Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, budovatelská, diplomacie |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Alea Quined White Goblin Games (QWG) Rio Grande Games Ystari Games Z-Man Games |
Autoři: | Reiner Knizia |
Rok vydání: | 2000 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Taj Mahal je hra o ovládnutí Indie. Přenese nás do Indie na počátku 18. století. V té době se téměř 200 let trvající vláda Velkých Mogulů rozpadá, ale stále ještě mají určitou moc. Na scéně se však začínají objevovat maharádžové a princové, kteří usilují o ovládnutí jednotlivých provincií.
Na hracím plánu je těchto provincií celkem dvanáct. Hráči v roli maharádžů a princů ve dvanácti kolech procházejí postupně tyto provincie a soupeří mezi sebou o moc a vliv.
Každé kolo může mít několik tahů, v nichž hráči postupně vykládají z ruky jednu nebo dvě karty se symbolem slona, vezíra, generála, mnicha, princezny či samotného Velkého mogula. Tyto symboly představují šest oblastí vlivu, které lze v provincii uplatnit.
Smyslem karetní dražby je zisk většího množství jednoho či více symbolů, než mají ostatní hráči. Ve chvíli, kdy některý z hráčů nemůže nebo nechce v karetní dražbě pokračovat, odstoupí a jeho dosažený vliv se porovná s ostatními hráči. Pokud odstupující hráč získal větší počet určitých symbolů, než mají ostatní, získává moc v dané oblasti a to mu zajistí v provincii příjem zboží nebo stavbu paláce a tím zisk bodů. Jakmile ukončí dražbu poslední hráč a vyhodnotí svoje zisky, boj o moc se přesune do následující provincie.
Pořadí provincií je pro každou hru voleno náhodně, stejně jako jejich bohatství. Výjimkou je první startovní provincie, zakreslená přímo na hracím plánu a potom dvanáctá cílová provincie, ve které je město Agra s pomníkem Taj Mahal. Ve dvanácté provincii je pět míst pro stavbu paláce, v ostatních provinciích jsou pouze čtyři.
Cílem hry a předpokladem pro vítězství je dosažení nejvíce bodů vlivu. K tomu vede několik cest. První je ovládnutí slonů (převaha v symbolech se slony) a zisk zboží. Čím více stejného zboží máte, tím větší je zisk bodů vlivu. Například získáte-li misku rýže, dostanete bod vlivu, máte-li ale už dvě misky z předchozích kol, získáte body tři. Druhou cestou je ovládání postav a stavba paláců. Za převahu v symbolech postav můžete postavit palác. Jeden palác v každé provincii vám přinese bod vlivu. Pokud paláce stavíte tak, že jsou vzájemně propojeny mezi provinciemi, zisk bodů vlivu tím narůstá (propojíte-li tři paláce v různých provinciích, máte tři body). Ovládnutí stejných postav vícekrát za sebou vám navíc přináší bonusy v karetní dražbě.
Po vyhodnocení vlivu ve dvanácté provincii se ještě vyhodnotí karty, které zůstaly hráčům v ruce. Potom hra končí a vítězem se stává hráč, který dosáhl největšího počtu bodů vlivu a tím se stal nejvlivnějším mužem či ženou v celé Indii.
Autor: Tangram
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Talisman Lesní Království ve fólii cz verze
Akt. cena: 4000 Kč
Končí za: 12 dnů