Tibet - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: Parker Spiele
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 2006
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Čtveřice dobrodruhů se vydává na expedici do nitra Himalájí. Cesta je nebezpečná, musí postupovat opatrně a svorně. Takovou výpravu lze podniknout jen s lidmi, kterým naprosto důvěřujete a na které se lze v každé situaci spolehnout. Navzdory těmto ctnostem však každý podvědomě touží být o malinký krok před ostatními, touží, aby to byl on, kdo první vystoupí na vrchol, touží, aby si cestou uloupnul přece jen o trošku více slávy a bohatství, než ostatní.

Průběh hry

Na každé straně oboustranné hrací desky (hrají se dvě kola) se nachází spleť cest vedoucích od základního tábora až ke chrámu vysoko v horách. Do základního tábora se na začátku kola položí figurky všech čtyř (různě barevných) dobrodruhů. Každý hráč hraje se všemi dobrodruhy, tj. žádná z figurek nenáleží konkrétnímu hráči. Tah hráče spočívá v odhození některé ze svých karet, jež obdržel na začátku hry, a pohybu figurkou. Na každé kartě je vyznačena barva figurky a počet polí (1 až 3), o které musí daná figurka postoupit. U hnědých karet si může hráč figurku k pohybu vybrat. Figurky se musejí pohybovat směrem k cíli, tj. ke chrámu, na křižovatkách si však může hráč vybrat, kudy dobrodruha povede. Pokud hráč ukončí pohyb figurky na poli s hracím žetonem, okamžitě získává odměnu zobrazenou na jeho lícové straně (mince, diamant, kartu či pohyb navíc). Kolo končí ve chvíli, kdy je některá z figurek dopravena do chrámu, hráč, kterému se tak podařilo učinit, získává diamant.

Stejně se hraje i druhé kolo, do hry však navíc vstupují mosty, které dobrodruhům ztěžují cestu.

Hodnocení

Na konci každého kola získá každý hráč mince za karty, které mu zbyly. Princip je takový, že čím dál postoupila figurka určité barvy, tím víc mincí za kartu téže barvy hráč získá (je dokonce možné o zlaté přijít). Hráč tedy během hry často řeší určité dilema – může sice posouvat určitou figurku stále kupředu, ale pravděpodobně tak bude muset zahazovat karty její barvy, za které pak nic nezíská.

Na konci hry (po druhém kole) mohou hráči dostat ještě mince za diamanty, které posbírali. Tyto mince připočítají k již dříve získaným (za žetony po cestě a za karty). Kdo má nejvíce mincí, stává se vítězem.

Autor: J.J.

Další názvy této společenské hry

  • Tal der Abenteuer: Die Schatzsuche im Himalaja

Vybíráme z Bazaru

RONE - nekompletní
RONE - nekompletní
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas