Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | David Chircop |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 15 obchodů (cca 1049–1099 CZK) |
Sdílej: |
Ve hře Vesnička se hráči snaží co nejvíce se podílet na rozvoji středověké vsi: staví budovy, produkují suroviny, rozšiřují síť cest a v neposlední řadě postupně financují stavbu zdejšího kostela. S dokončením jeho stavby hra končí a hráč, jenž byl za budování vesnice ohodnocen nejvíce body, se stane vítězem.
Hráči sestaví herní plán z dílku kostela a dalších budov (tři výrobní budovy, na něž umístí vždy dvě příslušné suroviny, dále rychta a tržiště); ostatní počáteční budovy vloží do látkového pytlíku, zbývající dílky budov rozdělí podle typu a připraví poblíž (do hry budou přicházet teprve postupně). Dále umístí bodovací desku, k níž vyloží z pytlíku nabídku čtyř dílků, a připraví dílky prodejů, z nichž tři položí lícem vzhůru na tržiště, a nakonec ocenění a milníky.
Každý hráč si vezme komponenty své barvy, z nichž umístí na kostel po jednom vesničanovi a oslu, a tři nebo čtyři mince podle pořadí hráčů.
Hráči se střídají v tazích, v každém z nich mohou provést přesun oslů a využít každého svého vesničana k stavbě cesty, stavbě budovy, nebo aktivaci budovy (viz níže). Pokud přitom hráč splní příslušnou podmínku, vezme si žeton milníku, který mu poskytuje větší odměny za zpracované suroviny či postavené cest.
Cesty ‒ ať již předtištěné na dílcích, nebo postavené hráči ‒ jsou potřeba na přesun vesničanů pro provádění akcí a na přepravu surovin pro stavbu či aktivaci budov. Vesničané se mohou během hráčova tahu přesunout na jakýkoli dílek, k němuž vede cesta, avšak pro přepravu surovin je třeba využít osly: na každém dílku mezi budovou se zdroji a dílkem, na němž vesničan provádí akci, se musí nacházet jeden osel (pouze sousedí-li oba dílky, osla využít netřeba). Všichni hráči přitom mohou využívat budovy a cesty postavené ostatními hráči, rovněž kýmkoli vyprodukované suroviny jsou společné všem; odměny však získává pouze hráč, který je postavil, resp. vyrobil.
Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy jsou splněny všechny dodávky na stavbu kostela. Hráči dohrají kolo a poté jsou přidělena ocenění a body za ně, další body jsou rozděleny za postavené památky a cesty, za nejdelší cestu a za zbylé mince. Hráč s největším celkovým počtem bodů se stává vítězem.
Autor: Ondřej Podavka
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pavlov's House
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 5 dnů