Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Martino Chiacchiera Michele Piccolini |
Rok vydání: | 2021 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 1229–1767 CZK) |
Sdílej: |
Čarokniha je kooperativní rodinná hra pro 1-4 hráče, kteří se převtělí do role teenagerů prahnoucích po dobrodružství. To jim nabídne tajemná kniha obsahující 6 kapitol/scénářů. Ty se odkrývají a hrají postupně, přičemž si hráči ponechávají mezi kapitolami své hrdiny včetně získaných předmětů a vylepšení.
Pokud hrají hráči úplně první kapitolu, vyberou si každý svého hrdinu (při sólo hře hraje hráč se dvěma hrdiny) a toho si pak nechají i pro budoucí partie dalších kapitol. Jak již to bývá, mají hrdinové různé vlastnosti, velikost, zdraví a podobně. A v průběhu hry mohou získávat další (ty se přenáší mezi kapitolami).
Následně si připraví samotnou Čaroknihu do středu herní plochy, bude sloužit jako herní plán. K tomu rozbalí balíček karet pro zvolenou kapitolu. V případě 1. kapitoly to znamená 42 karet seřazených vždy stejně (tedy i při opakování kapitoly). Stejně tak v balíčku najdou hráči případné další instrukce pro přípravu hraní dané kapitoly.
Kromě toho je potřeba připravit i zásobu figurek běsů jako nepřátel. Dále žetony osudu, které ukazují, jak se hrdinům daří. Na začátku je 5 z 10 otočeno lícem vzhůru a při hře se různě mění.
Kromě dalších běžných prvků jako kostky nebo žetony zdraví jsou podstatné ještě jiskry, které slouží pro aktivaci některých vlastností hrdinů.
Samotnou hru řídí karty z balíčku dané kapitoly, které určují děj, nutí hrdiny učinit různá rozhodnutí nebo vytyčí před hrdiny jistý cíl, kterého se snaží dosáhnout (tyto karty cílů pak zůstávají ve hře tak dlouho, dokud hráči cíle nedosáhnou, nebo neprohrají hru).
Karty cílů na sobě mají uvedeny instrukce pro střídání tahu hráčů a nepřátel, které je třeba zohlednit. V tahu hráčů se hrdinové mohou pohybovat po herním plánu, sbírat jiskry (viz výše), útočit na běsy či využívat svých schopností.
Ve fázi nepřátel akce běsů určuje otočená karta běsů, přičemž se mohou vynořit noví běsové, běsové na plánu provádí své akce, případně může obsahovat i nějaké speciální pravidlo.
A tyto dvě fáze (hráči / nepřátelé) se střídají, dokud nedosáhnou hráči cíle uvedeného na kartě případně neprohrají hru. Když ho dosáhnou, pokračují v hraní kapitoly dle instrukcí na kartě (obykle otočením další karty z balíčku).
Hráči prohrávají, pokud otočí poslední z deseti žetonů osudu lícem dolů. V takovém případě musí vše vrátit do stavu před zahájením hry dané kapitoly (vybavení hrdinů, seřazení karet z balíčku dané kapitoly atd.).
V případě, že se hráči dostanou až k poslední kartě v balíčku kapitoly nazvané názorně „Konec kapitoly“, na níž je uvedeno i zakončení kapitoly dle toho, kolik žetonů osudu se hráčům podařilo udržet otočených lícem vzhůru, tak si hráči uloží své hrdiny pro hru další kapitoly se všemi získanými vylepšeními (pokud se nejednalo o poslední kapitolu příběhu).
Autor: Zeus
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Versailles 1919
Akt. cena: 2200
Končí za: 1 den
T.I.M.E. Stories Switchning Gears CZ
Akt. cena: 490 Kč
Končí za: 1 den