Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice)

xxxxxxxxoo hodnoceno 503x (Seznam vlastníků)

Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: John Goodenough
Rok vydání: 2008
Dostupnost: 16 obchodů (cca 1317–1439 CZK)
Sdílej: Facebook

Smrťák mezi námi...

Autor: Zeus | 3 hodiny 0 minut | 21.7.2010 | 7

Hra: Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice) + Talisman: Smrtonoš

Hráči: chajim, tomasV, Zeus a 1 neregistrovaný

Zeus: Warlock
TomasV: Necromancer
Vojta: Amazon
Chajim: Gipsy

Na začátku hry se mi škodolibě podařilo pomocí kouzla ukrást Vojtovi tah a tím získat trochu náskok před ostatními. Získal jsem velmi rychle silného spojence +1 Strength +1 Craft a docela pěkný magický opasek +1 Strength. Navíc má Warlock hodně příjemnou vlastnost, že si na začátku svého tahu dolíže kouzla do svého maxima, čehož jsem neustále využíval a snažil se kouzla rychle točit (díky čemuž mi ve hře přišla 2 kouzla, která hrdinovi po zakouzlení přidají permanentně +1 Strength).

Cca v polovině hry si pro cikánku přišel Smrťák (Reaper z rozšíření) a se slovy "NASTAL TVŮJ ČAS" ji jedním ladným sekem své kosy zabil. K mému štěstí se tato scéna odehrála o jedno pole vedle mého Warlocka, takže jsem ve svém dalším tahu (opět s dopomocí šikovného kouzla) skočil na vedlejší pole, kde po cikánce zůstalo něco předmětů (včetně důležitého Talismanu) a pomocník (follower). Od té chvíle jsem již určitě byl nejsilnější postavou na herním plánu (s vlastnostmi 10 Strength (počáteční hodnota 2) a 9 Craft (počáteční hodnota 5)).

Chajim si jako náhradního hrdinu vylosoval zeleného Orca a hned porazil nestvůru, kterou díky své schopnosti nezabil, ale která s ním cestovala, aby mu pomohla v jednom nadcházejícím boji. Takže pro jeden souboj mohl mít sílu (Strength) 12. A nevím úplně proč, ale nějak podezřele se vydal po mých stopách (možná za to mohlo mé vcelku konfrontační kouzlení, kdy jsem ostatním semo tamo ukradl předmět, nechal ho hodit kostkou, jestli z něj nebude žába, ... :-).

Každopádně bylo na čase vyrazit pomalu ke Koruně moci a protože v druhé polovině hry jsem měl hodně smůlu na karty dobrodružství (potřeboval jsem pomocníka k obětování (byl to Warlock quest, který jsem dostal hned na začátku hry a díky kterému bych se dostal do 2. regionu bez nutnosti bojovat se Sentinelem hlídajícím jinak průchod)). Po několika tazích mne to přestalo bavit, Sentinela jsem porazil a vyrazil jsem k portálu do regionu vnitřního.

Ten od cca 1/3 hry hlídal pekelný pes Cerberos (Strength:7, Craft: 7), nicméně jsem díky protáčení kouzel na ruce měl pro něj připravené zábavné kouzlo. Když jsem k němu dorazil, zaútočil na mě Craftem. Vyčaroval jsem kouzlo, které nestvůru útočící Craftem okamžitě zabije a za Cerberovu trofej jsem si získal +1 Craft. Ještě jsem zkusil otevřít portál do vnitřního kruhu, ale bohužel hod kostkami mi vůbec nevyšel (potřeboval jsem na 2 kostkách hodit 9 nebo méně, no nevyšlo to). Jenže i na to jsem byl připraven a začaroval jsem další kouzlo, které mi v jakémkoli tahu zvojnásobí Strength, takže i přes nepřízeň kostek jsem portál otevřel a ocitl se ve vnitřním regionu.

Vydal jsem se cestou Craftu a hned na prvním poli (Mines), které by mne mohlo teleportovat někam do vnějších regionů jsem na 3 kostkách hodil krásných 6 a tedy jsem v dolech nezabloudil. V dalším tahu jsem mohl na další pole, kde jsou vampíři. Tam mne kostky bohužel opět zradily a preventivně jsem místo ztráty 2 životů obětoval 2 pomocníky (i ten kůň nakonec Vampírovi chutnal :-). Takže se ztrátou pouze jediného života (Vampír měl fakt hlad a kousl 3x) jsem v dalším tahu skočil na souboj s nějakými psy (pole Pit of něco). Tam mne kostky opět potěšily a když jsem házel, na kolik psů jsem narazil, padla krásná 6. Naštěstí pes se sílou 4 nemohl žádným způsobem přehodit moji sílu 10 (i při mém štěstí byla pravděpodobnost toho, že hodím aspoň 1, velmi vysoká :-).

A pak už jen 2 tahy čekání, než jsem se dotrmácel na pole s Korunou moci...

 

Postřehy z hraní:

  1. Kouzla jsou fakt hodně silná a v kombinaci se zvláštní schopností Warlocka (dolízávání kouzel na začátku svého tahu do maxima) bych se nebál skoro říci, že i ultimátní (i když záleží na tom, jaká kouzla si kdo nalíže). Omezuje je jediné pravidlo. Kouzla se nelze zbavit jinak, než jeho zakouzlením (nelze je bez efektu zahodit). Takže pokud máte na ruce pouze kouzla, která lze zakouzlit pouze za určité málo časté situace, spíše jen blokují místo.
  2. Kartám dobrodružství (které určují koho jste potkali, co jste našli, kdo se k vám přidal, co se stalo...) by prospělo, aby mezi nimi bylo více karet nestvůr, protože za celou hru jsem bojoval tak s 5 nebo 6 nestvůrami a těchto karet jsem otočil tak 5x tolik.

Odehráno v: Praha (Okres: Praha)

Komentáře

Karty dobrodružství
Druhý postřeh z hraní je přesný, taky jsme se divili, že je tam málo nestvůr a že kdyby nějaké přibyly, případně i silnější, vůbec by to nebylo na škodu (pozn.: máme doma jenom základ, nevím, jak moc karty dobrodružství mění jednotlivá rozšíření).

9.8.2010 15:08:11

Vybíráme z Bazaru

Fallout inserty Feldherr na základ a rozšíření
Fallout inserty Feldherr na základ a rozšíření
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas