Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, intriky, diplomacie |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | White Wolf |
Autoři: | Mike Nudd |
Rok vydání: | 2006 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Princ je mrtvý... Princ, jehož moc i skutky jsou nezpochybnitelné. Princ, který je neomezeným vládcem města.
Představení pěti klanů Rodných ví, že Princ může být pouze jeden. Začíná válka upírů o titul Prince, zatímco město živých spí...
Vampire: Prince of the City je hra zasazená do horrorového světa World of Darkness. Hráči představují Primogeny (Prvorozené) jednotlivých soupeřících upířích klanů (strašliví Nosferatu, primitivní a animální Gangrel, pyšní a dominantní Ventrue, sexuální predátoři a hedonisté Daeva a vzdělaní a úskoční Mekhet). Primogeni se snaží získat co nejvíce bodů Prestiže a získat titul Prince, upířího vládce města. UJedná se o upírskou area-control hru s množstvím diplomacie a intrik, delší herní dobou a větším podílem náhody.
Příprava hry:
Každý hráč si vylosuje jeden z klanů, na přehledové kartě klanu je znázorněn jednak průběh kola a jednak statistiky vlastností klanu a zvláštní schopnosti. Každý klan má různé hodnocení fyzické, mentální a společenské dovednosti a tři zvláštní schopnosti. Každý Primogen začíná s šesti kapkami krve. Krví se často platí za zvláštní schopnosti a zároveň je to ekvivalent životů (hráč, kterému dojde krev je mrtvý, pochopitelně jen dočasně :-) ).
Pohyb Primogena po mapě města symbolizuje figurka upíra v barvě klanu. Každý hex mapy představuje jednu důležitou část města. Barevně odlišené jsou jednotlivé městské zóny a každé pole ukazuje hodnotu prestiže, kterou dostává klan, který pole ovládá. Z žetonů osobní prestiže a zbylých kapek krve se vytvoří bank. Všechny karty se zamíchají a umístí na připravené místo na herním plánu.
Hra probíhá v kolech, každé kolo se skládá z následujících fází:
1. Určení Regenta - v prvním kole náhodně, v dalších kole je Regentem hráč s nejvíce body Prestiže. Počínaje Regentem se vyhodnocují jednotlivé fáze. Dále se hraje ve směru hodinových ručiček.
2. Fáze zdrojů - zde má každý hráč dvě akce, které může libovolně opakovat či kombinovat:
Navíc hráči v této fázi mohou obchodovat s krví a kartami, případně i body vlivu
3. Fáze pohybu - Primogen se pohne na jakoukoli lokaci na plánu města
4. Fáze výzev - Hráč může vyzvat k utkání všechny na poli, kde stojí, nebo na všech sousedních. Volí druh výzvy (fyzická, mentální, sociální). Cíli i útočníkovi mohou pomáhat všichni ostatní hráči, kteří jsou na poli s cílem, či s ním sousedí. Útočník i cíl si přičtou svou klanovou hodnotu dle typu výzvy a přičtou hod k10. Pokud někdo asistoval, na patřičnou stranu se přidá jeho klanová hodnota. Při shodném výsedku se nic neděje, pokud má jedna strana (tedy i cílová) více, bere odměnu dle typu výzvy:
Speciální formu výzvy představují karty událostí (které většinou upírům znepříjemňují život), na tyto úkoly se dá „útočit“ ze všech míst města a mají obtížnost, kterou je nutné splnit pro úspěšné odstranění události ze hry.
5. Fáze vlivu - Hráč získává tři body vlivu (+1 jeden bod za každou zónu města, kterou celou kontroluje), které může umisťovat:
Jakýkoli hráč může za stejných pdomínek vzdorovat a vyvolat přidáním žetonu boj o vliv na poli. Postupně se může přidat i více hráčů, bojovat jen za sebe či vytvářet aliance. Poté se hodí počtem k10 podle počtu přidaných (i současných) žetonů vlivu a uplatní se několik modifikátorů (např. +4 za přítomnost Primogena v lokaci). Nejvyšší číslo umožňuje nově přidané žetony vlivu ponechat na poli, ostatní je ztrácí. Hráč s aktuálně nejvyšším počtem žetonů vlivu lokaci ovládá.
6. Fáze zúčtování - Každý hráč ztrácí jednu krev a přepočítá se stav prestiže: sečte se osobní prestiž (získaná především z plnění eventů) s prestiží za kontrolované lokace + bonus tří bodů za každou plně ovládanou zónu města.
Kdo má po devátém kole nejvíce prestiže, vítězí a stává se Princem. Podstatné je i to, že hráč v hibernaci nemůže zvítězit.
Autor: Eyron
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dominion Roh hojnosti
Akt. cena: 920 Kč
Končí za: 1 den