Zombicide: Černý mor

xxxxxxxxxo hodnoceno 306x (Seznam vlastníků)

Zombicide: Černý mor - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Horror, Zombie
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Jean-Baptiste Lullien
Nicolas Raoult
Raphaël Guiton
Rok vydání: 2015
Dostupnost: 2 obchody (cca 2450–2969 CZK)
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Neviditelnost + Shove (CZ afaik odstrčení/strkanice)

Dnes jsem zažil něco šílenějšího než šílené a chci se o to podělit a znát váš názor.

Postava Tucker (z NPC boxu 1) má schopnost Shove = odstrčení zombíků ze zóny 0 někam do zony vzdalenosti 1.

V dnešní hře jsme všichni postupně zemřeli na ulici a žil už jen Tucker, ten totiž potom co šel pro quest do budovy, shodou náhod už nemohl vylézt ven (ulice plná zombie) takže zatímco mi venku umírali, on jen stále dokola hledal.

"Jeho" budova má dvě místnosti, v jedné je otevřený vchod na ulici. Tucker se schovává v místnosti bez dveří, zombíci ho tudíž nevidí a dokud se z ulice ozývají zvuky boje, tak zombíky Tuckerův jeden hluk prozatím nezajímá a jdou za hlasitějším místem.

Potom co je Silas rozsápán běžci, Anna roztrhána chodci a Clovis utlučen tlusťochama, se najednou Tucker stává pro zombie prioritou čislo 1, stádo se obrací a jde za Tuckerem... a je zatraceně blízko....

My mrtvý hráči se smějeme a pomalu sklízíme hru, ale kamarád Játro hrající za Tuckera ještě dává akci hledání a vytahuje trumf = Neviditelnost.

Tucker se staví do místnosti s dveřmi na ulici, takže teoreticky může ještě i ustoupit dál do domu, ale on neustoupí. Místo toho si dal do ruky Ohnivou kouli a neviditelnost a jede stále stejnou rotaci akcí:

Volná akce Shove = vyhodí všechny zombíky na ulici
1. Akce = hledání
2. Akce = Fireball na ulici
3. Akce = Fireball na ulici
4. Akce = Neviditelnost

(potom má lvl up a volí Spellcaster/Mág takže může třeba volně další Firebal)

Všechny zombie se přesunou zpátiky na něj, protože je považován za nejhlasitější zónu (protože kouzlil). Tohle se mi už dřív stalo s mágem, ale protože na něm stojí všichni zombíci z krabice, tak se nemůže pohnout z místa a prohraje tudíž na nehlídaného necromancera.

Myslel jsem že Necromancer Tuckera vyřeší, ale ono hovno.... Spawn tokeny byly zredukovany tak, že Necromant musel vzdy projit ulici primo tou zonou kam Tucker kazde kolo odhazoval svechny zombie.

Takže když se Necromant přiblížil, Tucker náhle změnil taktiku..... dal Shove, ale nehodil zombíky na ulici, ale do vedlejší místnosti. Takže pak mohl buď střílet (Necromant na políčku stojí sám, protože všechny zombíky z celé krabice Tucker nacpal do svého bývalého pokojíčku), nebo v případě že Necromant dostal pár aktivací navíc a ty Tuckerovi dveře přeběhl, může Tucker klidně i na ulici a přezbrojit např. na Blesk.

Jak trochu naexpí, ani už nemusí dávat firebally, je to zbytečné, jen mu to dělá bordel v jeho poslušném stádu. Je lepší když má všechny zombíky pod kontrolou a na jedne hromade a ne ze se mu tam nekdo odnekud trousi. Tucker tedy mimo občasného necromanta, který musí jít vždy kolem jeho dveří, jen hledá pochodeŇ a zluc, aby pak mohl udělat:

Volná akce Shove = hodit zombiky na ulici
1. akce = uprava inventare = davam si do ruky zluc a pochoden
2.+3. akce = shořte všichni zombíci z celé krabice!
4. akce= Přezbrojuji na doutník do pravé a medovinou do levé ruky
Spellcaster - Fireballem zapaluji doutník

Takže co chci říct je, že Tucker si tam žiješ šťastně až do smrti. S trochou fantazie, by se mohl Tucker normalne pohybovat po mape s tim, ze by zacatkem kazdeho jeho kola byl Shove, všech zombiku z jeho pozice a koncem jeho kola by byla akce Neviditelnost.

Šílenost. Děkuji všem co to dočetli do konce. Domnívám se, že vše probíhalo maximálně dle regulí. Dekuji za názory
1.7.2017 04:44:41

Dotaz
Zajímavý

Když jsem to procházel tak jediný na co jsem narazil bylo, že Neviditelnost těží z pravidla Rotten a Rotten platí pokud přeživší ve svém aktivaci neútočil a nedělal hluk a firebally hlučném jsou. Ale asi je to nějak pořešeno :-)

1.7.2017 14:29:17

Rotten
Skill Rotten funguje tak, že pokud si neútočil a a nedělal v totmo kole hluk tak jsi na konci svého tahu buď Rotten žeton právě dostal, a nebo na tobě stále drží.

Ohledně hluku u fireballu, je zajímavější to, že sama neviditelnost dělá při čarování hluk, takže se nemůžeš ohlížet na hluk co jsi dělal před Invvisibility, jinak by ti ji seslani toho kouzla ihned zrusilo.

Invisibility ti prostě hned dá ihned žeton rotten, zombíci si tě nevšímají a ty o žeton přjdeš a na konci celého game round, takže až po spawnu zombíků (nebo když po zacastění Neviditelnosti útočíš, nebo děláš hluk)

1.7.2017 15:17:14

Jasná páka
V tom případě mi celá ta popsaná akce připadá legální a je to docela psychomazec

Už jenom kvůli tomu, že i Shove funguje na jakýkoliv počet zombíků. Jasně, je potřeba najít tu neviditelnost, ale kombo slušný :-)

Ještě je potřeba, aby si týpek nevytáhl při hledání kartičku, která říká, že už v dané oblasti nemůže hledat.Ale ta je možná fans, nejsem si jistý

1.7.2017 15:44:36

Hehe
Takovou kartičku co by zakazovala další hledání teda v základní hře nemám, ale limit pro hledání v místnosti.... to by se mi v celku i líbilo :D

Jinak s tímhle kombem ve více hráčích můžeš zemřít tak, že někdo kdo hraje před tebou, otevře místnost, spustí např. nějakou aktivaci navíc a ty v tu chíli nemáš Neviditelnost protože jsi nehrál, takže tě snědí. Jinak kdž jsi sám tě asi může pouze vyspawnovat Necromancer, a v budoucnu z rozšíření tě spálí nějaké toxické/výbušné zombie např.

Samozřejmě teda Neviditelnost je Imba, ale Shove co odstrčí všechny zombíky z krabice z místa na místo je vážně levý :D Mohlo by to třeba alespoň neplatit na Abominace.

1.7.2017 16:14:26 | Upraveno autorem (porovnej)


Aaahh
Kartička Aaahh!

Já ji chystám do balíčku zakomponovat plus možná nějaké jiné

https://boardgamegeek.com/thread/1591998/french-fan-site-alternate-aaahh-cards

Taky mě ještě napadlo co se stane když spawnuješ kartu extra aktivaci? Kam jdou zombící daného typu? A kam jdou běžci? Do jediné oblasti kde je hluk a kde nikoho nevidí díky neviditelnosti?

Jo, shove zavání nějakou úpravou :-)

Každopádně takoví vlci nebo vlčí abominace by asi tomuhle pánovi zatopili se svými třemi aktivacemi. Nebo ne?



1.7.2017 17:48:15

AAAAAAh
Kartička je skvělá a mohla by se objevit v nějakém DLC :D hledání pořád v jedné místnosti a stále něco nacházet.... mi bez použití kouzel přijde silně nereálné :)

Extra aktivace zombíky nutí stát na místě, jakožto na nejhlasitějším místě na boardu.

Tři aktivace u vlků nic neřeší, jsi neviditelný až do konce fáze Zombíí a zviditelňuješ se až se přesune žeton prvního hráče.

2.7.2017 00:11:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Custom
Já myslím, že další katičky by nebyl problém vymyslet nebo se inspirovat jinými. Proč si neoživit hru?:-) Přidat si vlastní další nemrtvé, svěcenou vodu nebo kouzla

Máš pravdu, mně už to pak taky došlo. Evidentně v této hře mohou nastat bizardní situace.

Jsem docela zvědavý, jaký další takový heroický případ se zde objeví

2.7.2017 10:27:59

přesun
Vzhledem k tomu, že technicky v úvodním příspěvku nevidím dotaz, ale spíše podělení se o dojem ze hry, tak jsem to přesunul do diskuzí,

2.7.2017 10:36:57

Yep
Myslel jsem, že mi tu někdo třeba vypíchne něco co je proti pravidlům. :)

2.7.2017 22:45:22

já myslím, že to proti pravidlům je
My to hrajeme tak, jak už tu bylo naznačeno:
Neviditelnost nefunguje, pokud zneviditelněná postava v tomto kole útočila nebo dělala hluk. A to i PŘED sesláním neviditelnosti.

