We Are Coming, Nineveh

xxxxxxxxxo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

We Are Coming, Nineveh - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Nuts! Publishing
Autoři: Brian Train
Harrison Brewer
Juliette Le Ménahèze
Rex Brynen
Rok vydání: 2023
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

...Jednalo se o jednu z největších a nejtěžších městských operací poválečné éry, která představovala významnou porážku pro Daesh a jeho tzv. Islámský stát. 

We Are Coming, Nineveh! je takticko-operační hra mapující stejnojmennou vojenskou akci ISF (Iráckých obranných sil) na osvobození západní části města Mosulu (včetně historické a hustě zastavěné čtvrti Starého města (Old Town)) v rámci sil Daesh (ISIS) mezi 19. únorem a 9. červencem 2017. Hra dokáže propojit jednoduchá pravidla (a tím být přístupná i nováčkům) s detailním, bohatým a historicky přesným zpracováním této významné bitvy. Hra je určena pro 2 hráče, každý z nich ovládá jednu ze stran konfliktu. Hra navíc obsahuje také solo mod, ve kterém hráč ovládá stranu Iráckých jednotek a snaží se porazit Daesh, který je řízený hrou pomocí karet.

We Are Coming, Nineveh! vznikla především s úmyslem simulovat moderní asymetrický konflikt na blízkém východě, aby sloužila také jako výukový materiál. Hra obsahuje obsáhlé poznámky autorů (Design notes) k danému tématu a snaží co nejvíce přiblížit ke skutečnosti a komplexnosti konfliktu. Jedná se například o variabilní podmínky vítězství, kde obě strany mohou dosáhnout svých cílů, pokud jsou rozdílné. Hra také zachovala i některá kontroverzní témata, jako třeba sebevražedné útoky, zabíjení civilistů, dětské vojáky nebo chemické zbraně.

Příprava hry:

Každý z hráčů si nejprve tajně zvolí jeden ze svých cílů (čas, civilní oběti, ztráty ISF) jako primární. Oba hráči obdrží základní jednotky, dále každý z nich má k dispozici 30 bodů, které může utratit za další karty jednotek nebo bojových schopností/možností. Každá ze stran má odlišný balík karet, ze kterých může vybírat a je uzpůsoben asymetrii stran v konfliktu. Daesh má k dispozici například síť tunelů, sebevražené útoky, lidské štíty nebo síť pašeráků, ISF naopak humanitární koridory, leteckou podporu, taktický výcvik jednotek nebo těžkou techniku. Vybrané karty jsou pro druhou stranu utajeny, dokud nedojde k jejich odhalení.

Následně dojde k nasazení jednotek na herní plán. Jako první umístí ISF všechny své dostupné jednotky na vyhrazenou jížní stranu herního plánu. Poté své jednotky po Mosulu rozmístí Daesh. Jednotky jsou reprezentovány pomocí bloků s polepem, které jsou otočeny prázdnou stranou k soupeři, čímž simuluje fog of war a vytváří nejistotu ve hře.

Nakonec se zamíchá balík karet událostí a nastaví se zbylé ukazatele na výchozí pozice.

Průběh hry:

Hráči se ve svých kolech střídají, hru začíná strana ISF, která odehraje postupně fázi podpory, pohybu a boje. Poté stejné fáze odehraje strana Daesh. Po odehrání kola obou hráčů ještě nastává fáze konce kola.

  1. Fáze podpory 
    1. Daesh zkontroluje, jestli je jeho strana zásobena - pokud není, utrpí ztráty
    2. Dojde k obnovení rozkazů velitelských jednotek
    3. Velitelství může rozdat rozkazy k obnovení narušených jednotek
    4. Lze aktivovat příslušné karty bojových schopností/možností 
    5. Výrobní jednotky Daesh vyprodukuje danou jednotku nebo efekt
  2. Fáze pohybu
    1. Aktivní hráč pohne se svými jednotkami dle jejich možností a dalších platných pravidel. 
      1. Jednotky ISF mohou cestovat po městě rychleji po vyhrazených cestách, ale některé z nich nemohou vstoupit do hustěji zastavěných oblastí.
      2. Jednotky Daesh jsou méně mobilní, ale mají bonus k boji v hustěji zastavěných oblastech. Navíc Daesh má k dispozici nemobilní jednotky, jako jsou například nálože, může budovat podzemní tunely pro rychlý přesun, a nakonec i "jednotky" fám, kterou slouží pouze ke zmatení pozornosti nepřítele.
  3. Bojová fáze
    1. Na polích, kde se po fázi pohybu nachází jednotky obou stran, dojde k boji. Oba hráči odhalí všechny své jednotky. Boj je plně řízen kostkami, na kterých je třeba hodit danou hodnotu pro zásah. O tom, které jednotky utrpí ztráty, rozhoduje hráč, který ztráty utrpí. 
    2. Nejprve bojuje bránící strana, každá bránící jednotka hodí kostkou, k hodu se přičtou další modifikátory podle typu jednotek/terénu a podobně. Útočící hráč rozhodne o rozdělení utrpěných ztrát.
    3. Dále stejným způsobem bojuje útočící strana pomocí jednotek, které přežily.
    4. Pokud na poli zůstanou jednotky pouze jedné ze stran, boj na daném poli končí a stejným způsobem se vyhodnotí boj na všech dalších polích.
    5. Pokud na poli stále zůstanou jednotky obou stran, bránící strana má možnost se stáhnout. Pokud se tak nerozhodne, pak musí ustoupit útočící hráč.
    6. Některé jednotky mají možnost před ústupem vyvolat druhé kolo boje o dané pole.
    7. Pokud kdykoliv při boji padne číslo, které je na rubu horní karty událostí, tato karta události je okamžitě vyhodnocena.
  4. Fáze konce kola
    1. Tato fáze nastává vždy, kdy obě strany dohrají své kolo.
    2. Dojde k zahalení odhalených jednotek, resetu karet bojových schopností/možností a ke zničení tunelů kontrolovaných ISF.
    3. Posune se ukazatel času o jedno pole.
    4. Následuje další kolo, ve kterém opět začíná strana ISF.

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy v oblasti starého města se nenachází žádné jednotky Daesh, nebo po odehrání dvanáctého kola.

Na rozdíl od většiny válečných her, které měří pouze vítězství či porážku, We Are Coming, Nineveh! posuzuje tři klíčové aspekty: čas, civilní oběti a ztráty ISF. Na konci hry oba hráči odhalí své karty prioritních cílů, které si zvolili na začátku. Každý z výsledků všech 3 ukazatelů má v pravidlech popsán výsledek podle historického kontextu. Může tak dojít k tomu, že obě strany splní své cíle, nebo naopak, což simuluje komplikovanost historických událostí, včetně jejich politických, sociálních, ekonomických a dalších dopadů. Výběr vítěze pak může být otázkou společné diskuze.

Alternativou je spočítat body za všechny 3 ukazatele, zvolené prioritní cíle obou stran se počítají za více bodů. Pak toto číslo porovnat s tabulkou v pravidlech, která určí vítěze.

Autor: StarRover

Vybíráme z Bazaru

Zombicide: Black Plague Paolo Parente Guest Box
Akt. cena: 25 €
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas