Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Sabertooth Games |
Autoři: | Luke Peterschmidt Ryan Miller |
Rok vydání: | 2003 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Z kopce shlížíš na početnou armádu aliance. Vidíš standarty lidí, ještěřího lidu, dokonce i elfů připravených bojovat po boku trpaslíků. I přes viditelné odhodlání chrabrých válečníků namísto hrdosti, že velíš největší armádě ve Starém Světě, cítíš spíše pochybnosti. V dáli na obzoru pozoruješ prach zvedající se vzhůru k oblakům. S každým zatroubením na rohy ti po zádech přeběhne mráz. Pak je spatříš. I z té dáli zřetelně rozpoznáváš tvary přerostlých orků ženoucích se bez hlavě kupředu. Šiky temných elfů disciplinovaně pochodují k přední linii tvé armády. A jednotky chaosu ti dopřávají podívanou, jakou by sis nejraději odpustil. Boj o budoucnost říše začíná…
Hráči se ve War Cry vžijí do rolí vůdců armád. Lze si zvolit alianci (zástupci dobra: elfové, trpaslíci, lidé…) nebo hordu temnoty (zastánci zla: orci, skaveni, chaos…). Můžete se rozhodnou podle sympatií nebo i podle herní strategie. Každá strana (dobro, zlo) totiž nabízí odlišné herní mechaniky. Cílem hry je mít na konci bitvy větší počet vítězných bodů. Toho dosáhnete tak, že soupeři zničíte jeho armádu, zatímco vám z ní alespoň něco zbyde.
Příprava hry:
Každý hráč má připravené dva balíky alespoň o 30 kartách. První je armádní, který obsahuje jednotky a jejich vybavení (zbraně, zbroj a další). Druhý balík je akční s kartami, jimiž lze ovlivňovat průběh bitvy.
Nejprve se oba hráči střídají ve vykládání jednotek a vybavení, kterým je mohou vylepšit z prvního balíku. To vše stojí zlaťáky, kterých mají oba hráči na začátku k dispozici stejný počet. Jednotky se liší silou a cenou - je tedy možné vybudou početnou armádu slabších jednotek, nebo malou armádu mocných válečníků. Také vybavení stojí zlaťáky.
Hráči si při stavbě armády vždy vybírají jednu jednotku/vybavení z pěti karet na ruce. Při jejím vyložení si pak ještě určují, zda kartu umístí do hlavní bojové linie (zpravidla ty silné), nebo do záložní linie (převážně střelecké jednotky a jednotky s podpůrnými schopnostmi).
Když mají oba hráči postavenou armádu, dále se už hraje pouze s vyloženými jednotkami a balíkem akčních karet. To znamená, že armádní i akční balík jsou na sobě nezávislé, ovšem při volbě karet, jaké v nich budete mít, je vhodné zohlednit vaší strategii hry.
Průběh hry:
Hráči se střídají v takzvaných rozkazech (kolech). Každý rozkaz znamená provední jedné z následujících akcí:
Ve hře se vyskytují tři druhy jednotek: pěchota, jízda a letci. Pěchotou můžete útočit jen z bojové linie do bojové a může být zablokována (tj. soupeř zvolí náhradní cíl) jízdou nebo letcem. S jízdou můžete útočit i ze záložní linie a lze ji blokovat letcem. S letcem útočíte z jakékoliv linie do libovolné linie soupeře a útok nelze blokovat (výjimkou jsou speciální schopnosti). Letci jsou nejefektivnější, ale bývají zpravidla dražší/slabší.
Boj: Boj probíhá vždy mezi dvěma jednotkami (útočník a obránce). Rozhodujícím ukazatelem je jejich síla. Kdo ji bude mít na konci boje vyšší, vyhrává. Pomoci k vítězství si můžete akčními kartami, nebo i jednotkami s takzvanou podpůrnou taktikou. Takové jednotky se přímo neúčastní boje, takže při prohře se jim nic nestane, ale mohou např. podpořit bonusem do síly bojující jednotku, odebrat soupeři taktické body (používají se ke hraní akčních karet), nebo mu odhodit akční karty z ruky.
Akční karty a schopnosti na jednotkách také umožňují reagovat na různé situace (např. zakážou efekt karty, přidají bonus k síle, znemožní nějaké jednotce používat schopnosti nebo útočit apod.). Podstatné je, že reakce lze hrát pouze proti předem definovaným efektům - jejich zařazení do balíku může tedy být jako velkou posilou, tak zbytečností. Ve hraní akčních karet i schopností z jednotek se hráči střídají. Jakmile už žádný z hráčů nechce využít další kartu/schopnost, dojde na vyhodnocení. K síle své jednotky každý hráč následně přičte „hod kostkou“. „Kostka“ je zobrazena na každé akční kartě - oba hráči za tímto účelem v rámci vyhodnocení otočí vrchní kartu ze svého akčního balíku a vyobrazená hodnota je jejich „hodem“ (silnější karty mají nižší hodnoty, slabší karty pak vyšší). Pokud je síla po hodu obou jednotek rovna, jsou standardně zničené obě. Když má někdo sílu vyšší, vyhrává, protivník je zničen a vítěz může „prášit“ (pokračovat v boji proti další jednotce). Když v „prášení“ neuspěje, jednotka už do konce hry standardně nemůže bojovat ani používat své schopnosti. Existuje tak celá řada možností, jak si „prášení“ pojistit, nebo naopak jak v něm oponentovi zabránit.
Konec hry:
K vyhodnocení bitvy dojde ve chvíli, kdy ani jeden hráč nemá žádnou jednotku, kterou by mohl útočit, nebo se oba hráči vzdají tahu. Každý si spočítá, jaká je jeho celková síla jednotek (včetně bonusů) - hráč s vyšším součtem vyhrává. Aby hráč vyhrál úplně, musí porazit svého soupeře ve dvou bitvách. V první staví armádu v hodnotě 20 zlaťáků, ve druhé má k dispozici 25 zlatých a ve třetí 30.
Autor: Para99
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pán Prstenů: Putování po Středozemi KOMPLET+insert
Akt. cena: 4900 Kč
Končí za: 21 hodin