The Longest Trench

xxxxxxxooo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

The Longest Trench - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: 1. světová válka
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Udo Grebe Gamedesign
Autoři: Arno Maesen
Frederic Moyersoen
Rok vydání: 2022
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Válka, válka je vždy stejná...

konflikt, který se rozhořel ke konci léta 1914, ukázal celému světu, nově oděnému do modernity, že se nemění jen společnost. Změnily se i možnosti, jak vést válku. Velká válka znamenala mentální zlom, který zasáhl celý svět.

Ve hře The Longest Trench, která nese podtitul Famous Battles of World War I., se oba hráči ujmou role válčících stran - Centrálních mocností nebo Dohody - a svedou spolu řadu bitev. Cílem je získat více vítězných bodů, než soupeř.

Příprava hry:

  1. Hrací plán položte do středu stolu.
  2. Žlutý token umístěte na políčko start na počítadle bodů.
  3. Červený token umístěte na první bitvu hry - "Invasion of Belgium".
  4. Zvolte si stranu.
  5. Každý hráč zamíchá bonusové karty své strany a poté z těchto karet lízne 6 náhodných a zamíchá je do karet své strany.
  6. Karty strany s vmíchanými bonusovými kartami tvoří zásobu hráčů (dolízávací balíček).
  7. Každý hráč si vezme 3 kostky.

Průběh hry:

hra je tvořena sérií 20 historických bitev, které jdou chronologicky za sebou. Hráči umisťují své armády na tři fronty vyznačené na bitevním plánu, přidávají k nim karty podpory a vyhodnocují efekty artilerie (kostek). Každá ze tři front se vyhodnocuje zvlášť. Ten, který zvítězil na více frontách, vyhrává bitvu a získává vítězné body.

Kola hry jsou tvořena třemi sekvencemi:

  • příprava
  • boj
  • vyhodnocení

Tyto sekvence se opakují v případě všech 20 bitev nebo do chvíle, než někdo dosáhne totálního vítězství.

Příprava boje probíhá ve třech fázích:

  1. Útočník lízne 0-2 karty (v závislosti na předtištěném čísle u bitvy)
  2. Oba hráči mohou zahrát jednu speciální kartu
  3. Oba hráči mohou odhodit 0-3 karty a dobrat si ze zásoby stejný počet karet, který odhodili.

Boj probíhá ve čtyřech fázích:

  1. Vykládání armád/loďstva – počínaje útočníkem se hráči střídají ve vykládání armád nebo loďstva, dokud nejsou všechny tři fronty plné, nebo dokud hráči nepasují. Na frontu se karty vykládají lícem nahoru.
  2. Přidání karet podpory – počínaje obráncem se vykládají karty podpory. Poté, co všechnu svou podporu přidělí obránce, ji přiděluje útočník. Karty podpory se vykládají lícem dolů.
  3. Artilerie – oba hráči hodí třemi kostkami. Čísla 1, 2 a 3 jsou platná (od bitev roku 1917 se jako platná počítá i čtyřka). 4, 5, 6 se odloží. Platné kostky se přidělí k jednotlivým frontám a čísla na nich reprezentují přidanou sílu. Kostky umisťuje první útočník.
  4. Vyhodnocení boje – odhalí se všechny karty podpory a u každé fronty zvlášť se sečtou hodnoty karet + hodnoty podpůrných karet + artilerie (kostky). Vítězem je ten, kdo zvítězil na více frontách. Pokud je vítězná hodnota vítěze na frontě o 4 a více vyšší, než hodnota poraženého, karta armády poraženého jde zcela mimo hru. Ve hře jsou také dvě námořní bitvy, u nich je nutné hrát pouze karty loďstva a to na frontu i na místo určené pro karty podpory.

Vyhodnocení probíhá v šesti krocích:

  1. Zničí se všechny armády/loďstva, které prohrály o více, než 4.
  2. Ostatní armády/loďstva jsou přesunuty do odhazovacích balíčků společně s kartami podpory.
  3. Vítěz posune žlutý token o počet bodů odpovídající předtištěné hodnotě u svedené bitvy. Pokud zvítězil na všech třech frontách, přidá ještě jeden vítězný bod za ničivé vítězství. Pokud bitva skončí remízou, pokládá se to za vítězství obránce, který si přičte přesně jeden bod.
  4. Pokud posun žlutého žetonu znamená, že překročíte políčko s ikonou „patriotismu“, dostane poražení hráč jednu kartu.
  5. Vítěz bitvy si lízne ze své zásoby 0-2 karty na základě předtištěné informace u svedené bitvy a přesune červený žeton na další bitvu v pořadí.
  6. Oba hráči si líznou 4 karty. V té chvíli je vyhodnocován limit ruky, který je 9 karet. Pokud některý z hráčů limit překročí, odhazuje karty dle své volby.

Konec hry:

Nastává ve chvíli, kdy je žlutý token na konci počítadla jedné či druhé stany (na políčku totálního vítězství), nebo po svedení 20. bitvy – poloha žlutého žetonu určí, na čí straně je vítězství. Pokud je žeton na políčku „draw“ (tedy na stejném místě, kde byl, když hra začala) hra končí remízou.

Pozn. Celý mechanismus hry je doplněn ještě tím, že karty, které hrajete, se historicky vztahují ke konkrétním bitvám nebo válečným letům. Pokud tedy kartu zahrajete ve správné bitvě, bude silnější.

Autor: Grisban Žíznivec

Vybíráme z Bazaru

Nebe v plamenech - insert
Nebe v plamenech - insert
Akt. cena: 170 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas