Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Francooaa | 4 hodiny 0 minut | 9.5.2015 | 5
Hra: Sid Meier's Civilization: Desková hra + Sid Meier’s Civilization: Desková hra - Sláva a bohatství
Hráči: Francooaa a 3 neregistrovaní
Předem bych rád dodal, že ačkoliv je u kolonky "Rozšíření" uvedena jen "Sláva a bohatvství", tak jsme při hře používali státní zřízení a životy jednotek z posledního rozšíření. Odlišné životy jednotek dávají boji mnohem více taktického prvku a nová státní zřízení jsou dle mého, až na komunismus, více "balanced".
V boji se utkalo Rusko x Španělsko x Řecko x Indie.
Začátek, klasicky, patřil Španělsku, které ale v téhle hře totálně postrádalo plán (k tomu až v závěru). Rychlá expanze jim zajistila stabilní přísun produkce a obchodu již v prních kolech. Hned v závěsu bylo Řecko, které díky svým schopnostem proudukovalo jednu technologii za druhou a investicemi rozšižovalo zejména vojensko-průmyslový komplex (důvod byl spíše preventivní, jelikož hrozila neustálá agrese od okolních národů ). Indie začala poměrně nenápadně, ale po pár hodinách to byla právě ona, proti které se museli spojit zbývající mocnosti tohoto světa. Společnou silou a s malou pomocí nukleárních zbraní se ale podařilo utnout tipec tomuhle kulturnímu národu. Nutno dodat, že to bylo jen pár kol před kulturním vítěstvím, jelikož feudalismus a pokroky peníze, odlévání kovu a rytířství dost značně v dějinách této země napomáhaly ke zvětšení kulturního bohatství. Navíc schopnost Indie jde téhle taktice s otevřenou náručí. Poslední zmíněné Rusko se vydalo klasickou cestou a to armáda + špionáž a tato standartní taktika nakonec slavila ten největší úspěch. Komunismus v posledním rozšíření navíc dostává schopnosti, že každé město těží takovou produkci, jako město s největší produkcí, což v jednoduchosti znamená, že vám stačí postavit dvě města kolem, jedno vystavět a máte vystaráno. Navíc chytré kradení technologií od okolních států napomohlo Rusku natolik, že mohli vyslat dalšího psa do vesmíru. Pájka, sestra Lajky, tedy obletěla svět a rusko mohlo slavit technologické vítěství. Nutno dodat, že mu to ostatní národy ulehčili svou "netaktičností". Indie tedy nemohla už nic moc dělat, když jí poslední třetinu hry šikanoval každý z okolí. Řecko zase v půlce usoudilo, že jeho dosavadní taktika byla špatná a že mělo zkusit ekonomické vítěství, nic méně až na jednu hozenou atomovku na Indické město plné chatrčí, se taky k ničemu nedostalo a Španělsko ? Jak jsem psal na začátku, Španělé byli 4 kola od kulturního vítěství, 3 kola od technologického vítěství a 1 kolo od vojenského vítěství, ale to jim bylo vy víte k čemu, že ano. Rusko si výhru po právu zasloužilo a věřím, že jsme se všichni skvěle bavili.
Pár poznámek k naší hře:
- je třeba si vybrat taktiku a té se držet
- více se věnovam divům, jelikož na ty jsme úplně zapomněli
- nenechávat matičku rus si chodit do měst pro technologie jak duchodce ve čtvrtek do kauflandu
- nebát se útočit
Herní doba půjde dolů s časem až se z nováčku v našich řadách stanou úspěšní, po krvi či kultuře toužící, vládci svých zemí. :)
Odehráno v: Ostrava (Okres: Ostrava-město)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Battle Systems - Wasteland Colony
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 13 dnů