Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná, diplomacie |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Permonick | 8 hodin 0 minut | 11.6.2011 | 10
Hra: Twilight Imperium 3rd Edition + Twilight Imperium: Shards of the Throne, Twilight Imperium: Shattered Empire
Hráči: Eyron, Millhauzz, Permonick a 1 neregistrovaný
Zápis z prvního testu nového rozšíření k TI, hráli jsme všechna nová pravidla, tj. Vlajkové lodě a mechanizovanou pěchotu, žoldáky, emisary při hlasování, úvodní úkoly (preliminary objectives), nové unikátní technologie i Final frontier (žetony náhodných událostí v prázdných systémech). I přes počáteční skepticismus k některým pravidlům musím říct, že žádné z nových pravidel hru nijak výrazně nezpomalilo a hlasování v senátu za pomoci vyslanců dostává úplně novou dimenzi a je mnohem zábavnější.
Dlouho po pádu impéria Lazaxů se galaxie zmítala následnickými válkami, během kterých přeživší rasy snažily ovládnout trůn na Mecatol Rexu. Nakonec přišel čas, kdy převahu získaly čtyři národy, které se měly utkat o konečnou nadvládu nad celým známým vesmírem. Byly to pirátské klany Koalice Mentak (Xer-neregistrovaný), Kolektiv Naalu (Millhauzz), potomci Lazaxů kyborgové L1z1x (Permonick) a děsivý Nekrovirus (Eyron), původně výtvor L1z1xského vědce, který však získal vědomí a začal usilovat o vyhlazení života v celém vesmíru a jeho nahrazení životem uměle vytvořeným.
V první dekádě se jako nejvíce rozpínavé civilizace projevily L1z1x a Nekrovirus, zatímco Mentak a Naalu budovali svá impéria s větší rozvahou a opatrností. Nekrovirus hladový po nových technologiích začal brzy tvrdě útočit na své sousedy, kterým vykrádal všechny dostupné technologie a začínal rychle získávat technologickou převahu, nicméně velice rychle byl předehnán L1z1xy, kteří vyzkoumali svou unikátní technologii, jež jim umožnila zkoumat technologie bez prerekvizit a tak začali rychle posilovat svůj zbrojní průmysl. Naopak kolektiv Naalu přijal primitivní, ale účinnou strategii a technologie vůbec nezkoumal, čímž se pro Nekrovirus stal méně zajímavým a alespoň na chvíli tak ulevil svým flotilám, jež byly těžce zkoušeny při pohraničních soubojích s hordami strojů, jež se hnaly napříč vesmírem na své misi za eliminaci všeho živého. I přesto se nakonec Naalu nevyhnuli územním sporům a boj s Nekrovirem se rozhořel nanovo. Síly Nekroviru byly navíc hojně podporovány nájemnými žoldáky, kteří očividně dostali zaplaceno dost na to, aby jim nevadilo, že se podílejí i na likvidaci svých vlastních soukmenovců a v prvních liniích vedli stroje Nekroviru při pustošení nepřátelských planet.
L1z1x i přes svou agresivní kolonizační strategii příliš neprovokovali své sousedy, naopak s Naalu během hlasování v Senátu uzavřeli v kuloárech tajný pakt o neútočení (který skutečně dodrželi po celou dobu bojů) a s koalicí Mentak se dostali do konfliktu až ve třetí či čtvrté dekádě (kole), kdy došlo ke sporům o systém sousedící z domovskou planetou Mentaků. Bojům s Nekrovirem se L1z1x vyhýbali téměř po celou dobu, protože vzhledem ke své technologické převaze nechtěli aby Nekrovirus kradl jejich těžce vyzkoumané technologie a k menším šarvátkám došlo až v závěru celé války.
Nevybíravě se L1z1x a Nekrovirus chovali i na samotném Mecatol Rexu při hlasování Senátu. Nekrovirus ač se hlasování formálně neúčastnil, vysílal do Senátu své emisary, kteří velice nevybíravými metodami nutili ostatní senátory k hlasování proti jejich záměrům a při jednom hlasování dokonce agent Nekroviru spáchal sebevražedný atentát při kterém zabil všechny ostatní členy přítomné zasedání. L1z1x se i přes své neformální spojenectví s Naalu neštítili opakovaně vyhrožovat vyslanci Naalu eliminací v případě, že nebude hlasovat v jejich prospěch a vyslance Mentaků během jednoho hlasování skutečně zavraždili pomocí nervového jedu, čímž zvrátili hlasování ve svůj prospěch. Naalu však nakonec odpověděli na opakované výhrůžky silou a vrah L1z1x byl během dalšího vražedného pokusu zlikvidován bodyguardem vyslance Naalu. Vzhledem k neustávajícím vražedným úkladům nakonec situace dospěla tak daleko, že všichni vyslanci, kteří si nemohli dovolit najmout ochranku byli povražděni a atmosféra v Senátu byla značně napjatá vzhledem k tomu, že každý senátor se k hlasování dostavoval se suitou nebezpečně vypadajících bodyguardů.
Během bojů došlo dokonce i ke změně "tváře" galaxie, protože při souboji L1z1x a Mentaků vznikla nová supernova. Admirál L1z1x sice zkušeným manévrem unikl flotile Mentaků, jež měla silnou převahu i díky přítomnosti vlajkové lodi, nicméně v systému, který se až donedávna jevil jako prázdný, se právě při průletu L1z1xské flotily otevřela supernova a pozřela celou flotilu (novinka právě z nového rozšíření, i prázdné systémy mají tokeny s náhodnými událostmi), L1z1x tak zachytili pouze poslední nouzové vysílání, jež oznamovalo úspěšnou strategickou změnu pozice a poté s flotilou ztratili veškerý kontakt.
I dílčí neúspěchy však nezastavili L1z1x v jejich cestě za vítězstvím. Koalice Mentak z jedné strany tlačena hordami Nekroviru, se pokusila expandovat na území L1z1x, kde však byla zastavena technologicky lepšími flotilami kyborgů a poté co její loďstvo bylo zdecimováno a z obou stran se k její domovské planetě blížily flotily nepřátel, z konfliktu odstoupila. Zbytek souboje se tak odehrál mezi zbývajícími třemi účastníky konfliktu a zatímco Nekrovirus a Naalu zabředly do pohraničních konfliktů jež končily střídavými úspěchy, L1z1x pokračovali v posilování svého vlivu (plnění objectives). Ve chvíli kdy si Nekrovirus i Naalu uvědomili převahu, kterou L1z1xové mezitím získali, bylo již na zákrok pozdě, navíc L1z1x provedli klíčový klamný manévr, kdy v poslední dekádě stáhly veškeré své armády i flotily do domovského systému, zatímco dokončili svou vítěznou agendu. (tak aby na ně nikdo nestihl zaútočit a připravit je o Shards of Throne, které přidávaly 1 vítězný bod, ale přecházely vždy na toho kdo držiteli v souboji zničil alespoň jednu jednotku).
Odehráno v: Brno (Okres: Brno-město)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Radlands - gangy pustiny
Akt. cena: 360 Kč
Končí za: 15 hodin