Soumrak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Stefano Di Silvio
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 10 obchodů (cca 1079–1133 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nastal Soumrak! Čarodějnické klany se připravují na příchod nového věku. Za soumraku se rozpouští hranice mezi světem skutečnosti a nadpřirozena. Světový strom otevírá zářící brány vedoucí do dalekých oblastí. Vyšlete čarodějnice, aby pro váš klan objevily nová vřídla moci. Na těchto vřídlech provedete divotvorné rituály a budete bojovat o mocné runové kameny. Na Čarovném trůnu je ovšem místo jen pro jednoho vůdce! Zvládnete dovést čarodějný lid do nové éry?

Ve hře Soumrak se hráči stanou vůdci mocných klanů čarodějnic ve snaze udělat ze svého klanu ten nejmocnější a usednout na čarodějný trůn. Toho mohou dosáhnout ovládnutím mocných lokalit nazývaných vřídla moci, prováděním magických rituálů a získáváním moudrých pomocníků. K tomu ale budou potřebovat různé zdroje a budou muset dobřě plánovat, aby do sebe vše správně zapadalo a na konci hry přineslo nejvíce vítězných bodů.

Příprava hry

Na začátku partie Soumraku si hráči rozeberou desky klanů (v nabídce jsou 4) a rozhodnou se, zda budou hrát s nebo bez asymetrických schopností klanů. Podle toho použijí buď sluneční (klany jsou totožné) nebo měsíční stranu (asymetrické klany) těchto desek.

Dále připraví 3 desky oblastí, o které budou při hře bojovat a které popisují odměnu pro vítěze a také odměnu pro účastníky bitvy. Na každou tuto desku hráči vhodně umísti 4 žetony runových kamenů (ty pak na konci hry zvyšují bodový zisk z vhodných kombinací vřídel moci a karet rituálů).

Velmi důležité jsou karty vřídel moci, které představují různá mocná místa. Ta musí hráči při hře získávat a každá karta popisuje hlavně:

  • Kolik čarodějnic musí hráč zaplatit za její získání.
  • Kolik a jakých zdrojů toto vřídlo hráči generuje.
  • Typ runového kamene, který vřídlo posiluje.
  • Další bonusy, které vřídlo může za určitých podmínek hráči přinést.

Z karet vřídel moci hráči vytvoří dobírací balíček a na každou desku oblasti umístí 3-4 tyto karty lícem vzhůru jako nabídku pro hráče.

Privátní: soumrak.karty.ritualu.webpDalším podstatným typem karet jsou karty rituálů, které budou hráči hrát na karty vřídel moci a tím je posilovat (ať již zvyšovat generování surovin nebo bodovou hodnotu pro závěrečné bodování). Na sobě mají uvedenu cenu pro vyložení a také různé efekty využitelné při hře.

Posledním typem karet jsou karty postav, které mají opět svou cenu pro vyložení a pak dva různé efekty podle toho, zda hráč kartu/postavu zahraje jako tzv. znalce nebo člena rady.

Karty rituálů a postav hráči zamíchají dohromady a vytvoří z nich společný dobírací balíček karet.

Kromě toho si ještě vezmou počáteční vřídlo moci (určené deskou svého klanu) a umístí ho vedle této desky do oblasti tzv. vnitřního kruhu (kromě toho je ještě vnější kruh). Dále si každý hráč vezme 4 figurky čarodějnic, 4 figurky stařešinů a počáteční zdroje v podobě 3 žetonů bylin a stejného množství lektvarů.

Ještě se nastaví různé stupnice na počáteční pole (jako je počet vítězných bodů, množství many, …).

Průběh hry

Hra má pevné definovaný počet kol a hráči tak vždy odehrají právě 3 kola, přičemž každé je rozděleno na 4 různé fáze:

1. Fáze průzkumu

V této fázi hráči získají zdroje uvedené na svých deskách klanů (v asymetrické hře se liší). Doberou si tak mimo jiné i určitý počet karty rituálů a postav, které pak mohou později ve hře zahrát.

2. Fáze akcí (hlavní fáze hry)

V této fázi kola se hráči střídají v tazích a buď zahrají jednu z nabízených akcí nebo se dalších akcí v tomto kole vzdají (ať již proto že nemají zdroje nebo jen nechtějí). Pokud se akce vzdají, vzdají se tím i svých dalších tahů v této fázi a zapojit se mohou až do fáze boje.

