Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, budovatelská, diplomacie |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Alea Quined White Goblin Games (QWG) Rio Grande Games Ystari Games Z-Man Games |
Autoři: | Reiner Knizia |
Rok vydání: | 2000 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Taj Mahal je hra o ovládnutí Indie. Přenese nás do Indie na počátku 18. století. V té době se téměř 200 let trvající vláda Velkých Mogulů rozpadá, ale stále ještě mají určitou moc. Na scéně se však začínají objevovat maharádžové a princové, kteří usilují o ovládnutí jednotlivých provincií.
Na hracím plánu je těchto provincií celkem dvanáct. Hráči v roli maharádžů a princů ve dvanácti kolech procházejí postupně tyto provincie a soupeří mezi sebou o moc a vliv.
Každé kolo může mít několik tahů, v nichž hráči postupně vykládají z ruky jednu nebo dvě karty se symbolem slona, vezíra, generála, mnicha, princezny či samotného Velkého mogula. Tyto symboly představují šest oblastí vlivu, které lze v provincii uplatnit.
Smyslem karetní dražby je zisk většího množství jednoho či více symbolů, než mají ostatní hráči. Ve chvíli, kdy některý z hráčů nemůže nebo nechce v karetní dražbě pokračovat, odstoupí a jeho dosažený vliv se porovná s ostatními hráči. Pokud odstupující hráč získal větší počet určitých symbolů, než mají ostatní, získává moc v dané oblasti a to mu zajistí v provincii příjem zboží nebo stavbu paláce a tím zisk bodů. Jakmile ukončí dražbu poslední hráč a vyhodnotí svoje zisky, boj o moc se přesune do následující provincie.
Pořadí provincií je pro každou hru voleno náhodně, stejně jako jejich bohatství. Výjimkou je první startovní provincie, zakreslená přímo na hracím plánu a potom dvanáctá cílová provincie, ve které je město Agra s pomníkem Taj Mahal. Ve dvanácté provincii je pět míst pro stavbu paláce, v ostatních provinciích jsou pouze čtyři.
Cílem hry a předpokladem pro vítězství je dosažení nejvíce bodů vlivu. K tomu vede několik cest. První je ovládnutí slonů (převaha v symbolech se slony) a zisk zboží. Čím více stejného zboží máte, tím větší je zisk bodů vlivu. Například získáte-li misku rýže, dostanete bod vlivu, máte-li ale už dvě misky z předchozích kol, získáte body tři. Druhou cestou je ovládání postav a stavba paláců. Za převahu v symbolech postav můžete postavit palác. Jeden palác v každé provincii vám přinese bod vlivu. Pokud paláce stavíte tak, že jsou vzájemně propojeny mezi provinciemi, zisk bodů vlivu tím narůstá (propojíte-li tři paláce v různých provinciích, máte tři body). Ovládnutí stejných postav vícekrát za sebou vám navíc přináší bonusy v karetní dražbě.
Po vyhodnocení vlivu ve dvanácté provincii se ještě vyhodnotí karty, které zůstaly hráčům v ruce. Potom hra končí a vítězem se stává hráč, který dosáhl největšího počtu bodů vlivu a tím se stal nejvlivnějším mužem či ženou v celé Indii.
Autor: Tangram
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hanabi
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 3 dny