Jinak řečeno, musíš ji seslat jedině na někoho jiného, protože samo její seslání hluk způsobuje. Takhle může být pořád dost užitečná a v některých situacích nedocenitelná, ale už se s ní dá docela dobře hrát. Navíc tím, že ji musíš seslat na někoho jiného, podporuje interakci mezi hráči a vede k zajímavějšímu plánování.

Shove je trochu jiný případ. Je to jedna z mnoha nedomyšlených věcí, které v Zombicide jsou. Asi by se dala nějak rozumněji upravit, ale my třeba hrdiny s touto schopností vůbec nehrajeme.

Beru Zombicide jako takové velké pískoviště, kde si holt některé nedomyšlené a rozbité věci musíš předělat po svém...

13.7.2017 12:45:55

Rotten
To je ale jen tvuj house rule.... Michas schopnost Rotten a kouzlo neviditelnost. Hluk, ktery delas rozhoduje, ze kdyz ma postava skill Rotten, na konci jejiho kola bud dostanes Rotten zeton (jsi az do dalsiho hluku/útoku neviditelny), a nebo jsi toho kolo hluk/utok delal, takze na konci sveho kola Rotten zeton nedostanes. Neviditelnost, ti primo hned da Rotten zeton (jsi neviditelný), s podmínkou, ze ho na konci konci celeho kola (az po zombikach a spawnech) tak jako tak odevzdas (prestanes byt neviditelny). Tzn. jsi IMHO vytvoril hybrid mezi používáním kouzla a mezi využíváním schopnosti Rotten.


Rotten skill - na konci svého kola dostanes, nebo nedostanes Rotten zeton, podle toho jak ses choval

Neviditelnost - zeton Rotten dostanes hned, kdyz na sebe zacarujes kouzlo a na konci celého game round Rotten zeton musis odevzdat, a prijit o nej driv nez na konci kola muzes, kdyz se zacnes jeste toho kolo chovat nepristojne


Souhlasim s timhle nazorem, který jsem vygooglil:

"My take is you get the benefits of the Skill, but not the restrictions. In other words, you immediately get the token and you only lose it via the effects on Invisibility.

The main reason is that the Rotten Skill never makes you lose the token at the end of the round, but IIRC, the Invisibility Spell does.

Thus, my interpretation is that the Survivor is ignored by Zombies immediately after becoming invisible and remains so until one of the conditions on Invisibility is triggered."

Tzn. zkus to kouzlo Neviditelnost interpretovat presne jak se to tam pise: "postava benefituje ze skillu Rotten" = postava pouze z toho skillu pouze benefituje (ma z toho skillu pouze a jenom to pozitivní = "neviditelnost" vuci zombikum) a o ten benefit prijdes pouze, kdyz provedes to co je psáno cervene na karte kouzla Neviditelnost, nebo na konci celeho Game round.

Ale uznavam, že Zombicide má nektera pravidla, která urcite stoji za dalsi a lepsi vyjadreni jejich autoru :D

13.7.2017 16:22:40 | Upraveno autorem (porovnej)

house rule / vyjádření autorů
S tím house rule máš pravdu. Ta karta je bohužel už v originále napsána dost nejednoznačně a umožňuje více výkladů včetně toho mého.

Na BGG je o tom několik obsáhlých diskuzí, kde co člověk, to názor. Nicméně, někdo ten dotaz poslal přímo autorům a dostal následující odpověď:

- Can Invisibility be cast on a survivor who used a combat action or made noise in their turn?
- Can a survivor cast it on himself?
GG: In both cases, the answer is “Yes”. The Enchantement is lost if the target Survivor makes Noise after it is cast.

Jinak řečeno, oficiálně potvrzeno je to tak, jak jste to hráli. Přijde mi to ale značně nešťastné a nedomyšlené řešení, které v mnoha případech dokáže rozbít hru. Proto to hrajeme tak, jak jsem psal.

13.7.2017 17:51:02

Vybíráme z Bazaru

Heroes of Might and Magic 3 - desková hra CZ
Heroes of Might and Magic 3 - desková hra CZ
Akt. cena: 1600 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas