Warhammer 40 000: sběratelská karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 14x (Seznam vlastníků)

Warhammer 40 000: sběratelská karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Games Workshop
Sabertooth Games
Autoři: Luke Peterschmidt
Ryan Miller
Rok vydání: 2001
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vítej v daleké budoucnosti. V děsivé době, kdy válka zmítá celou galaxií. V době, kdy se císařské impérium brání mnohým nájezdům děsivých vetřelců. V době, kdy vítězství znamebá pouze odklad od další bitvy a porážka výraznou ránu pro osud celého lidstva. Vybuduj silnou armádu a zapoj se s ní do konfliktu, který nemá v dějinách galaxie obdoby. Můžeš si ale vybrat, na jaké straně budeš.

Úvod do hry a role hráčů

Ve sběratelské karetní hře Warhammer 40.000 představuje každý hráč velitele skupiny bojovníků jedné rasy a s jejich pomocí se snaží porazit protihráče v jednotlivých sektorech. Jedná se o čistě válečnou hru, kdy jednotlivé jednotky útočí na protihráčovy jednotky. Tvým úkolem je převzít kontrolu nad třemi z pěti sektorů do konce čtvrtého kola hry zničením protivníkových jednotek a získáním převahy tvých vlajkových jednotek v každém sektoru.

Příprava hry:

Každý hráč musí mít svůj balíček minimálně 60ti karet, který obsahuje karty jednotek, osobností a opevnění. Jelikož se jedná o sběratelskou karetní hru je sestavení balíčku zcela na fantazii a strategii daného hráče. Balíček může obsahovat pouze karty jedné rasy a obecné karty. V balíčku by mělo být 40-45 vlajkových jednotek, které jsou nutné k ovládnutí sektoru.

Hráč položí kartu základny před sebe na stůl a vedle ní balíček svých karet obrázkem dolů. Doprostřed stolu se umístí pět karet sektorů. Jakmile je příprava ukončena, začíná hráč s vyšším číslem první vlny na kartě základny - jako útočník. Pokud je číslo stejné hodí se iniciativa. To se provede otočením horní karty balíčku obou hráčů a porovnání hodnoty kostky zobrazené na kartách.

Hrubý průběh hry:

Hra probíhá ve čtyrech kolech. Každé kolo probíhá následovně:

Vyloďovací fáze - hráč dle karty základny umístí do sektorů  daný počet karet obrázkem nahoru tzv. vylodění první vlny. Poté následuje standardní vylodění. Oba hráči si líznou 6 karet. Neukazují je protihráči. Takticky si vyberou, do kterého sektoru je umístí a vyloží je do sektoru obrázkem dolů tak, aby protivník neviděl jaké jednotky se vyloďují. Jakmile jsou karty vyloženy začíná bojová fáze.

Bojová fáze - Obránce zvolí sektor kde se bude bojovat. Poté oba hráči umístí karty v sektoru obrázkem nahoru. Poté si oba hráči líznou příkazovou ruku (obvykle 4 karty a čte se z nich poue text na dolním řádku karty). Poté začíná samotný boj. Když je hráč na řadě má následné možnosti bojové akce (BA):
- střílet - vybere cíl a porovnává se síla střelby tvojí karty s obranou karty, na kterou je stříleno
- poslat na zteč - jednu z přepadových jednotek (aby pak mohla provést přepad)
- přepad - provedení přepadu jednotkou, která jde na zteč
- zahrát kartu BA z ruky
- použít BA napsanou na kartě v tomto sektoru
- vyčkávat (nedělat nic)

Pokud provedete střelbu nebo přepad vyhodnocuje se síla střelby/přepadu s obranou jednotky. Je-li stejná, je karta odhozena na hřbitov. Výsledek lze ovlivnit taktickými kartami (T), které vykládají hráči nebo případně hrají dle textu na kartách v sektoru. To může výrazně změnit výsledek střelby/přepadu, neboť T karty přidávají obranu nebo střelbu apod. Pokud je na jednotku stříleno lze blokovat s jednotkou s vyšší rychlostí. Ta se pak stává novým cílem střelby. Po skončení střelby/přepadu je jednotka zamčena tzn. nesmí znovu útočit pokud není zotavena - což lze provést jako BA nebo jako reakci R. Zotavení lze provést kartou z příkazové ruky nebo dle textu karty umístěné v sektoru. Výsledky střelby nebo přepadů jsou také ovlivňovány modifikátory M. To je většinou v případě hodů kdy se otáčí karta a vyhodnocuje se číslo hodu kostky. M karty mohou hodnoty hodu zvýšit nebo snížit. Karty R umožnují reagovat na vzniklou situaci a tím provést nějakou popsanou akci. Počet využití karet R, T a M není limitován.

Jakmile hráč provede bojovou akci končí jeho tah a na tahu je obránce. Ten provede útok jednou kartou viz bojová fáze a poté pokračuje v útoku zase útočník. Takto se postupuje až do okamžiku kdy oba hráči vyčkávají. Nyní se vyhodnotí vítěství v daném sektoru. Pokud má jeden z hráčů více vlajkových jednotek než protivník a více než je potřebný počet vlajek pro dobití sektoru vyhrává tento sektor. Všechny karty se ze sektoru odstraní a hráč si ho umístí ke své kartě základny.

Nyní je na řadě útočník, který vybere sektor a obránce bude začínat útok. Postupuje se stejně jak je popsáno výše v bojové fázi. Po vyhodnocení v druhém sektoru je kolo ukončeno.

1 kolo, první vlna, první vlnu vykládá útočník jednu kartu lícem vzhůru (pokud základna uvádí jiný počet, potom postupně vyloží uvedený počet postupně a to vždy max. jednu kartu na sektor) a poté teprve obránce.

1 kolo, standartní vylodění, každý hráč si lízne 6 karet a počínaje útočníkem přikládají hráči střídavě po jedné kartě do libovolného sektoru lícem dolů až do vyčerpání karet.

1 kolo, obráncova bitva, každý hráč si lízne 4 karty a zajímá ho u nich pouze úzké textové pole. Obránce volí sektor, o který se bude bojovat a všechny karty u sektoru otočí lícem vzhůru. První bojovou akci volí útočník a poté obránce.

1 kolo, útočníkova bitva, každý hráč si lízne 4 karty a zajímá ho u nich pouze úzké textové pole. Útočník volí sektor, o který se bude bojovat (musí se jednat o odlišný sektor a musí u něj mít karty) a všechny karty u sektoru otočí lícem vzhůru. První bojovou akci volí obránce a poté útočník.

Ve druhém a dalších kolech by mělo být zachováno pořadí prvního kola, aby se ve volbě sektoru útočník s obráncem pořád střídali. Jinak řečeno útočník je útočníkem po celou hru a obránce zase obráncem.

Konec hry a určení vítěze:

Hra končí buď získáním 3 sektorů jedním hráčem nebo na konci čtvrtého kola. Pokud na konci čtvrtého kola nemá ani jeden z hráčů 3 sektory, vítězí hráč s větším počtem vítězných bodů, které jsou uvedeny na kartách sektorů. Pokud by oba hráči neměli ani jeden sektor bojuje se do získání aspoň jednoho sektoru.

Další informace ke hře

V českém jazyce vyšly sady:

  • Bitva o Pandoru Prime (startery a boostery)
  • Coronis (startery a boostery)
  • Bitva o Delos (startery a boostery)

Pouze anglicky vyšly sady:

  • Siege of Malogrim Hive
  • Invasion: Verdicon

Další vývoj hry byl ukončen.

Autor: Sovog

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Vládce Tokia + Ještě silnější + Golem
Vládce Tokia + Ještě silnější + Golem
Akt. cena: 740 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas