Popis hry
Upravit
Získej slávu a kořist, osvoboď pannu, zabij nestvůru!
Side Quest je plně kooperativní karetní hra pro 1-4 hráče s hrací dobou okolo 20-120 minut (v závislosti na zvoleném scénáři). Hráči se ujímají hrdinů (na výběr jich je 12), kteří se vydávají do podzemí pro slávu a kořist. Při tom musí osvobodit pannu, kterou nestvůry unesly, a na závěr musí zabít finálního bosse. Variabilitu hry zajišťují různé scénáře a také náhodný výběr karet představující lokace, nepřátele, předměty a další speciality, které lze najít v podzemí.
Příprava hry:
- Vyberte hrdiny - Každý hráč si vybere hrdinu a základní zbraň.
- Vyberte lokace - vylosujte náhodně 3 karty lokací - jedna z lokací by měly být zamčené dveře. Pokud je ve hře více než 1 hrdina, přidejte za každého dalšího hrdinu 1 lokaci do hry. Karty lokací se umístí lícem dolů.
- Vstupte do podzemí - náhodně vyberte začínajícího hráče, který umístí svého hrdinu do jedné z lokací a tu tím otočí lícem nahoru. Další hrdinové následují po směru hodinových ručiček (v jedné lokaci může být více hrdinů).
- Vytvořte balíček nestvůr - zamíchejte všechny karty nestvůr a tím vznikne balíček.
- Vytvořte balíček kořisti - zamíchete všechny karty předmětů, kouzel a elitních zbraní - tím vznikne balíček kořisti.
- Vytvořte balíček podzemí - podle úrovně podzemí a podle scénáře vytvořte balíček podzemí - například pro podzemí pro 1. úroveň v základním scénaři zde umístěte 7 karet nestvůr, 3 karty kořisti a dospod dejte Klíč k podzemí. V některých scénářích nebo úrovních se do balíčku podzemí přidává také karta znázorňující pannu, kterou nestvůry unesly, a hrdinové ji musí najít a osvobodit.
Průběh hry:
Hrdinové vstupují do podzemí, které se skládá z několik úrovní. Standardně vstupují do 1. úrovně a celkem jsou 3 úrovně podzemí, kde se v poslední úrovni nachází finální boss. Při vstupu do další úrovně podzemí se znovu vytváří balíček podzemí podle definovaného scénáře. Hrdinové v tu chvíli mezi sebou můžou volně obchodovat.
Jedno herní kolo se skládá ze 4 fází:
- Fáze obnovení - do každé lokace, kde zatím není nestvůra nebo panna, se přidá karta z balíčku podzemí
- Fáze hrdinů - každý hrdina může ve svém tahu provést 3 akce - hrdina si může akce vybírat i opakovaně kromě hledání kořisti.
- Fáze nestvůr - všechny odhalené nestvůry jsou aktivovány. Pokud má nestvůra v dosahu nějakého hrdinu, zaútočí na něj. Pokud není hrdina v dosahu, tak se nestvůra pohne do (vedlejší) lokace směrem k nejbližšímu hrdinovi.
- Konec kola - jsou aktivovány všechny karty s vlastnostmi označenými jako „na konci kola“.
Volitelné akce hrdinů:
- Pohyb - hrdina se může pohnout do vedlejší lokace (pokud je v jeho lokaci nestvůra, ta na něj při jeho útěku zaútočí s postihem -1).
- Útok - hrdina může zaútočit na nestvůru v dosahu (ten je definován použitou zbraní hrdiny) - útok probíhá hodem šestistennou kostkou, kdy je potřeba hodit více než je uvedené číslo na kartě zbraně, kterou má hrdina k dispozici. V případě úspěšného útoku nestvůra obdrží tolik zranění, kolik udává karta zbraně. Výsledek útoku ještě může ovlivnit i zbroj nebo štít. Stejný princip funguje při útoku nestvůr v jejich fázi.
- Sebrání věcí - pokud je v lokaci karta kořisti, hrdina ji může sebrat (jen 1 kartu na 1 akci). Toto nelze udělat, pokud je v lokaci aktivní nestvůra (neplatí pro omráčenou).
- Hledání kořisti - toto je speciální akce, kterou lze použít jen jednou za kolo a lze ji použít jen v lokaci, kde není aktivní nestvůra - hrdina si vezme vrchní kartu z balíčku kořisti.
- Kouzlení - pokud má hrdina kartu kouzla, může se ho pokusit seslat (úspěšnost závisí na hodu kostkou).
- Obchod - pokud je hrdina ve stejné lokaci s jinými hrdiny, může si s nimi vyměnit nebo přenechat libovolné množství vybavení.
- Vylepšení - hrdina může využít nepoužité akci k vylepšení svého hodu kostkou o 1 za každou nevyužitou akci (to lze udělat až po hodu kostkou, není třeba do deklarovat předem).
Konec hry:
Cílem hrdinů je dostat se do nejvyšší úrovně podzemí, kde musí zabít finálního bosse. Pokud je ve hře panna, hrdinové ji musí osvobodit dříve, než ji nestvůry zabijí, jinak hru prohrávají. Pokud libovolný hrdina ve hře zemře, hráči hru také prohrávají.
Autor: Duirin