještě předtím je potřeba sebrat všechny Objectivy, co se však automaticky odhalují v momentě, kdy hrdina vstoupí na stejné pole s Objectivem. Nelze tedy vyčkat a eventuálně synchronizovat odhalení několika naráz.
A jelikož dva Objectivy okamžitě aktivují další Spawn zóny, nedaří se nám tuhle konkrétní misi nikdy dokončit, pže jsme záhy zahlcení přívalem nepřátel a následně to vždy minimálně jeden z hrdinů neustojí.
Podařilo se vám tuhle konkrétní misi dokončit a jaký máte recept na úspěch?
Beru zpět
Tady je to pravidlo že všichni mají dorazit též.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Inferno
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 23 hodin