Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Antoine Bauza |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 10 obchodů (cca 549–656 CZK) |
Sdílej: |
Na japonském ostrově Šikoku vládne čilý ruch. Poutníci konají své pouti po chrámech a zahradách okolo ostrova, z jejichž návštěv čerpají vnitřní sílu. Malíři se potulují krajinou a malují obrazy krásných scenérií, které potom rozdávají pro potěchu všech. A mezi nimi pendlují kupci, kteří v horských oblastech pořizují různé zboží, aby je v přímořských městečkách prodávali zájemcům. A mezi všemi panuje povznesená nálada.
Tokaido Duo je hra pro dva hráče, která tématicky navazuje na starší hru Tokaido. Tentokrát každý hráč pohybuje svými třemi figurkami (poutník, malíř, kupec) po ostrově Šikoku a snaží se získat co nejvíce vítězných bodů - cílem hry je tak logicky získat větší celkový počet vítězných bodů než soupeř.
Na stůl rozevřete hrací plán. Na něj náhodně na příslušná místa (spojená s pobřežními městečky) umístěte čtvercové žetony stánků lícem nahoru, na tři vyhrazená místa dejte modré žetony vln ve tvaru praporku, každý z nich náhodnou stranou nahoru (jsou oboustranné), a nakonec přidejte kruhový žeton horkých pramenů. Do plátěného pytlíčku si připravte osmiúhelníkové žetony předmětů.
Každý z hráčů si vezme jednu desku pro každou postavu (celkem tedy tři) a komponenty zvolené barvy (fialová nebo zelená) — své tři figurky postaví na označená místa na hracím plánu, na desku malíře náhodně a tak, aby neznal jejich líce, vyskládá všechny své žetony obrazů rubovou stranou nahoru (obrázek štětce) a na desce poutníka označí pomocí dřevěných válečků chrám a zahradu s číslem 1.
Oba hráči se pravidelně střídají ve svých tazích. Hru začíná ten, jehož figurky jsou umístěné na straně hracího plánu s kompasem.
Hráč na tahu hodí třemi kostkami. Každá kostka je určena pro jednu konkrétní postavu. Hráč na tahu si vezme jednu kostku a musí přesunout svoji příslušnou figurku přesně o hozený počet polí (ani o více, ani o méně). Zároveň v rámci tohoto tahu nesmí s touto figurkou navštívit stejné pole víckrát. Na cílovém políčku pak může (ale nemusí) provést jeho efekt.
Následuje druhý hráč, který si vybere jednu ze dvou zbylých kostek a provede s ní tah podle stejných pravidel. Nakonec kolo dokončí opět hráč na tahu, který musí provést tah s figurkou podle poslední kostky. Nyní se role vymění a na tahu je soupeř. Tímto způsobem se střídají až do okamžiku, kdy nastane konec hry.
Tahy postav:
Každá ze tří postav má svůj vlastní způsob pohybu po hracím plánu a svůj způsob získávání vítězných bodů.
Konec hry se spustí v okamžiku, kdy nastane libovolná z následujících situací:
V takovém případě se ještě dohraje kolo (upotřebí se všechny kostky) a dojde ke sčítání bodů. Každý hráč si sečte vítězné body za všechny své postavy a hráč s vyšším počtem vítězných bodů se stává vítězem. V případě shody je vítězem ten, komu zbylo více mincí.
Autor: mh
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Encyklopedia + KS bonusy
Akt. cena: 60 €
Končí za: 2 dny