Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: laredo | 4 hodiny 30 minut | 17.10.2010 | 2
Hra: Starcraft: The Board Game + Starcraft: Brood War
Hráči: laredo a 3 neregistrovaní
Když jsem minulý týden prováděl aktualizaci překladu vůdcovských karet i "neoficiálních" frakcí, zjistil jsem, že jejich autoři provedli jejich další vyladění a dokonce je i v grafické podobě nahráli na BGG. Zvědavost mi nedala, a tak jsem si karty vytiskl a nalepil je na nahrazené karty ze základu SC.
O víkendu jsme dali partičku, ve které jsme chtěli tyto nové frakce provést "bojovým křtem". Takže z čeho jsme vybírali? Většina jmen něco řekne víceméně jen znalcům datadisku Starcraft Broodwar. Takže, máme tu matriarchu temných templářů Razsagal, protosského pilota Artanise, zergského cerebrata Zashe, nakaženého (Terrana) Durana a a také terranského Ducha (ne strašidlo :-)) Stukova. Po výběru frakcí zůstal stát stranou Artanis.
Já jsem si vybral Razsagal, neboť jsem byl zvědavý na její bonusy při práci s Temnými templáři a (potažmo i temnými Archony), které jsem si zatím moc neosahal. Kupodivu se mi s ní povedlo vyhrát, třebaže partie byla napnutá jak kšandy až do posledního (7.) kola. Byl jsem zvědavý na schopnosti Temných archonů a tito, třebaže jsem u nich vyzkoumal jen Maelstrom, přesto splnili svou funkci odrazovačů útočníků a hlavně v posledním kole zajistili kontrolu nad důležitými oblastmi. Třebaže při soustředěných a opakovaných útocích nepřátel by se asi neuzdrželi.
Používal jsem strategii kombinovaných přesunů (tj. až 3 příkazy přesunu v kole) na všech svých planetách.
Jenom krátké info o schopnostech (několika) vůdcovských karet těchto nových frakcí:
a) Razsagal jela na vítězné body. Speciality VK 1. fáze: Na konci každé regroup fáze může postavit temného templáře a umístit ho do své základny. Dále může jednou za kolo rechargovat bojovou kartu temného templáře, kterou tento v bitvě použil. U VK 2. fáze se dostavila osobně jako hrdina (temný templář), jehož protivník musí použít v souboji nižší hodnotu zdraví na bojové kartě. Ve 3. fázi jako bonus provedla "očištění" libovolné planety, kde má svoji základnu, od nepřátel, třebaže to už bylo v tu dobu bezpředmětné.
b) Duran jel na SVC, které je ale velmi zajímavé: "Pokud zvítězíš v bitvě jako útočník, získáváš 1 VB." (to je asi nejrychlejší alternativní generátor VB). Ve 2. fázi nasadil žeton Nakaženého velícího střediska a hezky si vyráběl chodící nálože.
c) Zasz jel na VB. Specialita VK 1. fáze: Během plánování se můžeš (jen ty) podívat na položený příkaz svých soupeřů (na vršku dávky). Můžeš to udělat až 2x, ale musí jít o různé soupeře. Ve 2. fázi dostal do vínku (hrdinu) vylepšeného Hydraliska, který se dal opakovaně vyrábět (pokud jeho prvotní já zahynulo).
d) Stukov jel na SVC: Buď ovládej všechny strategické oblasti nebo více normálních oblastí než libovolný jiný soupeř (ve 3. fázi). Jelikož strategická oblast byla ve hře jen jedna, musel splnit možnost b. Normální oblastí se rozumí ne výhradně letecká a ne výhradně pozemní oblast. Ve 2. fázi zadarmo vyzkoumal 2 technologie dle výběru.
Ve 3. fázi vůdcovských karet už neměly karty posledních 3 frakcí význam, neboť se vztahovaly až na další kolo, ale o vítězi už bylo rozhodnuto.
Začátek byl v klidu. Zasz s Duranem se do sebe zakousli se zarputilostí Zergům vlastní a my zbylí 2 měli klid na expanzi :-). Po 2. kole se do vedení dostal Duran, který elegantně obsadil 3 oblasti s VB a povedlo se mu ve 2 bitvách (kde měl přavahu) bez problémů zvítězit - měl 8 VB. Všechny frakce (až na Durana) se normálně rozvíjely, co se týče upgradu budov, techování i počtu jednotek.
Duran byl příkladem politického oportunisty, který přežije všechno a ještě na tom vydělá. To co předváděl, stálo za to vidět. Např. v předpoledním kole už neměl žádnou základnu, jen 1 královnu. A v regroup fázi zahraje kartu událostí, která mu přihraje Ultraliska a Hydraliska, které nasadí na Razsagalinu planetu, která neprozíravě zůstala prázdná.:-)
Zajímavé postřehy (většinou už známé):
a) U útočníka bývá dobré vzít i pár assist jednotek navíc, které mohou znamenat vítězství (podaří-li se zlikvidovat všechny ne-assist jednotky soupeře a ostatní ne-assist jednotky útočníka zahynou). Dobrý špek je "vystrčení" soupeřovy assist jednotky svojí assist jednotkou (jsou-li v bitvě jenom ony) :-).
b) Pozor na dostupnost transportu na dotyčnou planetu, před provedením příkazu pro Přesun. Stejně jako dostupnost útočného modulu při útoku na chráněné nepřátelské základny. To spolu často souvisí a při zanedbání fakt zamrzí.
c) Hodně se dá vytěžit i z taktizovaného provádění naplánovaných příkazů, pokud jich v daném okamžiku máte k dispozici víc a blokujete jimi příkazy svých soupeřů. To soupeře donutí jednat jinde a často i neefektivně.
Krátká bilance po skončení hry:
a) Razsagal techovala víceméně jen psionic storm, summon Archons a Observers a spoléhala na pozemní síly zealotů, temných templářů a temných archonů a v 2. polovině hry i veletemplářů a jednoho archona.
b) Duran byl maximální improvizér a často klikař. Víceméně málem vyhrál jen se zerglingy, hydralisky, královnami, pár lurkery a 1 ultraliskem (díky kartě událostí). Techoval jen Parazita, Lurker aspekt, a když mu hodně teklo do bot, tak Burrow.
c) Stukov se rovnoměrně rozvíjel pozemně i letecky. Natechoval reaktor, maskování, stim-packy a pavoučí miny, ale i ty mu v posledním kole zachránily krk.
d) Zasz se (na Zerga) rozvíjel také dobře. Dostal se až Ultraliskům, Lurkerům i ke Scourgům. Techoval klasiku - Parazita, Lurker aspect a Chitinous plating.
Modulárně (tj. do počtu modulů :-)) excelovali jen Stukov s Razsagal, kteří postavili všechny typy modulů, zatímco oba Zergové se spokojili jen s protiletadlovým a útočným.
Šlo o pěknou partičku, napínavou až do konce s několika opravdu "chlupovými" bitvami.
Už se těšíme na další střet těchto frakcí, příp. i v kombinaci se standardními frakcemi.
Odehráno v: Dolní Dobrouč (Okres: Ústí nad Orlicí)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Let's Walz - rozšíření ke Grand Austria Hotel
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 1 den