Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Raziel | 3 hodiny 0 minut | 8.1.2011 | 4
Hra: Sid Meier's Civilization: Desková hra
Hráči: Kadaver, Raziel a 1 neregistrovaný
Tohle už byla naše druhá hra takže jsme věděli plus minus do čeho jdeme. V minulé jsem docela failnul čínany u kterých se mi zdálo že hrát s nima na kulturu není to pravé a oni ale nic jiného nemají ... egyptani vypadali líp vzhledem ke kultuře... no nic k téhle hře.
Kadaver si vylosoval zmíněné čínany, Alkyon dostal opět rusáky a já měl němce. Začátek hry jsem standartně zvoral a nespočet si několik tradů které jsem mohl mít ale povedlo se mi postavit wonder co vyráběl 3 trade body.Dost mi skomplikovalo situaci rozmístění mapy kdy kvůli vody jsem neměl kde založit druhé město.
Čínani si vylámali zuby na stejném mapovém tajlu jako já v první hře a několikrát umřeli a vstali z mrtvých na jedné vesnici.
Nejlepší pozici měli Rusáci, spousta místa kde jít a oba tajly mapy lehce dostupné a žádný nucený boj.
Hra probíhala dost bídně a vypadalo to že budu hrát opět jen do počtu, čína se snažila urvat kulturní vítězství ale i na konci hry k tomu měl celkem daleko (nebyl ani ve třetí části posuvníku kultury). Rusko se snažila vyhrát na technologie okrádáním technologií pomocí svých špionských vlastností. A já s němci jsem si myslel že nemám moc možností vyhrát. Ale tak jsem si stavěl vojáky abych alespon používal svoji specialní vlastnost ale díky špatně zvoleným technologiím jsem neměl 3 města ani pohyb. vyzkoumal jsem si ale lvl 4 technologii na 6 pohybu a dost zaskočil Kadavera naběhnutím se dvěma vlaječkama na dvě jeho města, první město odolávalo ještě i jednotkama ale ty jsem beze ztráty smetl. V druhém městě už nebyl kdo by bránil (krom nesmrtelné jedné jednotky) a tak jsem si nakrad dvě technologie. Díky tomu jsem mohl další kolo postavit lvl 5 technologii, ale zjistil jsem že můžu i zautočit na Kadaverův capital díky žádné obraně a silnějším jednotkám + 2 zbrojírnám. Zkusil jsem to se dvěma vlaječkama (neměl jsem stacking limit takže víc ani nešlo) zabil jsem jeho jedinou jednotku a vyhrál vojenským vítězstvím. Ve stejném kole jsem mohl i vymyslet lvl 5 technologii (díky divu který slevnoval technologie o 5 bodů).
Až na konci hry jsem se ale dovvěděl že za zabíjení vlaječek a scoutů jsou nějaké odměny a dalo se to hrát takhle mnohem dříve, rozhodně to byla z mé strany hra plná chyb, ale nakonec se mi povedlo vyhrát. Rusáci potřebovali ještě jedno kolo na lvl 5 technologii protože neměl dost bodů trade.
Je ale zajímavé jak jsou řešené boje ... moc se nám to tam nelíbí ... člověk zabije někde nějaké vlaječky a soupeř najednou nemá obranu v hlavním městě ... je to divný systém ...
Hra ale zajímavá ale nevím jak to jde vyhrát s čínou ... asi hrát i s nima na technologie/vojsko jinak na tu kulturu nemají dost silné vlastnosti ... kadaver i když měl 3 města a hrál dost v pohodě nerušen (až do předposledního kola) tak těch políček prostě chybělo příliš mnoho ... možná ještě to podpořit sbíráním surovin které se taví na kulturní body ... těžko říct ...
Odehráno v: Brušperk (Okres: Frýdek-Místek)
Kultura
Ze začátku jsem sice kulturu moc neřešil, ale taky nebylo moc z čeho, a moje kulturní mašinérie se rozjela až s příchodem dvou významných osobností z dobytí vesnic na plánu (takže vlastně jen díky štěstí). Od té doby můj capitol jel výhradně na kulturu a každé kolo získával 7 kulturních žetonků + 1 za Stonehenge na začátku kola + 1 za druhé město, které nemělo co dělat. Když jsem ještě vhodně dobyl nějaké přeživší vesničky, tak jsem se standardně posunoval o 2-3 políčka na Culture Track za kolo (což se mi zdá celkem dost). A přitom jsem na konci hry skončil těsně před třetí úrovní kultury, takže ještě poměrně dost daleko od konce. Opravdu netuším, jak se to dá nějak rozumně na tu kulturu vyhrát, protože na začátku není odkud kulturu sbírat a stejné je nutné se soustřeďovat spíše na stavění figurek a budov. A když začnete později, tak už se to nedá stihnout...
No, uvidíme příště... Je pravda, že jsem se tam zbytečně zařezával několik kol na jedné vesničce, která mě vždycky haluzově vyremizovala, i když to z povzdálí kontroloval můj +4 generál. Ale co má člověk dělat, když mu na začátku do vojska přijdou dva vidláci (rozuměj útočná síla 1) a jeden průměrný vojáček (rozuměj útočná síla 2). Ještě štěstí, že Číňanů je nepočítaně a můj nesmrtelný soudruh voják měl dost sourozenců, aby se vydali jeho smrt pomstít :-)
Kultura
Ale jo, i na začátku sis postavil knihovnu :)
to Raziel
Jojo, ta nesměla chybět, a na konci druhého kola jsem z ní dokonce udělal univerzitu. Ale příliš dlouho jsem musel stavět armády, jak jsem se pořád rozbíjel o tu vesničku. Akorát by mi stejně nepomohlo, kdybych jel na tu kulturu už dřív, bych měl možná o 9 kulturních žetonků víc, ale to by mě nevytrhlo. Potřeboval bych jich tak 50.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Imperial Settlers + Why cant we be friends
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 3 dny