Telebohn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Fazole
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra, diplomacie, ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Lookout Games
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2004
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Telebohn je velmi netypické rozšíření pro hru Fazole, které v roce 2004 vydaly Lookout Games v limitovaném nákladu 5000 kusů. Telebohn se od ostatních fazolových fariant velmi výrazně liší v tom, že hráči mohou měnit pořadí svých karet v ruce a tah nemá žádné určené fáze. Dá se říct, že hráč hraje tak dlouho, jak sám chce.


Průběh hry:

Na začátku svého tahu dostane hráč kartičku aktivního hráče a může tak začít svůj tah. V něm může kolikrát a v jakémkoliv pořadí vykonat následujících pět akcí:

  1. Sklizeň - Hráč může sklidit jedno ze svých polí. Toto je jediná akce, která je limitovaná. Hráč ji smí zahrát pouze jednou za tah a pak musí obrátit svou kartu aktivního hráče na druhou stranu, která značí, že už v tomto tahu sklízel.
  2. Hraní karet z ruky - Hráč může na jedno ze svých polí položit kolik chce fazolí stejného druhu. Na prázdné pole může položit jakýkoliv druh.
  3. Sloučení polí - Pokud má hráč na dvou polích stejný druh fazolí, může tato pole sloučit.
  4. Tažení karty z balíčku - Pokud má hráč volné pole, může vytáhnout první kartu z dobíracího balíčku a tu na něj položit.
  5. Nepřátelské převzetí - Hráč může zaútočit na pole soupeře a pokusit se vyměnit si fazolové karty na svém poli za karty na soupeřově poli. Pro tento útok ale musí hráč mít na svém poli více fazolí než soupeř (nebo stejný počet fazolí cennějšího druhu) a je také důležitá pozice jeho pole. Hráč může například se svým třetím polem zaútočit pouze na třetí pole soupeře. Soupeř se tomuto převzetí může bránit pouze tak, že své pole ochrání použitím některé ze svých akčních karet, která ale tímto krokem ztrácí svou účinnost.

Po vykonání každé z těchto pěti akcí se musí hráč vždycky ve směru hodinových ručiček ptát svých spoluhráčů, jestli chtějí jeho akci zopakovat. V prvním kole hry mohou akce opakovat všichni hráči, v dalších kolech tak může učinit pouze jeden hráč. Jakmile aktivní hráč usoudí, že už nechce dále hrát, předá svou kartu aktivního hráče tomu spoluhráči, který je právě na řadě. Takto se hráči až do konce hry střídají.

Kromě těchto akcí mohou hráči ovlivňovat průběh hry také hraním speciálních akčních karet. Dvě takové karty dostanou na začátku hry a pak je mohou získávat při sklizni nového speciálního druhu fazolí. Hraní akčních karet nemohou na rozdíl od normálních akcí soupeři zopakovat.

Je také důležité zmínit, že onen speciální druh fazolí má ještě jednu zajímavou vlastnost. Ve hře je totiž takových karet čtrnáct, ale přitom se chovají, jako by byly pouze čtyři. To znamená, že při nepřátelském převzetí mohou posloužit jako nástroj k ukradení daleko cennějších fazolí.


Konec hry:

Jediné v čem se tato varianta od normálních fazolí neliší, je konec hry. Končí se po třetím dobrání balíčku a vyhrává samozřejmě hráč s nejvyšším počtem fazolarů. Pokud mají dva hráči stejný počet fazolarů, vyhrává ten, kdo má vyšší počet nepoužitých akčních karet.

Autor: Matthew

Vybíráme z Bazaru

Project L (CZ)
Project L (CZ)
Akt. cena: 210 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas