Popis hry
Upravit
Námořníci na lodi narazili na podivného tvora. Jeho podoba připomínala ptáka, avšak jeho zářící zobák osvětloval temnotu nadpozemským světlem. Zaujati ho následovali a brzy objevili neprobádaný ostrov plný tajemných stvoření – od malých roztomilých srstnatců až po plazy s obrovskými a děsivými tesáky!
Zvěst o tomto nově nalezeném místě se rychle rozšířila a upoutala srdce mnohých dobrodruhů. Hnáni láskou ke zvířatům a touhou po objevování se tito dobrodruzi vydali na tajuplnou cestu, plni očekávání, že na vlastní oči spatří jeho divy.
Ve hře Wondrous Creatures se hráči vydávají v rolích dobrodruhů na tajemný ostrov plný neobjevených tvorů. Cílem je vybudovat harmonickou rezervaci, v rámci které hráči sbírají karty tvorů a vajíčka, která jim přinášejí vítězné body. Hra končí, jakmile jsou vyčerpány všechny trofeje, a vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů.
Příprava hry:
- Hlavní deska se umístí do středu stolu, vedle desky se dále položí deska s časovou osou a zásoby energií a motýlích sítí. Dále se na hlavní desku umístí trofeje podle počtu hráčů.
- Rozmístění vajíček: Do sáčku se vloží 35 vajíček (5 od každého ze 7 druhů zvářat) a ostaní vajíčka se položí na mapu
- Rozložení karet tvorů: Zamíchá se balíček karet tvorů a dále se umístí 6 karet lícem nahoru do oblasti „Wilderness“ (česky „Divočina“).
- Příprava desek hráčů: Každý hráč si vybere barvu, vezme svou desku hráče, desku kapitána a figurky posádky (jako posádka jsou označena úžasně provedná zvářata, z nichž si jednoho ze tří může kapitán osedlat).
- Výběr kapitána: Hráči si vyberou kapitána, který přináší unikátní schopnosti využitelné většinou později ve hře.
- Výchozí zdroje: Podle pořadí hry dostane každý hráč určité množství zdrojů navíc.
- Karty achievementů: Zamíchají se karty achievementů a položí se na vyznačená místa na herní desce.
Průběh hry:
Každé kolo se skládá z tahů hráčů, kde každý může vykonat jednu základní akci:
- Umístění člena posádky: Hráč umístí svého člena posádky na mapu, kde může získat zdroje nebo kartu tvora ze sousedních hexagonů a/nebo sbírat vajíčka (vajíčka se umísťují na kartu hráče a při jejich použít se tzv. „vylíhnou“, tedy otočí na druhou stranu – ve hře jsou i mechaniky, jak je později otočit zpět). Inovativní na hře je, že se daný člen posádky díky své velikosti umisťuje na 2 hexagony. Každý hexagon umožňuje získat jeden zdroj, nebo kartu s odpovídajícím symbolem.
- Hraní karet tvorů: Hráč může zahrát až dvě karty tvorů z ruky do své rezervace. Každá karta stojí určitý počet zdrojů, které musí hráč zaplatit (ve hře jsou 4 typy zdrojů – ovoce, korály, květiny a houby). Karty pak přidávají speciální schopnosti či body do hráčovy rezervace. Ve hře jsou 4 typy karet tvorů:
- Okamžitá karta: Schopnost karty se aktivuje ihned po zahrání.
- Karta s energií: Hráč může kdykoliv použít energii z karty k aktivaci její schopnosti (dá se později i dobít a použít znovu).
- Karta s opakovanou aktivací (Recharge): Schopnost karty se aktivuje vždy při akci Dobití (Recharge).
- Průběžná karta: Schopnost se aktivuje vždy, když jsou splněny specifické podmínky uvedené na kartě.
- Karta s koncovým skóre: Tato karta přidává body na konci hry podle svých podmínek.
- Plnění achievementů: Pokud hráč splní podmínky některé z karet achievementů, může si ji vzít a získat body nebo speciální odměny. Navíc pokud hráč splní první achievement, odemkne si schopnost svého kapitána, která pak dává ve hře další bonusy.
- Dobití (Recharge): Pokud jsou všichni členové hráčovy posádky na mapě, hráč je může stáhnout zpět a obnovit své možnosti. Časová osa se posune a případně spustí nové efekty na mapě, jako například doplnění vajíček nebo odebrání trofeje.
Kromě základních akcí mají hráči k dispozici ještě volné akce, například použití motýlí sítě pro aktivaci speciálních efektů na mapě, nebo na sebrání vajíčka ze sousedního pole nebo využití energií pro aktivaci schopností energetických karet tvorů.
Konec hry:
Hra končí, jakmile jsou všechny trofeje na hlavním herním plánu rozebrány mezi hráči. V takovém případě hráč, který vzal poslední trofej, dokončí svůj tah, a poté každý ostatní hráč odehraje ještě jeden poslední tah. Poté hra končí, provede se bodování karet s koncovým skóre, konečné skóre na všech kartách tvorů, skóre splněných achievementů, trofeje a zbývající suroviny. Hráč s nejvyšším součtem bodů vyhrává hru.
Shrnutí: Poměrně složitá hra kombinující několik mechanik – inovativní worker placement, vyvíjející se herní plán, snaha o řetězení karet a provádění komb s další zajímavou inovací s podobě vajíček, která mají 2 různé strany a silně ovlivňují herní strategii.
Autor: Glomerulus