Siege of the Citadel

xxxxxxxooo hodnoceno 4x (Seznam vlastníků)

Siege of the Citadel - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Modiphius Entertainment
Autoři: Eric M. Lang
Jason Little
Kevin Wilson
Richard Borg
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Stoje zpříma a hrdě na pozorovací platformě, kardinál Nathaniel Durand hleděl do dálky. Svou přítomností zastínil jak velitele lidských armád, kterými byl obklopen, tak elitní stráže v těžké zbroji stojící okolo nich. Generálové pozorovali obrovskou siluetu na západním horizontu s použitím široké palety binokulárních i teleskopických dalekohledů.

I ve vzdálenosti téměř 50 kilometrů od srdce citadely bylo bombardování ohlušující. Nasazení celé dělostřelecké divize na jeden konkrétní cíl je neobvyklé a výsledek ohromující. Salvy z děl a houfnic následovaly v tak krátkých intervalech, že se země nepřestávala třást. V trvalém chvění bylo přesto možné odlišit burácení super těžké artilerie, při kterém se mnozí z přítomných důstojníků instinktivně chytali stolu.

Formace stíhacích letadel i bombardérů pročesávaly oblohu a jejich motory přidávaly další hluk do okolní kakofonie. Záblesky vycházející z tisíců hlavní i výbuchy dopadajících granátů téměř změnili noc na den. Celá scéna byla nejen úchvatná, ale také naprosto šílená.

„Lorde Durande,“ snažil se Bauhauský generál překřičet okolní hluk, „Můj pane, podařilo se nám zasáhnout centrální věž! Dvoutunovým granátem! Podívejte!“

„Vidím to“, odpověděl Nathaniel klidně. Jeho hluboký hlas byl z nějakého důvodu jasně slyšitelný i přes okolní hukot. „Hádám, že se Vám konečně povedlo Alakhaie probudit. Dobrá práce!“

Siege of the Citadel je semikooperativní hra zasazená do známého světa Mutant Chronicles. Každý z hráčů se stane velitelem malého týmu statečných Doomtrooperů, který přísluší jedné z megakorporací (Imperial, Cybertronic, Mishima, Capitol nebo Bauhaus) a společně jsou vysláni na nebezpečnou misi do hlubin Alakhaiovy Citadely. Nepharit Alakhai je mocným velitelem armád Černé Legie, která se pokouší o dobytí Sluneční soustavy a vyhlazení celého lidstva. Obrovská citadela na povrchu Venuše slouží jako jeho hlavní základna, kde shromažďuje jednotky, a odkud podniká útoky proti rozdrobené lidské společnosti. Po úspěšném výsadku do Citadely se Doomtroopeři pokouší překazit jeho zkažené plány a zároveň ukázat, že jejich korporace je lepší a mocnější než ostatní. Jednotky Černé legie jsou ovládány jedním z hráčů, který dočasně opustí svou korporaci a na dobu trvání jedné mise se stane hlavním padouchem. V této roli se hráči pravidelně střídají tak, aby si to během kampaně každý hráč vyzkoušel minimálně jednou.

Příprava hry:

Hra nabízí dva herní módy:

  • Samostatná mise, která je odehrána v rámci jednoho herního sezení a vítěz se určí podle toho, kdo v průběhu hry nasbíral nejvíce bodů podpory.
  • Kampaň, která se skládá z několika (obvykle 5) na sebe navazujících misí. Ty jsou propojeny jednoduchým příběhem a hráči si mezi misemi přenášejí nasbírané body podpory a postupně zvyšují hodnosti svých Doomtrooperů. Společně s nimi pochopitelně posilují i jednotky Černé Legie.

Příprava hry se pro oba herní módy zase až tak moc neliší. Postupně zde shrnu nejdůležitější body:

  1. Každý hráč si vybere jednu korporaci. Doomtroopeři každé z nich mají nějakou schopnost, která je odlišuje od ostatních. Hráči si mohou vybrat podle sympatií, nebo si jednoduše vylosovat. Pak se určí hráč ovládající Černou Legii. U samostatné mise se hráči opět domluví, nebo rozlosují. V kampani se hráči Černé legie pravidelně střídají.
  2. Hráči se rozhodnou, jakou budou hrát misi. V průběhu kampaně je pořadí dané, u samostatné mise si mohou libovolně zvolit. Následně se podle pokynů u knize misí sestaví herní plán, připraví se balíček karet událostí a balíček karet posil, přičemž některé karty posil se umístí na herní plán. Pokud není v pokynech pro přípravu mise uvedeno jinak, každý hráč hrající za korporaci obdrží karty sekundárních úkolů a dále několik Doomtrooper karet podle své hodnosti.
  3. Určení hodnosti. Ta, zjednodušeně řečeno, určuje, jak silný daný tým Doomtrooperů je (jakými kostkami hází, kolik karet dostane na začátku mise atd.). V průběhu kampaně se hráčům hodnosti postupně zvedají podle množství nasbíraných bodů podpory. V případě hraní samostatné mise je na hráčích, pro jakou hodnost se rozhodnou.
  4. Příprava jednotlivých korporací. Každý hráč ovládající jednu z korporací má k dispozici team tří Doomtrooperů různých specializací (bojovník na blízko, bojovník na dálku a technik). Všichni tito Doomtroopeři sdílí dosaženou hodnost. Před každou misí se hráč rozhodne, kteří dva Doomtroopeři jsou pro misi nejvhodnější, jejich karty vloží do plastové hráčské desky a jejich figurky umístí k hernímu plánu, poblíž některého ze vstupů.
  5. Příprava Černé Legie. Hodnost hráče Černé Legie je vždy stejná jako hodnost korporačního hráče s druhým nejvyšším množstvím bodů podpory. Podle toho si hráč ČL vezme desku, která určuje statistiky jím ovládaných monster a jejich figurky umístí poblíž herního plánu.
  6. Vybavení Doomtrooperů. Každý DT je schopen nést jednu zbraň a až 3 kusy dalšího vybavení. Určí se začínající hráč (v průběhu kampaně hráč s nejméně body podpory) a ten si z dostupného vybavení vybere jednu kartu. Pak následuje další hráč a pak další, dokud všichni hráči nejsou spokojeni s nasbíraným vybavením pro svůj tým. Hráč je při výběru omezen cenou vybavení (má k dispozici pouze určité množství prostředků v závislosti na hodnosti), dále specializací a hodností svých Doomtrooperů.

Průběh hry:

V popisu každé mise je stanoven cíl, který musí korporační hráči splnit, včetně časového limitu, který je dán počtem karet událostí ve hře (ty odpočítávají zbývající kola). Pokud se jim to nepovede, vítězí hráč Černé Legie.

Pro každé kolo hry se pomocí losování žetonů stanoví pořadí hráčů. Tyto žetony se otáčí postupně, takže hráči dopředu neví, kdy budou hrát. Takto každý hráč odehraje své kolo, dokud se nevystřídají všichni. Následně se zkontroluje, zda nenastaly podmínky pro konec hry. Pokud se tak nestalo, žetony pořadí se opět zamíchají a hra pokračuje dalším kolem.

Tah hráče korporace: Když přijde na řadu hráč korporace, postupně aktivuje oba své Doomtroopery ve hře, přičemž každý z nich provede právě 2 akce. Těmi může být:

  1. Pohyb po herním plánu. Figurka Doomtroopera se posune do vzdálenosti až 3 pole. Pokud začíná pohyb vedle nepřítele, tak pouze 2 pole. Pokud vstoupíte do nové části herního plánu, obvykle to přivolá pozornost Černé Legie v podobě posil.
  2. Útok na blízko. Ten probíhá velmi jednoduše, Doomprooper použije tolik kostek, kolik mu dovolí jeho zbraň, a takového typu, jako mu určí jeho hodnost. Následně s nimi hodí a sečte počet úspěchů. Pokud převýší obranu cíle, tak monstrum zasáhl a eliminoval.
  3. Útok na dálku. Probíhá velmi podobně, jen do hry vstupuje minimální a maximální dostřel zbraně a linie výhledu.
  4. Hackování systémů citadely. Je technicky vzato také druh útoku na dálku, jen při něm Doomtrooper musí stát u stěny nebo terminálu a nepotřebuje na cíl vidět. Mimo to má nějaká další specifika daná konkrétním vybavením (například se v místě útoku vytvoří past).
  5. Speciální akce dané pravidly mise.

Tah hráče Černé Legie:

  1. Otočení a vyhodnocení karty událostí. Obvykle zde naleznete malé množství atmosférického textu a drobnou úpravu pravidel trvající toto konkrétní kolo.
  2. Umístění posil na herní plán. Kolik a jakých figurek dostane hráč ČL k dispozici je uvedeno na kartě události. K tomu navíc smí ještě vyhodnotit jednu libovolnou kartu posil na herním plánu.
  3. Postupná aktivace všech jednotek ČL na herním plánu. Každá jednotka má k dispozici akce (obvykle 2), které jsou velmi podobné akcím Doomtrooperů (pohyb, útok na blízko a na dálku) s tím, že množství a typ kostek je dán tabulkou na desce hráče ČL.

Jak již bylo řečeno výše, každý Doomtrooper má svou specializaci (bojovník na blízko, bojovník na dálku a technik), která mu dává nějaké schopnosti navíc. Například bojovník na blízko má bonusovou kostku k útoku, pokud útočí na cíl bezprostředně po provedení pohybové akce. Pokud nepřítele zabije, smí se navíc posunout na jeho políčko.

Konec hry:

V případě hraní samostatné mise zvítězí hráč Černé Legie, pokud se Doomtrooperům nepodaří splnit cíl mise v časovém limitu. Pokud se jim to ale povede, vítězí hráč té korporace, která nasbírala nejvíce bodů podpory. V případě hraní celé kampaně se na konci stanoví vítěz podle množství dosažených bodů podpory za celou kampaň. Body podpory jsou získávány především za zraňování a eliminaci nepřátel a za splnění / nesplnění cílů mise (primárních i sekundárních).

Autor: kubicvak

Rozšíření hry (3)

Siege of the Citadel: Brotherhood Expansion (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Siege of the Citadel: Dark Apostles Expansion (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Siege of the Citadel: Luna City Expansion (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Vybíráme z Bazaru

Gaia Project CZ
Gaia Project CZ
Akt. cena: 35 €
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas