Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 16 let |
Herní doba: | 70 min (reálná data) |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | |
Autoři: | David Thompson Roger Tankersley |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
K nepřátelům jsem necítil nic. Prostě jsem pálil a nabíjel a pokračoval v tom tak dlouho, dokud tam byli nepřátelé.
Simo Häyhä
Sniper Elite je asymetrická hra se skrytým pohybem na motivy stejnojmenné počítačové hry, zasazená do období druhé světové války. Jeden z hráčů hraje za ostřelovače a jeho cílem je v časovém limitu splnit misi na německé základně, tj. dvě karty úkolů. Ostatní hráči ovládají tři oddíly obránců základny, tvořené třemi jednotkami (důstojník a dva vojáci), kteří se snaží ostřelovače buď dvakrát zasáhnout a tím jej zneškodnit, nebo mu zabránit ve včasném splnění úkolu. Jeho pohyb však pro ně není po většinu hry zjevný.
Příprava hry:
Hráči rozloží herní plán a rozhodnou se, kterou jeho stranu budou používat jako herní mapu. Hráč za ostřelovače si následně vezme jeho zmenšenou verzi, na níž bude skrytě zaznamenávat svůj pohyb. Dále si vylosuje dvě karty úkolu, z nichž každá musí odkazovat na lokace ve dvou odlišných sektorech základny, a připraví si balíček karet vybavení, z nějž si vezme na ruku tři, a sáček se žetony míření, zpětného rázu a hluku, sloužícími k vyhodnocování akce střelba. Hráči za obránce umístí na vyznačená místa ve třech sektorech herní mapy figurky obránců a vyberou každému důstojníkovi po jedné kartě specialisty. Nakonec umístí na počítadlo kol u č. 10 po dvou krychličkách akcí za každý oddíl.
Průběh hry:
V každém kole hraje jako první ostřelovač, který zaznamenává svůj pohyb na vlastní desce a pouze v určených situacích musí na herní plán dočasně umístit svou figurku. Po skončení jeho tahu odehrají svůj (v libovolném pořadí) oddíly obránců.
Ostřelovač může ve svém tahu, a to v libovolném pořadí:
• vykonat pohyb až o tři pole na herním plánu, přičemž pohyb o alespoň dvě pole způsobí hluk a v tom případě hráč musí oznámit protihráčům, pokud se pohyboval v blízkosti obránců;
• zahrát jednu ze svých karet vybavení, a to lícem dolů ‒ k odhalení karty a vyhodnocení jejího efektu dojde (dle instrukce na příslušné kartě) okamžitě, při spuštění, před střelbou nebo na konci hry;
• provést jednu z dodatečných akcí:
o Střelba na jednoho z přímo viditelných obránců, o jejímž úspěchu rozhoduje, kolik a jakých žetonů hráč vytáhne ze sáčku. Pro úspěch hráč potřebuje vytáhnout žetony míření v počtu odpovídajícím vzdálenosti cíle; pokud však přitom vytáhne příliš mnoho žetonů hluku nebo zpětného rázu, dojde k odhalení pozice ostřelovače nebo selhání zbraně. V případě úspěchu si přidá do sáčku žeton míření, popř. při zabití důstojníka též žeton tlumení.
o Lootování: hráč si dobere jednu ze tří karet vybavení navrchu balíčku.
o Dokončení úkolu: pokud hráč dokončil pohyb na odpovídající místo na herním plánu, odhalí kartu úkolu, umístí svoji figurku na odpovídající místo a přidá si do sáčku žeton hluku; na splnění prvního úkolu má hráč deset herních kol, na splnění druhého má dalších deset kol.
Během tahu obránců může každý oddíl buď provést akci gathering intel, tj. získat informace o ostřelovači ‒ pokud se v sektoru přináležejícímu jednotce nachází ostřelovač, musí to protihráčům oznámit ‒ nebo zahrát dvě akce. Voják, resp. důstojník přitom nemůže zahrát dvě stejné akce, různé jednotky v rámci stejného oddílu však ano. Na výběr mají následujících sedm:
• pohyb až o dvě pole;
• útok na místo, kde se jednotka nachází (nachází-li se zde také ostřelovač, utrží zranění a jeho figurka je umístěna na herní plán);
• pozorování jednoho pole sousedící s jednotkou (nachází-li se zde ostřelovač, musí si přidat do sáčku žeton hluku a jeho figurka je umístěna na herní plán);
• prohledání pole, na němž se jednotka nachází, spolu se dvěma sousedícími (nachází-li se na některém z nich ostřelovač, musí to oznámit);
• nasazení důstojníka na jeho startovní pole;
• nasazení jednotky na pole sousedící s příslušným důstojníkem;
• propuštění jednotky.
Hra okamžitě končí splněním cíle jedné ze stran. Ostřelovač vyhraje, pokud včas splní první i druhou kartu úkolu. Obránci zvítězí, jestliže podruhé zasáhnou ostřelovače nebo jestliže ostřelovač nesplní první či druhý úkol v časovém limitu deseti kol.
Autor: Ondřej Podavka
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
The Thief of Baghdad
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 2 dny