Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | PLAYTHISONE |
Autoři: | Patrick Zuidhof Ronald Hoekstra Thomas Jansen |
Rok vydání: | 2013 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„I jděte a osídlete nové země naší říše – Aga, Uga, Igu, Egi a Ugo!“
Karetní hra Ugo! je jedním ze zástupců moderních štychových her. Cílem je sbírat karty s co nejvyšší hodnotou, ale omezit počet sbíraných barev tak, aby hráč nedostal body záporné.
Příprava hry:
Každý hráč dostane hráčskou desku tvořenou pěti poli na odkládání karet. V závislosti na edici hry se může jednat buď o kartonovou desku, nebo sadu pěti karet, které si hráč vyloží před sebe. Hra samotná se hraje na předem domluvený počet kol, na začátku každého kola každý hráč dostane do ruky 10 karet a je zvolen začínající hráč.
Průběh hry:
Hráč, který je na tahu, vynese jednu kartu z ruky. Ostatní hráči musí postupně také vynést jednu kartu z ruky. Pokud mají kartu stejné barvy (ve hře je pět barev), musí ji hrát, jinak mohou hrát libovolnou kartu. Všechny nesené karty („štych“) pak získá hráč, který vynesl kartu nejvyšší hodnoty (ve hře je po jedné kartě s hodnotou 0-8 od každé barvy) nehledě na barvu. Pokud více hráčů vyneslo nejvyšší kartu o stejné hodnotě, přednost má nejprve hráč, který vynesl kartu v původní barvě, případně pak ten, kdo kartu vynesl dříve.
Na kartě je uvedeno, kolik žetonů farmářů hráč dostane, pokud pomocí ní získá štych. Dvě karty mají schopnost jinou – přinášejí farmáře naopak pouze tehdy, pokud s nimi hráč štych nezíská. Farmáře hráč umístí na volná pole na svých pěti kartách.
Karty, které vítěz štychu získal, rozdělí podle barev a v rámci barev utvoří hromádky tak, aby nejvyšší karta každé barvy ležela nahoře. Ve zvoleném pořadí pak jednotlivé barvy položí na svých pět polí. Pokud je některé pole již obsazeno některou ze získaných barev, nové karty ve stejné barvě musí překrýt původní hromádku.
Stejný hráč poté vynáší první kartu nového štychu.
Konec kola/hry:
Jedno kolo hry končí, jakmile všichni hráči odehrají všech svých 10 karet z ruky. Poté se karty bodují – za pole, která jsou plně obsazena farmáři (první dvě jsou obsazena automaticky), získají hráči tolik bodů, kolik činí součet karet navrchu k nim přiřazených hromádek. Za pole, která jsou obsazena farmáři, ale neleží na nich žádné karty, získají hráči předtištěný počet bodů (1, 3, nebo 5). A konečně za pole, které není plně obsazeno farmáři, ale leží na něm karty, ztrácí hráč 5 bodů za každého farmáře, který na poli chybí.
Body se průběžně sčítají a po odehrání předem dohodnutého počtu kol se hráč s nejvíce body stává vítězem hry.
Autor: Kew
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pán prstenů: Karetní hra - Hon na Gluma
Akt. cena: 666 Kč
Končí za: 12 dnů