Akce, ze kterých hráči mohou volit:

  • Objevení vřídla moci - hráč si vybere libovolnou kartu vřídla moci z libovolné desky oblasti. Zaplacením vyžadovaného počtu figurek čarodějnic tuto kartu získává a umístí si ji do svého vnějšího kruhu (pro zisk bodů bude potřeba kartu později přesunout do kruhu vnitřního). Figurky čarodějnic umístí na desku oblasti, v jejíž nabídce se karta vřídla nachází.

  • Aktivace klanu - hráč touto akcí získá zdroje uvedené na speciálním žetonu svého klanu a také na kartách vřídel moci umístěných ve svém vnějším kruhu. Tuto akci lze využít pouze jednou v celém herním kole.

  • Privátní: soumrak.karty.postav.webpVyložení karty z ruky - hráč může zaplacením požadovaných zdrojů (uvedeno na kartě) zahrát kartu rituálu nebo karty postavy.

    Rituály se vykládají na karty míst moci, které na sobě ještě rituál nemají. Tyto karty přináší různé vlastnosti, kdy některé se provedou při vyložení rituálu, jiné platí po zbytek hry a některé je nutné aktivovat použitím figurky čarodějnice nebo stařešiny.

    U postav si hráč musí vybrat, zda chce využívat její efekt pro znalce nebo pro člena rady. V každém případě kartu umístí do místa pro odpovídají roli a druhý z efektů již není možné používat. Některé efekty jsou podobně jako u rituálů platné pro celou dobu hry. JIné se uplatní třeba jen v boji nebo je nutné kartu aktivovat. Členové rady pak mívají vliv v závěrečném hodnocení hry.

  • Použití akčního pole - Hráč může pomocí jedné své figurky (je jedno zda čarodějnice nebo stařešiny) aktivovat akční pole na své desce nebo vyložených kartách. Stařešiny lze obvykle použít pouze na kartách ve vnitřním kruhu. Jedním z takto získaných efektů může být přesun karty zřídla z vnějšího do vnitřního kruhu (ale samozřejmě také spousta jiných efektů - typicky zisk zdrojů).

  • Vytvoření činidla - hráč si může vytvořit libovolný počet srpů (1 srp za 1 bylinu) a nebo křišťálových koulí (1 koule za 2 lektvary). Srpy lze pak umístit na karty rituálů a ty pak zesilují zisk zdrojů z karty vřídla moci při využití akce “Aktivace klanu”. Křišťálová koule při svém umístění posouvá jednu ze stupnic výše a to přináší hráči různé další efekty.

Fáze akcí končí, když všichni hráči ohlásí, že žádnou akci již nebudou hrát.

3. Fáze boje

Pro každou desku oblasti (jsou 3) proběhne jedna bitva, které se zúčastní hráči mající na nich figurky čarodějnic (viz akce Objevení vřídla moci). Tito hráči se tajně rozhodnou kolik many využijí pro posílení svých čarodějnic (mohou použít maximálně tolik, kolik mají v zásobě). Pak si hráči spočítají svou sílu součtem počtu čarodějnic a množství použité many. Tím se určí vítěz boje.

Všichni účastníci boje získají zdroje uvedené na desce oblasti podle velikosti své síly. Vítěz si navíc vezme jeden z žetonů runových kamenů z desky oblasti (využije ho až při závěrečném bodování).

4. Konec kola

Hráči aktivují efekty karet “na konci kola”, doplní se nabídky karet vřídel moci na deskách oblastí a hlavně si hráči vezmou zpět do svých zásob všechny figurky čarodějnic a stařešinů.

Pokud právě neskončilo 3. kolo, začne další fází průzkumu.

Konec hry

Partie Soumraku končí po skončení 3. kola. Nyní je hlavním úkolem umístit získané žetony runových kamenů co nejlépe na vřídla moci ve vnitřním kruhu. Vřídla se správným runovým kamenem totiž vlastníkovi přináší dvojnásobný bodový zisk.

Pak již všichni spočítají vítězné body, které se jim povedlo nashromáždit v průběhu hry, a hráč s nejvíce body může usednout na čarodějný trůn.

Autor: Zeus

Rozšíření hry (1)

Evenfall: The Crystal Path (2024)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Širé pláně (vo fólii)
Širé pláně (vo fólii)
Akt. cena: 330 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas