Vetřelec - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: AIGAMES
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2011
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Na můstku lodi USCSS Nostromo, 3. červen 2122:

Ripleová: „Jak to zabijeme?! Přece musí být způsob, jak to zabít! Tak co máme udělat?“
Ash: „Vůbec nic.
Parker: „To je hovadina.“
Ash: „Vy nechápete, s čím máte co do činění! Je to dokonalý organismus. Jeho dokonalosti se může vyrovnat jenom jeho zrůdnost.“

Vetřelec je semi-kooperativní „horrorová“ hra navržena ideálně pro šest hráčů, která svým zasazením a dějem velice povedeně vychází z konceptu filmového klenotu Ridleyho Scotta „Alien“. Poté, co se na palubu jejich vesmírné lodi Nostromo dostane cizí životní forma, bude muset pětice hráčů v rolích přeživší posádky spojit své síly a využít veškerou technickou převahu, aby se nezvaného vetřelce (šestého hráče) zbavila, nebo si alespoň zachránila holé životy.


Příprava hry:

Základem hry je plán lodi Nostromo, na který se upevní kartonová „vzduchotechnika“ - soustava úzkých a temných technických šachet, které propojují všechny následující lodní prostory:

  • Můstek: místnost s ovládacími panely pro otvírání dekompresních dveří
  • Matka: jádro lodi s centrálním počítačem
  • Strojovna: obsahuje reaktor pohánějící motory
  • Sklady A a B: obsahují skřínky s vybavením
  • Hibernační místnost: zde se nacházejí hibernační jednotky
  • Záchranný modul „Narcissus“: použitelný pro evakuaci
  • Chodby: propojují všechny zmíněné prostory 

Na plánek se dále rozmístní dle předkreslených lokací žetony: dveří, dekompresních dveří do vesmíru, hibernátorů, autodestrukčních kódovacích karet a předmětů. Kromě toho se bokem odloží speciální žetony autogenem zavařených průlezů do vzduchotechniky.

Jako poslední fáze příprav se hráči rozhodnou, kdo z nich bude hrát vetřelce. Hráč si následně tajně vybere a zapíše svou počáteční pozici ve vzduchotechnice a zbytek hry odehraje neviděn.

Ostatní hráčí si dle počtu rozeberou postavy posádky. Nikdo nemá speciální schopnosti, jedinou výjimkou je hodnost indikováná číslem na kartě. Ta se používa na jednu jedinou věc - přístup k hlavnímu palubnímu počítači, tzv. „Matce“, která vydá kartu s autodestrukčními kódy jedině členu posádky s nejvyšší hodností, který je ještě naživu. Startovní pozice posádky určuje hod kostkou, která je náhodně rozhází do různých místností po celé lodi.


Průběh hry:

Hra se hraje na kola, kdy se v tazích střídají členové posádky a vetřelec. Průběh každého takového kola je jedinečný pro každou ze stran. Plánek lodi je rozdělen na jednotlivá pole, po kterých se figurky ve svém tahu pohybují. Každé z nich nese své jedinečné označení pro účel sledování pohybu vetřelce. Hra počítá s orientací figurky pro určení zorného pole posádky.

Každý člen posádky může ve svém tahu udělat 4 akce, které hraje otevřeně a ihned je vyhodnocuje na herním plánu. Do akce se počítá následující:

  • Pobyb vpřed, vzad, úkrok (s případným pootočením o 90 stupnů, které je k pohybu zdarma)
  • Otočka o 180 stupnů
  • Otevření, zavření dveří
  • Zvednutí, použití, položení, výměna předmětu (detektor pohybu, plamenomet, svářečka..)
  • Použití počítačové konzole

Pokud je člen posádky ve vzduchotechnice, počet jeho akcí je snížen na 2.

Kolo Vetřelce je odlišné - má vždy 3 akce, nemusí se ale otáčet. Sežrání člena posádka se mu navíc nepočítá jako akce - stačí, aby vetřelec ve svém kole došel na jakékoliv sousedíci pole s členem posádky. Vetřelec hraje většinu hry neviděn - ve svém kole si jen značí číslo pole, na kterém zrovna stojí. Pro účely kontroly je nutné, aby byl jeho pohyb z jeho zápisků dohledatelný. Vetřelec se na herním plánu objeví jenom ze tří důvodů:

  1. Ocitl se v zorném úhlu někoho z posádky a jeho figurka se umístí na plán
  2. Sežral člena posádky a tím odhalil svou pozici. Pak se z plánu okamžitě ztrácí.
  3. Ocitl se v dosahu aktivovaného detektoru pohybu. V tomhle případě se ovšem na plánu neobjeví, hráč je pouze nucen zapípat :)


Konec hry:

Cílem Vetřelce je sežrat posádku a v ideálním případě dostat se na Zem.  Cílem posádky je pokusit se netvora zabít tím, že ho v nestřeženou chvíli vypustí dekompresními dveřmi ven z lodi. To je ovšem úkol nanejvýš těžký, protože podtlak vysaje všechny prostory lodi (krom vzduchotechniky), které nejsou manuálně uzavřeny pomocí dveří. Založním plánem je vyhodit loď do povětří, což se dá udělat pomocí autodestrukční kódové karty, která je k vyzvednutí v „Matce“ a musí se zanést do strojovny, kde se nastaví určený počet kol do výbuchu. Během nich si posádka musí připravit záchranný modul na let a shromáždit se v něm, ideálně bez Vetřelce.

Autor: scarvein

Vybíráme z Bazaru

Summoner Wars Mistrovská sada + spousta rozšíření
Summoner Wars Mistrovská sada + spousta rozšíření
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas