Slavkov - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Disk Říčany
Autoři: Dušan Uhlíř
Rok vydání: 1988
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Před půl osmou se na Žuráni konala schůzka velitelů francouzských vojsk. Přesně v půl osmé, kdy se pohnuly kolony Rusů u Zlatého potoka, se na východě objevil rudý kotouč slunce, který zůstal viset nad Slavkovem. Slavkovské slunce - „le Soleil d'Austerlitz“, které se stane pojmem a pro Napoleona bude navždy spojeno s nimbem jeho úspěchů…


Hra nás zavádí do prostředí bitvy u Slavkova. Útočník hraje za Francouze a obránce za spojence (Rusy a Rakušany). Oba hráči mají stejný cíl: zajetí protivníková štábu. K dispozici je hexový plán bojiště s vesnicemi a výškovým rozlišením terénu (základ je nula, čím je kóta výše, tím vyšší má číslo), papírové figurky jednotek a kostky.

Základní pravidla

      Hráči se střídají (začíná útočník) a vždy provedou tři tahy (akce) s libovolnou jednotkou (hráč tedy může hrát buď ze třemi jednotkami, nebo jen s jednou a nebo se dvěmi).

-     Možné tahy (akce) jsou: pohyb, útok ztečí (jen pěchota a jízda), útok střelbou (jen pěchota a dělostřelectvo), opevnění se (jen pěchota a dělostřelectvo) a sloučení/rozdělení jednotky.

-     Hráč je limitován tím, že nesmí provést dva stejné tahy (akce) jednou jednotkou bezprostředně po sobě. Jedna jednotka tedy může provést např.: pohyb, útok ztečí, pohyb, ale ne pohyb, pohyb, útok ztečí. Také je možné provést tahy takto: jednotka 1 útok ztečí, jednotka 2 útok ztečí, jednotka 1 útok ztečí.

Jednotky

  • Pěchota (lehká, řadová a gardová). Pěchota útočí palbou nebo ztečí. Řadová pěchota může navíc pochodovat a útočit v řadách (více jednotek v rámci jedné akce). Lehká pěchota může odmítnout boj na blízko (útok ztečí) a může ustoupit.
  • Jízda (lehká, řadová a gardová). Jízda útočí pouze ztečí. Řadová a gardová mají navíc bonus v boji s pěchotou. Jízda také nesmí zastavovat a útočit na vesnice.
  • Zvláštní jednotkou je dělostřelectvo, které střílí i přes kopec, ale nemůže útočit ztečí.
  • Štáb, který se jen pohybuje, ale neútočí a ani se nebrání (v případě útoku ztečí je zajat a střílet na něj nelze), je také považován za jednotku.

Gardové jednotky jsou elita (mají nejvíce životů a tím i největší sílu), ale jsou od každého druhu jen dvě na každé straně, jedna pěší a jedna jízdní.

Jednotky stejného typu se můžou libovolně slučovat a dělit, ale jejich počet životů nesmí přesáhnout maximum pro daný typ stanovené v pravidlech.

Jednotky mají různý pohyb dle svého typu (nejrychlejší je lehká jízda).

Boj

Při palbě se zasažené jednotce odečtou životy dle hodu kostkou (hází se vždy jednou kostkou). Nefungují zde žádné bonusy a ani postihy. Jediným omezením je zákaz střílet přes kopec pro pěchotu (dělostřelectvo přes kopec střílet smí).

Při zteči se hází na útok a obranu se zapojením vlivu terénu (výškové převahy), kdo má vyšší součet hodnoty terénu a životů jednotky hází dvěma kostkami, kdo má méně jednou. Jednotka, která hodí méně prohraje a odečte životy dle celkového rozdílu hodů.

Při boji ztečí (útoku i obraně) s pěchotou má gardová a řadová jízda bonusovou kostku navíc. Vyjadřuje to převahu jízdy nad pěchotou při boji na blízko.

Jednotka s nula životy je vyřazena ze hry a soupeř získá tah navíc.

Autor: Marvin

Vybíráme z Bazaru

BITOKU
BITOKU
Akt. cena: 1300 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas