Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Wing Leader: Victories 1940-1942 |
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | neuvedeno |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Lee Brimmicombe-Wood |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Froggery | 0 hodin 0 minut | 29.4.2022 | 0
Hra: Wing Leader: Origins 1936-42
Hráči: Froggery a 1 neregistrovaný
Jedná se o záznam hry hrané formou zasílaných logů přes Vassal.
Pozadí scénáře:
Odehrává se v Číně, poblíž Wu-chanu, 4. ledna 1938. V prvních měsících války byly čínské ztráty tak velké, že se Sověti rozhodli spustit Operaci Z, tajný plán na vyslání svých letounů a dobrovolných pilotů ke kuomintangu. Sovětští piloti se zapojili do leteckých operací téměř ihned po příjezdu do Číny, ale ani to nezabránilo pádu Nankingu v prosinci 1937. Japonci počítali s tím, že se poté čínská vláda zhroutí, ale Čankajšek jen přesunul hlavní sídlo na západ do Wuchanu, trojměstí tvořenému Wu-čchangem, Chan-kchou a Chan-jangem. Sovětští dobrovolníci, kteří se stali známými díky americkému tisku popisujícímu jejich úspěchy v Nankingu, se nyní soustředí na obranu nového hlavního města proti náletům japonského císařského námořního letectva.
Parametry scénáře:
Číňani - protivník, mají k dispozici, 1 peruť I-16 typ 5, 2 perutě I-15 bis, jednu tvoří nezkušení piloti a 1 peruť Hawk III.
Japonci - mám k dispozici 2 perutě bombardérů G3M2, a 2 perutě A5M4 tvořící jejich eskortu.
Všichni stíhači používají zastaralý typ formací (rigid doctrine) a nejsou vybaveni vysílačkami.
Zvláštní pravidla:
1) A5M mají taktickou pružnost (mohou se dělit na letky).
2) Čínské perutě se mohou umístit tak, aby směřovaly vlevo či vpravo. Mají jen specifická omezení na výšku, do které se mohou umístit.
3) Pokud by nějaká peruť G3M utrpěla 3 či více ztrát, začne se od příští fáze pohybu vracet zpět na základnu (otočí se zpět a poletí k pravému okraji mapy).
Průběh scénáře:
Peruť zezadu se blížících I-15 bis byla špatně instruována a tak letí na souřadnice ležící níž než by bylo potřeba (chyba výšky, hod 6 při určování počátečních souřadnic perutí snažících se zachytit mé bombardéry). Bohužel jsem se radoval předčasně, později se jim stejně podařilo navázat kontakt s mými letouny a zapojit se do boje. Po chvíli klidného letu, kdy moje bombardéry v klidu směřovali ke svým cílům za doprovodu eskort, si eskorta kryjící čelní bombardéry všimla blížících se I-16 (nejnebezpečnějších letounů protivníka). Využila příležitosti, oddělila letku, která se vrhla na nic netušící I-16 ze slunce a zcela je tím zaskočila a jedna I-16 se zřítila k zemi. Bohužel ani tenhle úspěch nestačil na to, aby moji piloti nedostali strach z přesily sovětských pilotů a nedali se na ústup. Ale i sověti jsou lehce otřeseni, následně se jim už nepodaří zachytit nepřítele a uchýlí se na většinu scénáře k obrannému kroužení v lufbery, do boje se zapojí zas až v závěru.
O něco později proniká k bombardérům zepředu peruť I-15 bis, eskorta ji zachytí příliš pozdě a tak už nezabrání průniku k bombardérům, oddělí se od ní letka, která jim letí na pomoc, nepřátelé jsou nezkušení piloti, ale bojují jako lvi a daří se jim sestřelit jeden můj stíhač, já pouze poškodím jeden stroj. Bohužel ztráta kamaráda stačí na to, aby to moji stíhači opět zabalili a prchli domů, nepřítel je sice otřesen ale zůstává bojeschopný. Piloti bombardérů jsou z boje zuřícího kolem nich nervózní a jejich morálka začíná upadat (soudržnost klesá na distorted).
Zatímco se útočníci dotírající na přední peruť bombardérů připravují na další útok a nabírají výšku, pokusí se na zadní bombardovací peruť zaútočit další peruť I-15 bis. Bohužel má eskorta díky lehké oblačnosti, ve které se bombardéry pohybují vůbec nezaznamená útok nepřítele a tak mu jsou bombardéry ponechány napospas, což končí sestřelem jednoho bombardéru, zatímco obranná palba bombardérů je naprosto neškodná. Naštěstí se morálka nepřátel útočících v mracích a nemajících podporu kamarádů na vysílačce hroutí a ztrácí chuť zkoušet své štěstí v dalších útocích, bohužel ztráta stroje se projeví i na morálce pilotů bombardérů a začínají být nervózní (soudržnost klesá na distorted).
Poté nalétají znovu I-15 bis na přední peruť bombardérů, za nimi se vrhá má letka A5M, sovětům se přes vydařený útok (6 na obou kostkách), podaří jen trochu poškodit jeden bombardér. Mě se daří poškodit jednu I-15 bis. Peruť I-15 bis už toho má poté dost a vrací se domů, stejně tak i má letka. Bohužel na piloty bombardérů už je toho moc a hroutí se, tihle moc škod Wu-chanu nenapáchají.
V tuto chvíli už se bombardéry dostávají mimo dosah nepřátelských letounů a v poklidu odlétají ke svému cíli. Mě zůstává poslední bojeschopná letka, která tvoří jejich eskortu, mohla by odletět s nimi, ale vzhledem k tomu, že momentálně díky rozložené morálce pilotů bombardérů prohrávám, je potřeba zkusit japonské samuraje zapojit do akce a pokusit se o nemožné. Nepřátelům zbývá peruť I-16, lehce pošramocená z prvního boje s mou stíhací letkou, která se ke mě přibližuje zezadu a pak peruť Hawk III, kteří se po celou dobu marně snažili nalézt mé bombardéry a nezapojili se do žádného střetu. Daří se mi nalézt Hawk III, ti se konečně probudí a dokáží mě také najít, vrhám se proti nim, jim přilétají pomoc v boji I-16, piloti Hawků ale opět potvrzují svou neschopnost a nic netrefí. Stejně tak moji piloti. Na I-16 už je toho vypětí příliš a prchají z boje. Moji piloti vycítí příležitost a pokusí se Hawky, které mají v této výšce už velké problémy s výkonem, zatáhnout do dogfightu, což se jim bez problémů daří. Bohužel ani přes převahu se mi nedaří způsobit žádné ztráty, piloti Hawků poškodí jednu mou A5M a poté se zhroutí a prchnou z boje a já přicházím o možnost získat v závěru nějaké body.
Konečné skóre:
Japonci (já) +4 za bombardéry (jeden disrupted +3 body, druhý broken +1 bod), a +2 za dvě sestřelené stíhačky = 6
Čína +2 za jeden sestřelený bombardér, +1 za jednoho sestřeleného stíhače = 3
6-3 = +3, v tomto scénáří výsledek +5 či nižší znamená čínské vítězství.
Závěrečné zhodnocení:
Moje hody na soudržnost bombardérů byly naprosto tragické a bodová ztráta tak dost narostla, ale musím uznat, že i protivníkovy hody na pokusy o nalezení nepřítele byly hlavně v případě Hawků taky strašná mizérie, takže výsledek je asi fér. Vzhledem k početní převaze nepřítele jsem musel hodně využívat možnosti dělit perutě na letky (tactical flexibility), bohužel je pak i díky tomu, že letouny nejsou vybaveny vysílačkami, hodně vysoká šance, že letky přestanou být bojeschopné, což se i pravidelně dělo. Dost zlomový byl i okamžik, kdy eskorta totálně zaspala a nebyla schopná zasáhnout proti nepřžtelským I-15 bis, které pak sestřelili bombardér, nebýt toho, mohla to být remíza.
Historický výsledek: V prvním střetnutí nad Wu-chanem, dosáhli vítězství Japonci, sovětští a čínští obránci ztratili nejméně čtyři letouny. Ale odvahy sovětských pilotů si všimli novináři přispívající do světových médií a veřejnost byla nadšena jejich pozoruhodnými výkony. Až časem je zastínili američtí dobrovolníci (AVG - American Volunteer Group) se svým Disneym navrženým logem a skvěle zvládnutou propagací.
Odehráno v: neuvedeno
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Změňte OSUD: Kletba z minulosti
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 16 hodin