Spící královny

xxxxxxxxoo hodnoceno 143x (Seznam vlastníků)

Spící královny - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 10 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Miranda Evarts
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vstupte do kouzelného světa spících královen, králů, rytířů a draků, tajuplných lektvarů a kouzelných hůle

Spící královny jsou karetní hra, ve které se hráči snaží probudit spící královny a získat dostatečný počet bodů k vítězství.


Příprava hry:

Ve hře se nachází karty 12 královen o různé hodnotě (od 5 bodů do 20), karty králů, rytířů, draků, lektvarů, kouzelných hůlek, šašků a karty očíslované od 1 do 10. Karty se rozdělí na dva balíčky podle zadní strany. Karty se zeleným pozadím (královny) se umístí doprostřed hrací plochy obrázkem dolů (uspané) do 4 sloupců po třech kartách. Mezi druhým a třetím sloupcem se vytvoří místo pro odhazovací a dobírací balíček. Karty s hnědým pozadím se zamíchají a každému hráči se rozdá 5 karet. Zbytek karet tvoří dobírací balíček. Hráči karty drží v tajnosti před sebou.


Průběh hry:

Hru začíná hráč po levici od rozdávajícího hráče a dále hra pokračuje po směru hodinových ručiček. Ve svém kole má hráč na výběr mezi dvěma akcemi:

  1. Zahrání akční karty:
    • Král probudí jednu libovolnou spící královnu ležící uprostřed herní plochy. Hráč umístí kartu krále na hromádku a Královnu si poté hráč umístí obrázkem vzhůru (probuzená) před sebe. Pokud probudí hráč Růžovou královnu, může probudit ještě jednu královnu.
    • Rytíř může unést libovolnou probuzenou královnu protihráče. Hráč umístí kartu rytíře na hromádku, vybere si libovolnou probuzenou královnu protihráče a umístí si ji před sebe.
    • Drak může zabránit rytíři v unesení královny. Hráč odloží draka a protihráč rytíře a oba si dolíznou kartu. Hra dále pokračuje hráčem po levici od hráče, který zahrál rytíře.
    • Uspávací lektvar uspí libovolnou královnu, která je vzhůru. Hráč umístí kartu lekvaru na hromádku odložených karet a libovolnou královnu položí zpět mezi ostatní spící královny (obrázkem dolů).
    • Kouzelná hůlka zabrání lektvaru v uspání královny. Oba hráči si dolíznou jednu kartu. Ve hře pokračuje hráč po levici od hráče, který zahrál uspávací lektvar.
    • Šašek je speciální karta. Po zahrání šaška hráč otočí vrchní kartu dobíracího balíčku. Pokud otočí akční kartu, vezme si ji do ruky a může hrát ještě jednou. Pokud otočí číselnou kartu, začne odpočítávání (počínaje sebou) až do čísla na kartě. Na koho vyjde odpočet, ten může probudit spící královnu.
  2. Zahazování karet a dobrání nových karet:
    1. Zahození libovolné karty a líznutí si místo ní nové, nebo
    2. zahození libovolného páru karet se stejným číslem a líznutí dvou karet nových, nebo
    3. zahození tří nebo více karet, pokud sečtením čísel na dvou kartách získáme číslo na kartě třetí.

Na konci kola musí mít hráč vždy v ruce 5 karet.

Speciální schopnosti královen: Růžová královna umožňuje probudit další královnu. Kočičí královna a Psí královna nesmí být spolu.


Konec hry:

Vítězem je ten hráč, který nasbírá 5 královen nebo 50 bodů při hře 2-3 hráčů (nebo 4 královny / 40 bodů při hře 4-5 hráčů). Další možností, jak ukončit hru, je probuzení všech královen. V tomto případě vyhrává hráč, který má nejvíce bodů na královnách.

Autor: chejnik

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Kartografové
Kartografové
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas